ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
09 вересня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/3373/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С., перевіривши матеріали адміністративного позову Луганської обласної організації політичної партії Довіра до голови Сєвєродонецької міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Фомберга Олександра Олександровича про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
09 вересня 2020 року о 15 год. 46 хв. до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Луганської обласної організації політичної партії Довіра до голови Сєвєродонецької міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району ОСОБА_1 , в якій позивач просить суд:
- визнати противоправною бездіяльність голови Сєвєродонецької міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської Фомберга Олександра Олександровича;
- зобов`язати Сєвєродонецьку міську територіальну виборчу комісію Сєвєродонецького району Луганської області в особі голови виконати вимоги ч. З ст. 225 Виборчого кодексу України шляхом відкриття казначейського рахунку для перерахування суб`єктами виборчого процесу грошової застави.
За приписами пунктів 3 та 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Статтею 160 КАС України встановлені вимоги до форми і змісту позовної заяви.
Пунктом 2 частини п`ятої статті 160 КАС України передбачено, що в позовній заяві зазначається: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
В позовній заяві позивачем не зазначено офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти Луганської обласної організації політичної партії Довіра та голови Сєвєродонецької міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району ОСОБА_1 .
Згідно із пунктом 11 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Як слідує з позовної заяви, в порушення вищевказаної норми позивачем в позовній заяві не зазначено власного письмового підтвердження про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Відповідно до вимог пункту 7 частини 1 статті 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Таким чином КАС України визначає суб`єктами владних повноважень як юридичні особи - органи державної влади, так і фізичні особи - посадових чи службових осіб.
Згідно з вимогами частини 3 статті 46 КАС України саме суб`єкти владних повноважень мають статус відповідачів в адміністративному процесі.
Відповідно до вимог статті 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд має повноваження при вирішенні справи задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково; у разі задоволення позову суд може прийняти рішення в тому числі про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Отже суд має повноваження за результатом розгляду справи визнавати протиправною бездіяльність певного суб`єкта владних повноважень та зобов`язувати цього суб`єкта (відповідача у справі) вчинити певні дії.
Відповідачем в позовній заяві зазначено певного суб`єкта владних повноважень - голову Сєвєродонецької міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Фомберга О.О., отже фізичну особу.
Бездіяльність саме цієї особи позивач просить суд визнати протиправною.
Однак, в прохальній частині позову вказано як належний спосіб захисту щодо відновлення порушеного права позивача вимогу щодо необхідності зобов`язати інший суб`єкт владних повноважень - Сєвєродонецьку міську територіальну виборчу комісію Сєвєродонецького району Луганської області (юридичну особу) вчинити певні дії, що суперечить зазначеним вище вимогам КАС України.
Таким чином, відповідачу слід визначитися з належним відповідачем у справі та привести вступну та прохальну частини позовної заяви у відповідність вимогам чинного законодавства.
Крім іншого, вимога прохальної частини позову, що стосується визнання бездіяльності протиправною не конкретизована, оскільки в ній не зазначено, в чому саме полягає бездіяльність, яку позивач просить визнати протиправною. В самому ж позові перелічено декілька дій, які на думку позивача, вже мали бути вчинені відповідачем.
Згідно з вимогами частини 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Тому позивачу слід визначитися з тим, яку саме бездіяльність відповідача (щодо невчинення яких саме дій, неприйняття яких саме рішень) він просить суд визнати протиправною та зазначити це в прохальній частині позову.
Крім того, в описовій частині позову неодноразово зазначено, що позивач є суб`єктом виборчого процесу, однак, в обгрунтування свого права на звернення до суду з зазначеними вимогами позивач не вказує, якими саме документами підтверджено такий його статус, до позову не додає установчі та інші документи відповідно до вимог чинного законодавства на підтвердження цих обставин.
Отже, для усунення зазначених недоліків позивачу слід надати суду позовну заяву, приведену у відповідність до вимог статті 160 КАС України. Також позивачу слід надати суду копії такої позовної заяви відповідно до кількості учасників справи. А також надати належним чином завірені копії установчих та інших документів на підтвердження статусу позивача як учасника виборчого процесу.
Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Оскільки вищевказані обставини перешкоджають відкриттю провадження у справі, позовну заяву Луганської обласної організації політичної партії Довіра слід залишити без руху, з встановленням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
Керуючись статтями 12, 160, 169, 241, 243, 248, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Луганської обласної організації політичної партії Довіра до голови Сєвєродонецької міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Фомберга Олександра Олександровича про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії залишити без руху.
Позивачу надати строк для усунення недоліків позовної заяви до 09 год. 00 хв. 10 вересня 2020 року шляхом надання суду:
- позовної заяви, приведеної у відповідність до вимог статті 160 КАС України, та її копій відповідно до кількості учасників справи, а також належним чином завірених копій установчих та інших документів на підтвердження статусу позивача як учасника виборчого процесу.
Якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті позивачем у строк, встановлений судом, позовна заява буде повернута особі, яка її подала, та вважатиметься неподаною.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.
СуддяВ.С. Шембелян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2020 |
Оприлюднено | 10.09.2020 |
Номер документу | 91405726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні