Рішення
від 09.09.2020 по справі 913/189/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5 м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2020 року Справа № 913/189/20

Провадження № 18/913/189/20

За позовом виконувача обов`язків керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області , м. Старобільськ Луганської області

в інтересах держави в особі Старобільської районної ради , м. Старобільськ Луганської області

до 1-го відповідача - Відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області , м. Старобільськ Луганської області

2-го відповідача - Державного агентства рибного господарства України в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області , м. Старобільськ Луганської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Старобільський міжшкільний навчально-виробничий комбінат Старобільської районної ради Луганської області , м. Старобільськ Луганської області

про визнання недійсним договору оренди нежитлових приміщень, зобов`язання звільнити та повернути нежитлові приміщення

Суддя Корнієнко В.В.

Секретар судового засідання Терещенко Л.І.

У засіданні брали участь:

від прокуратури: представник не прибув;

від позивача: представник не прибув;

від 1-го відповідача: представник не прибув;

від 2-го відповідача: Сикало Д.В., паспорт, витяг з ЄДР;

від 3-ої особи: представник не прибув.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника прокуратури (18.08.2020) та представника 2-го відповідача, суд

В С Т А Н О В И В:

Прокурором заявлено вимоги:

- про визнання недійсним договору оренди нежитлових приміщень від 21.10.2019 № 61, укладеного між Відділом освіти Старобільської РДА Луганської області та Державного агентства рибного господарства України в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області, загальною площею 128,30 кв.м, вартістю 326000,00 грн, розташованих в приміщенні будівлі Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул. Гаршина, 27, м. Старобільськ, Луганська область;

- про зобов`язання Державного агентства рибного господарства України в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області звільнити нежитлові приміщення загальною площею 128,30 кв.м, вартістю 326000,00 грн, розташовані в приміщенні будівлі Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул. Гаршина, 27, м. Старобільськ, Луганська область, та повернути їх Відділу освіти Старобільської РДА Луганської області шляхом підписання акту прийому-передачі.

Прокурор у позовній заяві обґрунтував свої вимоги наступним:

- 21.10.2019 між відповідачами - Відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області та Державним агентством рибного господарства України в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області, укладено договір оренди нежитлових приміщень № 61 (далі - Договір);

- згідно з п. 1.1 Договору його предметом є передача в строкове платне користування частини нежитлового приміщення загальною площею 48,00 м2, розташованого у нежитловій одноповерховій будівлі та частини нежитлового приміщення загальною площею 80,30 м2, розташованого у нежитловій одноповерховій будівлі, що є часткою комплексу нежитлових будівель та споруд, розташованих за адресою: Луганська область, м. Старобільськ, вул. Гаршина, 27, вартість якого визначена згідно з висновком про вартість майна на 01.10.2019 і становить за незалежною оцінкою 326000,00 грн;

- зазначені приміщення навчального закладу надаються в оренду для розміщення Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області;

- Договір діє до 30.09.2020 (п. 11.1. Договору);

- відповідно до інформацій Відділу освіти Старобільської РДА № 246 від 18.02.2020 та № 412 від 23.03.2020 власником вказаних нежитлових будівель та споруд є територіальна громада Старобільського району в особі Старобільської районної ради; зазначені будівлі та споруди перебувають на балансі Відділу освіти Старобільської РДА; право оперативного управління цим майном надано Відділу освіти Старобільської РДА відповідно до рішення районної ради від 22.12.2017 № 24/10 Про делегування Старобільській районній державній адміністрації повноважень по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад Старобільського району та Старобільському міжшкільному навчально-виробничому комбінату Старобільської районної ради (далі - Старобільський МНВК) згідно Статуту;

- відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності Державного агентства рибного господарства України є Державне управління загального характеру;

- зазначене свідчить, що 2-й відповідач використовує орендоване приміщення суто в цілях своєї основної діяльності, яка не пов`язана ані з навчально-виховним процесом, ані з наданням освітніх послуг;

- разом з цим, відповідно до ст. 80 Закону України Про освіту об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням;

- крім того, у ч. 2 ст. 4 Закону України Про оренду державного та комунального майна зазначено, що не можуть бути об`єктами оренди об`єкти державної власності, що мають загальнодержавне значення і не підлягають приватизації відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону України Про приватизацію державного майна . За приписами ч. 2 ст. 5 Закону України Про приватизацію державного майна загальнодержавне значення мають і не підлягають приватизації об`єкти освіти;

- таким чином, вказаний Договір оренди не відповідає вимогам Законів України Про освіту , Про оренду державного та комунального майна .

На підставі вказаних доводів позивачем заявлено вимоги про визнання недійсним договору оренди нежитлових приміщень від 21.10.2019 № 61, який укладено між відповідачами за позовом, та про зобов`язання 2-го відповідача звільнити орендовані нежитлові приміщення та повернути їх 1-му відповідачу шляхом підписання акту прийому-передачі.

Позивач - Старобільська районна рада письмових пояснень щодо заявленого прокурором позову суду не подав.

1-й відповідач - Відділ освіти Старобільської РДА у відзиві на позовну заяву від 17.04.2017 вказав, що вимоги прокурора залишає на розсуд суду, однак, підпунктом 2 пункту 8 Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 року № 796, передбачена можливість надання в оренду будівель, споруд, окремих тимчасово вільних приміщень і площ, іншого рухомого та нерухомого майна або обладнання, що тимчасово не використовується у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності, у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються або працюють у навчальному закладі.

1-й відповідач також вказав, що передані 2-му відповідачу в оренду нежитлові приміщення не використовувались у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності, були тимчасово вільними, отже, передання їх в оренду 2-му відповідачу не порушувало права осіб, які навчаються чи працюють у навчальному закладі.

2-й відповідач - Державне агентство рибного господарства України в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області відзивом на позовну заяву від 21.04.2020 проти позову заперечує посилаючись на його необґрунтованість і зокрема вказав:

- дійсно, власником спірних нежитлових приміщень є територіальна громада Старобільського району Луганської області в особі Старобільської районної ради Луганської області, однак, ці нежитлові приміщення передані в оперативне управління Старобільській районній державній адміністрації рішенням Старобільської районної ради від 22.12.2017 № 24/10 Про делегування Старобільській районній державній адміністрації повноважень по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад Старобільського району ;

- у відповідності до статей 16 та 22 Закону України Про місцеві державні адміністрації , місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за додержанням законодавства з питань освіти. Місцева державна адміністрація реалізовує державну політику в галузі освіти, може здійснювати функції засновника щодо закладів освіти, вживає заходів до збереження закладів освіти;

- викладене свідчить про те, що органом, уповноваженим виконувати функції держави у спірних відносинах є Старобільська районна державна адміністрація, а не Старобільська районна рада, яка є неналежним позивачем;

- повноваження Луганського рибоохоронного патруля поширюється на територію та акваторію водних об`єктів в межах районів Луганської області;

- до подій 2014 року територіальний орган Держрибагентство (Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Луганській області) знаходився у місті Луганськ;

- після тимчасової втрати контролю держави над частиною території Луганської області, приміщення та все майно (офісна техніка, засоби зв`язку, спеціальні засоби і табельна зброя, відео - фототехніка, прилади спостереження, виробнича документація, транспортні засоби, плавзасоби тощо) втрачено в повному обсязі;

- внаслідок цього склалась виняткова ситуація, а саме - Луганський рибоохоронний патруль є єдиним діючим територіальним органом рибоохорони в Україні, який втратив власне приміщення та матеріально-технічну базу щодо належної реалізації функцій, завдань та повноважень покладених державою у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства;

- у 2016 році розглядалось декілька місць базування Луганського рибоохоронного патруля на території Луганської області, яка контролюється українською владою, за всебічними критеріями розташування. Насамперед - наявних вільних приміщень, які б можливо орендувати не за комерційною ціною щодо сплати оренди;

- за наявним вільним приміщенням та географічним положенням (на цей час географічний центр Луганської області, який рівновіддалений від основних рибогосподарських водних об`єктів та відносно віддалений від лінії зіткнення щодо проведення бойових дій) місцем базування Луганського рибоохоронного патруля обрано місто Старобільськ Луганської області;

- безпосередньо за сприяння Старобільської районної державної адміністрації та Старобільської районної ради, Луганський рибоохоронний патруль розташувався у занедбаному нежитловому приміщені (фото зовнішнього вигляду приміщення додається), яке не використовувалось в останні роки та не планувалось використовувати на подальше у навчальному процесі на території Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату, який входить до структури Відділу освіти Старобільської РДА, за поговором оренди;

- за час дії договорів оренди, що складались щорічно, Луганський рибоохоронний патруль витратив кошти, які надходили з державного бюджету, на поточний ремонт орендованого приміщення, відновлення електро - водопостачання, оснащення відповідних комунікаційних ліній в сумі 103492,19 грн.

У відповіді на відзив 2-го відповідача від 28.04.2020 прокурор не погодився з доводами 2-го відповідача та вказав наступне:

- за приписами ч. 2 ст. 2 Закону України Про оренду державного та комунального майна від 10.04.1992 № 2269-ХІІ державну політику у сфері оренди здійснюють органи місцевого самоврядування щодо майна, яке перебуває в комунальній власності;

- за відомостями наявними у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Старобільська районна рада є органом місцевого самоврядування;

- рішенням Старобільської районної ради Луганської області від 23.04.2019 №34/2 затверджено Перелік об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Старобільського району, які знаходяться в управлінні районної ради, до якого зокрема входить Старобільський МНВК;

- відповідно до п. 1.1 Статуту Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області (далі - Статут), затвердженого рішенням сесії Старобільської районної ради Луганської області від 15.02.2013 № 23/11, Старобільський МНВК є закладом комунальної власності Старобільської районної ради;

- пунктом 1.2 Статуту визначено, що засновником Старобільського МНВК є Старобільська районна рада Луганської області;

- відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником будівель Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області, розташованого за адресою: вул. Гаршина, 27, м. Старобільськ, Луганська область, є Старобільська районна рада Луганської області.

- рішенням Старобільської районної ради від 22.12.2017 № 24/10 Старобільській районній державній адміністрації Луганської області делеговані повноваження по управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад, у тому числі Старобільським міжшкільним навчально-виробничим комбінатом Старобільської районної ради Луганської області;

- зокрема, у п. 3.1 рішення районна рада доручила райдержадміністрації здійснювати повноваження по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад Старобільського району у порядку, встановленому діючим законодавством та у відповідності до регуляторних актів, затверджених рішеннями Старобільської районної ради;

- пунктом 4 означеного рішення визначено, що контроль за його виконанням покладено на постійну комісію районної ради з питань бюджету, фінансів та комунальної власності;

- таким чином, саме Старобільська районна рада, відповідно до ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування , від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності;

- отже саме Старобільська районна рада є позивачем - органом, уповноваженим виконувати функції держави у спірних правовідносинах.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 31.03.2020, справу передано на розгляд судді Корнієнко В.В.

Ухвалою від 03.04.2020 господарський суд підтвердив підстави представництва прокурором інтересів держави в особі Старобільської районної ради, відкрив провадження у справі та призначив розгляд справи за правилами загального позовного провадження (підготовче засідання) на 28.04.2020 об 11 год. 30 хв.; у подальшому підготовче засідання відкладалося у зв`язку з карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), до 01.07.2020.

Ухвалою від 01.07.2020 господарський суд закрив підготовче провадження у даній справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 18.08.2020 об 11 год. 30 хв.

18.08.2020 господарським судом розпочато розгляд справи по суті.

18.08.2020 в судовому засіданні оголошено перерву до 09.09.2020 (11-30).

Заявою від 04.09.2020 прокурор просив перенести розгляд справи, призначеної на 09.09.2020 у зв`язку з неможливістю прибуття до суду.

У зв`язку з тим, що прокурором не наведено поважних причин неможливості прибуття в судове засідання, заява про перенесення розгляду справи судом відхилена.

Позивач клопотанням від 02.09.2020 просив розглядати справу за відсутності його представника.

Представники прокуратури, позивача та 1-го відповідача 09.09.2020 в судове засідання не прибули; усі були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи (рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення - ухвали суду залучені до матеріалів справи).

Дослідивши матеріали справи, вислухавши представника прокуратури (18.08.2020) та 2-го відповідача, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі за таких підстав:

Обставини встановлені судом:

- третя особа - Старобільський міжшкільний навчально-виробничий комбінат Старобільської районної ради Луганської області (надалі - Комбінат), згідно свого статуту є закладом комунальної власності Старобільської районної ради (п. 1 Статуту);

- Статут Комбінату затверджено рішенням Старобільської районної ради від 15.02.2013 № 23/11;

- засновником Комбінату є Старобільська районна рада Луганської області (п. 1.2. Статуту) - позивач у справі;

- Комбінат є бюджетним закладом, який фінансується за рахунок Старобільського районного бюджету (п. 1.5., 6.3. Статуту);

- майно Комбінату є комунальною власністю Старобільської районної ради і закріплюється за ним на праві оперативного управління (п. 5.1. Статуту);

- Комбінат не має права без угоди з засновником продати, передати, здавати в оренду або віддавати в заставу іншим підприємствам, організаціям, фізичним особам належні йому будинки, споруди… (п. 5.4. Статуту);

- рішенням Старобільської районної ради від 22.12.2017 № 24/10 Старобільській районній державній адміністрації делеговано повноваження по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад Старобільського району, і зокрема, передано в оперативне управління Відділу освіти Старобільської РДА вказаний Комбінат;

- контроль за виконанням вказаного рішення, в тому числі за здійсненням повноважень по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад, Старобільська районна рада поклала на свою постійну комісію з питань бюджету, фінансів та комунальної власності;

- рішенням Старобільської районної ради від 23.04.2019 № 34/2 затверджено перелік об`єктів та майна спільної власності територіальних громад Старобільського району, до якого увійшло майно Комбінату, в тому числі нерухоме, що розташовано за адресою: м. Старобільськ, вул. Гаршина, 27;

- Комбінат є навчальним закладом, який в своїй діяльності керується в тому числі Законами України Про освіту і Про загальну середню освіту (п. 1.8. Статуту);

- Комбінат підзвітний та підконтрольний Відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації (п. 1.2. Статуту);

- 21.10.2019 між відповідачами - Відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області та Державним агентством рибного господарства України в особі начальника Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області, укладено договір оренди нежитлових приміщень № 61 (далі - Договір);

- згідно з п. 1.1 Договору його предметом є передача в строкове платне користування частини нежитлового приміщення загальною площею 48,00 м 2 , розташованого у нежитловій одноповерховій будівлі та частини нежитлового приміщення загальною площею 80,30 м 2 , розташованого у нежитловій одноповерховій будівлі, що є часткою комплексу нежитлових будівель та споруд, розташованих за адресою: Луганська область, м. Старобільськ, вул. Гаршина, 27, вартість якого визначена згідно з висновком про вартість майна на 01.10.2019 і становить за незалежною оцінкою 326000,00 грн;

- зазначені будівлі перебувають на балансі Відділу освіти Старобільської РДА (1-го відповідача); право оперативного управління цим майном надано Відділу освіти Старобільської РДА відповідно до рішення районної ради від 22.12.2017 № 24/10 Про делегування Старобільській районній державній адміністрації повноважень по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад Старобільського району та Комбінату згідно Статуту;

- вказані у Договорі нежитлові приміщення надаються в оренду для розміщення Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області (п. 1.2. Договору);

- за актом приймання-передачі нежитлового приміщення від 21.10.2019, який складено між Відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області та Державним агентством рибного господарства України в особі начальника Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області, вказані у Договорі нежитлові приміщення передані 1-м відповідачем (орендарем) 2-му відповідачу (орендарю);

- Договір діє до 30.09.2020 (п. 11.1. Договору);

- відповідно до Положення про Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області, його основним завданням є реалізація повноважень Держрибагенства у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в районі діяльності; Управління є правоохоронним органом (пункти 3, 4 Положення).

Вказані обставини підтверджуються письмовими доказами (завіреними копіями документів), поданими суду учасниками справи: рішенням Старобільської районної ради від 23.04.2019 № 34/2 (т. 1, а.с. 32-35); Статутом 3-ї особи (т. 1, а.с. 37-52; Інформацією та відомостями з Державних реєстрів речових прав (т. 1, а.с. 54-54-57); витягом з ЄДР (62-68); договором оренди № 61 та актом приймання-передачі (т. 1, а.с. 20-24); рішенням Старобільської районної ради від 22.12.2017 № 24/10 (т. 2, а.с. 88-91); Положенням про Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області (т. 2, а.с. 12-19).

Статтею 80 Закону України Про освіту (в редакції на дату укладення оспорювангого договору) встановлено наступне:

1. До майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать:

нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;

майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав;

інші активи, передбачені законодавством.

Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

2. Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

3. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

4. Об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням , крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу , з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства.

5. Кошти, отримані від використання вивільнених приміщень ліквідованих державних та комунальних закладів освіти, використовуються виключно на освітні потреби.

Заклади освіти всіх форм власності, зареєстровані у встановленому законом порядку, мають рівні умови користування нерухомим майном державної або комунальної власності, що передається в оренду.

Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна державного чи комунального закладу освіти, використовуються виключно на потреби цього закладу освіти.

6. Майно закладів освіти, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до статті 81 цього Закону. (ст. 81 Закону Державно-приватне партнерство у сфері освіти і науки ).

Таким чином, укладення оспорюваного договору та передача 1-м відповідачем в оренду 2-му відповідачу майна (нежитлових приміщень) закладу освіти (третьої особи) не за освітнім призначенням, здійснено у супереч вищенаведеним вимогам Закону України Про освіту .

Спірні орендовані приміщення на момент укладення договору перебували на балансі Комбінату і не могли використовуватися не за призначенням, а могли бути передані в оренду виключно за освітнім призначенням.

Невикористання навчальним закладом спірних приміщень для навчально-виховного та навчально-виробничого процесу не надає права передачі цих приміщень в оренду з іншою метою, ніж пов`язаною з освітнім призначенням.

Отже, виходячи з викладеного, спірний договір оренди укладений з порушенням вимог чинного законодавства про освіту, у зв`язку з чим підлягає визнанню недійсним за приписами статей 203, 215 Цивільного кодексу України.

Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Великої Палати Верховного Суду від 27.11.2018 у справі № 905/1227/17.

Відповідно до ч. 4 ст. 236 Господарського процесуального кодексу України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

У зв`язку з вищевикладеним судом не приймаються до уваги доводи 1-го відповідача про те, що передані 2-му відповідачу в оренду нежитлові приміщення не використовувались у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності, були тимчасово вільними.

Суд також не приймає до уваги доводи 2-го відповідача про те, що прокурор пред`явив позов в інтересах держави в особі неналежного позивача - Старобільської районної ради, тоді як належним позивачем є Старобільська райдержадміністрація, так як їй районною радою делеговані повноваження по оперативному управлінню спірним майном.

Суд звертає увагу на те, що не зважаючи на делегування повноважень по оперативному управлінню цим майном Старобільській райдержадміністрації, Старобільська районна рада залишається засновником Комбінату і власником його майна з відповідними, наданими законодавством правами.

Згідно з ч. 2 ст. 137 Господарського кодексу України, власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням .

Пунктом 4 рішення Старобільської районної ради від 22.12.2017 № 24/10, яким Старобільській райдержадміністрації делеговані повноваження по оперативному управлінню майном, також встановлено, що контроль за виконанням вказаного рішення, в тому числі за здійсненням повноважень по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад, покладається на постійну комісію з питань бюджету, фінансів та комунальної власності Старобільської районної ради.

Таким чином, Старобільська районна рада як засновник Комбінату і власник його майна, в тому числі спірних приміщень, є належним позивачем у справі.

Відповідно до приписів частини першої статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Частиною першою статті 203 ЦК України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави та суспільства.

За таких обставин, позовні вимоги прокурора про визнання недійсним договору оренди нежитлових приміщень від 21.10.2019 № 61, підлягають задоволенню.

Частиною 1 статті 216 Цивільного кодексу України встановлено:

1. Недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.

У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування. .

За таких обставин, вимоги про зобов`язання 2-го відповідача повернути 1-му відповідачу орендовані нежитлові приміщення, підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. ст. 123, 129 ГПК України витрати прокуратури на судовий збір в сумі 6992 грн підлягають відшкодуванню з відповідачів у рівних частинах (по 3496 грн з кожного).

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 13, 73, 74, 86, 232, 233, 237, 238, 240-242 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним договір оренди нежитлових приміщень від 21.10.2019 № 61, укладений між Відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Чернишевського, 26, ідентифікаційний код 02142129) та Державним агентством рибного господарства України (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 45-А, ідентифікаційний код 37472282) в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області (92703, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Гаршина, буд. 27, ідентифікаційний код 40868520), загальною площею 128,30 кв.м, вартістю 326000,00 грн, розташованих в приміщенні будівлі Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул. Гаршина, 27, м. Старобільськ, Луганська область.

3. Зобов`язати Державне агентство рибного господарства України (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 45-А, ідентифікаційний код 37472282) в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області (92703, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Гаршина, буд. 27, ідентифікаційний код 40868520) звільнити нежитлові приміщення загальною площею 128,30 кв.м, вартістю 326000,00 грн, розташовані в приміщенні будівлі Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул. Гаршина, 27, м. Старобільськ, Луганська область, та повернути їх відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Чернишевського, 26, ідентифікаційний код 02142129) шляхом підписання акту прийому-передачі.

4. Стягнути з Відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Чернишевського, 26, ідентифікаційний код 02142129) на користь прокуратури Луганської області (93408, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, буд. 27, ідентифікаційний код 02909921) витрати на судовий збір в сумі 3496,00 грн ; наказ видати .

5. Стягнути з Державного агентства рибного господарства України (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 45-А, ідентифікаційний код 37472282) в особі Управління Державного агентства рибного господарства у Луганській області (92703, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Гаршина, буд. 27, ідентифікаційний код 40868520) на користь прокуратури Луганської області (93408, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, буд. 27, ідентифікаційний код 02909921) витрати на судовий збір в сумі 3496,00 грн ; наказ видати .

09 вересня 2020 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повне рішення складено 18 вересня 2020 року і може бути оскаржене протягом 20 днів з цієї дати шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Суддя В.В. Корнієнко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення09.09.2020
Оприлюднено21.09.2020
Номер документу91621569
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/189/20

Ухвала від 10.12.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Барбашова Сільва Вікторівна

Ухвала від 26.11.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Барбашова Сільва Вікторівна

Ухвала від 02.11.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Барбашова Сільва Вікторівна

Ухвала від 13.10.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Барбашова Сільва Вікторівна

Рішення від 09.09.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 18.08.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 01.07.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 02.06.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 12.05.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 28.04.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні