ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №500/1043/20
03 вересня 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Мартиць О.І.
за участю:
секретаря судового засідання Семеха В.Т.
представника позивача ОСОБА_1 адвоката Покотила Ю.В.
представника відповідача Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області Голик Х.Е.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
28 квітня 2020 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Скалатської міської ради Підволочиського району, Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Скалатської міської ради №2859 від 16 березня 2020 року "Про включення в перелік ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563;
- визнати протиправним та скасувати рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області №2860 від 16 березня 2020 року "Про розгляд звернення громадянки ОСОБА_1 ";
- зобов`язати Скалатську міську раду Підволочиського району Тернопільської області прийняти на пленарному засіданні Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2,0000 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563, яка розташована в с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 17.02.2020 ОСОБА_1 звернулася до Скалатської міської ради із заявою, в якій просила надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563, яка розташована за адресою: с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.
Рішенням Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16 березня 2020 року №2860 позивачу відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га у власність для ведення особистого селянського господарства за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563, у зв`язку із тим, що рішенням міської ради №2859 від 16 березня 2020 року дана земельна ділянка включена в перелік об`єктів земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради.
Позивач зазначає, що вона звернулась до відповідача із заявою з відповідними додатками про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 2,0000 га у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованих в с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області відповідно до вимог частини шостої статті 118 Земельного кодексу України.
Тому прийняття відповідачем рішення про включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563 є прямим перешкоджанням для отримання цієї земельної ділянки у власність в порядку та в розмірі, які визначені Земельним кодексом України.
Крім того, згідно рішення №2859 від 16 березня 2020 року добір земельних ділянок комунальної власності, права на які виставляються на земельні торги, було здійснено з порушенням, зокрема, воно було прийнято на підставі виступу міського голови ОСОБА_2 та з урахуванням виступу старости села Городниця, думки жителів села Городниця щодо використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради на зборах села, а також враховуючи пропозиції та рекомендації постійної комісії міської ради з питань містобудування, будівництва та архітектури, земельних відносин та охорони природи.
У зв`язку із тим, що при прийнятті рішення №2859 від 16 березня 2020 року не була врахована затверджена містобудівна документація, документація із землеустрою, маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість, звернення громадян та юридичних осіб, на думку позивача вказане рішення було прийнято протиправно.
Позивач вважає рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16 березня 2020 року №2860, а також пункт 1 рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16 березня 2020 року №2859 в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563 підлягають скасуванню.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.05.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
01.06.2020 від Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду поступив відзив на позовну заяву.
Заперечуючи щодо позовних вимог, представник відповідача серед іншого зазначає, що позивач звернулася до відповідача із заявою від 17.02.2020 №С-86-020 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2,0000 гектара для ведення особистого селянського господарства за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563.
Дана заява була розглянута на засіданні постійної комісії із питань містобудування, будівництва, архітектури, земельних відносин та охорони природи, що засвідчено протоколом засідання комісії №4 від 16.03.2020. Згідно якого встановлено, що за ініціативи жителів села вищезазначена земельна ділянка включена в перелік земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) з метою залучення коштів до міського бюджету. Комісією було прийнято рішення винести розгляд заяви на сесію.
Заява позивача була розглянута на засіданні сесії Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області, якою було прийнято рішення про відмову громадянці ОСОБА_1 в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2,0000 гектара для ведення особистого селянського господарства за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563. Причиною відмови стало те, що вищезазначена земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) відповідно до рішення сесії Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16.03.2020 №2859 "Про включення в перелік земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради".
Звертає увагу, що дане питання було винесено на громадське обговорення, за ініціативи старости села 01.03.2020 у с. Городниця на загальних сільських зборах в присутності 110 учасників.
Вважає, що положеннями Земельного кодексу України Скалатську міську раду Підволочиського району Тернопільської області наділено повноваженнями щодо розпорядження земельними ділянками та прямо передбачено заборону відчуження земельних ділянок, включених до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги. У зв`язку із карантином, торги не оголошені.
При включенні земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0000 гектара, за кадастровим номером: 6124681600:02:001:0563 до переліку земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) Скалатська міська рада Підволочиського району Тернопільської області керувалась Технічною документацією із землеустрою щодо інвентаризації земель в межах населеного пункту с. Городниця, що затверджена рішенням сесії Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 02.04.2018 №1122 "Про затвердження документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області" (документація із землеустрою), інвестиційною привабливістю земельної ділянки, а також з урахуванням думки жителів с. Городниця (протокол загально сільських зборів с. Городниця).
Таким чином, земельна ділянка з приводу якої звернулася позивач є сформована, має кадастровий номер та цільове призначення, а тому доводи позивача щодо порушення порядку включення земельної ділянки до переліку вільних земельних ділянок сільськогосподарського призначення, права на які можуть бути продані на земельних торгах є безпідставними та необґрунтованими.
Також, зазначає, що питання по розгляду заяви громадянки ОСОБА_1 було включено в пункт 30 порядку денного засідання 54 сесії Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області VII скликання, яка повинна була відбутись 05.03.2020 року, але у зв`язку із відсутністю кворуму, засідання перенесено і проведено 16.03.2020.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 06.07.2020 продовжено процесуальний строк розгляду адміністративної справи №500/1043/20 за позовною заявою ОСОБА_1 до Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.
Визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. У справі призначено судове засідання на 05.08.2020.
Ухвалою суду від 05.08.2020 розгляд справи №500/1043/20 за позовною заявою ОСОБА_1 до Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії відкладено на 03.09.2020.
В судовому засіданні 03.09.2020 представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечила з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення учасників справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Рішенням Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 02.04.2018 "Про затвердження технічної із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області" вирішено:
1. Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 22.12.2018 №19-4389/14-18СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передано Скалатській міській раді (Скалатська об`єднана територіальна громада) Підволочиського району у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 793,8541 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Скалатської міської ради, Городницької, Зарубинецької, Колодіївської, Кривенської, Магдалівської, Новосілківської, Остап`ївської, Подільської, Староскалатської сільських рад Підволочиського району Тернопільської області.
Пунктом 2 вказаного наказу зазначено, що право власності вказаних у додатку земельних ділянок виникає з моменту державної реєстрації цього права та оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Згідно рішення Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 17.01.2019 №1607 прийнято у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 793,8541 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Скалатської міської ради, Городницької, Зарубинецької, Колодіївської, Кривенської, Магдалівської, Новосілківської, Остап`ївської, Подільської, Староскалатської сільських рад Підволочиського району Тернопільської області (згідно додатку 1 площею 793,8541 га.) та уповноважено спеціаліста відділу земельних відносин та комунальної власності у встановленому законом порядку здійснити державну реєстрацію права на вказані у додатку 1 земельні ділянки комунальної власності за Скалатською міською радою.
17.02.2020 ОСОБА_1 звернулася до Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області із заявою, в якій просила надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства площею за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563 яка розташована за адресою: с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області.
Дане питання було винесено на громадське обговорення, за ініціативи старости села 01.03.2020 у с. Городниця на загально сільські збори, на яких були присутні 110 учасників.
Крім того заява позивача була розглянута на засіданні постійної комісії із питань містобудування, будівництва, архітектури, земельних відносин та охорони природи, що засвідчено протоколом засідання комісії №4 від 16.03.2020, відповідно до якого було встановлено, що за ініціативи жителів села вищезазначена земельна ділянка була включена в перелік земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) з метою залучення коштів до міського бюджету. Комісією було прийнято рішення винести розгляд заяви на сесію.
Рішенням Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16.03.2020 №2859 "Про включення в перелік земельних ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" вирішено включити до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельні ділянки:
- площею 2,8382 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563;
- площею 0,5628 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0909;
- площею 0,2597 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0912;
- площею 0,3900 га за кадастровим номером 6124681600:01:004:0911;
- площею 1,8164 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0561;
- площею 2,0000 га за кадастровим номером 6124681600:01:001:0022.
Рішенням Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 16 березня 2020 року №2860 позивачу відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563.
Відповідач відмовив позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з посиланням на рішення міської ради №2859 від 16 березня 2020 року, яким дана земельна ділянка включена в перелік об`єктів земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернулася з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
За нормами частини другої статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: 34) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регулюються, зокрема, Земельним кодексом України.
У відповідності до пункту б частини першої статті 81 Земельного кодексу України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
При цьому, з огляду на зміст підпункту в частини третьої статті 116 Земельного кодексу України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Стаття 118 Земельного кодексу України встановлює порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.
Частиною шостою статті 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно абзацу першого частини сьомої статті 118 Земельного кодексу України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Таким чином, частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України визначений перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за результатами розгляду належним чином оформлених клопотання та додатків до нього, який є вичерпним.
Аналіз цієї норми дає підстави для висновку, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
При цьому приписи статті 136 Земельного кодексу України свідчать про те, що в разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, це також є самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.
Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 19.02.2019 у справі №815/905/17.
Відповідно до частини першої статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Частиною другою 134 Земельного кодексу України визначено випадки, коли земельні ділянки державної або комунальної власності не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).
Частиною першою статті 136 Земельного кодексу України визначено, що організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення.
У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.
Відповідно до частини другої вказаної статті встановлено, що добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
У відповідності до частини третьої статті 136 Земельного кодексу України земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.
Відповідно до частини третьої статті 135 Земельного кодексу України організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.
Системний аналіз зазначених норм дає підстави для висновку про те, що Скалатська міська рада Підволочиського району Тернопільської області як розпорядник земель комунальної власності відповідно до вимог чинного законодавства наділена повноваженнями визначати перелік земельних ділянок комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги.
Враховуючи вищевикладене, включення у передбаченому законодавством порядку спірних земельних ділянок до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок виключає можливість відчуження цих земельних ділянок її розпорядником (відповідачем) до завершення торгів.
На думку суду, позивачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження протиправності рішень Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області №2859 від 16 березня 2020 року "Про включення в перелік ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563 та №2860 від 16 березня 2020 року "Про розгляд звернення громадянки ОСОБА_1 ".
Таким чином суд вважає, що спірні рішення прийняті відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства України, в межах наданих повноважень та з врахуванням всіх обставин, а тому до скасування не підлягають.
Пунктом 23 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Таким чином, суд зазначає, що позовна вимога про зобов`язання Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області прийняти на пленарному засіданні Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2,0000 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563, (площа якої відповідно до рішення 2,8382 га), яка розташована в с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області є похідною від позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області №2859 від 16 березня 2020 року "Про включення в перелік ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563 та №2860 від 16 березня 2020 року "Про розгляд звернення громадянки ОСОБА_1 " а тому задоволенню не підлягає.
Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
При цьому суд вважає за можливе врахувати позицію Європейського суду з прав людини, яку він висловив у справі "Федорченко та Лозенко проти України" (заява №387/03, 20 вересня 2012 року, п.53), відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення "поза розумними сумнівом", тобто, аргументи сторони мають бути достатньо вагомими, чіткими та узгодженими.
Одночасно суд враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану у справі "Серявін та інші проти України" (№4909/04), згідно з якою у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (RuizTorijav. Spain) №303-A, пункт 29).
Окрім того, відповідно до пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Закріплений у частині першій статті 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Скалатської міської ради Підволочиського району, Тернопільської області про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення Скалатської міської ради №2859 від 16 березня 2020 року "Про включення в перелік ділянок з продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Городницької сільської ради" в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення для подальшого їх продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Городницької сільської ради земельної ділянки за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563; визнання протиправним та скасування рішення Скалатської міської ради №2860 від 16 березня 2020 року "Про розгляд звернення громадянки ОСОБА_1 "; зобов`язання Скалатську міську раду прийняти на пленарному засіданні Скалатської міської ради рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2,0000 га за кадастровим номером 6124681600:02:001:0563, яка розташована в с. Городниця Підволочиського району Тернопільської області відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 08 вересня 2020 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- ОСОБА_1 місце проживання: АДРЕСА_1 РНОКПП: НОМЕР_1
відповідач:
- Скалатська міська рада Підволочиського району Тернопільської області місцезнаходження: вул. Грушевського, 2,м. Скалат,Тернопільська область,47851 код ЄДРПОУ 04058445
Головуючий суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2020 |
Оприлюднено | 11.09.2020 |
Номер документу | 91411345 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні