Постанова
від 07.09.2020 по справі 540/188/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2020 року

м. Київ

справа №540/188/19

адміністративне провадження №К/9901/26313/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А., суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю БРІВЕР

на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року (судді: Шеметенко Л.П. (головуючий), Стас Л.В., Турецька І.О.)

у справі № 540/188/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БРІВЕР

до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі

про визнання протиправним та скасування наказу про поновлення термінів документальної позапланової перевірки, визнання дій протиправними,

В С Т А Н О В И В:

У січні 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю БРІВЕР (далі - ТОВ БРІВЕР ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, контролюючий орган), в якому з урахуванням заяви від 14 лютого 2019 року просило: визнати протиправним та скасувати наказ від 08 січня 2019 року № 29 Про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР ; визнати протиправними дії відповідача щодо проведення в період з 10 січня 2019 року до 14 січня 2019 року документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР на підставі наказу від 08 січня 2019 року № 29 Про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР .

Херсонський окружний адміністративний суд рішенням від 22 квітня 2019 року адміністративний позов задовольнив:

- визнав протиправним та скасував наказ ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 08 січня 2019 року № 29 Про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР ;

- визнав протиправними дії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі щодо проведення в період з 10 січня 2019 року до 14 січня 2019 року документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР на підставі наказу від 08 січня 2019 року № 29 Про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР ;

- стягнув з ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ТОВ БРІВЕР судовий збір у сумі 3842 грн.

П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 08 серпня 2019 року скасував рішення суду першої інстанції та ухвалив нове рішення, яким відмовив у задоволенні адміністративного позову ТОВ БРІВЕР .

Відмовляючи в задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив із того, що відповідачем правомірно та відповідно до вимог Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 31 липня 2014 року № 22, прийнято наказ від 08 січня 2019 року № 29 про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Не погодившись із рішенням суду апеляційної інстанції, ТОВ БРІВЕР звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року та залишити в силі рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року.

На обґрунтування касаційної скарги позивач посилається на порушення контролюючим органом процедури призначення та проведення перевірки згідно з наказом від 13 вересня 2017 року № 779. Зокрема, зазначає, що його належним чином не ознайомлено з наказом від 13 вересня 2017 року № 779 до початку проведення перевірки та перевищено загальну тривалість проведення перевірки (7 робочих днів). Крім того, позивач наголошує, що наказ від 19 вересня 2017 року №796 про продовження терміну проведення перевірки на 2 робочих дні не містить відмітку про отримання цього наказу платником податків; а направлення на перевірку від 13 вересня 2018 року № 636, № 637 не містять відмітку про те, що термін перевірки було продовжено, на який строк та з якої дати, не завірено керівником органу державної фіскальної служби, яким було призначено таку перевірку, та не має печатки зазначеного органу. Також не відповідає вимогам законодавства наказ від 20 вересня 2017 року № 802 про перенесення терміну проведення перевірки ТОВ БРІВЕР з 20 вересня 2017 року до дати отримання вилучених документів чи їх копій або забезпечення доступу до них, оскільки він виданий на підставі акта про неможливість проведення перевірки від 20 вересня 2017 року № 806/21-22-14-04/38207273, що складений та підписаний особами, які не здійснювали перевірку та не мали права його складати. Наказ від 14 грудня 2018 року № 1450 про поновлення термінів проведення перевірки видано не у строки, визначені законодавством. За таких обставин, на думку скаржника, всі вищезазначені порушення призвели до того, що оскаржуваний наказ від 08 січня 2019 року № 29 складений на підставі незаконних наказів із порушенням строків та порядку, регламентованих законодавством. Крім того, ТОВ БРІВЕР також посилається на те, що термін дії ухвал слідчого судді, на підставі яких була призначена документальна позапланова виїзна перевірка, становить один місяць з дати винесення таких ухвал та закінчився станом на дату призначення контролюючим органом перевірки позивача згідно з наказом від 13 вересня 2017 року.

Верховний Суд ухвалою від 21 жовтня 2019 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ТОВ БРІВЕР .

У відзиві на касаційну скаргу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі вважає рішення суду апеляційної інстанції законним та обґрунтованим, тому в задоволенні касаційної скарги ТОВ БРІВЕР просить відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Суди попередніх інстанцій встановили, що на підставі підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, ухвали слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва від 13 березня 2017 року в рамках кримінального провадження, внесеного до ЄРДР 01 жовтня 2015 року за №32015100010000171, та ухвали слідчого судді Печерського районного суду м.Києва від 18 травня 2017 року в рамках кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 32016100060000117, ГУ ДФС у Херсонській області прийнято наказ від 13 вересня 2017 року № 779 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій за період з 01 січня 2015 року до 31 грудня 2016 року та на предмет своєчасності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин із ТОВ АСТІ-МАРКЕТИНГ ГРУП (код 39846141), ТОВ УКРБУД ОБ`ЄКТ (код 40139145), ТОВ КРОК АКТИВ (код 40207204) за період з 01 січня 2015 року до 18 травня 2017 року - з 13 вересня 2017 року тривалістю 5 робочих днів.

Перевірку наказано провести головному державному ревізору - інспектору відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Херсонській області Хрущ М.С. та старшому державному ревізору - інспектору відділу контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Херсонській області Оджиковській Л.Б., для чого їм видано направлення на перевірку від 13 вересня 2017 року № 636 та № 637.

14 вересня 2017 року посадові особи ГУ ДФС у Херсонській області вручили керівнику ТОВ БРІВЕР ОСОБА_1 копію наказу від 13 вересня 2017 року № 779 та пред`явили направлення на перевірку від 13 вересня 2017 року № 636 та № 637, про що свідчить його підпис на вказаних направленнях.

18 вересня 2017 року керівник ТОВ БРІВЕР ОСОБА_1 отримав від посадових осіб ГУ ДФС у Херсонській області листа від 18 вересня 2017 року з вимогою надати до 19 вересня 2017 року первинні документи, які пов`язані з проведенням даної перевірки.

19 вересня 2017 року відповідач наказом № 796 продовжив строк проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача з 20 вересня 2017 року терміном на 2 робочих дні.

20 вересня 2017 року керівник ТОВ БРІВЕР Медніс Д.Ю. листом б/н проінформував посадових осіб контролюючого органу про те, що оригінали первинних документів стосовно контрагентів ТОВ АСТІ-МАРКЕТИНГ ГРУП (код 39846141), ТОВ УКРБУД ОБ`ЄКТ (код 40139145), ТОВ КРОК АКТИВ (код 40207204) за період з 01 січня 2015 року до 25 січня 2017 року вилучені на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва від 25 січня 2017 року, а також про відсутність оригіналів первинних документів стосовно контрагентів ТОВ Лантан-Грейдінг після перейменування - Сейлз-профі (код 39890248), ТОВ ПИЛ Ком (код 39729391), ТОВ Омікрон Плюс (код 39670909), ТОВ ТД Сіті-Груп (код 40568325) за період з 01 січня 2013 року до 25 січня 2016 року у зв`язку з їх вилученням на підставі ухвали Богунського районного суду м. Житомира від 06 березня 2017 року.

20 вересня 2017 року посадовими особами ГУ ДФС у Херсонській області складено акт № 806/21-22-14-04/38207273 про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР у зв`язку з частковою відсутністю первинних документів, пов`язаних з їх вилученням правоохоронними (податковими) органами.

Цього ж дня на підставі пункту 85.9 статті 85 Податкового кодексу України контролюючий орган наказом № 802 переніс термін проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача з 20 вересня 2017 року до дати отримання вилучених документів чи їх копій або забезпечення доступу до них.

14 грудня 2018 року ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі на підставі доповідної записки управління аудиту ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 13 грудня 2018 року № 481/21-22-14-04-08 прийняло наказ № 1450 про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР з 17 грудня 2018 року - терміном на 3 робочі дні.

17 грудня 2018 року посадові особи ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі здійснили вихід за фактичною адресою ТОВ БРІВЕР та встановили відсутність посадової особи ТОВ БРІВЕР , зокрема керівника підприємства ОСОБА_1 , у зв`язку з чим склали акт про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР від 17 грудня 2018 року № 2880/21-22-14-04/38207273.

18 грудня 2018 року посадові особи ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі повторно здійснили вихід за фактичною адресою ТОВ БРІВЕР та встановили, що за податковою адресою підприємства знаходилися 2 співробітники, зокрема менеджер з оптового продажу ТОВ БРІВЕР ОСОБА_2 , яка повідомила, що керівник ТОВ Брівер Медніс Д.Ю., відповідно до наказу від 13 грудня 2018 року № 18В, відбув у відпустку без збереження заробітної плати за сімейними обставинами на 14 календарних днів з 17 грудня 2018 року до 30 грудня 2018 року включно. На час його відпустки виконання обов`язків директора тимчасово покладено на заступника директора ОСОБА_3 без права підпису, з додатковою оплатою в розмірі 40% посадового окладу директора без звільнення від основної роботи; відповідно до пункту 3 цього наказу до роботи керівник ТОВ Брівер ОСОБА_1 стане 02 січня 2019 року.

За таких обставин 18 грудня 2018 року відповідач склав акт № 2881/21-22-14-04/38207273 про відсутність посадової особи ТОВ Брівер .

08 січня 2019 року на підставі доповідної записки управління аудиту ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 08 січня 2019 року № 7/21-22-14-04-08, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій за період з 01 січня 2015 року до 31 грудня 2016 року та на предмет своєчасності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ АСТІ-МАРКЕТИНГ ГРУП (код 39846141), ТОВ УКРБУД ОБ`ЄКТ (код 40139145), ТОВ КРОК АКТИВ (код 40207204) за період з 01 січня 2015 року до 18 травня 2017 року, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийняло наказ № 29 про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР з 10 січня 2019 року терміном на 3 робочі дні.

Правомірність прийняття контролюючим органом вказаного наказу є предметом спору у цій справі.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (тут та надалі - в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За положеннями пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка (підпункт 75.1.2 пункту 75.1).

Згідно з підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, документальна позапланова перевірка ТОВ БРІВЕР призначена відповідачем на підставі ухвали слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва від 13 березня 2017 року в рамках кримінального провадження, внесеного до ЄРДР 01 жовтня 2015 року за №32015100010000171, та ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 18 травня 2017 року в рамках кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 32016100060000117.

З наказом про призначення перевірки від 13 вересня 2017 року № 779 та направленнями на перевірку від 13 вересня 2017 року № 636 та № 637 позивач ознайомлений у встановлений законодавством спосіб, що підтверджується підписом керівника ТОВ БРІВЕР на вказаних направленнях.

За змістом пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Так, наказом ГУ ДФС у Херсонській області від 19 вересня 2017 року № 796 продовжено строк проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР з 20 вересня 2017 року - терміном на 2 робочих дні, що цілком узгоджується із зазначеними вище нормами Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 85.9 статті 85 Податкового кодексу України у разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов`язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.

Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.

У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.

Практичне застосування зазначеної норми було закріплено в пункті 1.2.6 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31 липня 2014 № 22 (далі - Методичні рекомендації) .

Так, у разі якщо під час проведення документальної перевірки до органу державної фіскальної служби за місцем обліку від платника податків надійшло повідомлення про втрату, пошкодження або дострокове знищення документів або вилучення документів правоохоронними та іншими органами (у зв`язку з чим особами, які здійснюють (очолюють) перевірку, обґрунтовано встановлено неможливість подальшого проведення перевірки) такі особи складають акт довільної форми, який реєструється у Спеціальному журналі реєстрації актів у порядку, передбаченому пунктом 1.4.5 цього розділу Методичних рекомендацій.

При цьому, до такого акта додаються копії отриманих від платника податків документів, що підтверджують втрату, пошкодження або дострокове знищення документів, звернення платника із заявою до правоохоронних органів, копії протоколу вилучення документів правоохоронними та/або іншими органами тощо (за наявності). У разі ненадання відповідних документів платником податків особа, яка здійснює (очолює) перевірку, вживає заходів для документування в акті (додатках до акта) переліку документів (за необхідності - згрупованих за типами), відсутність яких унеможливлює подальше проведення перевірки.

В акті зазначаються причини неможливості продовжувати перевірку у терміни, вказані у направленні та наказі, та робиться відповідний запис про проведення зазначеної перевірки після усунення причин, які призвели до неможливості її проведення.

На підставі цього акта органом державної фіскальної служби, яким було призначено перевірку, видається наказ про перенесення термінів проведення такої перевірки на строк, визначений відповідно до пункту 44.5 статті 44 або пункту 85.9 статті 89 розділу ІІ Кодексу, копія якого вручається платнику податків (посадовим особам платника податків або його законним (уповноваженим) представникам).

У разі вилучення оригіналів документів правоохоронними або іншими органами підрозділ, який проводить (очолює) перевірку, забезпечує підготовку та направлення у той же день письмового запиту до відповідного органу про надання органу державної фіскальної служби копій зазначених документів або забезпечення доступу до перевірки таких документів.

У запиті зазначаються: перелік вилучених документів, дані протоколу (іншого документа), на підставі якого були вилучені документи, посилання на пункт 85.9 статті 85 розділу ІІ Кодексу щодо обов`язку відповідного органу забезпечити протягом 3 робочих днів з дня отримання запиту надання органу державної фіскальної служби копій документів або доступу його посадовим (службовим) особам до перевірки таких документів.

Новий наказ про проведення перевірки не видається та нові направлення на проведення перевірки не виписуються. У разі якщо терміни, визначені пунктом 44.5 статті 44 Кодексу, достроково скорочуються - видається наказ про поновлення перевірки не пізніше наступного робочого дня, копія якого вручається платнику податків (посадовим особам платника податків або його законним (уповноваженим) представникам).

Після отримання копій всіх вилучених правоохоронними та іншими органами документів або забезпечення доступу до них терміни проведення перевірки поновлюються не пізніше наступного робочого дня, про що видається наказ про поновлення перевірки, копія якого вручається платнику податків (посадовим особам платника податків або його законним (уповноваженим) представникам).

Із матеріалів справи вбачається, що за повідомленням ТОВ БРІВЕР про вилучення оригіналів первинних документів за рішеннями судів ГУ ДФС у Херсонській області склало акт від 20 вересня 2017 року №806/21-22-14-04/3820721 про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР та прийняло наказ від 20 вересня 2017 року №802 про перенесення термінів перевірки позивача з 20 вересня 2017 року до дати отримання вилучених документів чи їх копій або забезпечення доступу до них. З огляду на це колегія суддів погоджується з судом апеляційної інстанції, що такі дії відповідача відповідають наведеним вимогам чинного законодавства та спростовують доводи позивача про відсутність прийняття з боку відповідача рішення про перенесення термінів перевірки .

Щодо посилання позивача на те, що зазначений акт про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ БРІВЕР складений та підписаний неуповноваженими на те особами, а відтак є таким, що незаконно складений, то колегія суддів вважає їх безпідставними, оскільки акт підписано, зокрема, головним державним ревізором - інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Херсонській області Хрущ М.С., якій видано направлення на проведення цієї перевірки від 13 вересня 2017 року № 636.

Як встановлено судом апеляційної інстанції, контролюючий орган після ознайомлення з усіма первинними документами, вилученими правоохоронними органами, на підставі доповідної записки управління аудиту ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 13 грудня 2018 року №481/21-22-14-04-08 прийняв наказ від 14 грудня 2018 року № 1450 про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Брівер з 17 грудня 2018 року терміном на 3 робочі дні.

Водночас, при виході посадових осіб відповідача за місцезнаходженням ТОВ БРІВЕР з метою вручення вказаного наказу та проведення перевірки, встановлено відсутність посадових осіб ТОВ БРІВЕР , що унеможливило проведення перевірки, про що складені відповідні акти від 17 грудня 2018 року та від 18 грудня 2018 року.

За положеннями підпункту 1.2.7 пункту 1.2, підпункту 1.4.5 пункту 1.4 Методичних рекомендацій у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням, у той же день складається відповідний акт у довільній формі, що засвідчує цей факт. У такому акті рекомендується зазначати інформацію про підстави для проведення перевірки (реквізити наказу, направлень тощо), дату встановлення факту та причини неможливості проведення перевірки, адресу місцезнаходження платника податків, за якою встановлено відсутність платника, та інші фактичні обставини, що засвідчують такі факти.

Після усунення причин, передбачених підпунктами 1.4.5-1.4.6 пункту 1.4 розділу І Методичних рекомендацій, через які своєчасно не розпочато перевірку, видається наказ про внесення відповідних змін до попереднього наказу на проведення перевірки, або видається новий наказ про її проведення (з дотриманням порядку, встановленого пунктом 1.2 розділу І Методичних рекомендацій), копія якого вручається платнику податків у встановленому Кодексом порядку.

Враховуючи зміст вищенаведених положень та обставини, що унеможливили проведення перевірки ТОВ БРІВЕР , суд апеляційної інстанції обґрунтовано дійшов висновку про правомірність прийняття відповідачем нового наказу від 08 січня 2019 року № 29 про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача.

Щодо твердження скаржника про перевищення контролюючим органом загального строку проведення документальної позапланової виїзної перевірки, то колегія суддів вважає такі доводи безпідставними з огляду на наступне.

Так, судом апеляційної інстанції встановлено, що за наказами від 13 вересня 2017 року № 779 і від 19 вересня 2017 року № 796 та відповідно до пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України загальний строк перевірки позивача, з урахуванням строку продовження, не має перевищувати 7 робочих днів.

Згідно з матеріалами справи перевірка позивача проводилася в період з 14 до 19 вересня 2017 року - 4 робочі дні, а також з 10 до 14 січня 2019 року - 3 робочі дні, тобто загальний строк - 7 робочих днів, що свідчить про дотримання відповідачем строків проведення перевірки позивача.

Посилання позивача на те, що строк дії ухвали слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва від 13 березня 2017 року та ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 18 травня 2017 року, на підставі яких контролюючим органом призначена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ БРІВЕР , закінчився станом на дату прийняття відповідачем наказу від 13 вересня 2017 року № 779 про призначення такої перевірки, колегія суддів не бере до уваги, оскільки вказаний наказ не є предметом позову у цій справі.

Таким чином, доводи касаційної скарги ТОВ БРІВЕР не спростовують правильність висновків, якими мотивовано рішення суду апеляційної інстанції, та не дають підстав вважати висновки суду апеляційної інстанцій помилковими, а застосування судом норм матеріального та процесуального права - неправильним.

Відповідно до частини третьої статті 343 КАС України суд касаційної інстанції, здійснивши попередній розгляд справи, залишає касаційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Згідно з частиною першою статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 343, 349, 350, 356 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю БРІВЕР залишити без задоволення, постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І.А. Гончарова

Судді І.Я. Олендер

Р.Ф. Ханова

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення07.09.2020
Оприлюднено10.09.2020
Номер документу91414704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/188/19

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 07.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні