ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 753/10224/20
провадження № 2/753/6486/20
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" вересня 2020 р. Дарницький районний суд м. Києва в складі :
головуючого судді Комаревцевої Л.В.,
за участю секретаря Гаврилюк О.В.
позивача ОСОБА_1 ,
позивача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань № 224 по вул. Кошиця, 5-А в м. Києві цивільну справу в спрощеному провадженні за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , що діють в інтересах ОСОБА_3 до дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 21 Дарницького району м. Києва про визнання незаконними дії та зобов`язання вчинити дії ,
ВСТАНОВИВ:
Позивачі в інтересах малолітньої дитини ОСОБА_3 звернулась до суду з позовною заявою до відповідача про визнання незаконними дії та зобов`язання вчинити дії сплативши 1681 гривню 60 копійок судового збору.
Позивачі зазначають про те, що є батьками малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . 18.06.2020 звернулись до дошкільного навчального закладу №21 Дарницького району м. Києва із заявою щодо зарахування дитини до дитячого садка. До заяви було додано медичну довідку Ф-086-1/0 про стан здоров`я, копію свідоцтва про народження та форму 063/0 про щеплення дитини. Відповідно до листа від 23.06.2020 відповідачем відмовлено у зарахуванні посилаючись на відсутність впливу на роботу електронної черги. Позивачі вважають, що відмовлено їм безпідставно.
30.06.2020 відкрито провадження в справі.
В судовому засіданні позивачі позовні вимоги підтримали та просили задовольнити.
Відповідачем судові повістки, які було надіслано двічі не отримано. Відповідь на відзив не надано. В судове засідання з заявами та клопотаннями представник відповідача не звертався.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволенні позовних вимог в повному обсязі, з наступних підстав.
Судом встановлені наступні факти і відповідні їм правовідносини.
12.07.2017 народилась ОСОБА_2 про що Дарницьким районним у м. Києві відділом реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у м. Києві 20.07.2017 зроблено актовий запис №1966. Батьками дитини є ОСОБА_2 та ОСОБА_1 ( а.с. 5).
18.06.2020 ОСОБА_2 та ОСОБА_1 звернулись до директора дитячого наавчального закладу №21 управління освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації із заявою про зарахування ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до дитячого навчального закладу, для отримання нею дошкільної освіти з 01.09.2020. При цьому в заяві зазначили про те, що запис в електронну чергу до дитячого садка здійснено 30.07.2019 відповідно до заявки №00074-20190730 ( а.с. 6).
Згідно із довідки учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обовязкового медичного профілактичного огляду ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 пройшла обов`язковий медичний профілактичний огляд у 2020 ( а.с. 7).
Відповідно до довідки Форми №063/о ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 отримала щеплення проти туберкульозу, поліомієліту, дифтерії, кашлюка, правця, кору, краснухи, паротиту, гепатиту В інші імунобіологічні препарати ( а.с. 8).
21.06.2020 у відповідь на звернення ОСОБА_2 директором ДНЗ №21 управління освіти Дарницької РДА в м. Києві Стадничук О.І. надіслано повідомлення про те, що заяву від 18.06.2020 розглянуто, директор дошкільного навчального закладу не впливає на роботу електронної черги, діти зараховуються відповідно до запрошень, які надсилаються електронною системою.
Згідно із ст. 8 Конституції України, Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Відповідно із ст. 21 Конституції України, усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.
Відповідно до ст. 53 Конституції України, кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
Відповідно до ст. 6 ЗУ Про дошкільну освіту , принципами дошкільної освіти є: доступність для кожного громадянина освітніх послуг, що надаються системою дошкільної освіти; рівність умов для реалізації задатків, нахилів, здібностей, обдарувань, різнобічного розвитку кожної дитини;
Згідно із ст. 8 ЗУ Про дошкільну освіту , сім`я зобов`язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім`ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Відповідно до ч.1 ст. 9 ЗУ Про дошкільну освіту , громадяни України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, стану здоров`я, особливих освітніх потреб, складних життєвих умов, місця проживання, мовних або інших ознак мають рівні права на здобуття дошкільної освіти у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, а також у сім`ї.
Згідно із ст. 21 ЗУ Про охорону дитинства , кожна дитина має право на освіту.
Держава гарантує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти в державних і комунальних закладах освіти; надання стипендій та пільг здобувачам освіти таких закладів у порядку, встановленому законодавством України. Громадяни мають право безоплатно здобути фахову передвищу та вищу освіту в державних і комунальних закладах освіти на конкурсній основі.
Держава забезпечує право на вибір навчального закладу і навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах.
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування організовують облік дітей дошкільного та шкільного віку для виконання вимог щодо навчання дітей у загальноосвітніх навчальних закладах.
Згідно із ч.3 ст. 14 ЗУ Про дошкільну освіту , порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних та комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти визначається Положенням про заклад дошкільної освіти.
Згідно із ст. 36 ЗУ Про дошкільну освіту , батьки або особи, які їх замінюють, мають право: вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти ; обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу дошкільної освіти; звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей; захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді .
Відповідно до п.6 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою КМУ №305 від 12.03.2003, прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснюється керівником протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров`я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.
Таким чином позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки згідно із Конституцією України, ЗУ Про дошкільну освіту не передбачено порядку електронної реєстрації дітей та вибір дитячого садка за певною квотою.
Конституцією України визначено право на освіту та забезпечення органами місцевого самоврядування доступності і безоплатності дошкільної освіти без електронної черги.
Згідно із інформацією, яка розміщена на офіційному сайту Міністерства освіти і науки України питанням щодо розроблення та впровадження програми електронної реєстрації дітей займаються місцеві органи управління освітою.
Відповідач у відповіді на звернення ОСОБА_2 вказує на те, що не впливає на роботу електронної черги, дякує за розуміння заявнику, проте встановлення черги суперечить Конституції України та ЗУ Про дошкільну освіту і не може бути безумовною підставою для відмови у зарахуванні дитини до закладу освіти.
Згідно із ст. 18 ЦПК України, судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
Відповідно до частини 3 статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. (ст. 81 ЦПК України).
Отже, в силу вимог ст.ст. 2, 4, 12, 76-81 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести належними та допустимими доказами ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
В свою чергу, у ході розгляду даної справи відповідачем, у порядку статті 81 ЦПК України, не було надано суду належних і допустимих доказів на спростування заявлених позовних вимог, а також не було обґрунтовано наявність передбачених статтею 82 ЦПК України обставин, які б зумовлювали звільнення від доказування наявності наведених ним обставин.
За таких обставини, суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні всіх обставин справи та наданих в їх обґрунтування доказів, керуючись законом, оцінюючи кожний доказ, що наявний у справі, з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі, так як позивачами доведено, а відповідачем не спростовано в силу принципу змагальності сторін обґрунтованості позовних вимог, відповідно до якого кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, а суд розглядає справи в межах заявлених вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Приймаючи до уваги викладене, суд визнає вимоги позову обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 12,18,76,77,78,79,80,81,263,265 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Позовні вимоги за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , що діють в інтересах ОСОБА_3 до дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 21 Дарницького району м. Києва про визнання незаконними дії та зобов`язання вчинити дії - задовольнити .
Визнати незаконними дії дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №21 Дарницького району м. Києва (код ЄДРПОУ 38526773) щодо відмови у зарахуванні ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №21 Дарницького району м. Києва (код ЄДРПОУ 38526773).
Зобов`язати дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №21 Дарницького району м. Києва (код ЄДРПОУ 38526773) зарахувати ОСОБА_3 . ІНФОРМАЦІЯ_1 до дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №21 Дарницького району м. Києва (код ЄДРПОУ 38526773).
Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд м. Києва шляхом подання скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.
Повний текст судового рішення складено 07.09.2020
Суддя Л.В. Комаревцева
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2020 |
Оприлюднено | 09.09.2020 |
Номер документу | 91368126 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні