Рішення
від 01.09.2020 по справі 360/1782/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

01 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1782/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Смішливої Т.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Чепурової К.В.,

представника позивача - не прибув,

представника відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

30.04.2020 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач) до Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 (далі - відповідач), просить стягнути податковий борг з податку на додану вартість.

У подальшому позивачем неодноразово подавались заяви про зменшення позовних вимог, в яких, з урахуванням останніх уточнених вимог, позивач просить суд:

- стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Лисичанське комунальне автотранспортне підприємство 032806 (ЄДРПОУ 03328008), та рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 на користь Державного бюджету України (p/p UA538999980313030029000012051, код платежу 14060100, отримувач - УК у м. Лисичан./М. ЛИСИЧАНСЬК/14060100, ОКПО 37800278, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП) податковий борг з податку на додану вартість за період з 20.10.2019 по 06.03.2020 за основним зобов`язанням - 879835,00 грн, штрафні (фінансові) санкції - 589728,38 грн, пеня в сумі 49934,37 грн, а всього податковий борг у загальній сумі 1519497,75 грн (один мільйон п`ятсот дев`ятнадцять тисяч чотириста дев`яносто сім грн 75 коп).

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач зареєстрований у якості СПД Лисичанською міською радою Луганської області і внесено в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Станом на 06.03.2020, за відповідачем рахувався податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код БК 14060100) в загальному розмірі 2271496,78 грн, з яких основний борг складає - 1398663,00 грн, штрафні (фінансові) санкції в сумі 733717,57 грн та пеня в сумі 139116,21 гривень.

Відповідачем до контролюючого органу подано податкові декларації та уточнені податкові декларації з ПДВ, а саме: № 9157589540 від 19.07.2019 в розмірі 152700,00 грн; № 9184296437 від 16.08.2019 в розмірі 210161,00 грн; № 9214709683 від 19.09.2019в розмірі 155018,00 грн; № 9243461824 від 17.10.2019 в розмірі 166133,00 грн; № 9276058376 від 18.11.2019 в розмірі 183174,00 грн; № 9306215825 від 18.12.2019 в розмірі 162347,00 грн; № 9331780536 від 18.01.2020 в розмірі 217589,00 грн; № 9028201226 від 18.02.2020 в розмірі 143424,00 грн; № 9000221492 від 08.01.2020 в розмірі 2889,00 грн (період, який уточняється - червень місяць 2019 року); № 9000221504 від 08.01.2020 в розмірі 3827,00 грн (період, який уточняється - липень місяць 2019 року); № 9168920775 від 02.08.2019 в розмірі 921,00 грн (період, який уточняється - січень місяць 2019 року); № 9277605876 від 21.11.2019 в розмірі 28,00 грн (період, який уточняється - квітень місяць 2019 року); № 9277606026 від 21.11.2019 в розмірі 171,00 грн (період, який уточняється - вересень місяць 2019 року); № 9277605944 від 21.11.2019 в розмірі 143,00 грн (період, який уточняється - серпень місяць 2019 року); № 9298573395 від 12.12.2019 в розмірі 138,00 грн (період, який уточняється - вересень місяць 2019 року).

Крім того, відповідачу за порушення пункту 203.2. статті 203 Податкового кодексу України податковим повідомленням - рішенням № 0000885004 від 20.01.2020 збільшено суму грошового зобов`язання на суму 1259,13 грн, податковим повідомленням - рішенням №0000875004 від 20.01.2020 на загальну суму 154853,15 грн; податковим повідомленням - рішенням №0012045005 від 02.08.2019 на загальну суму 27255,72 грн; податковим повідомленням - рішенням № 0013475005 від 09.09.2019 на загальну суму 64132,15 грн; податковим повідомленням - рішенням № 0016255005 від 09.10.2019 на загальну суму 126825,03 грн, податковим повідомленням - рішенням №0018615004 від 15.11.2019 на загальну суму 67082,06 грн; податковим повідомленням - рішенням №0018645004 від 15.11.2019 на загальну суму 70649,36 грн; податковим повідомленням - рішенням №0000835004 від 20.01.2020 на загальну суму 53501,84 грн, податковим повідомленням - рішенням № 0000845004 від 20.01.2020 на загальну суму 79591,94 грн; податковим повідомленням - рішенням №0002365004 від 20.02.2020 на загальну суму 54352,09 грн; податковим повідомленням - рішенням № 0002375004 від 20.02.2020 на загальну суму 33971,10 грн.

Вищезазначені податкові повідомлення - рішення відповідачем в установленому порядку не оскаржені, набули статусу узгоджених.

Також, відповідачем у зв`язку з самостійним виправленням помилки: за червень 2019 року нараховано штраф в розмірі 87,00 грн (рядок 18.1), який відображено в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість №9000221492 від 08.01.2020; за липень 2019 року нараховано штраф в розмірі 115,00 грн (рядок 18.1), який відображено в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість №9000221504 від 08.01.2020; за січень 2019 року нараховано штраф в розмірі 28,00 грн (рядок 18.1), який відображено в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість №9168920775 від 02.08.2019; за квітень 2019 року нараховано штраф в розмірі 1,00 грн (рядок 18.1), який відображено в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість №9277605876 від 21.11.2019; за вересень 2019 року нараховано штраф в розмірі 5,00 грн (рядок 18.1), який відображено в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість №9277606026 від 21.11.2019; за серпень 2019 року нараховано штраф в розмірі 4,00 грн (рядок 18.1), який відображено в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість №9277605944 від 21.11.2019; за вересень 2019 року нараховано штраф в розмірі 4,00 грн (рядок 18.1), який відображено в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість №9298573395 від 12.12.2019.

У зв`язку з невиконанням податкового обов`язку відповідачу також нарахована пеня.

Сума несплаченої відповідачем пені складає 139116,21 грн. Сума пені нараховується в автоматичному режимі за допомогою програмного забезпечення ITC Податковий блок .

З метою погашення податкового боргу відповідно до підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181, який був чинним на час виникнення правовідносин, відповідачу вручено першу податкову вимогу № 6535/1-17а від 08.10.2001 та другу податкову вимогу №2/147 від 10.12.2001.

З посиланням на норми Податкового кодексу України позивач зазначив, що стягнення податкового боргу здійснюється за рішенням суду.

16.07.2020 до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) надійшов відзив на позов (том 2 арк. спр. 60-62).

В обґрунтування відзиву зазначено, що в позивачем здійснено невірний математичний розрахунок штрафних санкцій та пені. Відповідно до положень Податкового кодексу України в період дії карантину з 01.03.2020 штрафні санкції не застосовуються, також не нараховується пеня.

На думку представника відповідача, позивачем пропущено строк, встановлений статтею 122 КАС України.

27.07.2020 до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) надійшла відповідь на відзив (том 2 арк. спр. 125-130).

У зв`язку з частковим погашенням відповідачем податкового боргу, до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) позивачем надавались заяви про зменшення позовних вимог (том 1 арк. спр. 210-211, том 2 арк. спр. 1-3, 29-31, 77-79, 136-138, 213-214, том 3 арк. спр. 35-38).

Процесуальні дії під час розгляду справи:

Ухвалою суду від 04.05.2020 позовну заяву залишено без руху (том 1 арк. спр. 189).

Ухвалою суду від 14.05.2020 відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 01.06.2020 (том 1 арк. спр. 201-203).

Ухвалами суду від 22.07.2020 та від 31.07.2020 у задоволенні клопотань представника відповідача про призначення судово-економічної експертизи в адміністративній справі за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 про стягнення податкового боргу відмовлено (том 2 арк. спр. 72, 207-208).

Ухвалою суду від 31.07.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (том 2 арк. спр. 209).

Ухвалою суду від 13.08.2020 вирішено заяву представника відповідача Батури І.В. про відвід судді Смішливої Т.В. та відмовлено у його задоволенні (том 3 арк. спр. 7-8).

Ухвалою суду від 26.08.2020 повернуто без розгляду відзив на заяву про зменшення позовних вимог (том 3 арк. спр. 71).

У судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав клопотання про відкладення розгляду справи через наявність ознак захворювання.

Згідно з частиною третьою статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Частиною другою статті 205 КАС України передбачено, що суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку за певних умов, визначених цим Кодексом.

Оскільки сторони про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином, строк розгляду справи спливає 01.09.2020, причина, зазначена представником відповідача у клопотанні про відкладення розгляду справи не визначена ч. 2 ст. 205 КАС України, а також відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі представників сторін.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, судом встановлено таке.

Лисичанське комунальне автотранспортне підприємство 032806, ідентифікаційний код 03328008, місцезнаходження: 93120, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Ісаєва балка, зареєстровано як юридична особа Лисичанською міською радою Луганської області 26.01.1996 за № 03328008, є платником податку на додану вартість, перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Луганській області (том 1 арк.спр. 10-12).

Відповідачем до контролюючого органу подано податкові декларації та уточнені податкові декларації з ПДВ, а саме:

- № 9157589540 від 19.07.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 152700,00 грн;

- № 9184296437 від 16.08.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 210161,00 грн;

- № 9214709683 від 19.09.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 155018,00 грн;

- № 9243461824 від 17.10.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 166133,00 грн;

- № 9276058376 від 18.11.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 183174,00 грн;

- № 9306215825 від 18.12.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 162347,00 грн;

- № 9331780536 від 18.01.2020 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 217589,00 грн;

- № 9028201226 від 18.02.2020 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 143424,00 грн;

- № 9000221492 від 08.01.2020 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 2889,00 грн;

- № 9000221504 від 08.01.2020 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 3827,00 грн;

- № 9168920775 від 02.08.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 921,00 грн;

- № 9277605876 від 21.11.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 28,00 грн;

- № 9277606026 від 21.11.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 171,00 грн;

- № 9277605944 від 21.11.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 143,00 грн;

- № 9298573395 від 12.12.2019 з визначенням ПДВ, яке сплачується до державного бюджету в розмірі 138,00 грн (том 1 арк. спр. 14, 15, 16, 17-18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29).

Згідно з актом камеральної перевірки № 31/12-32-50-04/03328008 від 15.01.2020 виявлено порушення відповідачем своєчасності сплати узгоджених сум грошового зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 786835,65 грн у період за травень 2017 року-квітень 2018 року (том 1 арк. спр. 38-41). Акт отримано представником відповідача 06.08.2019 (том 1 арк. спр. 42).

Відповідно до акту камеральної перевірки відповідача № 785/12-32-50-04/03328008 від 17.07.2019 виявлено порушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних (том 1 арк. спр. 49-52), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 53).

Відповідно до акту камеральної перевірки відповідача № 785/12-32-50-04/03328008 від 17.07.2019 виявлено порушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних (том 1 арк. спр. 49-52), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 53).

Згідно з актом камеральної перевірки відповідача № 971/12-32-50-04/03328008 від 20.08.2019 виявлено порушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних (том 1 арк. спр. 61-65), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 66).

Актом камеральної перевірки відповідача № 115/12-32-50-04/03328008 від 18.09.2019 виявлено порушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних (том 1 арк. спр. 75-81), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 82).

Актом камеральної перевірки відповідача № 267/12-32-50-04/03328008 від 05.11.2019 виявлено порушення про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних (том 1 арк. спр. 100-103), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 109).

Актом камеральної перевірки відповідача № 268/12-32-50-04/03328008 від 05.11.2019 виявлено порушення про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних (том 1 арк. спр. 85-92), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 93).

Актом камеральної перевірки відповідача № 11/12-32-50-04/03328008 від 10.01.2020 виявлено порушення про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних (том 1 арк. спр. 110-113), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 119).

Актом камеральної перевірки відповідача № 12/12-32-50-04/03328008 від 10.01.2020 виявлено порушення про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних (том 1 арк. спр. 120-123), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 124).

Актом камеральної перевірки відповідача № 94/12-32-50-04/03328008 від 05.02.2020 виявлено порушення про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних (том 1 арк. спр. 130-133), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 134).

Актом камеральної перевірки відповідача № 95/12-32-50-04/03328008 від 05.02.2020 виявлено порушення про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних (том 1 арк. спр. 141-144), який отримано представником відповідача (том 1 арк. спр. 140).

На підставі вищевказаних актів камеральних перевірок відповідачу за порушення пункту 203.2. статті 203 Податкового кодексу України контролюючим органом нараховано штрафні санкції у сумі 1259,13 грн згідно податкового повідомлення - рішення №0000885004 від 20.01.2020; на загальну суму 154853,15 грн згідно податкового повідомлення - рішення № 0000875004 від 20.01.2020 (том 1 арк. спр. 30-31, 32-36).

Крім того, за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних податковим органом нараховано відповідачу штраф у сумі 27255,72 грн згідно податкового повідомлення - рішення № 0012045005 від 02.08.2019; на загальну суму 64132,15 грн, згідно податкового повідомлення - рішення №0013475005 від 09.09.2019; на загальну суму 126825,03 грн, згідно податкового повідомлення - рішення №0016255005 від 09.10.2019; на загальну суму 67082,06 грн, згідно податкового повідомлення - рішення №0018615004 від 15.11.2019; на загальну суму 70649,36 грн згідно податкового повідомлення - рішення №0018645004 від 15.11.2019; на загальну суму 53501,84 грн, згідно податкового повідомлення - рішення №0000835004 від 20.01.2020; на загальну суму 79591,94 грн, згідно податкового повідомлення - рішення № 0000845004 від 20.01.2020; на загальну суму 54352,09 грн, згідно податкового повідомлення - рішення № 0002365004 від 20.02.2020; на загальну суму 33971,10 грн, згідно податкового повідомлення - рішення №0002375004 від 20.02.2020 (том 1 арк. спр. 43-47, 54-59, 67-73, 83, 94-98, 104-108, 114-118, 124-128, 135-139).

Представнику відповідача 09.10.2001 вручено першу податкову вимогу №6535/1-17а від 08.10.2001, а 13.12.2001 вручено другу податкову вимогу №2/147 від 10.12.2001 (том 1 арк. спр. 184-185).

Відповідно до платіжних доручень № 9377 від 06.07.2020, № 9357 від 03.07.2020, № 9332 від 02.07.2020, № 9380 від 07.07.2020 відповідачем сплачено ПДВ за червень 2020 року (том 2 арк. спр. 63, 64, 65, 66).

За даними інтегрованої картки платника податків (далі - ІКП) Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 (том 3 арк. спр. 39-66) за спірний період відповідачу нараховано пеню у сумі 49934,37 грн.

Під час розгляду справи представником позивача надано детальний розрахунок пені (том 2 арк. спр. 107-111, 112), аналізуючи який судом встановлено, що пеню нараховано по 29.02.2020 включно. Так, у розрахунку пені зазначено дату закінчення нарахування пені 02.03.2020, однак, у розрахунку зазначено, що пеню нараховано з 31.01.2020 (дата зміни облікової ставки НБУ по 02.03.2020 за 30 календарних днів, що відповідає періоду з 31.01.2020 по 29.02.2020 включно.

За даними ІКП Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 (том 3 арк. спр. 39-66) станом на 31.08.2020 за відповідачем утворився податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 285397,48 грн та пені 109553,19 грн.

Відповідно до платіжних доручень № 9544 від 24.07.2020, № 9550 від 27.07.2020, № 9549 від 27.07.2020, № 9552 від 28.07.2020. № 9563 від 29.07.2020, № 9564 від 30.07.2020, № 9570 від 30.07.2020, № 9577 від 31.07.2020, № 9576 від 31.07.2020, № 9616 від 06.08.2020, № 9626 від 07.08.2020, № 9636 від 10.08.2020, № 9646 від 11.08.2020, № 9662 від 12.08.2020, № 9715 від 17.08.2020, № 9724 від 18.08.2020, № 9734 від 19.08.2020, № 9745 від 20.08.2020, № 9760 від 21.08.2020, № 9775 від 25.08.2020 відповідачем частково сплачено ПДВ за спірний період (том 3 арк. спр. 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34).

При цьому суд не приймає до уваги платіжні доручення про сплату ПДВ № 9734 від 19.08.2020, № 9745 від 20.08.2020, № 9760 від 21.08.2020, № 9775 від 25.08.2020 оскільки вони не містять відміток банку про проведення оплати, а в ІКП також відсутня інформація щодо надходження коштів в рахунок погашення податкового боргу.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. п. 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. п. 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (п. п. 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:

згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України);

дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт 54.3.5 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

З вищеописаних доказів судом встановлено, що за відповідачем станом на 31.08.2020 обліковується податковий борг у загальній сумі з податку на додану вартість за період з 20.10.2019 по 06.03.2020 за основним зобов`язанням 879835,00 грн, штрафні (фінансові) санкції 589728,38 грн, пеня в сумі 49934,37 грн, а всього податковий борг у загальній сумі 1519497,75 грн, який виник через несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов`язань.

Відповідачем доказів сплати вказаного податкового боргу суду не надано.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов`язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.

Пунктами 95-1-95.3 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Оскільки відповідачу вручено податкову вимогу, яка є чинною, суд дійшов висновку, що позивач дотримав визначених статтею 95 Податкового кодексу України вимог та має всі підстави для вжиття заходів щодо погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів.

Враховуючи, що відповідачем на час розгляду даної адміністративної справи податковий борг не сплачений, суд дійшов висновку, що уточнені вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Посилання представник відповідача про пропуск позивачем строку, встановленого статтею 122 КАС України, суд вважає безпідставним оскільки положеннями пунктів 95.1-95.3 статті 95 і пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган може звернутися до адміністративного суду з позовом про стягнення податкового боргу з платників податків із дотриманням відповідних умов, встановлених пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, які надають право на примусове стягнення податкового боргу, а також строку 1095 календарних днів із дня виникнення податкового боргу. Строк у 1095 днів є присічним для контролюючого органу, протягом і в межах якого ним можуть бути вжиті заходи щодо погашення податкового боргу, в тому числі і шляхом звернення до суду з позовом, проте норми пункту 102.4 статті 102 ПКУ не є такими, що обмежують суд у праві ухвалювати судове рішення про стягнення податкового боргу після закінчення 1095-денного строку, з вимогою про стягнення якого контролюючий орган звернувся вчасно.

Наведені висновки викладено в постанові Верховного Суду від 14.03.2019 у справі №822/553/17, в постанові Верховного Суду від 23.07.2020 у справі № 820/5239/16.

Твердження представника відповідача щодо не застосування штрафних санкцій та пені з 01.03.2020 суд вважає незмістовними, оскільки предметом розгляду справи є стягнення податкового боргу (в тому числі штрафних санкцій та пені) за період з 20.10.2019 по 06.03.2020, тобто до встановлення заходів щодо боротьби з коронавірусною хворобою.

Відповідно до абзацу 11 пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Отже останнім днем нарахування пені є 29 лютого 2020 року.

Суд зазначає, що наведені положення Податкового кодексу України встановлюють період, за який пеня не нараховується, але не виключають її нарахування за інші період, оскільки дію ст. 129 цього Кодексу на період карантину не зупинено.

Аналізом розрахунку пені суд встановив, що позивач здійснював нарахування пені по 29.02.2020 включно. Так, у детальному розрахунку пені зазначено дату закінчення нарахування пені 02.03.2020. При цьому, розрахунок пені здійснено за період з 31.01.2020 (дата зміни облікової ставки НБУ по 02.03.2020 за 30 календарних днів, що відповідає періоду з 31.01.2020 по 29.02.2020 включно (том 2 арк. спр. 107-111).

Таким чином, хоча податковий орган і відобразив нарахування пені в ІКП 02.03.2020, але фактично нарахував пеню за період до 01.03.2020.

Щодо невірного розрахунку штрафних санкцій, суд зазначає, що нормами Податкового кодексу України визначено порядок нарахування пені при погашенні податкового боргу та відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та сплату узгоджених грошових зобов`язань. Представником відповідача не наведено жодного обґрунтування щодо помилковості розрахунку та суми пені і штрафних санкцій.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 9, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Лисичанське комунальне автотранспортне підприємство 032806 (ЄДРПОУ 03328008), та рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість Лисичанського комунального автотранспортного підприємства 032806 на користь Державного бюджету України (p/p UA538999980313030029000012051, код платежу 14060100, отримувач - УК у м. Лисичан./М. ЛИСИЧАНСЬК/14060100, ОКПО 37800278, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП) податковий борг з податку на додану вартість за період з 20.10.2019 по 06.03.2020 за основним зобов`язанням - 879835,00 грн, штрафні (фінансові) санкції - 589728,38 грн, пеня в сумі 49934,37 грн, а всього податковий борг у загальній сумі 1519497,75 грн (один мільйон п`ятсот дев`ятнадцять тисяч чотириста дев`яносто сім грн 75 коп).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення у повному обсязі складено 08 вересня 2020 року.

Суддя Т.В. Смішлива

Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено09.09.2020
Номер документу91372359
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —360/1782/20

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Рішення від 01.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Рішення від 01.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні