Рішення
від 23.03.2010 по справі 5/1419
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

* 10002, м. Житомир, майдан П утятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "23" березня 2010 р. Справа № 5/1419

Господарський суд Житом ирської області у складі:

Головуючого судді

судді Бра гіної Я.В.

судді

за участю представників ст орін

від позивача Романов С.В. - дов.№11/2 від 11.01.2010 р.

від відповідача Волод ько І.В. - дов. №63 від 22.03.2010р.

Розглянув справу за позово м Державної екологічної інсп екції в Житомирській області (м. Житомир)

до Комунального Михайл івського підприємства (с.Мих айлівка Коростенськогорайо ну)

про стягнення 27881,24 грн.

Спір розглядається в більш тривалий термін, ніж передба чено ч.1ст. 69 ГПК України за пого дженням сторін у відповіднос ті до ч.4 ст. 69 ГПК України.

Розглядається спір про стя гнення з відповідача на кори сть позивача 27881,24 грн. збитків, з аподіяних державі, внаслідок самовільного використання в одних ресурсів.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і з підстав, зазначених у позо вній заяві. На виконання вимо г ухвали суду від 23.02.2010р. надав П оложення про державну еколог ічну інспекцію в Житомирські й області, довідку з Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій України, зв іт про використання води за 2 008р., заяву, в якій зазначає, що н а час розгляду даної справи в суді, будь - які відомості щод о сплати відповідачем суми з битків в розмірі 27881,24грн. відсу тні.

Представник відповідача в засіданні суду позовні вимо ги визнав в повному обсязі. По яснив зокрема, що без дозволу використав 23925 кубічних метрі в води, так як ще не був оформл ений дозвіл.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, господарс ький суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.20 Закону України "Про охорону навколи шнього природного середовищ а" та Положення про Державну е кологічну інспекцію в Житоми рській області, затвердженог о наказом Міністерства охоро ни навколишнього природного середовища України від 19.02.2007р. № 55, екологічна інспекція має право подавати позови про ві дшкодування збитків і втрат, завданих внаслідок порушенн я вимог законодавства про ох орону навколишнього природн ого середовища.

Як вбачається з матеріалів справи, 25.05.2009р. Державною еколо гічною інспекцією в Житомирс ькій області проведено перев ірку дотримання Комунальним Михайлівським підприємство м вимог природоохоронного за конодавства, в результаті як ої виявлено порушення відпов ідачем вимог ст.ст. 44, 49 Водного кодексу України, а саме самов ільне використання 23925 куб. мет рів води з підземних горизон тів, про що складено акт від 25.05 .2009р. (а.с.4) в період з 01.01.2009 року по 25. 05.2009 року.

Факт використання 23925 куб.мет рів підземних вод за період з 01.01.2009р. по 25.05.2009р. підтверджується довідкою Комунального Михай лівського підприємства №38 ві д 25.05.2009р. (а.с.5).

Відповідно до "Методики роз рахунку розмірів відшкодува ння збитків, заподіяних держ аві внаслідок порушення прав ил охорони водних ресурсів н а землях водного фонду, пошко дження водогосподарських сп оруд і пристроїв, порушення п равил їх експлуатації", затве рдженої наказом Державного к омітету України по водному г осподарству від 29.12.2001р. №290, зареє строваної МЮ України 18.01.02р. №44/6332 , позивач розрахував суму зби тків, які підлягають стягнен ню з відповідача в доход бюдж ету в сумі 27881,24грн. (а.с.6).

Позивачем на адресу відпов ідача була направлена претен зія №178-20/5 від 26.06.09р. про відшкодув ання заподіяних державі збит ків, яка залишилась без відпо віді та без задоволення (а.с.7-8).

На момент пред'явлення позо ву до суду та на час розгляду с прави, відповідач 27881,24грн. завд аних державі збитків не відш кодував, що підтверджується довідкою Державної екологі чної інспекції в Житомирські й області від 22.03.2010р. та не запер ечується відповідачем.

Стаття 13 Конституції Україн и визначає, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які зн аходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, ви ключної (морської) економічн ої зони є об'єктами права влас ності Українського народу. В ід імені Українського народу права власника здійснюють о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я в межах, визначених цією Кон ституцією.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" прир одні ресурси України є власн істю народу України, який має право на володіння, використ ання та розпорядження природ ними багатствами республіки .

Відповідно до переліку кор исних копалин загальнодержа вного значення, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 12.12.1994р. №827, підзе мні води - питні, відносяться д о корисних копалин загальнод ержавного значення.

Статтею 5 вищевказаного Зак ону передбачено, що державні й охороні і регулюванню вико ристання на території Україн и підлягають: навколишнє при родне середовище, як сукупні сть природних і природно-соц іальних умов та процесів, при родні ресурси, як залучені в г осподарський обіг, так і не ви користовувані в народному го сподарстві в даний період (зе мля, надра, води, атмосферне по вітря, ліс та інша рослинніст ь, тваринний світ).

Використання природних ре сурсів в Україні здійснюєтьс я в порядку загального і спец іального використання приро дних ресурсів (ст.38 Закону Укр аїни "Про охорону навколишнь ого природного середовища").

Законодавством України гр омадянам гарантується право загального використання при родних ресурсів для задоволе ння життєво необхідних потре б (естетичних, оздоровчих, рек реаційних, матеріальних тощо ) безоплатно, без закріплення цих ресурсів за окремими осо бами і надання відповідних д озволів, за винятком обмежен ь, передбачених законодавств ом України.

В порядку спеціального вик ористання природних ресурсі в громадянам, підприємствам, установам і організаціям на даються у володіння, користу вання або оренду природні ре сурси на підставі спеціальни х дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за пл ату для здійснення виробничо ї та іншої діяльності, а у випа дках, передбачених законодав ством України, - на пільгових у мовах.

Пунктом 9 статті 44 Водного ко дексу України передбачено, щ о водокористувачі зобов'язан і здійснювати спеціальне вод окористування лише за наявно сті дозволу.

Право на здійснення спеціа льного водокористування вст ановлено ст.49 Водного кодексу України. Спеціальне водокор истування здійснюється на пі дставі дозволу. Видача дозво лу на спеціальне водокористу вання здійснюється за клопот анням водокористувача з обґр унтуванням потреби у воді, по годженим з державними органа ми водного господарства, - в ра зі використання поверхневих вод, державними органами гео логії - в разі використання по верхневих вод та державними органами охорони здоров' я - в разі використання водних о б' єктів, віднесених до кате горії лікувальних. Порядок п огодження та видачі дозволів на спеціальне водокористува ння затверджується Кабінето м Міністрів України. У дозвол і на спеціальне водокористув ання встановлюються ліміт за бору води, ліміт використанн я води та ліміт скидання забр уднюючих речовин. У разі наст ання маловоддя ці ліміти мож уть бути зменшені спеціально уповноваженими державними о рганами без коригування дозв олу на спеціальне водокорист ування. Спеціальне водокорис тування є платним.

Таким чином, право на спеціа льне водокористування виник ає з моменту отримання таког о дозволу.

Порядком погодження та вид ачі дозволів на спеціальне в одокористування, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України №321 від 13 березня 2 002 року, встановлено, що дозвол и на використання води водни х об' єктів загальнодержавн ого значення, видаються тери торіальними органами Мінеко ресурсів за клопотанням водо користувача з обґрунтування м потреби у воді. Такого дозво лу у період з 01.01.2009р. по 25.05.2009р. у від повідача не було, що ним не зап еречується.

Згідно із ст.111 Водного кодек су України підприємства, уст анови, організації і громадя ни України, а також іноземні ю ридичні і фізичні особи та ос оби без громадянства зобов'я зані відшкодувати збитки, за вдані ними внаслідок порушен ь водного законодавства, в ро змірах і порядку, встановлен их законодавством України.

Відшкодування збитків, зав даних внаслідок порушень вод ного законодавства, не звіль няє винних від збору за спеці альне водокористування, а та кож від необхідності здійсне ння заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків. Притягн ення винних у порушенні водн ого законодавства до відпові дальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування зби тків, завданих ними внаслідо к порушення водного законода вства.

У відповідності із ст.ст.68, 69 З акону України "Про охорону на вколишнього природного сере довища" відповідач несе зобо в' язання відшкодувати збит ки, заподіяні порушенням при родоохоронного законодавст ва, як правило, в повному обсяз і.

Чинне законодавство не над ає право господарському суду зменшувати розмір заподіяни х збитків (шкоди) з урахування м фінансового становища та п ричин порушення норм природо охоронного, у тому числі водн ого законодавства.

Частиною 2 статті 110 Водного к одексу України, водокористув ачі звільняються від відпові дальності за порушення водно го законодавства, якщо вони в иникли внаслідок дії непере борних сил природи чи воєнни х дій.

Порушення відповідачем во дного законодавства не пов'я зане з діями непереборних си л природи чи воєнними діями.

Відповідно до ст.33 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.

Відповідач позов щодо підс тав та предмету не оспорив, до казів сплати заподіяних держ аві збитків не надав, в судово му засіданні позов визнав.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що позо в обґрунтований та підлягає задоволенню в повному обсязі .

Судові витрати по сплаті де ржавного мита та витрат на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу покла даються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунального М ихайлівського підприємства (11523, Житомирська область, Коро стенський район, с. Михайлівк а, вул. Вишняки, 40а, ідент.код 35824999 )

- 27881,24грн. збитків на користь д ержави в особі Державної еко логічної інспекції в Житомир ській області (м. Житомир, вул. Черняхівського, 12а, іден.код 349 73282) до спеціального фонду орг анів місцевого самоврядуван ня, а саме: зарахувати на р/р 31517921700250 в ГУДКУ у Житом ирській області, МФО 811039, код ЗК ПО 22062740, код платежу 24062100, одержува ч: Михайлівська сільська рад а, Коростенського району, Жит омирської області.

- в доход Державного бюдже ту України - 278,81грн. державного мита;

- в доход державного бюджет у України - 236,00грн. витрат на інф ормаційно-технічне забезпеч ення судового процесу (р/р 3121825970 3002 в УДК в м.Житомирі, код ЗКПО 220 62319, банк отримувача - ГУДКУ у Жи томирській області, МФО - 811039, к од доходу 22050000).

Рішення суду набирає закон ної сили після закінчення де сятиденного строку з дня йог о прийняття.

Суддя Брагіна Я.В.

Віддрукувати:

1 - в справу

2,3 - сторонам

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення23.03.2010
Оприлюднено18.12.2010
Номер документу9130011
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/1419

Ухвала від 18.11.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Ляхевич А.А.

Ухвала від 28.11.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Ляхевич А.А.

Рішення від 23.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Брагіна Я.В.

Рішення від 26.06.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Брагіна Я.В.

Ухвала від 22.03.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Юрченко Я.О.

Ухвала від 01.03.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Юрченко Я.О.

Ухвала від 30.01.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Юрченко Я.О.

Ухвала від 29.01.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Юрченко Я.О.

Ухвала від 20.01.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Юрченко Я.О.

Ухвала від 29.08.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мартинюк В.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні