ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/2336/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 серпня 2020 року зал судових засідань №7
Львівський окружний адміністративний суд,
у складі:
головуючої-судді Братичак У.В.,
секретар судового засідання Тронка О.В.,
за участю сторін:
представника позивача Бойчук Ю.Р.,
представника відповідача Копистинського Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівське міське комунальне підприємство "Айсберг" про зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
Галицька районна адміністрація Львівської міської ради (місцезнаходження: 79000, м.Львів, вул. Ф. Ліста, 1, код ЄДРПОУ 22344125) звернулася до суду з позовною заявою до ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівське міське комунальне підприємство "Айсберг" (місцезнаходження: пр.Свободи, 39, м.Львів, 79007; код ЄДРПОУ: 20772578), в якій просить:
-зобов`язати ОСОБА_1 - власника приміщення магазину ( АДРЕСА_2 за власні кошти демонтувати три кондиціонери, самовільно влаштовані на горищі будинку АДРЕСА_2 та трубу з кабелем всередині, які проходять по дворовому фасаді з горища до нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 .
Посилається на те, що ЛМКП Айсберг надіслало ОСОБА_1 попередження від 29.05.2019 №442 щодо надання дозвільних документів на встановлення примусової витяжки на зовнішній частині несучої стіни дворової частини будинку АДРЕСА_2 , а також на встановлення проводів в трубі по дворовому фасаду на горище, які були встановлені з метою подальшого підключення їх до кондиціонерів на дворовому фасаді вищенаведеного будинку, а також надіслало попередження від 19.11.2019 №1118 щодо надання дозвільних документів на встановлення трьох кондиціонерів на горищі будинку АДРЕСА_2 , однак вказані вимоги ОСОБА_1 не виконала, про що комісією складено відповідний акт. Згодом ЛМКП Айсберг надіслало ОСОБА_1 попередження від 20.01.2020 №48 та попередження від 27.01.2020 №80 щодо зобов`язання демонтувати кондиціонери у добровільному порядку з горища будинку по АДРЕСА_2 , а також проводи в трубі по дворовому фасаду на горищі, проте ОСОБА_1 не виконала вказані вимоги, після чого головою Галицької районної адміністрації ЛМР прийнято розпорядження №35 Про демонтаж трьох кондиціонерів, самовільно влаштованих на горищі будинку АДРЕСА_2 та труби з кабелем всередині, які проходять по дворовому фасаді з горища до нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 . Однак, після проведення обстеження виявлено, що вимоги зазначеного розпорядження ОСОБА_1 не виконано. Оскільки бездіяльність відповідача порушує інтереси держави Галицька районна адміністрація Львівської міської ради звернулася до суду з даною позовною заявою.
Ухвалою судді від 10.04.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження; залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівське міське комунальне підприємство Айсберг .
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю з підстав, викладених в обґрунтуваннях позовної заяви та додаткових поясненнях, наданих в судовому засіданні, просила позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечив у повному обсязі з підстав, викладених у відзиві. Зокрема, вважає, що позивачем у позовній заяві не конкретизовано, які саме дії відповідача порушують права, свободи, інтереси та моральні засади суспільства і кому саме вони завдають шкоди. Крім того зазначив, що виявлені три кондиціонери не належать відповідачу і в матеріалах справи відсутні докази того, що їх самовільне встановлення здійснювалось саме відповідачем. Просив відмовити в задоволенні позову.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівське міське комунальне підприємство Айсберг в судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечила, хоча належним чином повідомлялась про дату, час та місце розгляду справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, які містяться у матеріалах справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 06.02.2019 №155324517 власником приміщення магазину №2а у будинку АДРЕСА_2 є ОСОБА_1 .
Балансоутримувачем вказаного будинку є Львівське міське комунальне підприємство Айсберг (надалі - ЛМКП Айсберг ).
Згідно із рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.12.2005 року №1311 Про затвердження меж історичного ареалу та зони регулювання забудови міста Львова вул. Наливайка знаходиться у межах історичного ареалу м. Львова.
30.05.2019 ЛМКП Айсберг надіслано ОСОБА_1 попередження від 29.05.2019 №442 щодо надання дозвільних документів на встановлення примусової витяжки на зовнішній частині несучої стіни дворової частини будинку АДРЕСА_2 , а також на встановлення проводів в трубі по дворовому фасаду на горище, які були встановлені з метою подальшого підключення їх до кондиціонерів на дворовому фасаді вищенаведеного будинку.
15.08.2019 адміністративною комісією Франківської районної адміністрації ЛМР прийнято постанову №634, відповідно до якої ОСОБА_1 будучи власником нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 без дозвільних документів встановила примусові витяжки на зовнішній частині несучої стіни дворової частини вказаного будинку, а також встановила провода в трубі по дворовому фасаду на горищі з метою подальшого підключення їх до кондиціонерів, у зв`язку з чим на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу.
20.11.2019 ЛМКП Айсберг надіслано ОСОБА_1 попередження від 19.11.2019 №1118 щодо надання дозвільних документів на встановлення трьох кондиціонерів на горищі будинку АДРЕСА_2 .
26.12.2019 адміністративною комісією Франківської районної адміністрації ЛМР прийнято постанову №888, відповідно до якої ОСОБА_1 самовільно встановила три кондиціонери на горищі будинку АДРЕСА_2 , чим порушила ст.150 КУпАП та у зв`язку з чим на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу.
20.01.2020 року комісією ЛМКП Айсберг проведено обстеження технічного стану нежитлового приміщення на АДРЕСА_2 та складено відповідний акт, відповідно до якого за вказаною адресою без дозвільних документів встановлено провода в трубі по дворовому фасаду будинку АДРЕСА_2 та встановлено три кондиціонери на горищі даного будинку.
20.01.2020 ЛМКП ІНФОРМАЦІЯ_1 надіслано ОСОБА_1 попередження від 20.01.2020 №48 щодо зобов`язання демонтувати кондиціонери у добровільному порядку з горища будинку по АДРЕСА_2 , а також проводи в трубі по дворовому фасаду на горищі.
27.01.2020 ЛМКП ІНФОРМАЦІЯ_1 надіслано ОСОБА_1 попередження від 27.01.2020 №80 щодо зобов`язання демонтувати кондиціонери у добровільному порядку з горища будинку по АДРЕСА_2 , а також проводи в трубі по дворовому фасаду на горищі.
04.02.2020 року головою Галицької районної адміністрації ЛМР прийнято розпорядження №35 Про демонтаж трьох кондиціонерів, самовільно влаштованих на горищі будинку АДРЕСА_2 та труби з кабелем всередині, які проходять по дворовому фасаді з горища до нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 . Згідно з п.2 цього розпорядження гр. ОСОБА_1 - власнику приміщення магазину ( АДРЕСА_2 за власні кошти демонтувати три кондиціонери, самовільно влаштовані на горищі будинку АДРЕСА_2 та трубу з кабелем всередині, які проходять по дворовому фасаді з горища до нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 .
Вказаним розпорядженням затверджено висновок міжвідомчої комісії Галицького району від 28.01.2020 (протокол №3 §1).
03.03.2020 комісією ЛМКП Айсберг складено акт про те, що вимоги зазначеного розпорядження №35 Про демонтаж трьох кондиціонерів, самовільно влаштованих на горищі будинку АДРЕСА_2 та труби з кабелем всередині, які проходять по дворовому фасаді з горища до нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 не виконано.
Наведене і зумовило позивача звернутися до суду з даним позовом.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
В силу ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Згідно з п.4.34. Положення про Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому від 01.11.2016 року №977 Про затвердження Положень про районні адміністрації Львівської міської ради та їх структур , передбачено повноваження адміністрації у сфері житлово-комунального господарства, а саме - здійснення контролю за утриманням будинків (квартир), які належать громадянам, а також прилеглих територій. П.4.66. районній адміністрації надано повноваження на звернення до судових органів з позовними заявами, скаргами з питань, що виникають у процесі здійснення наданих районній адміністрації повноважень.
Як орган місцевого самоврядування Галицька районна адміністрація Львівської міської ради відповідно до статті 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні правомочна розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до її відання.
У статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, зокрема, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.
Відповідно до підпункту 3 пункту б частини першої статті 31 цього Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема, здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об`єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу.
Аналогічні положення містяться у ст.14 Закону України Про основи містобудування .
Згідно зі статтею 7 Закону України Про основи містобудування державне регулювання у сфері містобудування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.
Таким чином, Галицька районна адміністрація має право звертатися у встановленому порядку до судових органів з позовними заявами щодо фактів самочинного будівництва і інших вимог, що виникають у процесі здійснення наданих районній адміністрації повноважень.
Судом встановлено, що спірні кондиціонери встановлені на горищі будинку АДРЕСА_2 , а труба з кабелем проходить по фасаді будинку з горища до нежитлового приміщення, власником якого є ОСОБА_1 ..
Згідно статті 9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеної Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Згідно з п. 1.4.1 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 р. №76, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 р. за №927/11207, переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів відповідно до законодавства.
Відповідно до п.1.4.2. Правил переобладнання жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень містить у собі - улаштування в окремих жилих будинках, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переобладнання туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.
Переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, не допускається. Перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що погіршує умови експлуатації і проживання всіх або окремих громадян у будинку або квартирі, не допускається (п.1.4.4. Правил).
За приписом п. 1.4.6. Правил власник, наймач (орендар) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення, що припустив самовільне переобладнання або перепланування, що призводить до порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, зобов`язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.
Згідно з Положенням про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.09.2011 року Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 01.02.2002 р. №28 Про впорядкування розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах будинків на території м. Львова та рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради, забороняється розміщення та встановлення технічних елементів (пристроїв) з ушкодженням зовнішніх будівельних конструкцій і споруд, а також їх встановлення без відповідного дозволу.
Відповідно до вищевказаного Положення технічними елементами (пристроями), що розміщуються ззовні на будівельних конструкціях житлової, громадської і виробничої забудови, є, зокрема, пристрої та устаткування систем опалення, вентиляції і кондиціонування повітря.
Згідно із рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.12.2005 року №1311 Про затвердження меж історичного ареалу та зони регулювання забудови міста Львова вул. Наливайка знаходиться у межах історичного ареалу м. Львова.
Дозволи на розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах, торцевих стінах, зовнішніх будівельних конструкціях будинків і споруд надає районна адміністрація на підставі звернення юридичних і фізичних осіб з вказанням місця розміщення елементу (пристрою).
Таким чином суд звертає увагу на те, що матеріалами справи підтверджується факт невиконання та недотримання відповідачем вищевказаних вимог, а саме - актом Львівського міського комунального підприємства Айсберг від 20.01.2020 року, складеним за результатами обстеження технічного стану нежитлового приміщення на АДРЕСА_2 , відповідно до якого за вказаною адресою без дозвільних документів встановлено провода в трубі по дворовому фасаду будинку АДРЕСА_2 та встановлено три кондиціонери на горищі даного будинку.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 06.12.2019 року зареєстровано звернення на Гарячу лінію м. Львова №47194 із квартири АДРЕСА_4, а саме Тайський масаж встановлюють кондиціонер, сверлять дири в балконі, балкон тільки відремонтований. Просить негайно відреагувати (а.с. 82).
Частина п`ята статті 319 ЦК України забороняє використання права власності на шкоду правам громадян і конкретизує ч.2 ст.13 ЦК України, що зобов`язує особу при здійснені свого права утримуватись від дій, які могли б порушувати права інших осіб.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому, судом встановлено, що відповідач не подав до суду доказів оскарження чи скасування розпорядження голови Галицької районної адміністрації ЛМР №35 Про демонтаж трьох кондиціонерів, самовільно влаштованих на горищі будинку АДРЕСА_2 та труби з кабелем всередині, які проходять по дворовому фасаді з горища до нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 .
Згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Зобов`язати ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ), власника приміщення магазину ( АДРЕСА_2 , за власні кошти демонтувати три кондиціонери, самовільно влаштовані на горищі будинку АДРЕСА_2 та трубу з кабелем всередині, які проходять по дворовому фасаді з горища до нежитлового приміщення в будинку АДРЕСА_2 .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складено 31 серпня 2020 року.
Суддя Братичак Уляна Володимирівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2020 |
Оприлюднено | 03.09.2020 |
Номер документу | 91247420 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні