Постанова
від 09.09.2020 по справі 583/1987/19
СУМСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2020 року

м.Суми

Справа №583/1987/19

Номер провадження 22-ц/816/1238/20

Сумський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого - Кононенко О. Ю. (суддя-доповідач),

суддів - Ткачук С. С. , Хвостика С. Г.

з участю секретаря судового засідання -Чуприни В.І.,

сторони:

позивач - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЮКС-49 ,

відповідачі - Головне управління Держгеокадастру у Сумській області, відділ у Охтирському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, ОСОБА_1 ,

третя особа - Охтирська міська рада Сумської області,

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у приміщенні Сумського апеляційного суду в порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЮКС-49

на рішення Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 11 березня 2020 року, в складі судді Ковальової О.О., ухвалене у м. Охтирка, повний текст якого складено 16 березня 2020 року,

в с т а н о в и в:

13 травня 2019 року ОСББ ЛЮКС-49 звернулося до суду з позовом до ГУ Держгеокадастру у Сумській області, відділу у Охтирському районі ГУ Держгеокадастру у Сумській області, ОСОБА_1 про:

визнання незаконним висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва індивідуального гаражу ОСОБА_1 по АДРЕСА_1 від 26 вересня 2014 року №19 28-02-2519/2-14, виданого Управлінням Держземагентства в Охтирському районі Сумської області;

скасування запису у Поземельній книзі, виключення з Державного земельного кадастру відомостей про формування земельної ділянки і скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5910200000:08:010:0047 площею 0,0069 га, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі за адресою: АДРЕСА_1 з цільовим призначенням - для будівництва індивідуального гаражу, 29 вересня 2014 року, на підставі Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її ОСОБА_1 .

Позовні вимоги мотивовано тим, що рішенням Охтирської міської ради від 29 липня 2014 року ОСББ ЛЮКС-49 було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 , однак під час підготовки документів стало відомо, що земельна ділянка площею 0,0069 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 зареєстрована у Державному земельному кадастрі за ОСОБА_1 , земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 5910200000:08:010:0047.

Вважало, що першочергове право на оформлення земельної ділянки мають мешканці багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , тому є безпідставним присвоєння цій земельній ділянці кадастрового номера та поштової адреси.

Вказувало, що оформлений ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва індивідуального гаражу по АДРЕСА_1 , виготовлено з порушенням діючого законодавства, а висновок про погодження вказаного проекту землеустрою зроблено без урахування всіх обставин, є незаконним. Зазначало, що згідно з Актом обстеження земельної ділянки від 01 жовтня 2015 року, висновок відділу архітектури та містобудування Охтирської міської ради щодо можливості використання земельної ділянки для будівництва індивідуального гаражу не відповідає положенням нормативних документів щодо протипожежних розривів та відстаней.

Крім того, вважало достатньою підставою для скасування державної реєстрації земельної ділянки, відсутність реєстрації речового права за ОСОБА_1 протягом року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки.

Рішенням Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 11 березня 2020 року у задоволенні позовних вимог ОСББ ЛЮКС-49 до ГУ Держгеокадастру у Сумській області, відділу у Охтирському районі ГУ Держгеокадастру у Сумській області, ОСОБА_1 , третя особа - Охтирська міська рада, про скасування державної реєстрації земельної ділянки, відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСББ ЛЮКС-49 , посилаючись на неповне встановлення обставин, які мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Вважає помилковим твердження суду першої інстанції про те, що ОСББ ЛЮКС-49 не скористалося своїм правом на звернення із заявою про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою спірної земельної ділянки, оскільки такий дозвіл було надано ОСББ ЛЮКС-49 рішенням Охтирської міської ради № 1156 МР від 29 липня 2014 року.

Доводить, що без попереднього скасування реєстрації в Державному земельному кадастрі сформованої земельної ділянки площею 0,0069 га на ім`я ОСОБА_1 , ОСББ ЛЮКС-49 не може виготовити документацію та сформувати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі в розмірах та конфігурації, що є в їх користуванні.

Вказує, що ОСОБА_1 протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки не зареєструвала своє речове право на неї і це є підставою для скасування державним реєстратором реєстрації в Державному земельному кадастрі сформованої земельної ділянки.

У відзиві на апеляційну скаргу ГУ Держгеокадастру у Сумській області просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду - без змін, як законне та обґрунтоване. Зазначає, що співвласники багатоквартирного житлового будинку, розташованого по АДРЕСА_1 , не скористалися правом звернення із заявою до Охтирської міської ради про надання у власність чи користування, у тому числі, дозволу на розроблення документації із землеустрою спірної земельної ділянки, виготовлення земельної документації та проведення реєстрації земельної ділянки в Державному реєстрі, а тому твердження про порушення їх прав є безпідставним.

Відповідно до ч. 1 ст. 368 ЦПК України, справа розглядається судом апеляційної інстанції за правилами, встановленими для розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, з особливостями, встановленими главою I розділу V ЦПК України.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника ОСББ ЛЮКС-49 - адвоката Шевченка Р.В., який підтримав доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність й обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, вимог та підстав позову, заявлених в суді першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 375 ЦПК України, апеляційний суд залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Не може бути скасоване правильне по суті і справедливе рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що 18 квітня 2014 року за № 16301020000001446 проведена державна реєстрація юридичної особи - об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЮКС-49 , головою якої є ОСОБА_2.(а.с. 12).

Рішенням Охтирської міської ради № 1156 МР від 29 липня 2014 року ОСББ ЛЮКС- 49 наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 (а.с. 41).

26 грудня 2013 року ОСОБА_1 звернулася до Охтирської міської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,01 га для будівництва індивідуального гаражу за рахунок земель громадської та житлової забудови, розташованої по АДРЕСА_1 ; заява була зареєстрована за № 1899/1.1-07 (а.с. 90).

13 лютого 2014 року ОСОБА_1 звернулася із заявою до ТОВ ЗЕМ-ЦЕНТР про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва індивідуального гаражу площею 0,01 га. за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 89 зв.).

14 лютого 2014 року ОСОБА_1 письмово повідомила Охтирську міську раду про замовлення нею проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 0,0100 га, для будівництва індивідуального гаражу, за рахунок земель громадської та житлової забудови, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 90 зв).

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 26 вересня 2014 року погоджено Управлінням Держземагентства в Охтирському районі Сумської області та відділом архітектури та містобудування Охтирської міської ради як такий, що відповідає нормам Закону України Про землеустрій (а.с. 43, 98 зв., 99).

Згідно з Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за № НВ 5901440632014, сформованим 29 вересня 2014 року державним кадастровим реєстратором Волобуєвою О.М., Управлінням Держземагентства в Охтирському районі Сумської області земельна ділянка площею 0,0069 га для будівництва індивідуального гаражу (землі житлової та громадської забудови), розташована по АДРЕСА_1 , зареєстрована 29 вересня 2014 року у Державному земельному кадастрі та визначено кадастровий номер 5910200000:08:010:0047 (а.с. 84 - 86).

Рішенням Охтирської міської ради за № 1263 МР від 30 жовтня 2014 року ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність площею 0,0069 га для будівництва індивідуального гаражу (землі житлової та громадської забудови), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер якої 5910200000:08:010:0047 (а.с. 37).

З листа Управління Держземагентства в Охтирському районі Сумської області за № 29-28-0.3-343/2-15 від 25 лютого 2015 року вбачається, що ОСОБА_2 , яка є головою ОСББ ЛЮКС-49 , може виготовити технічну документацію із землеустрою на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , але з урахуванням вже зареєстрованої у Державному земельному кадастрі земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 36).

14 вересня 2015 року ОСОБА_2 звернулася до Управління Держгеокадастру в Охтирському районі Сумської області із заявою про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5910200000:08:010:0047, яка знаходиться по АДРЕСА_1 , у зв`язку з відмовою в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі ОСОБА_1 у приватну власність земельної ділянки площею 0,0069 га для будівництва індивідуального гаражу і не оформленням протягом року речового права на вказану земельну ділянку відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр (а.с. 32-33).

У листі Управління Держгеокадастру в Охтирському районі Сумської області від 15 вересня 2015 року за № 31-28-0.1-1696/2-15 роз`яснено, що скасування державної реєстрації земельної ділянки Державним кадастровим реєстратором не здійснюється (а.с. 31).

Аналогічна відповідь щодо неможливості скасування державної реєстрації земельної ділянки надана голові ОСББ ЛЮКС-49 ОСОБА_2 і Центром надання адміністративних послуг за вих. № 148 від 05.11.2015 року (а.с. 28).

На підставі акту прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 20 лютого 2014 року, ОСОБА_1 , як власнику земельної ділянки по АДРЕСА_1 , були пред`явлені та передані на зберігання межові знаки. Власником суміжної земельної ділянки претензій до існуючих меж не заявлено (а.с. 44, 95-98).

Однак, із акту обстеження земельної ділянки НОМЕР_1 від 01 жовтня 2015 року, складеного комісією у складі: депутата міської ради, заступника міського голови, начальника відділу архітектури та містобудування УЖКГ, головного архітектора, начальника відділу земельних відносин, головного спеціаліста, юрисконсульта відділу земельних відносин, у присутності представника ОСББ ЛЮКС-49 ОСОБА_2., вбачається, що земельна ділянка площею 0,0069 га, яка знаходиться по АДРЕСА_1 , вільна від забудови; межові знаки відсутні; межі земельної ділянки не виділені в натурі (на місцевості); за умови будівництва індивідуального гаражу не будуть дотримані відстані від будинку в межах 6-15 м, згідно зі схемою розташування земельної ділянки (а.с. 29-30).

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що всупереч вимогам ст. 81 ЦПК України позивачем не надано належних і допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, оскільки спірна земельна ділянка знаходиться у комунальній власності територіальної громади міста Охтирка і на неї ні ОСББ ЛЮКС-49 , ні відповідачем ОСОБА_1 не оформлено у встановленому Законом порядку право постійного користування чи право оренди земельної ділянки. За відсутності звернення позивача до Охтирської міської ради із заявою про надання у власність чи користування земельної ділянки, або надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та проведення реєстрації цієї земельної ділянки у Держаному реєстрі, суд дійшов висновку про відсутність порушення прав ОСББ ЛЮКС-49 з боку відповідачів.

Такі висновки суду узгоджуються з матеріалами справи та відповідають вимогам закону.

Відповідно до вимог ст. ст. 12, 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Повноваження органів місцевого самоврядування у галузі земельних відносин визначені статтями 12, 40, 118, 121 Земельного кодексу України, п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Так, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад, а також передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.

Громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.

Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб). Органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені статтею 118 ЗК України.

Відповідний орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання відповідний орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє відповідний орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідно до ст. 42 Земельного кодексу України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій від 17 травня 2005 року № 76, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207, визначено, що прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування багатоквартирного будинку.

Як вбачається з матеріалів справи, на прилеглу земельну ділянку до багатоквартирного житлового будинку АДРЕСА_1 відсутня землевпорядна та містобудівна документація. Не має даних про визначення меж прибудинкової території по АДРЕСА_1 та передачу її у спільну власність/користування співвласників цього житлового будинку.

Відповідно до ч. 1 ст. 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність повинен мати два висновки про погодження.

Відповідно до вказаних вимог Закону розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 26 вересня 2014 року було погоджено Управлінням Держземагентства в Охтирському районі Сумської області та відділом архітектури та містобудування Охтирської міської ради як такий, що відповідає нормам Закону України Про землеустрій (а.с. 43, 98 зв., 99).

Враховуючи викладене, суд першої інстанції правильно не вбачав підстав для задоволення позову про визнання незаконним висновку від 26 вересня 2014 року про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва гаражу ОСОБА_1 по АДРЕСА_1 .

Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком місцевого суду про те, що спірна земельна ділянка на даний час не оформлена відповідно до законодавчо встановленої процедури оформлення та реєстрації права власності ні за ким із сторін, знаходиться у комунальній власності територіальної громади м. Охтирка.

Судом правильно не взято до уваги доводи позивача про те, що ОСББ ЛЮКС-49 зверталося із заявою про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою спірної земельної ділянки, оскільки така заява була подана лише в 2014 році, тобто вже після звернення ОСОБА_1 та замовлення нею проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 0,0100 га, для будівництва індивідуального гаражу, за рахунок земель громадської та житлової забудови, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Управлінням Держземагенства в Охтирському районі Сумської області було надано відповідь, що ОСББ ЛЮКС-49 має можливість виготовлення технічної документації із землеустрою на земельну ділянку по АДРЕСА_1 , але з урахуванням вже зареєстрованої у Державному земельному кадастрі земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 .

Посилання позивача в апеляційній скарзі як на підставу для скасування реєстрації в Державному земельному кадастрі сформованої земельної ділянки з кадастровим № 5910200000:08:010:0047 площею 0,0069 га на ім`я ОСОБА_1 , на те що вона не оформила протягом року свого речового права на спірну земельну ділянку відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , є необґрунтованими.

Так, відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.

З матеріалів справи вбачається, що земельна ділянка площею 0,0069 га для будівництва індивідуального гаражу, розташована по АДРЕСА_1 , зареєстрована у Державному земельному кадастрі 29 вересня 2014 року та визначено її кадастровий номер 5910200000:08:010:0047 (а.с. 84 - 86).

У подальшому ОСОБА_1 не зареєструвала своє речове право на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме мано та їх обтяжень та не отримала Свідоцтво про право власності на нерухоме майно на цю земельну ділянку, оскільки рішенням Охтирської міської ради за № 1263 МР від 30 жовтня 2014 року їй було відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність, площею 0,0069 га для будівництва індивідуального гаражу (землі житлової та громадської забудови), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер якої 5910200000:08:010:0047 (а.с. 37).

Відповідно до ст. 25 Закону України Про Державний земельний кадастр Поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, який містить такі відомості про земельну ділянку: а) кадастровий номер; б) площа; в) місцезнаходження (адміністративно-територіальна одиниця); г) склад угідь; ґ) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); д) нормативна грошова оцінка; е) відомості про обмеження у використанні земельної ділянки; є) відомості про межі частини земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; ж) кадастровий план земельної ділянки; з) дата державної реєстрації земельної ділянки; и) інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також внесені зміни до цих відомостей; і) інформація про власників (користувачів) земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; ї) дані про бонітування ґрунтів.

Поземельна книга відкривається одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки. Поземельна книга ведеться в паперовій та електронній (цифровій) формі. Поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Форма Поземельної книги та порядок її ведення визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру.

При відкритті Поземельної книги відомості до неї вносяться на підставі документації, яка подана для державної реєстрації земельної ділянки (крім відомостей про власників та користувачів земельної ділянки) (ч. 1 ст. 26 Закону України Про Державний земельний кадастр ).

Згідно з п. 130 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМ України від 17 жовтня 2012 року № 1051, відомості (зміни до них) про нового власника, користувача земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вносяться до Поземельної книги Державним кадастровим реєстратором відповідно до пункту 113 цього Порядку.

У п. 113. Порядку ведення Державного земельного кадастру, визначено, що державний кадастровий реєстратор в день отримання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вносить відомості про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних зазначеного Реєстру до Поземельної книги в електронній (цифровій) та паперовій формі.

На виконання вказаних норм Закону одночасно з реєстрацією у Державному земельному кадастрі земельної ділянки, розташованої по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5910200000:08:010:0047, була відкрита 29 вересня 2014 року і Поземельна книга, до якої внесено відповідні відомості про зареєстровану земельну ділянку (а.с. 79-82).

Отже, інформація про право власності на землю (зміна, скасування) надходить до Державного земельного кадастру у порядку інформаційного обміну від органу державної реєстрації, на підставі якої і вносяться зміни до Поземельної книги. Іншого порядку реєстрації даних щодо земельної ділянки та скасування запису у Поземельній книзі не передбачено.

Оскільки встановлено, що позивач не скористався своїм правом звернення до Охтирської міської ради про надання у власність чи користування спірної земельної ділянки з наданням дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про безпідставність позовних вимог та відсутність порушеного права позивача.

Питання скасування державної реєстрації відповідно до вимог ч. 10 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр відноситься до виключної компетенції Державного кадастрового реєстратора. Відмова у скасуванні державної реєстрації може бути оскаржена до суду за правилами адміністративного судочинства.

Європейський суд з прав людини вказав, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).

Судове рішення відповідає критерію обґрунтованості судового рішення.

Оскільки під час дослідження доказів та встановлення фактичних обставин у справі судом першої інстанції не були порушені норми процесуального права, правильно застосовані норми матеріального закону, рішення суду є законним і обґрунтованим, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.

Керуючись ст. ст. 367, 368, п. 1 ч. 1 ст. 374, ст. ст. 375, 382, 384, 389, 390 ЦПК України, апеляційний суд

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЮКС-49 залишити без задоволення.

Рішення Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 11 березня 2020 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і на неї може бути подана касаційна скарга протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий - О.Ю. Кононенко

Судді: С.С. Ткачук

С.Г. Хвостик

СудСумський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2020
Оприлюднено11.09.2020
Номер документу91432172
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —583/1987/19

Постанова від 09.09.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Постанова від 09.09.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 04.09.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 12.08.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 12.08.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 25.05.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Ухвала від 21.04.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Кононенко О. Ю.

Рішення від 11.03.2020

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ковальова О. О.

Рішення від 11.03.2020

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ковальова О. О.

Ухвала від 30.07.2019

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ковальова О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні