ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 вересня 2020 року м. Чернігів Справа № 620/2519/20
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Падій В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Урбан Реалті до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство Муніципальна варта Чернігівської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту рішення,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Урбан Реалті (далі - ТОВ Урбан Реалті ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту 3 Переліку тимчасових споруд, що підлягають демонтажу Додатку до рішення Виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 02.07.2020 №263 Про демонтаж тимчасових споруд на території міста Чернігова - металева конструкція (недобудова), розташована за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, біля будинку 194, інформаційне повідомлення №142/ТС.
Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що оскаржуваний пункт 3 Переліку тимчасових споруд, що підлягають демонтажу Додатку до рішення Виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 02.07.2020 №263 Про демонтаж тимчасових споруд на території міст Чернігова є протиправним, оскільки прийнятий з порушенням вимог Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях м. Чернігова, а також порушує конституційне право позивача на непорушність права власності на нерухоме майно - нежитлову будівлю - цехи, загальною площею 157,2 кв.м. за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 194, корп.14, право власності на яку належним чином оформлене у позивача.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 09.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду; відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи; залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство Муніципальна варта Чернігівської міської ради; встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову; третій особі для надання пояснень щодо позову 15- денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
09.07.2020 ухвалою суду заяву ТОВ Урбан Реалті про забезпечення адміністративного позову у справі задоволено частково; заборонено Комунальному підприємству Муніципальна варта Чернігівської міської ради вчиняти будь-які дії, у тому числі і проводити демонтаж щодо металевої конструкції (недобудови), розташованої за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, біля будинку 194 (інформаційне повідомлення №142/ТС) - до набрання законної сили рішенням суду у справі №620/2519/20, в решті відмовлено.
Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради подано відзив на позовну заяву, в якому останній зазначає, що рішенням Чернігівської міської ради від 24.12.2019 №49/VII-2 Про затвердження Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях м. Чернігова затверджені Правила благоустрою м. Чернігова у новій редакції. Згідно цього ж рішення Комунальне підприємство Муніципальна варта Чернігівської міської ради визначено уповноваженим органом з питань виявлення та демонтажу незаконно розміщених об`єктів на території міста Чернігова. Жодних дозвільних документів на розміщення тимчасової споруди (металева конструкція (недобудова), розташованої за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, біля будинку 194, інформаційне повідомлення №142/ТС Комунальному підприємству Муніципальна варта Чернігівської міської ради позивачем не надано.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство Муніципальна варта Чернігівської міської ради подала письмові пояснення щодо позову, в яких просить відмовити в задоволенні позову з підстав, що за позивачем зареєстроване право власності на об`єкт, на який позивачем надані правовстановлюючі документи, не має жодного відношення до оскаржуваного рішення Виконавчого комітету Чернігівської міської ради, оскільки стосуються іншого об`єкту, а не тимчасової споруди, яка підлягає демонтажу.
Позивачем подано відповідь на відзив та пояснення третьої особи, в яких просить задовольнити позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та повторно наголошує на порушенні процедури при прийнятті оскаржуваного рішення.
Представниками відповідача та третьої особи подані заперечення, в яких зазначено, що доводи позивача, викладені у відповіді на відзив є необґрунтованими, а відповідач прийняв оскаржуване рішення у відповідності до чинного законодавства України та рішень Чернігівської міської ради.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
20.12.2019 ТОВ Урбан Реалті та Публічне акціонерне товариство Чернігівський ремонтно-механічний завод Жовтневий молот склали акт приймання - передачі нерухомого майна (справжність підписів директора ТОВ Урбан Реалті Ковтун Л.І. та директора ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот Пономаренка Н.Б. посвідчений приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу Реус Р.В., та зареєстровано в реєстрі № 5705, 5706), умовами якого встановлено, що на виконання рішення загальних зборів учасників ТОВ Урбан Реалті , оформленого Протоколом загальних зборів учасників ТОВ Урбан Реалті від 19.12.2019, та рішення наглядової ради ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот , оформленого Протоколом засідання наглядової ради ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот від 19.12.2019, ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот передало у власність, а ТОВ Урбан Реалті прийняло у власність в якості вкладу для збільшення статутного капіталу наступне нерухоме майно, зокрема: цехи літ. Х-1 , Х1-1 , Х2-1 , що знаходяться за адресою: Чернігівська область, м. Чернігів, пр. Миру, 194, корпус 14, грошова оцінка яких становить 19364,00 грн (дев`ятнадцять тисяч триста шістдесят чотири грн), які належать ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 18.10.2005, виданого Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради, право власності зареєстровано згідно витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 25.10.2005, виданого Чернігівським міжміським бюро технічної інвентаризації, реєстраційний номер 12524554 (а.с.18).
Одночасно з передачею зазначеного у пункті 1 даного акту приймання-передачі нерухомого майна ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот передало, а ТОВ Урбан Реалті прийняло всю технічну документацію на таке майно та всі ключі від нього (а.с.18).
З витягу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності випливає, що на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 50522181 від 27.12.2019 зареєстроване право власності ТОВ Урбан Реалті на нежитлове приміщення: цехи, загальною площею 157,2 кв.м, опис: цехи літ. Х-1 , Х1-1 , Х2-1 за адресою: Чернігівська область, м. Чернігів, пр. Миру, 194, корпус 14 (а.с. 12).
26.06.2020 інспектором - ревізором відділу з контролю за благоустроєм міста Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради Янушкевич М.В. складено акт, що під час огляду ділянки, що розташована за адресою: м. Чернігів, пр. Миру, поруч з будинком №194, виявлена тимчасова споруда на об`єкті благоустрою, а саме металева конструкція (недобудова) приблизно розміром 10 х 5 м, приблизною висотою 4 м, яка за зовнішніми ознаками не підключена до електричних та водопостачальних мереж; відомості про особу власника - відсутні. Також інспектором - ревізором відділу з контролю за благоустроєм міста Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради Янушкевич М.В. винесено інформаційне повідомлення №142/ТС, яке було розміщене на виявленому об`єкті та на офіційному веб-порталі Чернігівської міської ради в мережі Інтернет, в якому зазначено про необхідність власнику або користувачу до 30.06.2020 з`явитись до уповноваженого органу - Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради та надати дозвільні документи на розміщення відповідного об`єкту (а.с. 79-83, 94).
Позивач у строк до 30.06.2020 не з`явився до уповноваженого органу - Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради та не надав дозвільні документи на розміщення спірного об`єкту.
Питання щодо демонтажу незаконно розміщеного об`єкта на території міста Чернігова було винесено на розгляд комісії з демонтажу незаконно розміщених об`єктів на території міста Чернігова (надалі - комісія з демонтажу), засідання якої відбулося 01.07.2020.
Згідно протоколу засідання комісії з демонтажу від 01.07.2020 №4 комісія вирішила надати пропозицію Виконавчому комітету Чернігівської міської ради прийняти рішення про демонтаж тимчасової споруди (інформаційне повідомлення №142ТС), що розташована за адресою: м. Чернігів, пр. Миру, поруч з будинком №194, з наданням власнику строку для добровільного демонтажу до 06.07.2020 (а.с.132-135).
02.07.2020 Виконавчий комітет Чернігівської міської ради, керуючись підпунктом 7 пункту а частини 1 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Законом України Про благоустрій населених пунктів , рішенням Чернігівської міської ради від 24.12.2019 № 49/VII-2 Про затвердження Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях м. Чернігова в новій редакції, враховуючи пропозиції комісії з демонтажу незаконно розміщених об`єктів на території міста Чернігова, оформлені протоколом від 01.07.2020, прийняв рішення №263 Про демонтаж тимчасових споруд на території міста Чернігів . У додатку до вказаного рішення вказано перелік тимчасових споруд, що підлягають демонтажу, у тому числі №3 - металева конструкція (недобудова), розташована за адресою м. Чернігів, проспект Миру, 194, інформаційне повідомлення №142/ТС (а.с.7-9). Підставою для демонтажу слугували положення підпункту 5.12.6 пункту 5.12 Правил благоустрою м. Чернігова.
Позивач з цим не погоджується, оскільки вважає, що спірна споруда є нерухомим майном, яке перебуває у його власності, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (а.с.12).
Вважаючи рішення Виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 02.07.2020 № 263 Про демонтаж тимчасових споруд на території міста Чернігів в частині, що стосується позивача протиправним, останній звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частина третя статті 28 Закону України від 17.02.2011 №3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VI) передбачає, що розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів .
За визначенням частини другої статті 28 Закону №3038-VI тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Приписами пунктів 1, 2 частини першої статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Рішенням Чернігівської міської ради від 24.12.2019 №49/VII- 2 затверджено Правила благоустрою, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях м. Чернігова в новій редакції (далі - Правила благоустрою м. Чернігова).
За Правилами благоустрою м. Чернігова тимчасова споруда - споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. До тимчасових споруд відносяться: кіоски, павільйони, намети, намети для сезонного продажу товарів, холодильне обладнання (низькотемпературні прилавки), авторозвозки, автокафе, лавки-автопричепи, спеціальне торгівельно-технологічне обладнання, розноски, лотки/ємності, будь-які предмети, на яких є можливість розміщення об`єктів торгівельної або іншої діяльності, торгівельні ряди, торгівельні автомати, літні майданчики, тимчасові майданчики, сезонні майданчики, дитячі атракціонні чи ігрові містечка, дебаркадери, засоби для обмеження чи зменшення руху, шлагбауми, балки, запірні планки, господарські споруди (сараї, погреби тощо), металеві гаражі, металеві конструкції, зупинкові комплекси, стенди. Перелік не є вичерпним.
Відповідно до статті 38 Закону №3038-VI у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкту, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.
На підставі аналізу наведених вище положень законодавства слід зробити висновок, що порядок та реалізація суб`єктом владних повноважень щодо демонтажу тимчасової споруди залежить від виду об`єкту, що підлягає демонтажу.
Орган місцевого самоврядування має повноваження приймати рішення про демонтаж об`єктів, якщо такі належать до тимчасових споруд у розумінні Правил благоустрою населеного пункту.
Якщо об`єкт не є тимчасовою спорудою, його може бути примусово знесено в порядку, встановленому Законом №3038-VI за судовим рішенням, ухваленим за позовом органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 27.01.2020 у справі №465/249/15-а.
Згідно з частиною третьою статті 41 Конституції України ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Відповідно до статті 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Рухомими речами є речі, які можна вільно переміщувати у просторі.
За змістом частин першої та другої статті 182 цього ж Кодексу право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.
Об`єктами ж будівництва, у розумінні абзацу 5 частини 1 статті 4 Закону №3038-VI є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об`єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Позивач в адміністративному позові стверджує, що відповідач безпідставно відніс до тимчасових споруд спірний об`єкт, оскільки вказаний об`єкт є нерухомим майном, право власності на яке оформлено належним чином та є технічний паспорт на такий об`єкт нерухомості.
Так, суд погоджується з доводами позивача, що споруди цехів літ. Х-1 , Х1-1 , Х2-1 , що знаходяться за адресою: Чернігівська область, м. Чернігів, пр. Миру, 194, корпус 14, є нерухомим майном та право власності зареєстровано за ТОВ Урбан Реалті на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 50522181 від 27.12.2019, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.
Проте суд зауважує, що відповідач і не приймав жодного рішення щодо віднесення споруд цехів літ. Х-1 , Х1-1 , Х2-1 , що знаходяться за адресою: Чернігівська область, м. Чернігів, пр. Миру, 194, корпус 14, до тимчасових споруд та щодо їх демонтажу.
В оскаржуваному рішенні мова йде про металеву конструкцію (недобудову), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .
Як випливає з технічного паспорту на виробничий будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами - цехи, розташовані по АДРЕСА_2 , виготовленого 09.01.2020 ФОП ОСОБА_1 цехи на плані, експлікації приміщень виробничого будинку та характеристики нежитлової будівлі зазначені літерами Х-1 , Х1-1 , Х2-1 , (а.с.13-16).
Натомість у вказаному технічному паспорті літерою Х4-1 зазначений навіс: стіни - металеві стовпи, перекриття - металевий каркас, підлога - бетон, покрівля металопрофіль, площа забудови 37,3 кв. м., що співпадає з характеристикою спірного об`єкта.
З акту приймання - передачі нерухомого майна від 20.12.2019, підписаного ТОВ Урбан Реалті та ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот випливає, що товариство прийняло у власність тільки цехи літ. Х-1 , Х1-1 , Х2-1 , загальною площею 157,2 кв. м, що знаходяться за адресою: Чернігівська область, м. Чернігів, пр. Миру, 194, корпус 14,
Жодних інших приміщень ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот згідно вищевказаного акту приймання - передачі не передавав позивачу, але в технічному паспорті споруди цеху літерами Х3-1 та Х4-1 вказані навіси, загальною площею 197,0 кв. м та 37,3 кв. м.
Отже суд дійшов висновку, що вказаним актом приймання - передачі не передавався позивачу від ПАТ ЧРМЗ Жовтневий молот навіс, позначий на плані та експлікації приміщень технічного паспорту цеху літерою Х4-1.
За таких обставин суд дійшов висновку, що споруда цехів, загальною площею 157,2 кв.м, що розташована за адресою: Чернігівська область, м. Чернігів, пр. Миру, 194, корпус 14 не має жодного відношення до оскаржуваного рішення Виконавчого комітету Чернігівської міської ради, оскільки оскаржуване рішення стосуються іншого об`єкту, навісу, що розташований за адресою: м. Чернігів, пр. Миру, біля будинку №194.
Суд зауважує, що позивач інших дозвільних документів на розміщення спірного об`єкту суду не надав.
Суд також враховує, що згідно висновку експерта - ФОП ОСОБА_2 від 24.07.2020 металева конструкція (недобудова), розташована по АДРЕСА_1 , є тимчасовою спорудою, переміщення споруди (навісу) в інше місце без його знецінення можливе.
Також суд враховує лист Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 08.07.2020 №9/2020/08.02, в якому повідомляється, що згідно рішень Чернігівської міської ради право користування на земельну ділянку по проспекту Миру, 194, м. Чернігова, ТОВ Урбан Реалті не надавалось (а.с.93).
Суд зауважує, що спірний об`єкт розміщений позивачем на земельній ділянці за відсутності документів, що підтверджують право власності (користування) земельною ділянкою під об`єктом.
З огляду на вищенаведене, у суду немає підстав для висновку щодо належності спірної металевої конструкції (недобудови) до об`єкта нерухомого майна.
Позивачем не надано суду жодних належних та допустимих доказів на спростування твердження щодо віднесення спірного об`єкта до тимчасових споруд.
Отже, суд дійшов висновку, що спірна металева конструкція (недобудова), не є капітальною спорудою.
За таких обставин, орган місцевого самоврядування наділений повноваженнями приймати рішення про демонтаж об`єктів, що належать до тимчасових споруд у розумінні Правил благоустрою м. Чернігова.
Щодо доводів позивача про порушення відповідачем процедури прийняття спірного рішення, то суд зазначає таке.
Процедура виявлення об`єктів, що є тимчасовими об`єктами, визначена у Правилах благоустрою м. Чернігова.
Судом встановлено, що 26.06.2020 інспектором - ревізором відділу з контролю за благоустроєм міста Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради Янушкевич М.В. складено акт, що під час огляду ділянки, що розташована за адресою: м. Чернігів, пр. Миру, поруч з будинком №194, виявлена тимчасова споруда на об`єкті благоустрою, а саме металева конструкція (недобудова) приблизно розміром 10 х 5 м, приблизною висотою 4 м, яка за зовнішніми ознаками не підключена до електричних та водопостачальних мереж; відомості про особу власника - відсутні (а.с. 79).
Відповідно до пункту 5.15. Правил благоустрою міста Чернігова, уповноважений орган на виявлений об`єкт, у разі можливості, розміщує інформаційне повідомлення (наклейка) з повідомленням про необхідність протягом двох тижнів власнику/користувачу з`явитись до уповноваженого органу та надати дозвільні документи на розміщення об`єкта. Факт розміщення повідомлення фіксується фото- або відеозасобами.
Інспектором - ревізором відділу з контролю за благоустроєм міста КП Муніципальна варта Чернігівської міської ради ОСОБА_3 винесено інформаційне повідомлення №142/ТС, яке була розміщене на офіційному веб-порталі Чернігівської міської ради в мережі Інтернет, в якому зазначено про необхідність власнику або користувачу до 30.06.2020 з`явитись до уповноваженого органу - Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради та надати дозвільні документи на розміщення відповідного об`єкту (а.с. 94).
Також інформаційне повідомлення (наклейка) з вимогою № 142ТС від 26.06.2020 було розміщено на самому об`єкті - тимчасовій споруді, про що свідчать додатки до акту виявлення тимчасової споруди (а.с.82-83).
У свою чергу згідно пункту 5.15. Правил благоустрою м. Чернігова інспектором - ревізором відділу з контролю за благоустроєм міста Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради Янушкевич М.В. у інформаційному повідомленні №142ТС встановлено строк для надання дозвільних документів на розміщення спірного об`єкту.
У зазначений строк до Комунального підприємства Муніципальна варта Чернігівської міської ради позивач не з`явився, дозвільних документів на розміщення тимчасової споруди не надав.
Питання щодо демонтажу незаконно розміщеного об`єкта на території міста Чернігова було винесено також на розгляд комісії з демонтажу незаконно розміщених об`єктів на території міста Чернігова (надалі - комісія з демонтажу), засідання якої відбулося 01.07.2020.
Згідно Положення про комісію з демонтажу незаконно розміщених об`єктів на території міста Чернігова, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 16.01.2020 № 15 Про утворення комісії з демонтажу незаконно розміщених об`єктів на території міста Чернігова на засідання комісії з демонтажу запрошуються (за допомогою засобів телефонного зв`язку) власники/користувачі незаконно розміщених об`єктів; неприбуття вказаних осіб на засідання комісії не є перешкодою для розгляду питання щодо демонтажу незаконно розміщених об`єктів.
Враховуючи, що відомості про власника/користувача незаконно розміщеної тимчасової споруди у інспектора-ревізора Комунального підприємства Муніципальна варта ЧМР були відсутні, запросити позивача на засідання комісії з демонтажу можливості не було, тому засідання комісії з демонтажу відбулося за відсутності позивача, що не суперечить Положенню про комісію з демонтажу незаконно розміщених об`єктів на території міста Чернігова.
Згідно протоколу засідання комісії з демонтажу від 01.07.2020 №4 комісія вирішила надати пропозицію Виконавчому комітету Чернігівської міської ради прийняти рішення про демонтаж тимчасової споруди (інформаційне повідомлення №142ТС), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , з наданням власнику строку для добровільного демонтажу до 06.07.2020 (а.с.132-135).
Отже суд відхиляє посилання позивача на порушення процедури обстеження, оскільки матеріали справи свідчать про те, що в цілому її було дотримано.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач при прийнятті рішення від 02.07.2020 № 263 Про демонтаж тимчасових споруд на території міста Чернігів в частині, що стосується металевої конструкції (недобудова), розташованої за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, біля будинку №194, інформаційне повідомлення №142ТС діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а отже відсутні правові підстави для скасування цього рішення, тому в задоволенні позову необхідно відмовити повністю.
Крім того, судом враховується, що згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського Суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати позивача відшкодуванню не підлягають, оскільки суд відмовляє у задоволенні позовних вимог.
Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Урбан Реалті до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство Муніципальна варта Чернігівської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту рішення - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги до Чернігівського окружного адміністративного суду або до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Урбан Реалті , вул. О.Міхнюка, 47, м. Чернігів, 14013, код ЄДРПОУ - 42384773.
Відповідач: Виконавчий комітет Чернігівської міської ради, вул. Магістратська,7, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ - 04062015.
Третя особа: Комунальне підприємство Муніципальна варта Чернігівської міської ради, вул. Бєлова, 2, м. Чернігів, 14034, код ЄДРПОУ - 41064956.
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2020 |
Оприлюднено | 11.09.2020 |
Номер документу | 91412117 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні