Ухвала
від 16.09.2020 по справі 620/2263/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

16 вересня 2020 року м. Чернігів Справа № 620/2263/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., за участі секретаря Шашери М.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові заяву Національного банку України про заміну стягувача у справі

за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбардія "Ломбард Копич і компанія" про стягнення штрафу У С Т А Н О В И В:

Національний банк України звернувся до суду із заявою, в якій просить замінити стягувача - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України. Обґрунтовуючи вказану заяву зазначає, що Національний банк на підставі Закону України ''Про внескення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг'' № 79-ІХ від 12.09.2019 (надалі - Закон №79-ІХ) стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (надалі - НКЦПФР) регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва. Закон № 79-ІХ передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР. Триватиме він до 01 липня 2020 року. Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку як і раніше займатиметься Нацкомфінпослуг, а з липня 2020 року цю функцію виконуватиме Національний банк України. Наведений вище перехідний період передбачений пунктом 1 Розділу II ''Прикінцеві положення'' Закону № 79-ІХ. З огляду на викладене, Національний барк з 1 липня 2020 року є регулятором установ, перелік яких наведено у пункті 2.7. цієї заяви, а отже і процесуальним правонаступником позивача у цій справі.

У судове засідання особи, які беруть участь у справі, не з`явилися. Фіксування судового засідання, відповідно до статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснювалося.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

В провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебувала справа № 620/2263/19 за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) до Повного товариства "Ломбардія "Ломбард Копич і компанія" про стягнення штрафу.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 30.09.2019 позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задоволено в повному обсязі та стягнуто з Повного товариства "Ломбардія "Ломбард Копич і компанія" штраф у сумі 17 000,00 грн.

На виконання зазначеного рішення Чернігівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист про стягнення з Повного товариства Ломбардія Ломбард Копич і компанія до Державного бюджету України штраф у розмірі 17000,00 грн.

Положеннями частини першої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України).

Отже, процесуальний закон, який регулює підстави, порядок та спосіб виконання судових рішень, не обмежує можливість заміни сторони виконавчого провадження залежно від загальних умов і порядку здійснення виконавчого провадження, та надає право замінити стягувача у виконавчому листі до ухвалення державним виконавцем рішення про початок примусового виконання рішення на підставі виконавчого документа.

12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон № 79-ІХ).

Зі змісту згаданого закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Ухваленим Законом № 79-ІХ здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів:

1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;

2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуваннюрозповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Про ліцензування видів господарської діяльності .

Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України.

Таким чином, ухвалений Закон передбачає ліквідацію Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг та розподіл повноважень з регулювання фінансового ринку між Національним банком та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР).

Зокрема, Національний банк на підставі Закону № 79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Закон № 79-ІХ передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР, який тривав до 01 липня 2020 року. Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку займався Нацкомфінпослуг, а з липня 2020 року цю функцію виконує Національний банк України.

З огляду на викладене, Національний банк України з 1 липня 2020 року є процесуальним правонаступником стягувача у цій справі.

Згідно з ч. 5 статті 15 Закону України Про виконавче провадження , у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Пунктом 8 Розділу II Прикінцеві положення Закону № 79-ІХ установлено, що з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".

Отже, враховуючи ту обставину, що Національний банк України є правонаступником стягувача, суд дійшов висновку про наявність правових підстав заміни стягувача у виконавчому листі №620/2263/19, виданому Чернігівським окружним адміністративним судом.

Щодо видачі виконавчого листа Національному банку України, суд роз`яснює, що Кодекс адміністративного судочинства України не передбачає можливість видачі виконавчого листа на правонаступника.

Водночас, відповідно до п. 18.4 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву Національного банку України задовольнити.

Замінити стягувача - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг у виконавчому листі №620/2263/19 на правонаступника - Національний банк України (код 00032106, 01601, м. Київ, вул. Інституцька, 9).

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту.

Повний текст ухвали складений 16 вересня 2020 року.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2020
Оприлюднено21.09.2020
Номер документу91597187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2263/19

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Рішення від 30.09.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні