ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/16505/19
УХВАЛА
16 вересня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чаку Є.В.,
суддів: Коротких А.Ю.,Мєзєнцева Є.І.
за участю секретаря Муханькової Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання Державної архітектурно-будівельної інспекції України про зупинення апеляційного провадження у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРОГИ І МОСТИ" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Дороги і мости звернулося до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними дії Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо проведення в період з 19 червня 2019 року до 03 липня 2019 року та з 12 серпня 2019 року до 13 серпня 2019 року позапланової перевірки дотримання ТОВ Дороги і мости вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, результати якої оформлено актом від 13 серпня 2019 року №Т-1308/1, складеним головними інспекторами будівельного нагляду Державної архітектурно-будівельної інспекції України Бутківським Олександром Миколайовичем та Ковалем Володимиром Анатолійовичем; визнання протиправною та скасування постанови №З-2108/1/1010-2472/02 від 21 серпня 2019 року, винесену Державною архітектурно-будівельною інспекцією України про визнання товариства з обмеженою відповідальністю Дороги і мости винним у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення на нього штрафу у розмірі 180630,00 грн.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 червня 2020 року позов задоволено частково.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, ТОВ "ДОРОГИ І МОСТИ" подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмовлених позовних вимог та ухвалити в цій частині нову постанову, якою задовольнити позов повністю.
08 вересня 2020 року на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання відповідача про зупинення провадження у зв`язку із ліквідацією Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Вирішуючи подане ДАБІ України клопотання, колегія суддів виходить з такого.
Згідно з приписами пункту 1 частини першої статті 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи, ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника.
В той же час, за правилами частин першої, п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій визначено статтею 25 Закону України від 15.05.2003 №755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закон №755-IV), за змістом частин першої, другої якої державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема, припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає, в тому числі, проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Також, за приписами частин третьої, четвертої статті 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Аналіз вищенаведених положень законодавства дає підстави для висновку, що юридична особа, в тому числі та, що є суб`єктом владних повноважень, вважається ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. До цього моменту юридична особа перебуває у процесі ліквідації, а повноваження щодо управління справами такої юридичної особи переходять до комісії з припинення юридичної особи з моменту призначення комісії. При цьому, голова комісії, її члени виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
В даному випадку пунктами 1-2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №218 "Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" вирішено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію та утворити Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій.
Пунктом 4 цієї Постанови встановлено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної сервісної служби містобудування.
Крім того, п. 5 Постанови КМУ №218 утворено комісію з ліквідації Державної архітектурно-будівельної інспекції. Затверджено головою зазначеної комісії заступника начальника відділу методології та нагляду за здійсненням декларативних процедур департаменту дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції Федоренка Богдана Олександровича.
Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №219 "Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду" вирішено утворити Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
На час розгляду судом відповідної апеляційної скарги відсутні відомості щодо припинення в установленому порядку Державної архітектурно-будівельна інспекція України та початок функціонування її правонаступників.
З огляду на наведене, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав, передбачених пунктом 1 частини першої статті 236 КАС України, для зупинення провадження у даній справі та, як наслідок, для задоволення поданого ДАБІ України клопотання.
Керуючись ст. ст. 52, 236, 321, 325, 328 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні заяви Державної архітектурно-будівельної інспекції України про зупинення апеляційного провадження у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРОГИ І МОСТИ" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу- відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не може бути оскаржена.
Повний текст ухвали виготовлено 16.09.2020 року.
Головуючий суддя: Є.В. Чаку
Судді: Є.І.Мєзєнцев
А.Ю.Коротких
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2020 |
Оприлюднено | 21.09.2020 |
Номер документу | 91601516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Чаку Євген Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні