Ухвала
від 31.08.2020 по справі 733/214/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

У Х В А Л А

31 серпня 2020 року м. Чернігів

Унікальний номер справи № 733/214/20

Апеляційне провадження № 22-ц/4823/1105/20

Чернігівський апеляційний суд у складі судді Скрипки А.А., розглянувши в порядку статті 359 ЦПК України питання про відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Державної казначейської служби України на рішення Ічнянського районного суду Чернігівської області від 07 липня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Ічнянської районної державної адміністрації, Державної казначейської служби України про стягнення моральної шкоди,

в с т а н о в и в :

Не погоджуючись з рішенням Ічнянського районного суду Чернігівської області від 07.07.2020 року, Державна казначейська служба України звернулась з апеляційною скаргою, за якою не може бути відкрито апеляційне провадження, виходячи з наступного.

Відповідно до п.п.6 п.1 ч.2 статті 4 Закону України "Про судовий збір", за подання апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

Приписами ч.4 статті 6 Закону України "Про судовий збір" регламентовано, якщо скаргу (заяву) подано про перегляд судового рішення в частині позовних вимог (сум, що підлягають стягненню за судовим рішенням), судовий збір за подання скарги (заяви) вираховується та сплачується лише щодо перегляду судового рішення в частині таких позовних вимог (оспорюваних сум).

За даних обставин, за подання апеляційної скарги Державній казначейській службі України необхідно було сплатити судовий збір у розмірі 1 261 грн. 20 коп., виходячи із розрахунку: 840 грн. 80 коп. х 150% = 1 261 грн. 20 коп. на розрахунковий рахунок UA718999980313181206080025002, отримувач - УК у м.Чернігові/м. Чернігів/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ) - 38054398, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету - 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050), наявність відомчої ознаки "80" Апеляційні суди та надати суду докази сплати судового збору або документи про наявність пільг щодо сплати судового збору.

В апеляційній скарзі Державна казначейська служба України заявляє клопотання про звільнення або відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення, в якому з посиланням на приписи статті 8 Закону України "Про судовий збір" вказує про відсутність можливості сплатити судовий збір внаслідок утримання за рахунок державного бюджету. Крім того, Державна казначейська служба України вказує, що є державним органом з відповідним обсягом фінансування та затвердженим кошторисом для фінансування власної установи.

Необхідно зазначити, що приписами ч.1, ч.3 статті 136 ЦПК України регламентовано, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на визначений строк у порядку, передбаченому законом, але не більше як до ухвалення судового рішення у справі, а також зменшити розмір належних до сплати судових витрат, пов`язаних з розглядом справи, або звільнити від їх сплати.

Приписи статті 8 Закону України "Про судовий збір", яка регламентує відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати, пов`язують вказані обставини також з врахуванням судом майнового стану сторони.

Виходячи із правового аналізу норм права, які регламентують дані правовідносини, звільнення від сплати судового збору або відстрочення його сплати, є мірою, яка застосовується за наявності обставин, коли судом встановлено документально підтверджену майнову неможливість сплати особою судового збору у певному розмірі ні на даний час, ні в майбутньому. Таким чином, застосування вказаних норм права проводиться судом з врахуванням майнового стану сторони.

На обґрунтування доводів щодо звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги або відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги до ухвалення судового рішення Державна казначейська служба України посилається на те, що кошторисні призначення для сплати судового збору передбачені, але такі кошти розділені на 12 частин, асигнування на сплату судового збору відкриваються помісячно. У зв`язку із кількістю справ, що потребують оскарження при здійсненні відповідних функцій, Державна казначейська служба України не має змоги забезпечити оплату судового розміру своєчасно та в повному обсязі.

Відповідно до ч.1, ч.6 статті 81 ЦПК України, яка регламентує обов`язки доказування і подання доказів, кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

З врахуванням наведеного, за відсутності відомостей щодо майнового стану Державної казначейської служби України, відсутня можливість вирішення клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги або про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги до ухвалення судового рішення у справі.

За даних обставин, для вирішення питання щодо застосування ч.1, ч.3 статті 136 ЦПК України, статті 8 Закону України "Про судовий збір", Державній казначейській службі України необхідно надати належні, допустимі та достатні докази у розумінні статей: 77,78,80 ЦПК України щодо майнового стану.

Враховуючи вищенаведене, апеляційну скаргу необхідно залишити без руху, надавши Державній казначейській службі України строк для усунення зазначених недоліків.

Керуючись статтями: 185, 357 ЦПК України,

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Державної казначейської служби України на рішення Ічнянського районного суду Чернігівської області від 07 липня 2020 року залишити без руху, надавши Державній казначейській службі України десятиденний строк з дня вручення копії даної ухвали для усунення вказаних недоліків.

Роз`яснити Державній казначейській службі України, що в разі невиправлення вказаних недоліків у встановлений строк, апеляційна скарга буде визнана неподаною і повернута Державній казначейській службі України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Суддя А. А. Скрипка

СудЧернігівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2020
Оприлюднено03.09.2020
Номер документу91262923
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —733/214/20

Постанова від 20.11.2020

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Скрипка А. А.

Ухвала від 25.09.2020

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Скрипка А. А.

Ухвала від 24.09.2020

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Скрипка А. А.

Ухвала від 31.08.2020

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Скрипка А. А.

Ухвала від 26.02.2020

Цивільне

Ічнянський районний суд Чернігівської області

Овчарик В. М.

Рішення від 07.07.2020

Цивільне

Ічнянський районний суд Чернігівської області

Овчарик В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні