Постанова
від 17.09.2020 по справі 915/1523/18
ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2020 року м. ОдесаСправа № 915/1523/18 Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Разюк Г.П.,

суддів: Савицького Я.Ф., Колоколова С.І.

при секретарі судового засідання Полінецькій В.С.

за участю представника від прокуратури: Коломійчук І.О., посвідчення № 048039, дата видачі : 27.09.17;

/інші учасники справи повідомлені про час та місце розгляду апеляційної скарги належним чином (див. - рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень від 28.07.2020), але не скористались правом на участь в судовому засіданні/

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Заступника прокурора Миколаївської області

на рішення Господарського суду Миколаївської області від 02.07.2019, проголошене суддею Давченко Т.М. у м. Миколаєві, повний текст якого складено 08.07.2019,

у справі № 915/1523/18

за позовом Першого заступника прокурора Миколаївської області в інтересах держави

до Миколаївської міської ради

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Білоусівський елеватор"

про визнання незаконними та скасування рішень Миколаївської міської ради

В С Т А Н О В И В :

У грудні 2018 року Перший заступник прокурора Миколаївської області в інтересах держави звернувся до Господарського суду Миколаївської області з позовом до Миколаївської міської ради, в якому просив визнати незаконними та скасувати рішення Миколаївської міської ради:

- від 06.04.2017 № 17/18 про надання Товариству з обмеженою відповідальністю /далі-ТОВ/ "Білоусівський елеватор" дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі орієнтованою площею 3136 кв.м., з метою передачі в оренду для завершення будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул. Інженерній, 1, у м. Миколаєві;

- від 24.07.2018 № 41/38 про затвердження технічної документації та надання ТОВ "Білоусівський елеватор" в оренду на 2 роки земельної ділянки загальною площею 3136 кв. м., з метою передачі в оренду для завершення будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул. Інженерній, 1, у м. Миколаєві. Крім того, просив стягнути з відповідача на користь Прокуратури Миколаївської області судові витрати.

Обґрунтовуючи позовні вимоги прокурор зазначає про порушення інтересів територіальної громади м.Миколаєва, яке відбулося внаслідок безпідставного прийняття Миколаївською міською радою оскаржених рішень, на підставі яких ТОВ "Білоусівський елеватор" набуло право оренди земельної ділянки без проведення передбаченої законодавством процедури земельних торгів та за відсутністю підтвердження права власності на об`єкт незавершеного будівництва, яке зареєстровано вже після отримання земельної ділянки в оренду, у зв`язку з чим вони підлягають визнанню незаконними та скасуванню.

При зверненні до суду з позовною заявою прокурором подано заяву про забезпечення позову, яку задоволено ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 18.12.2019 та заборонено Миколаївській міській раді укладати з ТОВ "Білоусівський елеватор" договори оренди земельної ділянки з кадастровим номером 4810137200:09:058:0001, розташованої по вул. Інженерній, 1 у м. Миколаєві.

Рішенням Господарського суду Миколаївської області від 02.07.2019 у задоволенні позову відмовлено повністю, з огляду на недоведеність останнім факту прийняття відповідачем спірних рішень з порушеннями вимог законодавства, посилання на які містяться у позовній заяві, з урахуванням пояснень та доповнень до неї.

Крім того, рішенням скасовано заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 18.12.2019, шляхом зняття заборони Миколаївській міській раді укладати з ТОВ Білоусівський елеватор договори оренди земельної ділянки з кадастровим номером 4810137200:09:058:0001, розташованої по вул. Інженерній, 1 у м. Миколаєві.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням місцевого господарського суду, Заступник прокурора Миколаївської області звернувся до Південно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

На думку скаржника, рішення суду є незаконним та необґрунтованим, оскільки його прийнято із суттєвим порушенням норм матеріального та процесуального права при неповному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи.

Зокрема, на думку скаржника місцевий господарський суд при прийнятті оскаржуваного рішення безпідставно не прийняв до уваги той факт, що на час прийняття Миколаївською радою відповідних рішень за ТОВ "Білоусівський елеватор" не було зареєстровано у встановленому законодавством порядку право власності на об`єкт нерухомості, що виключає можливість надання земельної ділянки у користування без проведення процедури земельних торгів, як це передбачено ст.ст. 124,134 Земельного кодексу України.

Також скаржник стверджує, що на підставі оскаржуваних рішень відбулось розпорядження земельною ділянкою, яка вже сформована, матеріали справи не свідчать про факт зміни її меж або цільового призначення , у зв`язку з чим відповідно до приписів ст. 123 ЗК України, не існувало необхідності виготовляти документацію із землеустрою.

Крім того, за твердженням скаржника, починаючи з 29.08.2015 договір оренди земельної ділянки припинив свою дію, товариство втратило переважне право на оренду спірної земельної ділянки на підставі ст. 33 Закону України Про оренду землі , а тому відсутні підстави вважати, що майже через два роки після його припинення орендар може отримати знову її в оренду у позаконкурсному порядку.

ТОВ "Білоусівський елеватор" та Миколаївська міська рада надали відзиви на апеляційну скаргу, в яких спростовують доводи апеляційної скарги та просять залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, відзиви на неї, заслухавши пояснення представників сторін у судовому засіданні, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, судова колегія дійшла до наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, 05.06.2006 ТОВ "Білоусівський елеватор" придбало у ТОВ "Регіональна торгова компанія" за договором № 2 купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва об`єкт готовністю 30 %, розташований за адресою: м. Миколаїв, вул. Інженерна, 1 на земельній ділянці площею 3136 кв м., відведеній продавцю для завершення будівництва адміністративно-виробничого корпусу, яка має кадастровий номер 4810137200:09:058:0001 та перебуває у нього в оренді згідно договору оренди землі від 31.08.2004, укладеному з Миколаївською міською радою та зареєстрованому в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за 32645 від 2.09.2004 (а.с. 13-14).

Договір визнано дійсним рішенням Господарського суду Миколаївської області від 26.09.2006 у справі № 3/446/06, яким, крім того, визнано за ТОВ "Білоусівський елеватор" право власності на цей об`єкт нерухомого майна. Назване рішення не оскаржувалося та набрало законної сили в порядку, визначеному законодавством.

19 жовтня 2006 року Миколаївському міжміському бюро технічної інвентаризації /далі-КП "ММБТІ"/ прийнято до відома та приєднано до матеріалів архівної реєстраційної справи рішення Господарського суду Миколаївської області від 26.09.2006 у справі № 3/446/06 про визнання договору купівлі-продажу дійсним та визнання права власності на незавершене будівництво за ТОВ "Білоусівський елеватор". Отже, в КП "ММБТІ" за третьою особою з 19.10.2006 обліковується право власності на об`єкт незавершеного будівництва, розташований за адресою: м. Миколаїв, вул. Інженерна, 1.

14.09.2007 пунктом 9.4 рішення Миколаївської міської ради від № 14/43 вирішено: "Передати ТОВ "Білоусівський елеватор" в оренду на 2 роки земельну ділянку площею 3136 кв. м, зарахувавши її до земель іншого призначення (поточне будвництво) для завершення будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул.Інженерній, 1. Пункт 9 розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань регулювання земельних відносин від 08.08.2007, протокол №51, на якому рекомендовано погодити та винести це питання на розгляд сесії міської ради".

Строк оренди земельної ділянки неодноразово продовжувався рішеннями відповідача.

22.06.2010 на засіданні постійної комісії міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин розглянуто питання щодо подовження строку оренди та рекомендовано погодити та винести це питання на розгляд сесії міської ради /протокол № 71/.

06.09.2010 пунктом 21 рішення Миколаївської міської ради № 48/61 вирішено: "Продовжити ТОВ "Білоусівський елеватор" на 1 рік термін оренди земельної ділянки загальною площею 3136 кв.м, яка була надана рішенням міської ради від 14.09.2007 №14/43, залишивши земельну ділянку в землях поточного будівництва для будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул.Інженерній, 1. (Висновок управління містобудування та архітектури виконкому Миколаївської міської ради від 02.08.2010 № 17-213/2).

19.08.2013 на засіданні постійної комісії міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин знову розглянуто питання щодо подовження строку оренди та рекомендовано погодити та винести це питання на розгляд міської ради /протокол № 98/.

28.08.2013 пунктом 64 рішення Миколаївської міської ради № 30/38 вирішено: "Продовжити ТОВ "Білоусівський елеватор" на 2 роки з дати прийняття рішення (відповідно до довідки про нормативну тривалість будівництва ТОВ "Партбюро" від 12.07.2013 №1207) строк оренди земельної ділянки (кадастровий номер - 4810137200:09:058:0001) загальною площею 3136 кв.м, яка була надана рішенням міської ради від 06.09.2010 № 48/61, залишивши її в землях громадської забудови (за функціональним призначенням - в землях поточного будівництва), для завершення будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул. Інженерній, 1.

На виконання рішення Миколаївської міської ради № 30/38 від 28.08.2013 нею укладено з ТОВ "Білоусівський елеватор" договір оренди землі від 13.12.2013 № 9877 (а.с. 17-18), згідно умов якого третій особі продовжено строк оренди названої земельної ділянки, на якій знаходиться об`єкт незавершеного будівництва до 28.08.2015 (п.п. 1.1, 2.1, 2.2, 3.1 договору оренди).

За оренду земельної ділянки товариство зобов`язалося сплачувати орендну плату у грошовій формі, розмір якої встановлений у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (на момент укладення договору - 1256187 грн.), та у період будівництва складав 37685 грн. 61 коп. на рік; сторонами погоджено, що розмір нормативної грошової оцінки не є сталим і змінюється у зв`язку з проведенням її щорічної індексації та внесенням змін на підставі вимог діючого законодавства і інших нормативних актів; розмір нормативної грошової оцінки змінюватиметься без внесення змін та доповнень до договору (п.п. 4.1-4.3 договору оренди).

Земельну ділянку Миколаївською міською радою передано тертій особі згідно акту приймання-передачі земельної ділянки від 13.12.2013 (а.с. 19).

Із матеріалів справи вбачається, що після закінчення строку дії договору оренди 25.07.2016 третя особа звернулася до Миколаївської міської ради з заявою про поновлення дії договору оренди земельної ділянки для завершення вказаного вище будівництва.

Проте, рішенням Миколаївської міської ради від 06.04.2017 № 17/18 надано товариству дозвіл для виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 3136 кв.м., за рахунок земельної ділянки, відведеної рішенням міської ради від 06.09.2010 № 48/61, з метою передачі ділянки в оренду для завершення будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул. Інженерній, 1, за умови забезпечення облаштування тимчасового проходу вздовж паркану будівельного майданчика.

В рішенні також зазначено, що указаний вище його пункт розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань містобудування, архітектури і будівництва, регулювання земельних відносин та екології від 16.01.2017, протокол № 33, на якому рекомендовано погодити та винести це питання на розгляд міської ради, за умови забезпечення облаштування тимчасового проходу вздовж паркану будівельного майданчика.

У подальшому, після виготовлення ТОВ "Білоусівський елеватор" відповідної технічної документації, з урахуванням викладених вище нових вимог Миколаївської міської ради, рішенням останньої від 24.07.2018 № 41/38 затверджено технічну документацію із землеустрою з новими обмеженнями у використанні, а саме, із зазначенням, що: "Земельна ділянка згідно з додатком 6 до порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, має обмеження у використанні:

-типу 01.08 - "охоронна зона навколо (вздовж) інженерних комунікацій" площею 326 кв.м. (газопровід);

- типу 01.08 - "охоронна зона навколо (вздовж) інженерних комунікацій" площею 104 кв.м. (каналізація);

- типу 01.05 - "охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи" площею 273 кв.м.;

- типу 01.04 - "охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта зв`язку" площею 76 кв.м.".

Цим же рішенням вирішено передати земельну ділянку в оренду ТОВ "Білоусівський елеватор" на 2 роки для завершення будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул. Інженерній, 1; землекористувача зобов`язано укласти договір оренди землі в управлінні земельних ресурсів Миколаївської міської ради; забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, розміщених у межах земельної ділянки; виконувати обов`язки землекористувача відповідно до вимог ст. 96 ЗК України.

Пункт 1 зазначеного рішення розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань містобудування, архітектури і будівництва, регулювання земельних відносин та екології від 03.04.2018, протокол № 79, на якому рекомендовано погодити та винести це питання на розгляд міської ради, за умови облаштування проходу громадян вздовж огородження.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, право власності на об`єкт незавершеного будівництва за ТОВ "Білоусівський елеватор" зареєстроване 08.11.2018 за реєстраційним № 28809023 (а.с. 21-25).

На думку прокурора, той факт, що ТОВ "Білоусівський елеватор" зверталося до Миколаївської міської ради з заявою про поновлення договору оренди землі, а останньою, натомість, прийнято рішення про надання товариству дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - свідчить про порушення відповідачем вимог ст. 123 ЗК України щодо порядку поновлення або продовження дії договору оренди, що і стало підставою для звернення останнього до суду із відповідним позовом.

Відповідно до ст. ст. 13, 14 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону і гарантується державою.

Статтею 19 Конституції України унормовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території селищ належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад міст; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно положень частини 2 статті 792 Цивільного кодексу України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Відповідно до частини 1 етапі 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Частиною 1 ст. 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За правилами ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, передбачених ст. 122 цього Кодексу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України).

У розумінні приписів ст.ст. 116, 123 Земельного кодексу України визначальним у правовідносинах із надання земельної ділянки в оренду є волевиявлення власника землі здійснене у формі відповідного рішення, яке в подальшому реалізується шляхом оформлення договору оренди, укладеного на підставі рішення власника землі.

За змістом ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою ст. 134 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою ст. 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому ст. 123 цього Кодексу.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. При цьому, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них, зокрема, у разі розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Таким чином, однією з підстав для передачі земельних ділянок державної або комунальної власності у позаконкурентний спосіб є розміщення на них об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Статтею 33 Закону України "Про оренду землі" регламентовано поновлення договору оренди землі на новий строк як у випадку реалізації переважного права орендаря перед іншими особами (частини 1- 5 цієї норми), так і у випадку, коли орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди (частина 6 цієї норми), але в будь-якому випадку укладання відповідної додаткової угоди є обов`язковим.

З матеріалів справи вбачається, що строк оренди земельної ділянки, на якій розташований об`єкт незавершеного будівництва ТОВ "Білоусівський елеватор" неодноразово продовжувався відповідачем і після закінчення його строку дії 28.08.2015 позивач продовжив користуватися земельною ділянкою, сплачувати орендну плату за неї, що підтверджується наданими товариством разом з заявою від 24.06.2019 листом Виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 23.05.2019 № 2397/02.02.01-40/14/19 та актами проведеної товариством з ГУ ДФС України у Миколаївській області звірки розрахунків з орендної плати, зокрема, за періоди 01.05-31.12.2015, 01.01-31.12.2016, 01.01-31.12.2017, при цьому Миколаївська міська не заперечувала проти такого користування.

Разом з тим, враховуючи необхідність внесення до договору змін щодо орендованої земельної ділянки, зокрема, встановлення меж охоронних зон та відповідних обмежень у використанні землі, а також встановлення сервітуту у вигляді проходу вздовж будівельного майданчика, - поновлення дії договору оренди належало здійснити не в порядку ч. 6 ст. 33 Закону України Про оренду Землі , а з дотриманням приписів ч. 12 ст. 33 Закону України "Про оренду землі", у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди, передбаченому ст. 123 ЗК України.

Відтак, судова колегія погоджується з висновком місцевого господарського суду, що Миколаївська міська рада правомірно прийняла на підставі заяви третьої особи рішення про надання товариству дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), діяла у відповідності до приписів земельного законодавства, вирішуючи питання щодо поновлення дії договору оренди, чим спростовуються протилежні доводи прокурора.

З цієї ж підстави колегія суддів відхиляє доводи скаржника про те, що матеріали справи не свідчать про факт зміни меж або цільового призначення спірної земельної ділянки, у зв`язку з чим відповідно до приписів ст. 123 ЗК України, не існувало необхідності виготовляти документацію із землеустрою.

При цьому дійсно, на час прийняття Миколаївською радою спірних рішень за ТОВ "Білоусівський елеватор" в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за ТОВ "Білоусівський елеватор" не було зареєстровано право власності на незавершене будівництва адміністративно-виробничого корпусу по вул. Інженерній, 1 у м. Миколаїв, проте згідно довідки КП "ММБТІ" від 06.11.2018 б/н, відомості про право власності ТОВ "Білоусівський елеватор" на це майно обліковуються у КП "ММБТІ" ще з 19.10.2006, у відповідності до поданого останньому рішення Господарського суду Миколаївської області від 26.09.2006 у справі № 3/446/06 про визнання за третьою особою права власності на незавершене будівництво.

Відтак, ТОВ "Білоусівський елеватор" набуто право власності на об`єкт незавершеного будівництва у 2006 та відповідно з цього часу товариство набуло і право на отримання у користування земельної ділянки, на якій знаходиться цей об`єкт, і проведення земельних торгів у такому випадку у відповідності до приписів чинного законодавства не вимагається, а отже, виходячи з положень ч.2 ст.134 Земельного кодексу України, у Миколаївської міської ради були відсутні правові підстави для продажу права оренди цієї земельної ділянки за результатами земельних торгів.

За таких обставин та враховуючи вищенаведені законодавчі приписи, апеляційний господарський суд вважає, що оспорювані рішення Миколаївської міської ради не суперечать положенням ст. ст. 20, 124, 134, 135 Земельного кодексу України, у зв`язку з чим відсутні правові підстави для їх скасування.

При цьому колегія суддів встановила, що у даному випадку прокурором не надано належних та допустимих доказів на підтвердження своєї правової позиції, а також не наведено переконливих аргументів у відповідності з нормами чинного законодавства щодо спростування висновків суду першої інстанції.

Таким чином, вимоги апеляційної скарги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, підстав для зміни чи скасування оскарженого рішення у даній справі колегія суддів не вбачає, а відтак залишає апеляційну скаргу Заступника прокурора Миколаївської області без задоволення, а рішення Господарського суду Миколаївської області від 02.07.2019 у справі №915/1523/18 - без змін.

У зв`язку з відмовою в задоволенні апеляційної скарги, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за її подання і розгляд не відшкодовуються.

Керуючись ст. ст. 269, 270, 275, 277, 282-284 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Рішення Господарського суду Миколаївської області від 02.07.2019 у справі №915/1523/18 залишити без змін, апеляційну скаргу Заступника прокурора Миколаївської області - без задоволення.

Відповідно до ст. 284 ГПК України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом 20 днів, які обчислюються у відповідності до ст. 288 ГПК України.

Повний текст постанови складено 17.09.2020 о 16.00.

Головуючий суддя Г.П. Разюк

Суддя С.І. Колоколов

Суддя Я.Ф. Савицький

СудПівденно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.09.2020
Оприлюднено22.09.2020
Номер документу91650808
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1523/18

Постанова від 17.09.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 27.07.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 12.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 30.10.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 25.09.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 06.08.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Рішення від 02.07.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 26.06.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 26.06.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні