Ухвала
від 03.09.2020 по справі 911/415/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"03" вересня 2020 р. м. Київ Справа № 911/415/15

Господарський суд Київської обалсті у складі судді Антонової В.М., розглянувши клопотання Національного банку України вих.№18-0012/46224 від 28.08.2020 (вх.№18194/20 від 31.08.2020) про залучення до участі у справі правонаступника кредитора у справі

за заявою Приватного науково-виробничого підприємства "ЯР-СТЕП" (ідентифікаційний код 31729546)

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІЗИНГ" (ідентифікаційний код 34564930)

про банкрутство

за участю представників сторін:

від ініціюючого кредитора: не прибув;

від кредитора (Головного управління ДПС у Київській області): Вірчак В.Г. (довіреність від 10.12.2019);

від інших кредиторів: не прибули;

від боржника: ліквідатор Тимофєєва О.А. (посвідчення №1390 від 19.07.2013);

від заявника (НБУ): Донченко О.Г. (розпорядження НБУ)

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Господарського суду Київської області перебуває справа №911/415/15 за заявою Приватного науково-виробничого підприємства "ЯР-СТЕП" (далі - кредитор) до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІЗИНГ" (далі - боржник) про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 12.03.2015 порушено провадження у справі №911/415/15 за заявою Приватного науково-виробничого підприємства "ЯР-СТЕП" про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІЗИНГ"; визнано безспірні грошові вимоги кредитора Приватного науково-виробничого підприємства "ЯР-СТЕП" до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІЗИНГ" в розмірі 429945,15 грн., 17497,40 грн. - пеня та 8948,85 грн. - судові витрати.; введено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІЗИНГ" та призначено розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІЗИНГ" арбітражного керуючого Мурзу Андрія Михайловича; 12.03.2015 оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення господарським судом Київської області справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІЗИНГ" та призначено попереднє засідання господарського суду на 21.05.2014.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 21.05.2015 затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ "УКРЛІЗИНГ" та призначено підсумкове засідання суду на 18.06.2015.

Постановою Господарського суду Київської області від 23.06.2016 припинено процедуру розпорядження майном Боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрлізинг" та припинено повноваження арбітражного керуючого Мурзи Андрія Михайловича, як розпорядника майна Боржника; визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрлізинг" та відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрлізинг" арбітражного керуючого Тимофєєву Оксану Анатоліївну.

Ухвалою від 05.10.2019 Господарський суд Київської області відмовив в задоволенні клопотання арбітражного керуючого Тимофєєвої О.А. (вх. №17280/19) про продовження повноважень ліквідатора, клопотання арбітражного керуючого Тимофєєвої О.А. (вх. №18597/19) про продовження строків для подання звіту ліквідатора - задовольнив, продовжив ліквідатору ТОВ "УКРЛІЗИНГ" Тимофєєвій О.А. строк для подання звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

31.08.2020 до суду від Національного банку України надійшло клопотання вих.№18-0012/46224 від 28.08.2020 (вх.№18194/20 від 31.08.2020) про залучення до участі у справі правонаступника кредитора, згідно прохальної частини якого просить замінити кредитора у справі №911/415/15 - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України.

Ухвалою від 01.09.2020 Господарський суд Київської області призначив розгляд клопотання Національного банку України про залучення до участі у справі правонаступника кредитора на 03.09.2020 та витребував у заявника докази надсилання всім учасникам провадження та арбітражному керуючому клопотання про залучення до участі у справі правонаступника.

03.09.2020 до суду від Головного управління ДПС у Київській області надійшло клопотання б/н та дати про процесуальне правонаступництво.

В судове засідання 03.09.2020 прибули представники заявника, кредитора Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДПС у Київській області та ліквідатор. Інші учасники провадження, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду справи про банкрутство, не прибули.

В судовому засіданні на виконання ухвали від 01.09.2020 представник заявника подав клопотання про долучення до матеріалів справи доказів надсилання клопотання про заміну кредитора правонаступником на адресу учасників справи, яке долучено судом до матеріалів справи.

Розглядаючи клопотання Національного банку України про залучення до участі у справі правонаступника кредитора, суд дійшов висновку про його задоволення з огляду на наступне.

В обґрунтування поданого клопотання заявник посилається на те, що 12.09.2019 Верховною Радою України прийнято Закон Україн "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг", відповідно до якого Національний банк України починаючи з 1 липня 2020 року набуває частину повноважень кредитора, а також процесуальної можливості здійснення правонаступництва на будь-якій стадії провадження відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.

Метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Ухваленим Законом №79-ІХ здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів:

1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;

2) Законів України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про недержавне пенсійне забезпечення", "Про страхування", "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", "Про державну підтримку сільського господарства України", "Про організацію формування та обігу кредитних історій", "Про зовнішньоекономічну діяльність", "Про кредитні спілки", "Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю", "Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", "Про іпотечні облігації", "Про аудиторську діяльність", "Про Національний банк України", "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою", "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", "Про ліцензування видів господарської діяльності".

Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України.

Зокрема, Національний банк на підставі Закону № 79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Отже, Національний банк з 1 липня 2020 року є регулятором наведених вище установ, а отже і процесуальним правонаступником кредитора у цій справі.

В судовому засіданні присутній ліквідатор боржника проти клопотання Національного банку України не заперечував.

Згідно з ч. 1 ст. 52 ГПК України передбачено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

За приписами ч. ч. 1, 2 ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства унормовано, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі.

Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Враховуючи вищевикладене, суд вбачає наявність підстав для задоволення клопотання про залучення до участі у справі правонаступника кредитора та замінити кредитора у справі №911/415/15 - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України.

Розглядаючи клопотання Головного управління ДПС у Київській області про процесуальне правонаступництво, судом встановлено наступне.

В обґрунтування поданого клопотання кредитор посилається на Постанову Кабінету Міністрів України "Про реформування територіальних органів ДФС" від 28.03.2018 №296, відповідно до якої Києво-Святошинську ОДПІ ГУ ДФС у Київській області реоганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Київській області.

Також, суд враховує, що Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" затверджено положення "Про Державну податкову службу України" відповідно до якої, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" передбачено, що територіальні органи Державної податкової служби є правонаступником прав та обов`язків територіальних органів Державної Фіскальної служби.

За приписами ч. ч. 1, 2 ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства унормовано, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі.

Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Згідно з ч. 1 ст. 52 ГПК України передбачено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення клопотання про процесуальне правонаступництво та замінити кредитора у справі про банкрутство - Києво-Святошинську ОДПІ ГУ ДПС у Київській області на правонаступника Головне управління ДПС у Київській області.

Керуючись Кодексом України з процедур банкрутства та ст. ст. 52, 234, 235 ГПК України,

УХВАЛИВ:

1. Замінити кредитора у справі про банкрутство №911/415/15 - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, місто Київ, вул. Бориса Грінченка, будинок 3, код ЄДРПОУ 38062828) на правонаступника - Національний банк України (01601, місто Київ, вул. Інститутська, будинок 9, код ЄДРПОУ 00032106)

2. Замінити кредитора у справі про банкрутство №911/415/15 - Києво-Святошинську ОДПІ ГУ ДПС у Київській області (08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, місто Вишневе, вул. Ломоносова, будинок 34, код ЄДРПОУ 39471029) на правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області (03151, місто Київ, вул. Народного Ополчення, будинок 5-А, код ЄДРПОУ 43141377)

3. Копію ухвали надіслати учасникам провадження.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до апеляційної інстанції в порядку та строки, передбачені ст. ст. 256, 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 п. 17 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/.

Повний текст ухвали підписано 09.09.2020.

Суддя В.М. Антонова

Дата ухвалення рішення03.09.2020
Оприлюднено15.09.2020
Номер документу91402817
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —911/415/15

Ухвала від 03.09.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 03.09.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 01.09.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 11.08.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 01.10.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 17.09.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 20.09.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 11.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 10.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні