Герб України

Рішення від 03.09.2020 по справі 908/1604/20

Господарський суд запорізької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

номер провадження справи 4/95/20

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.09.2020 Справа № 908/1604/20

м.Запоріжжя Запорізької області

за позовом Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" в особі Запорізьких міських електричних мереж", (69035, м. Запоріжжя, вул. Волгоградська, буд. 25)

до відповідача Фізичної особи-підприємця Бондаренко Лариси Олександрівни, ( АДРЕСА_1 )

про стягнення 34395,78 грн.

Суддя Зінченко Н.Г.

при секретарі судового засідання Петриченко А.Є.

За участю представники сторін:

від позивача - Сарібекян Н.А., довіреність № 39 від 01.01.2020;

від відповідача - Лічман І.І., ордер серія АР №1022587 від 01.09.2020.

24.06.2020 до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява за вих. № 349/33 від 23.06.2020 (вх. № 1732/08-07/20 від 24.06.2020) Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" в особі Запорізьких міських електричних мереж", м. Запоріжжя до Фізичної особи-підприємця Бондаренко Лариси Олександрівни, м. Запоріжжя про стягнення 34395,78 грн. вартості необлікованої електричної енергії по Акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії № 10000586 від 20.11.2019.

Позивачем заявлено клопотання про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.06.2020 справу № 908/1604/20 за вище вказаною позовною заявою розподілено судді Зінченко Н.Г.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 30.06.2020, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання на 29.07.2020. Ухвалою господарського суду Запорізької області від 29.07.2020 відкладено судове засідання на 02.09.2020. В судовому засіданні 02.09.2020 оголошено перерву до 03.09.2020.

В судовому засіданні 03.09.2020 справу розглянуто, на підставі ст. 240 ГПК України судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Відповідно до ст. 219 ГПК України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та долучених судом до матеріалів справи.

Заявлені позивачем вимоги викладені в позовній заяві та ґрунтуються на ст. ст. 15, 16, 526, 530, 625, 610, 611, 612, 629 ЦК України, ст. 193 ГК України, положеннях Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі - ПРРЕЕ), затверджених постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018, ЗУ Про ринок електричної енергії на підставі яких позивач просить стягнути з Фізичної особи-підприємця Бондаренко Лариси Олександрівни 34395,78 грн. вартості необлікованої електричної енергії по Акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії № 10000586 від 20.11.2019.

Відповідачем на підставі ст., ст. 165, 251 ГПК України подано суду відзив на позовну заяву, в якому ФОП Бондаренко Л.О. проти позову заперечила з підстав, викладених у вказаному відзиві. Заперечуючи проти заявлених вимог, відповідач зазначив, що особи, які складають акт про порушення на підставі ПРРЕЕ повинні мати: повноваження та відповідний рівень необхідної кваліфікації, але матеріали справи не містять належних, достатніх, достовірних доказів повноважень та відповідної необхідної кваліфікації (проходження відповідного навчання) представників Позивача Потапової Н.А., Пархоменко В.І. Також, зазначає, що про наявність факту порушень та у зв`язку з цим виникнення до нього вимог відповідачу стало відомо лише в момент отримання ухвали господарського суду Запорізької області від 30.06.2020 про відкриття провадження у справі. Відповідач заперечує факт вчинення порушення, стверджує про незмінність стану засобу обліку та індикаторів з моменту його опломбування, а також зауважує на відсутності у особи, яка підписала акт про порушення з боку Відповідача, необхідного обсягу повноважень на здійснення правочину з визнання факту порушення, а саме у Бондаренко В.А. (особи яка підписала Акт технічної перевірки засобів обліку електричної енергії від 20.11.2019, Акт про порушення №10000586 від 20.11.2019 та Протокол засідання комісії з розгляду Актів про порушення Правил роздрібного ринку від 19.12.2019). Так, зазначає, що відповідачем не призначалися, довіреності та розпорядження на ведення справ щодо електроустановок та купівлі електричної енергії Відповідачем не надавались. Крім того, зауважив, що Протокол засідання комісії з розгляду Актів про порушення Правил роздрібного ринку від 19.12.2019 не містить відмітки відповідача про його надання та отримання, а також матеріали справи також не містять доказів направлення засобами поштового зв`язку примірника Протоколу на адресу відповідача. Також зазначає, що Акт № 3602 про пломбування елементів розрахункового засобу обліку електричної енергії від 31.03.2014 підтверджує факт пломбування розрахункового засобу обліку в м.Запоріжжя вул. Красногвардейська, 27-а індикатором № 0526362. При цьому в акті № 3602 не зазначені сертифікати не зважаючи на те, що формою документа передбачено відображення даних відповідних сертифікатів, які повинні бути наявні та зберігатися у Позивача, а також не визначений строк експлуатації індикатора № 0526362. Матеріали справи не містять доказів, що станом на 21.11.2019 не закінчився строк експлуатації індикатора № 0526362, що визначений саме його виробником. Також, вважає, що Ііндикатор № 0526362 не є засобом вимірювальної техніки в розумінні ст. 1 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", він також не є об`єктом, що підлягає обов`язковій сертифікації. Також зауважує, про відсутність результатів експертизи, яка підтверджує порушення п.5.5.5. ПРРЕЕ з боку споживача, про що зазначено у Акті про порушення від 20.11.2019. У зв`язку з цим, на думку відповідача, вказаний Акт про порушення не може вважатися дійсним, засвідчувати обставини, які в ньому зафіксовано, не є належним доказом у справі та не може слугувати підставою для нарахування недоврахованої електроенергії за порушення, зафіксоване таким Актом. На підставі викладеного, відповідач просить суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Позивачем на підставі ст., ст. 166, 251 ГПК України 13.08.2020 подана відповідь на відзив на позовну заяву, в якій позивач зазначає, що на виконання п. 8.2.5 ПРРЕЕ, прибувши на об`єкт перевірки, представниками Енергопостачальника пред`явлені посвідчення, що надають їм право проведення технічних перевірок, а саме, інженером з технічного аудиту Потаповою Н.А. надано посвідчення №108 та інженером з технічного аудиту Пархоменко В.І. надано посвідчення №109, про що зазначено у акті про порушення від 20.11.2019р. На підтвердження повноважень на складання Актів про порушення додатково надаються копії посадових інструкцій (витяг) та посвідчень. Таким чином, жодними нормами ПРРЕЕ, які регламентують порядок складання актів про порушення, не встановлено обов`язку представників оператора системи пред`являти Споживачу перед перевіркою документи, які підтверджують їх право на складання актів про порушення згідно з посадовою інструкцією, та документи, які підтверджують проходження відповідного навчання та інструктажу. Єдиною умовою згідно п. 8.2.5 ПРРЕЕ є пред`явлення службового посвідчення, що в даному випадку дотримано представниками оператора системи. Також зауважує, що 20.11.2019 проведення технічної перевірки та складання Акта про порушення відбувалося у присутності Відповідача, який забезпечив безперешкодний доступ до свого об`єкту, а підпис Відповідача про отримання другого екземпляра Акту і є підтвердженням даного факту. Крім того зауважив, що позивачем дотримано вимоги ПРРЕЕ щодо належного повідомлення Споживача про дату, місце та час засідання комісії з розгляду спірного акту, який, у свою чергу, не скористався своїм правом на участь та не забезпечив участь повноважного представника. Враховуючи, що комісія має право розглядати акти про порушення без участі Споживача, який належним чином повідомлений про дату засідання, 19.12.2019 прийнято рішення про нарахування обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, про що повідомлено Споживача письмово. Повідомив, що в протоколі засідання комісії містяться підписи 5 уповноважених представників Позивача, які безпосередньо приймали участь при розгляді Акта про порушення, як того вимагають ПРРЕЕ, для розгляду Акта про порушення достатньо кворуму із 3 уповноважених представників Позивача, що є достатнім, для повного та об`єктивного розгляду Акта, а також правомірності прийнятого рішення. Також, зазначив, що ПРРЕЕ не вимагають обов`язковості проведення експертизи, а взагалі і виключають необхідність проведення експертизи у разі виявлення такого виду порушення, як спрацювання індикаторів впливу фізичних полів, у Позивача була відсутня необхідність у проведенні експертизи лічильника, а відповідно Позивач мав право для здійснення нарахування недоврахованої електричної енергії по акту про порушення.

Крім того, у відповіді на відзив позивач просив визнати причину пропуску строку для подання відповіді на відзив на позовну заяву поважною та долучити відповідний відзив до матеріалів справи.

Розглянувши зазначене клопотання, суд залишає його без розгляду, оскільки як вбачається з матеріалів справи ухвалою суду від 29.07.2020 позивачу надано строк на подання відповіді на відзив до 13.08.2020. Тобто позивачем зазначена заява по суті спору подана в строк встановлений судом.

26.08.2020 на адресу господарського суду Запорізької області від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких зокрема останній зазначив, що під час складання актів про порушення, згідно з п.8.2.5. ПРРЕЕ дійсно є лише вимога пред`явлення особою службового посвідчення, але під час подання позову Позивач повинен був надати докази, які підтверджують не тільки повноваження, але й необхідний рівень кваліфікації представників Позивача під час складання Акту. Також, зазначає, що на виконання вимог п.8.2.5 ПРРЕЕ. Позивач повинен був передати особисто споживачу або надіслати Акт про порушення 10000586 від 20.11.2019 саме Споживачу-Відповідачу. Проте матеріали справи не містять доказів, які підтверджують виконання вимог п.8.2.5. ПРРЕЕ Позивачем, та відповідно підтверджують:- факт необізнаності Відповідача до моменту ознайомлення його з матеріалами справи (21.07.2020) про наявність будь-яких порушень, актів та інш.; - факт не надіслання Акту про порушення 10000586 від 20.11.2019 саме Споживачу-Відповідачу. Отже, вважає, що позивачем порушено вимоги п. 8.2.5. ПРРЕЕ. Також, зауважив, що матеріали справи не містять доказів призначення Позивачем певних осіб до складу комісії з розгляду актів про порушення та визначення кворуму під час засідання комісії з метою надання прийнятим рішенням чинності та правомірності застосування міри відповідальності, яку вирішено застосувати під час прийняття такого рішення.

Також, 02.09.2020 на адресу суду від позивача по справі надійшло клопотання про поновлення строку для подання доказів та залучення доказів до матеріалів справи, а саме копії Актів про спожиту електроенергію за жовтень 2019, листопад 2019 та грудень 2019.

Розглянувши клопотання позивача про поновлення строку для подання доказів, суд дійшов висновку про доцільність його задоволення та залучення доказів до матеріалів справи, виходячи з наступного.

Приписами ч. 2 ст. 80 ГПК України визначено, що позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом з поданням позовної заяви.

Статтею 119 ГПК України визначено, що суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними. Одночасно із поданням заяви про поновлення процесуального строку має бути вчинена процесуальна дія (подані заява, скарга, документи тощо), стосовно якої пропущено строк. Пропуск строку, встановленого законом або судом учаснику справи для подання доказів, інших матеріалів чи вчинення певних дій, не звільняє такого учасника від обов`язку вчинити відповідну процесуальну дію.

Згідно з ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Суд враховує, що докази подані на спростування доводів відповідача викладених в запереченнях на відповідь на відзив з додержанням правил встановлених ст.. 80 ГПК України, а тому суд залучає відповідні докази до матеріалів справи.

Розглянувши зібрані у справі докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд

УСТАНОВИВ

22.01.2007 Відкритим акціонерним товариством Запоріжжяобленерго (Постачальник електричної енергії) та Фізичною особою-підприємцем Бондаренко Ларисою Олександрівною (Споживач) укладено договір № 9550 про постачання електричної енергії, за умовами якого Постачальник електричної енергії продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача з приєднаною потужністю, зазначеною в Додатку №1 Обсяги постачання електричної енергії споживачу , а Споживач оплачує Постачальнику електричної енергії її вартість використаної електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами Договору.

Відповідно до вимог Закону України Про акціонерні товариства Відкрите акціонерне товариство Запоріжжяобленерго перейменовано в Публічне акціонерне товариство Запоріжжяобленерго (позивач у справі), про що зазначено в Статуті Підприємства.

Відповідно до положень п. 13 розділу XVII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ринок електричної енергії під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб`єкт господарювання повинен до 01.01.2019 вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб`єктів господарювання.

У разі відокремлення оператор системи розподілу є правонаступником в частині прав та обов`язків, зокрема, пов`язаних із провадженням діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом за договорами на постачання електричної енергії та про користування електричною енергією.

У зв`язку з чим, згідно з п. 2 Постанови НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 р. зі споживачами електричної енергії укладались договори до 01.12.2018 шляхом приєднання споживачів до публічних договорів приєднання (договору про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії) на умовах чинних договорів про постачання електричної енергії та про користування електричною енергією, укладених з відповідними постачальниками електричної енергії за регульованим тарифом, шляхом подання заяви-приєднання.

Згідно з п. 2.1.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 р. (надалі - ПРРЕЕ) фактом приєднання споживача до умов договору споживача про надання послуг з розподілу е/енергії (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір споживача про надання послуг з розподілу е/енергії, зокрема повернення (надання) підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка оператора системи розподілу та/або документально підтверджене споживання е/енергії.

Згідно з п. 6 Постанови НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 р. після укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії договори про користування електричною енергією та договори про постачання електричної енергії продовжують свою дію в частині регулювання відносин щодо заборгованості/переплати за цими договорами з відповідними правами та обов`язками, пов`язаними з такою заборгованістю/переплатою, а також щодо нарахування пені, неустойки, обмеження та припинення постачання електричної енергії тощо.

Пунктами 1, 2 Постанови НКРЕКП № 1415 від 13.11.2018 р. Про видачу ПАТ Зігоріжжяобленерго ліцензії з розподілу електричної енергії та анулювання ліцензій з передачі енергії місцевими (локальними) електричними мережами і постачання електричної енергії за регульованим тарифом видано ПАТ Запоріжжяобленерго ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності та анульовано ліцензію на право провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом.

П. 4 цієї Постанови зазначено, що ця Постанова набирає чинності з дня прийняття, крім пунктів 1 та 2, які набирають чинності з 01.01.2019.

Отже, з 01.01.2019 ФОП Бондаренко Л.О. приєдналась до публічного договору споживача про надання послуг з розподілу е/енергії (надалі - Договір про розподіл), який розміщено на офіційному сайті ПАТ Запоріжжяобленерго і є у загальному доступі. Приєднання відбулося на умовах чинного договору про постачання електричної енергії № 9550 від 22.01.2007 щодо індивідуальних характеристик об`єкта, потужності, класу надійності ідентифікаційних кодів, особливостей обліку тощо згідно з п. 4 Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 №312.

Матеріали справи свідчать, що 20.11.2019 представниками Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" в особі ЗМЕМ інженером з технічного аудиту Потаповою Н.А. та інженером з технічного аудиту Пархоменко В.І. проведено перевірку електроустановок за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перша Ливарна, буд. 27-А.

За результатами проведеної перевірки складено Акт про порушення № 10000586 від 20.11.2019, відповідно до якого перевіркою виявлено порушення пунктів п, п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі за текстом скорочено - ПРРЕЕ), затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, а саме: дії споживача, які призвели до змін показів приладу обліку №08829, фіксація індикатором впливу постійного магнітного поля № 0526362 згідно акту про пломбування від 31.03.2014. Зміщення з посадочних місць рідкоземельних магнітних елементів. При цьому проявились кольорові яркі жовті крапки . Порушення виявлено під час контрольного огляду.

Акт про порушення № 10000586 від 20.11.2019 підписаний двома уповноваженими представниками позивача Потаповою Н.А. та Пархоменко В.І. та споживачем Бондаренко Л.О. із зауваженнями, про що зроблено відповідну позначку в Акті.

В пункті 11 Акту № 10000586 від 20.11.2019 зазначено про час та місце проведення комісії постачальника електроенергії з розгляду складеного акту про порушення, а саме: 19.12.2019 за адресою: вул. Волгоградська, 25, каб. 306 о 13-00 години.

Другий екземпляр Акту про порушення № 10000586 від 20.11.2019 вручено представнику споживача - Бондаренко Л.О. безпосередньо після складання Акту 20.11.2019, про що в Акті міститься відповідна інформація.

Додатком до акту є Схема електропостачання (Додаток №1), в якій відображено точки самовільного підключення.

Згідно з Протоколом б/н засідання комісії з розгляду Актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 19.12.2019, складеним за участю представника споживача Бондаренка В.А. (чоловіка Бондаренко Л.О.), розглянувши Акт про порушення №10000586 від 20.11.2019, комісією встановлено, що Акт про порушення складено з дотриманням вимог чинного законодавства, тому існують достатні підстави для його виконання. Також комісією здійснено розрахунок обсягу та вартості недоврахованої електроенергії за період з 22.08.2019 по 20.11.2019 (розрахунок по акту про порушення №10000586 від 20.11.2019) у розмірі 12629 кВт/год. на суму 34395,78 грн.

На підставі розрахунку обсягу та вартості недоврахованої електричної енергії складено рахунок №9550/АН на оплату вартості недоврахованої електричної енергії на суму 34395,78 грн.

Другий екземпляр протоколу б/н від 19.12.2019, розрахунок нарахувань та рахунок по Акту про порушення №10000586 від 20.11.2019 на оплату суми 34395,78 грн. направлено на адресу ФОП Бондаренко Л.О. засобами поштового зв`язку 20.12.2019, про що свідчить відмітка на відправленні кореспонденції рекомендованих листів за 20.12.2019.

Відповідачем вартість недоврахованої електричної енергії в розмірі 34395,78 грн. в добровільному порядку не сплачена.

Предметом спору у даній справі є стягнення з відповідача 34395,78 грн. вартості недоврахованої електричної енергії по Акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії № 10000586 від 20.11.2019.

Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши надані письмові докази у їх сукупності, заслухавши доводи представників сторін, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 5 ЦК України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

19.04.2018 набрав чинності Кодекс систем розподілу, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, № 310 від 14.03.2018.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, № 312 від 14.03.2018 затверджено Правила роздрібного ринку електричної енергії (далі - ПРРЕЕ) та визнано такою, що втратила чинність з 11.06.2018 постанову Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28 "Про затвердження Правил користування електричною енергією" (із змінами) (далі - ПКЕЕ).

Відповідно до п. 1.2.1 ПРРЕЕ на роздрібному ринку електричної енергії споживання та використання електричної енергії для потреб електроустановки споживача здійснюється за умови забезпечення розподілу/передачі та продажу (постачання) електричної енергії на підставі договорів про розподіл/передачу, постачання електричної енергії, надання послуг комерційного обліку, які укладаються відповідно до цих Правил, Кодексу системи передачі, Кодексу систем розподілу та Кодексу комерційного обліку.

Правилами ПРРЕЕ надано визначення споживача електричної енергії - це фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання.

Відповідно до п. 1.2.7 ПРРЕЕ постачання електричної енергії здійснюється електропостачальником на підставі договору про постачання електричної енергії споживачу, який розробляється електропостачальником на основі Примірного договору про постачання електричної енергії споживачу та укладається в установленому цими Правилами порядку.

Відповідно до умов п. 6.2. типового договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії споживач, зокрема, зобов`язаний:

1)Виконувати умови цього Договору, в тому числі, своєчасно проводити розрахунки відповідно до умов Договору.

2) Забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх внутрішніх електромереж, електроустановок та електроприладів.

3) Невідкладно повідомляти Оператора системи про недоліки в роботі вузла вимірювання.

4)Узгоджувати з оператором системи нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності.

5)Забезпечувати доступ представникам Оператора системи, які пред`явили свої службові посвідчення, до свого об`єкта для обстеження вузла вимірювання, електроустановок та електропроводки.

9) У разі, якщо споживач є власником засобу вимірювання, виконувати обґрунтовані вимоги Оператора системи щодо приведення засобу вимірювання в технічний стан відповідно до вимог нормативних документів.

Такі ж самі норми містяться у договорі про постачання електричної енергії № 9550 від 22.01.2007 р.

Згідно з п. 8.6 Договору про розподіл у разі порушення розрахункового обліку з вини Споживача, Споживач сплачує Оператору системи вартість недоврахованої електроенергі виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання.

Згідно з п. 8.7 договору у разі виявлення представниками Оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором.

Відповідно до п. 1.1.2 ПРРЕЕ необлікована електрична енергія - це обсяг електричної енергії, використаний споживачем або переданий транзитом в електромережі, що належать іншим власникам електричних мереж, але неврахований розрахунковими засобами комерційного обліку або врахований неправильно.

Згідно з ч., ч. 1, 2 ст. 77 Закону України "Про ринок електричної енергії" учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушеннями на ринку електричної енергії, зокрема, є: крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

Пунктом 5.5.5 ПРРЕЕ визначено, що споживач електричної енергії зобов`язаний, зокрема, не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача.

Відповідно до п. 8.2.5 ПРРЕЕ (в редакції від 28.12.2018, чинній на момент складення Акту про порушення № 00001372 від 04.03.2019) у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача або представника споживача оформлюється акт про порушення.

В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил або методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та вихідні дані, необхідні для визначення обсягу необлікованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.

Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником оператора системи та споживачем або представником споживача.

У разі відмови споживача або представника споживача підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо він підписаний уповноваженим представником оператора системи та двома незаінтересованими особами (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення їх осіб.

Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта про порушення та викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які зазначаються в акті про порушення або надаються (надсилаються) оператору системи окремим письмовим повідомленням.

Як встановлено судом вище, в Акті про порушення № 10000586 від 20.11.2019, складеному представниками ЗМЕМ ПАТ "Запоріжжяобленерго", встановлено порушення споживачем -ФОП Бондаренко Л.О. вимог п. 5.5.5 ПРРЕЕ, а саме: "дії споживача, які призвели до змін показів приладу обліку №08829, фіксація індикатором впливу постійного магнітного поля № 0526362 згідно акту про пломбування від 31.03.2014. Зміщення з посадочних місць рідкоземельних магнітних елементів. При цьому проявились кольорові яркі жовті крапки . Порушення виявлено під час контрольного огляду".

В Акті про порушення в графі підпис - Бондаренко Л.О., міститься підпис без зазначення будь - яких позначок щодо його вчинення іншою особою. Також, зазначений підпис зроблено в примітці про зауваження до акту.

Крім того, представникам позивача забезпечено доступ до електроустановки відповідача.

Відповідно до п. 8.2.5. ПРРЕЕ, у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача або представника споживача оформлюється акт про порушення.

Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).

Так, 20.11.2019 проведення технічної перевірки та складання Акта про порушення відбувалося у присутності особи від відповідача, яка забезпечила безперешкодний доступ до об`єкту перевірки, підписала акт та отримала його екземпляр.

Отже, перевірка проведена в присутності споживача.

Заначена правова позиція узгоджується з правовою позицією Верховного суду викладеної в Постанові від 20.03.2019 у справі №908/1865/17.

До позовної заяви надано докази направлення 20.12.19 протоколу від 19.12.19, розрахунку та рахунку по Акту на адресу Відповідача, яку він зазначив у Договорі про постачання електричної енергії № 9550 від 22.01.2007 як юридичну та поштову.

З вищевикладеного вбачається, що позивачем дотримано вимоги ПРРЕЕ щодо належного повідомлення Споживача про дату, місце та час засідання комісії з розгляду спірного акту, який, у свою чергу, не скористався своїм правом на участь та не забезпечив участь повноважного представника.

Враховуючи, що комісія має право розглядати акти про порушення без участі Споживача, який належним чином повідомлений про дату засідання, 19.12.2019 прийнято рішення про нарахування обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, про що повідомлено Споживача письмово.

Отже, суд дійшов висновку, що вищевказаний Акт про порушення № 10000586 від 20.11.2019 складений з додержанням вимог п. 8.2.5 ПРРЕЕ, містить усі необхідні дані та підписи, чим спростовуються твердження відповідача про те, що Акт не може вважатися дійсним та засвідчувати викладені у ньому обставини.

Доводи відповідача стосовно того, що матеріали справи не містять належних, достатніх, достовірних доказів повноважень та відповідної необхідної кваліфікації (проходження відповідного навчання) представників Позивача ОСОБА_2 , Пархоменко В.І., суд до уваги не приймає з огляду на таке.

Згідно пп. 5.1.1., п. 5.1., розділу V ПРРЕЕ, оператор системи має право:

3) проводити (за пред`явленням представником службового посвідчення) обстеження електроустановок споживачів щодо виявлення споживання електричної енергії поза засобами вимірювання та інших порушень, що викликають неправильне вимірювання обсягів споживання електричної енергії;

4) на безперешкодний доступ (за пред`явленням представником службового посвідчення) до електричних установок споживача для проведення технічної перевірки засобів вимірювання, контролю за рівнем споживання електричної енергії та потужності, вимірювання показників якості електричної енергії, контрольного огляду електричних мереж від межі балансової належності до точки вимірювання та/або точки обліку відповідно до умов укладених договорів, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого цими Правилами порядку та умов договору, виконання інших робіт відповідно до договору.

Зазначені норми також містяться у пп. 2 п. 7.1 Договору про розподіл. Процедура складання акта про порушення регламентована нормами ПРРЕЕ, зокрема пунктом 8.2.5 визначено, що акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.

Отже, на виконання п. 8.2.5 ПРРЕЕ, прибувши на об`єкт перевірки, представниками Енергопостачальника були пред`явлені посвідчення, що надають їм право проведення технічних перевірок,, а саме, інженером з технічного аудиту Потаповою Н.А. надано посвідчення №108 та інженером з технічного аудиту Пархоменко В.І. надано посвідчення №109, про що зазначено у акті про порушення від 20.11.2019.

На підтвердження повноважень на складання Актів про порушення додатково надаються копії посадових інструкцій (витяг) та посвідчень.

Таким чином, нормами ПРРЕЕ, які регламентують порядок складання актів про порушення, не встановлено обов`язку представників оператора системи пред`являти Споживачу перед перевіркою документи, які підтверджують їх право на складання актів про порушення згідно з посадовою інструкцією, та документи, які підтверджують проходження відповідного навчання та інструктажу. Єдиною умовою згідно п. 8.2.5 ПРРЕЕ є пред`явлення службового посвідчення, що в даному випадку дотримано представниками оператора системи.

19.12.2019 на засіданні комісії з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ прийнято рішення про застосування до споживача оперативно-господарської санкції за порушення ним ПРРЕЕ, а саме: затверджено розрахунок недоврахованої електричної енергії по Акту про порушення № 10000586 від 20.11.2019, який здійсненого за період з 22.08.2019 по 20.11.2019, у розмірі 12629 кВт/год. на суму 34395,78 грн., що оформлено протоколом б/н від 19.12.2019.

Відповідно до змісту абз. 1-3, 5, 9 п. 8.2.6 глави 8.2 ПРРЕЕ передбачено, що на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків. Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання. Акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 60 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню (крім випадків необхідності проведення експертизи пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення). Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження, зазначений термін розгляду відраховується з дати їх отримання оператором системи від експертної установи. Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

Розрахунок необлікованої електроенергії по Акту виконано згідно з п. 8.4.10 ПРРЕЕ, яким передбачено нарахування у разі виявлення у непобутового споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-5 пункту 8.4.2 цієї глави. Отже величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу (\Удоб, кВттод), розраховується за формулою

Wдоб = Р * t доб*Кв,(4)

де Р - потужність (кВт), визначена як:

3) дозволена потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначена в договорі з оператором системи (за умови, якщо потужність, визначена відповідно до положень 1 або 2 цього пункту, перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, ненадання споживачем інформації щодо паспортних даний струйпримачив, не допуску представників оператора системи на свою територію для перевірки інформації щодо сумарної максимальної потужності струмоприймачів, відмови споживача від вимірювання струму навантаження електроустановки при підключенні всіх наявних струмоприймачів на повну потужність ). Дозволена потужність за договором складає 36 кВт.

(4)

t доб - тривалість роботи обладнання протягом доби, що визначається на підставі договору з оператором системи (приймається рівним 8 год/добу).

К в - коефіцієнт використання струмоприймачів (приймається рівним 0,6).

Згідно з п. 8.4.9 ГГРРЕЕ у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у п.п. 1-4 п. 8.4.2 ПРРЕЕ, розрахований обсяг споживання необлікованої електричної енергії споживачем протягом розрахункового періоду (місяця) має бути зменшений на обсяг електричної енергії, спожитий споживачем у цьому періоді за точкою (точками) комерційного обліку, на якій (яких) було виявлено порушення, відповідно до даних комерційного обліку електричної енергії.

Згідно з п. 8.4.8 ПРРЕЕ кількість днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил, визначається виходячи з кількості робочих днів електроустановки споживача (крім випадків фіксації засобами комерційного обліку кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил):

п.п. 1 п. 8.4.8 ПРРЕЕ у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у п.п. 1-3 або у п.п. 4 п. 8.4.2 ПРРЕЕ, - з дня останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку або технічної перевірки (якщо технічну перевірку було проведено після останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку) до дня виявлення порушення, але не більшої загальної кількості робочих днів у 6 календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення.

Отже, нарахування по Акту проведено за 90 днів за період з 22.08.19 (день візуального зняття показів розрахункових засобів обліку, який зафіксований актом № 4859 від 22.08.2019 р., копія акту додається) по 20.11.19 (день складання акту про порушення ПРРЕЕ).

Таким чином, загальна кількість необлікованої електроенергії складає 12629 кВт.год. на загальну суму 34395 грн. 78 коп.

Станом на день подання позову Відповідачем не сплачено рахунок, виставлений на підставі Акту про порушення, що є грубим порушенням умов Договору, а також норм чинного законодавства України.

Суд, перевіривши правильність розрахунку вартості недоврахованої електроенергії, встановив, що розрахунок здійснено у відповідності до умов ПРРЕЕ.

Відповідно до п. 8.2.7. глави 8.2 Правил кошти за необліковану електричну енергію та суми збитків перераховуються споживачем на поточний рахунок оператора системи.

Споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка (у випадку неотримання споживачем рахунка у поштовому відділенні упродовж 5 робочих днів з дня надходження рахунка до поштового відділення споживача рахунок вважається отриманим споживачем на 5 робочий день).

У разі незгоди споживача з фактом безоблікового споживання електричної енергії та відмови від сплати вартості необлікованої електричної енергії оператор системи звертається з позовом до суду для підтвердження факту безоблікового споживання електричної енергії та стягнення вартості необлікованої електричної енергії.

Спірні питання, які виникають між сторонами при складанні акта про порушення та/або визначенні обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, вирішуються Регулятором, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідно до компетенції, енергетичним омбудсменом та/або судом.

Якщо судом прийнято рішення, яким спростовано факт безоблікового споживання електричної енергії споживачем та/або відмовлено оператору системи в задоволенні позову щодо стягнення зі споживача вартості необлікованої електричної енергії, розрахованої на підставі акта про порушення, та за умови набрання рішенням суду законної сили, оператор системи скасовує відповідний акт про порушення.

Відповідно до ст. 193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутністю конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

За змістом ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Частиною 1 ст. 216 ГК України передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до положень ч. 1, 2 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Положеннями ст. 235 ГК України встановлено, що за порушення господарських зобов`язань до суб`єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов`язання, що використовуються самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку.

Із змісту положень ст., ст. 15,16 ЦК України, ст. 20 ГК України слідує, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права у разі його порушення, невизнання або оспорювання у спосіб та в порядку, що встановлені договором або законом.

Відсутності факту безоблікового споживання електричної енергії відповідачем не доведено, конкретних обставин незгоди, що стосуються безпосередньо суті виявленого порушення, в межах даного позовного провадження відповідачем не заявлено. Викладені у відзиві заперечення відповідача спростовуються вищевикладеними висновками суду.

Щодо доводів відповідача стосовно того, що складено Акт-повідомлення № 10000586 про направлення на експертизу лічильника електроенергії від 20.11,2019, проте експертиза проведена не була, суд зазначає наступне.

Згідно з п. 8.4.4. ПРРЕЕ, факт пошкодження пломб та/або індикаторів, та/або засобів вимірювальної техніки, факт втручання споживача в роботу засобів вимірювальної техніки, крім випадків спрацювання індикаторів (фіксації індикаторами впливу фізичних полів), має бути підтверджений експертизою, проведеною спеціалізованою організацією (підприємством), яка має право на її проведення відповідно до законодавства (далі - експертиза). До отримання оператором системи результатів експертизи положення цієї глави не застосовуються для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, за винятком випадків, передбачених цим пунктом.

У зв`язку із тим, що ПРРЕЕ не вимагають обов`язковості проведення експертизи, а взагалі і виключають необхідність проведення експертизи у разі виявлення такого виду порушення, як спрацювання індикаторів впливу фізичних полів, у Позивача була відсутня необхідність у проведенні експертизи лічильника, а відповідно Позивач мав право для здійснення нарахування недоврахованої електричної енергії по акту про порушення.

Матеріалами справи доведений факт безоблікового споживання електричної енергії споживачем.

Доказів оплати виставленого позивачем рахунку на суму 34395,78 грн. відповідачем суду не надано.

Щодо доводів відповідача про відсутність підпису у протоколі Голови комісії Директора ЗМЕМ - Ільяшенко С.І. або особи яка виконує його обов`язки, що є підставою в розумінні Відповідача вважати Протокол неналежним доказом по справі, суд зауважує, що В своїй діяльності позивач керується Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.

Згідно з п. 8.2.6. Правил, на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків. Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи.

Тобто законодавством чітко передбачено, що саме Позивач створює комісію з розгляду Актів та призначає членів комісії, яких повинно бути не менше 3 представників.

В даному випадку, в протоколі засідання комісії містяться підписи 5 (п`яти) уповноважених представників Позивача, які безпосередньо приймали участь при розгляді Акта про порушення. Як того вимагають ПРРЕЕ, для розгляду Акта про порушення достатньо кворуму із 3 (трьох) уповноважених представників Позивача, що є достатнім, для повного та об`єктивного розгляду Акта, а також правомірності прийнятого рішення.

Щодо правомірності складеного Акта про пломбування елементів розрахункового засобу обліку від 31.03.201. та зазначення в ньому індикатора дії впливу постійного (змінного) магнітного поля № 0526362 суд зазначає наступне.

Методикою визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами Правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ № 562 від 04.05.2006р. (яка діяла у період опломбування електроустановки) встановлено наступне:

1.3. Енергопостачальником з метою запобігання розкраданню електричної енергії на прилади обліку електричної енергії споживача можуть бути встановлені індикатори дії впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (далі -індикатори).

1.4. Індикатори встановлюються споживачу безоплатно відповідно до затверджених графіків.

На вимогу споживача електричної енергії під час встановлення представниками енергопостачальника індикаторів на прилад обліку на такі індикатори або прилади обліку (у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) мають надаватися копії сертифіката про сертифікацію та/або свідоцтва про атестацію цих індикаторів або приладів обліку .

Згідно з п. 3.32. ПКЕЕ, при пломбуванні та/або встановленні індикаторів та приладів обліку з вмонтованими індикаторами оформляється акт про пломбування та встановлення індикаторів.

В акті про пломбування та встановлення індикаторів мають бути зазначені: місце встановлення кожної пломби та/або індикаторів, сторона, яка їх встановила, сторона, відповідальна за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб і індикаторів на них.

На виконання вищезазначених норм, Позивачем було складено Акт про пломбування елементів розрахункового засобу обліку електричної енергії Відповідача за №3602 від 31.03.2014.

Даний акт підписаний Відповідачем - Бондаренко Л.О , без зауважень та заперечень, зокрема і щодо встановлення індикатора дії впливу постійного магнітного поля № 0526362).

Більш того, до моменту складання Акту про порушення Позивач не отримував від Відповідача жодних заперечень щодо встановленого індикатора (№0526362).

Відповідно до п. 2.3.4. ПРРЕЕ, відповідальність за збереження і цілісність засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені.

Згідно з п. 5.5.5. ПРРЕЕ, споживач зобов`язаний забезпечувати збереження і цілісність установлених на його території та/або об`єкті (у його приміщенні) розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування.

Пунктом 8.4.3. ПРРЕЕ встановлено, що оператором системи з метою запобігання розкраданню електричної енергії можуть, бути встановлені індикатори на лічильники електричної енергії споживача.

На вимогу споживача електричної енергії під час встановлення представниками оператора системи індикаторів на лічильники або лічильників із вмонтованими індикаторами мають надаватися копії сертифіката про сертифікацію та/або свідоцтва про атестацію цих індикаторів або лічильників із вмонтованими індикаторами.

Відповідач до Позивача із вимогою про надання сертифікату не звертався, заперечень щодо встановлення індикатора не надавав.

Отже, Актом про пломбування від 31.03.2014 відповідачем прийнято на відповідальне зберігання всі встановлені пломби, в тому числі і індикатор дії впливу постійного магнітного поля (№ 0526362).

Таким чином, позовні вимоги про стягнення з відповідача суми 34395,78 грн. за недовраховану електроенергію є обґрунтованими, законними та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч., ч. 1-4 ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ст. 74 ГПК України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (справа "Руїс Торіха проти Іспанії").

Позивач надав всі необхідні докази в обґрунтування позовних вимог.

Доводи відповідача, надані в обґрунтування заперечень на позов, судом визнанні безпідставними та необґрунтованими.

На підставі викладеного, позов задовольняється повністю.

Згідно зі ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача, оскільки спір доведено до суду з його вини.

Керуючись ст., ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241, 248, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

1. Позов Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" в особі Запорізьких міських електричних мереж до Фізичної особи-підприємця Бондаренко Лариси Олександрівни задовольнити повністю.

2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Бондаренко Лариси Олександрівни, ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 ) на користь Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" в особі Запорізьких міських електричних мереж, (69035, м. Запоріжжя вул. Волгоградська, буд. 25, ідентифікаційний код юридичної особи 00130926, на рахунок № НОМЕР_2 , в ПАТ "Метабанк", МФО 313582) 34 395 (тридцять чотири тисячі триста дев`яносто п`ять) грн. 78 коп. вартості недорахованої електричної енергії та 2102 ( дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.

Повне судове рішення складено "04" вересня 2020 р.

Суддя Н. Г. Зінченко

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Запорізької області, а у разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення03.09.2020
Оприлюднено07.09.2020
Номер документу91318796
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1604/20

Постанова від 15.02.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 10.12.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Подобєд Ігор Миколайович

Судовий наказ від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 15.10.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Подобєд Ігор Миколайович

Рішення від 03.09.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 29.07.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 20.07.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Зінченко Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні