Рішення
від 10.09.2020 по справі 280/2337/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

10 вересня 2020 року (о 13 год. 43 хв.)Справа № 280/2337/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Артоуз О.О.,

за участю секретаря Поліщука Я.В.,

позивача ОСОБА_1

представників позивача Склярова О.Е., Смоляного А.А.

відповідача 1 ОСОБА_2

представника відповідача 2 Лишенка С.С.

третьої особи: ОСОБА_3

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до голови Гуляйпільської районної ради Запорізької області ОСОБА_2, Гуляйпільської районної ради Запорізької області сьомого скликання, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні відповідача: голова конкурсної комісії ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльність, скасування рішення та зобов`язання відповідача прийняти рішення

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до голови Гуляйпільської районної ради Запорізької області ОСОБА_2 (далі - відповідач-1), Гуляйпільської районної ради Запорізької області сьомого скликання (далі - відповідач-2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні відповідача: голова конкурсної комісії ОСОБА_3, відповідно до якого позивач просить суд:

визнати бездіяльність відповідачів щодо не прийняття рішення про призначення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , як переможця конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради оголошеного відповідно до рішення 45-ї позачергової сесії Гуляйпільської районної ради Запорізької області сьомого скликання № 6 від 26 листопада 2019 року протиправною та такою, яка не відповідає нормам діючого законодавства;

скасувати рішення 48-ї позачергової сесії Гуляйпільської районної ради Запорізької області сьомого скликання за № 10 від 19 березня 2020 року Про повторне проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради як протиправне та таке, що прийняте з порушенням норм законодавства України;

зобов`язати відповідачів прийняти рішення про призначення на посаду директора комунального некомерційного підприємства Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , як такого, що визнаний переможцем конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради оголошеного відповідно до рішення 45-ї позачергової сесії Гуляйпільської районної ради Запорізької області сьомого скликання № 6 від 26 листопада 2019 року та укласти з ним контракт.

Додаткові доповнення до позовної заяви позивачем викладено у заяві (вх. №24054 від 25.05.2020).

Відповідач-2 адміністративний позов не визнав, 18.05.2020 на адресу суду наді відзив (вх. №22668). Додаткові заперечення надано 09.06.2020 (вх. №26679).

Ухвалою судді від 13.04.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 07.05.2020.

Ухвалою суду від 07.05.2020 підготовче засідання відкладено на 04.06.2020.

Протокольною ухвалою суду від 04.06.2020 позовну заяву залишено без руху, позивачу запропоновано надати до суду належним чином завірені копії окремих додатків до позову, що не містять належного засвідчення копії. Розгляд справи відкладено до 18.06.2020.

15.06.2020 на адресу суду позивачем на виконання протокольної ухвали суду від 04.06.2020 надано належним чином завірені копії додатків до позову.

Протокольною ухвалою суду від 18.06.2020 у судовому засіданні оголошено перерву до 20.08.2020.

Протокольною ухвалою суду від 20.08.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в той же день.

Протокольною ухвалою суду від 20.08.2020 судове засідання відкладено до 02.09.2020.

Протокольною ухвалою суду від 02.09.2020 судове засідання відкладено до 10.09.2020.

10.09.2020 позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили позов задовольнити у повному обсязі. Представники відповідача-1 та відповідача-2, третьої особи проти позову заперечували, у задоволенні позову просили відмовити у повному обсязі.

10.09.2020 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Оцінивши наявні у справі документи і матеріали, належність, допустимість кожного доказу окремо, а також достатність та взаємний зв`язок наявних в матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, судом встановлено наступне.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України №7-рп/2009 від 16 квітня 2009 року гарантоване державою місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи і передбачає правову, організаційну та матеріально-фінансову самостійність, яка має певні конституційно-правові межі, встановлені, зокрема, приписами статей 19, 140, 143, 144, 146 Основного Закону України. З аналізу вказаних конституційних положень вбачається, що ці органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такі ж положення закріплені також у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування вирішують, крім передбачених в Основному Законі України, й інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в України від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон №280/97).

Відповідно до приписів ст. 32 Закону №280/97 до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад відноситься управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 43 Закону №280/97 визначено питання, які вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 43 Закону №280/97 виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання, зокрема, вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України "Про культуру".

Відповідно до статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 (далі - Порядок №1094).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1094 конкурс складається з таких етапів:

1) прийняття рішення про проведення конкурсу;

2) формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу);

3) підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам);

4) проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу);

5) оприлюднення результатів конкурсу.

Пунктом 8 Порядку № 1094 передбачено, що для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія: - оприлюднює оголошення про проведення конкурсу; - встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог; - встановлює вимоги до конкурсних пропозицій; - оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу; - перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам; - приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур; - забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку; - оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу; - відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу; - здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком (п. 24 Порядку).

Як слідує з матеріалів справи рішенням Гуляйпільської районної ради від 21.08.2019 №8 затверджено Порядок призначення за конкурсом керівника комунального закладу охорони здоров`я, що є суб`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Гуляйпільського району (далі - Порядок №8). Цей порядок визначає механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я, що є об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селища, мста Гуляйпільського району.

Відповідно до Статуту КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради , затвердженого рішенням Гуляйпільської районної ради 10.04.2019 №5, вказана лікарня є закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом. Підприємство створене на базі майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Гуляйпільського району. Засновником та органом управління майном Підприємство є Гуляйпільська районна рада. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику, Гуляйпільській районній державній адміністрації відповідно до делегованих чинним законодавством повноважень.

Відповідно до п.7.2 вказаного Статуту поточне керівництво (оперативне управління) підприємством здійснює керівник підприємства - Директор, який призначається і звільняється з посади за рішенням Засновника відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством та відповідним рішенням Гуляйпільської районної ради, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров`я України.

Пунктом 9 Порядку №8 визначено етапи проведення конкурсу, що є аналогічним пункту 5 Порядку №1094.

Згідно п.10 Порядку №8 підставою для проведення конкурсу є рішення районної ради, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади керівника закладу охорони здоров`я та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Гуляйпільської районної державної адміністрації.

Особи, які подали необхідні документи для участі у конкурсі, є претендентами на зайняття вакантної посади керівника закладу охорони здоров`я (п. 11 Порядку №8).

Рішенням позачергової сорок п`ятої сесії сьомого скликання Гуляйпільської районної ради Запорізької області від 26.11.2019 №6 Про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства Гуляйпільська районна лікарня Гуляйпільської районної ради вирішено провести конкурс на зайняття вакантної посади директора вказаного підприємства; доручено голові районної ради: забезпечити оприлюднення цього рішення та оголошення про початок формування конкурсної комісії на веб-сайті Гуляйпільської районної державної адміністрації; утворити конкурсну комісію не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу; доручити постійній комісії районної ради з питань охорони здоров`я, освіти, культури, спорту, соціальних питань та молодіжної політики не пізніше 15 днів після дати оприлюднення цього рішення подати пропозиції щодо представників до складу конкурсної комісії від районної ради для затвердження районною радою.

02.12.2019 вказане рішення оприлюднено на веб-сайті Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області.

Відповідно до пунктів 15-24 Порядку №8 кількість членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я становить шість - дев`ять осіб.

Персональний склад конкурсної комісії, у тому числі голова та секретар конкурсної комісії, затверджуються розпорядженням голови районної ради з рівною кількістю (по 3 особи) представників кожної зі сторін, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я :

- представників органу управління - депутатів Гуляйпільської районної ради;

- представників трудового колективу відповідного закладу охорони здоров`я, обраних на загальних зборах трудового колективу;

- осіб, делегованих громадськими об`єднаннями з питань захисту інтересів громадян у сфері охорони здоров`я або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об`єднань не менш як за два роки до дати рішення про проведення конкурсу) - по одній особі від кожного громадського об`єднання.

Оголошення про початок формування конкурсної комісії оприлюднюється на офіційному веб-сайті Гуляйпільської районної державної адміністрації одночасно з оприлюдненням рішення про проведення конкурсу.

Пропозиції щодо кандидатур до складу конкурсної комісії подаються до районної ради протягом 15 днів з моменту оприлюднення оголошення.

Рішенням районної ради затверджуються представники від районної ради:

- три представники від районної ради (основний склад);

- три представники від районної ради (резервний склад) для можливості оперативної заміни членів конкурсної комісії (представників від районної ради) у разі їх вибуття, у випадках та на умовах, передбачених цим Порядком.

Проект рішення про затвердження представників від районної ради для включення до складу конкурсної комісії вноситься суб`єктами подання, визначеними статтею 46 Закону України Про місцеве самоврядування , відповідно до Порядку підготовки проектів рішень районної ради та Регламенту роботи районної ради.

Зазначеним рішенням визначаються три представники від районної ради, перший (за порядковим номером) представник визначається головою конкурсною комісії при подальшому її формуванні розпорядженням голови районної ради.

Секретар конкурсної комісії призначається з числа працівників відділу з питань спільної власності територіальних громад та бухгалтерського обліку виконавчого апарату районної ради без права голосу.

У разі вибуття з різних причин першого (за порядковим номером) обраного представника від районної ради з числа членів конкурсної комісії та, відповідно, неможливості виконання ним повноважень голови комісії, головою конкурсної комісії визначається наступний за чергою (порядковим номером) обраний член комісії (представник від районної ради з основного складу).

У разі вибуття з різних причин іншого обраного представника від районної ради з числа членів конкурсної комісії до її складу розпорядженням голови районної ради включається наступний за чергою (порядковим номером) обраний член комісії від районної ради з резервного складу.

Конкурсна комісія може прийняти рішення про залучення до роботи експертів/фахівців/науковців з відповідної галузі знань (далі - експерти) з правом дорадчого голосу для проведення оцінки конкурсної пропозиції та співбесіди щодо відповідності професійної компетентності претендента встановленим вимогам.

Формою роботи конкурсної комісії є засідання. Засідання конкурсної комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

Засідання конкурсної комісії проводяться у приміщенні районної ради.

Розпорядженням голови Гуляйпільської районної ради від 23.12.2019 №84 затверджено склад конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради у кількості 7 осіб, один з яких без права голосування).

При цьому судом не встановлено будь-яких порушень при формуванні складу конкурсної комісії.

При цьому посилання позивача на не оприлюднення протоколу зборів трудового колективу КНЗ Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради від 11.12.2019 суд не приймає, оскільки таке оприлюднення не передбачене чинним нормативним актом.

Відповідно до п.35-37 Порядку №8 конкурсна комісія не пізніше ніж протягом трьох робочих днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті Гуляйпільської районної державної адміністрації оголошення про термін і умови проведення конкурсу та проводить своє перше засідання.

На першому засіданні конкурсна комісія розглядає такі питання, які повинні міститися в оголошенні:

правові засади проведення конкурсу;

найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу охорони здоров`я, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу охорони здоров`я, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу охорони здоров`я;

дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі;

номер телефону та адреса електронної пошти для довідок;

перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі;

вимоги до претендента та конкурсної пропозиції;

умови оплати праці керівника закладу охорони здоров`я із зазначенням істотних умов контракту;

дата і місце проведення конкурсу.

Для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи: письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади (додаток 1); копію паспорта громадянина України; резюме у довільній формі; автобіографію; копії документів про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу (установи) охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; згоду на обробку персональних даних (додаток 2); конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 аркушів друкованого тексту в паперовій та електронній формах; довідку МВС про відсутність судимості; медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладах охорони здоров`я за формами, затвердженими Міністерством охорони здоров`я України; попередження стосовно встановлених Законом України Про запобігання корупції вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за встановленою формою (додаток 3); заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів за встановленою формою (додаток 4); підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України Про запобігання корупції ).

Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

Відповідно до протоколу № 1 засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради від 24.12.2019 вирішено розмістити оголошення про конкурс, встановити строк прийняття документів від претендентів для участі у конкурсі, встановити вимоги до самого претендента та його конкурсної пропозиції, визначити дати проведення наступного засідання комісії для перевірки документів, наданих претендентами щодо їх відповідності встановленим вимогам. Проведення конкурсу визначено та затверджено дату проведення засідання конкурсної комісії для перевірки документів поданих претендентів щодо відповідності установленим вимогам 27.01.2020. Прийом документів для участі у вказаному вище конкурсі був визначений тривалістю 29 календарних днів після дати оприлюднення оголошення. Місце проведення конкурсу визначено за адресою: вул. Шевченка, буд. 15, каб. 4 (другий поверх будівлі Гуляйпільської райради), м.Гуляйполе Запорізької області, 70202.

Також, конкурсною комісією були визначені: перелік документів, які необхідно було подати претендентам, який загалом відповідав п. 28 Порядку № 1094; місце їх прийняття; вимоги до самих претендентів (єдині кваліфікаційні вимоги для керівників закладів охорони здоров`я, затверджені наказом МОЗ України від 29.03.2002 року № 117 Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників , Випуск 78 Охорона здоров`я , який погоджений Міністерством праці та соціальної політики України (зі змінами)); вимоги до конкурсної пропозиції. Додатково були доведені до відома претендентів умови оплати праці директора КНП із зазначенням істотних умов контракту

Оголошення про проведення конкурсу розміщеного 26.12.2019 на офіційному веб-сайті Гуляйпільської районної державної адміністрації.

Відповідно до протоколу № 2 засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради від 27.01.2020 судом встановлено, що у визначений термін до комісії звернувся з документами лише один претендент - ОСОБА_1 . Конкурсна комісія цього ж дня приступила до розгляду наданих претендентом документів. ОСОБА_4 висловила зауваження щодо наявності у ОСОБА_1 відповідного рівня освіти та щодо наданого сертифікату за спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я , що дійсний до 27.06.2013.

Відповідно до п. 43-44 Порядку №8 претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів із дня проведення засідання з розгляду документів.

За наявності одного претендента конкурсна комісія може прийняти рішення щодо рекомендації такого претендента на посаду керівника закладу охорони здоров`я за умови відповідності такого претендента єдиним кваліфікаційним вимогам та подання ним повного пакету документів.

За результатами засідання від 27.01.2020 комісією було вирішено звернутися до Департаменту охорони здоров`я Запорізької ОДА за роз`ясненнями щодо можливості участі у конкурсі ОСОБА_1 . Наступне засідання вирішено провести після отримання відповіді від Департаменту охорони здоров`я Запорізької ОДА.

28.01.2020 за вих. №29/02-01 голова конкурсної комісії ОСОБА_3 звернулась до Департаменту охорони здоров`я Запорізької обласної державної адміністрації з запитом щодо надання роз`яснень чи можливо відповідно до єдиних кваліфікаційних вимог для керівників закладів охорони здоров`я, затверджених наказом МОЗ України від 29.03.2002 №117 Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників допустити ОСОБА_1 до участі у конкурсі.

Листом Департаменту охорони здоров`я Запорізької облдержадміністрації від 31.01.2020 року за № 0553/01-3 Про розгляд звернення (вх. №100/02-01 від 03.02.2020), в якому уповноваженою особою зазначено, що Департамент діє відповідно до Конституції України, зокрема її ст. 19, положення про Департамент охорони здоров`я Запорізької облдержадміністрації, яке затверджене розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 31.10.2018 № 569 (зі змінами), згідно з яким Департамент, окрім питань, віднесених до його компетенції, не має повноважень надавати державним органам, підприємствам, установам і організаціям, фізичним особам роз`яснення з питань практичного застосування законодавства.

Відповідно до Протоколу №3 засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради від 29.01.2020 судом встановлено, що комісією вирішено звернутися до ДЗ Запорізька медична академія післядипломної освіти МОЗ України для надання роз`яснень щодо проходження стажування чи переатестації з сертифікату лікаря спеціаліста зі спеціальності Організація управління охороною здоров`я та можливості участі ОСОБА_1 у конкурсі на зайняття вакантної посади директора.

Як слідує із запиту від 29.01.2020 №32/02-01 голова конкурсної комісії ОСОБА_3 просить підтвердити проходження стажування чи переатестації ОСОБА_1 та можливість, відповідно до єдиних кваліфікаційних вимог для керівників закладів охорони здоров`я, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29.03.2002 №117 Довідник кваліфікаційних характеристик професії працівників Випуск 78 Охорона здоров`я (зі змінами), який погоджений з Міністерством праці та соціальної політики України, участі його у конкурсі на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська районна лікарня Гуляйпільської районної ради.

11.02.2020 за вх. №127/02-01 до конкурсної комісії надійшов Лист ДЗ Запорізька медична академія післядипломної освіти Міністерства охорони здоров`я України від 06.02.2020 №262, відповідно до якого зазначено, що ОСОБА_1 проходить стажування за спеціальністю Організація і управління охороною здоров`я , термін стажування встановлено з 02.01.2020 по 03.03.2020. В разі успішного завершення стажування ОСОБА_1 отримає сертифікат встановлено зразка та матиме можливість взяти участь у конкурсі.

Вважаючи про наявність упередженого ставлення до ОСОБА_1 одного з членів комісії, а саме ОСОБА_4 , позивач подав заяву про її відвід. В обґрунтування своєї заяви він посилався на наявність з боку цього члена конфлікту інтересів.

Відповідно до Протоколу №4 засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради від 18.02.2020 судом встановлено, що комісією вирішено взяти до відома заяву ОСОБА_1 про упереджене ставлення до нього як до учасника конкурсу, недовіру та відвід члену конкурсної комісії ОСОБА_4 ; взяти до відома листи Департаменту охорони здоров`я Запорізької ОДА та ДЗ Запорізька медична академія післядипломної освіти МОЗ України та врахувати їх при прийнятті відповідних рішень конкурсної комісії; взяти до відома лист-звернення громадської організації Гуляйпільська громада .

Як слідує із заяви ОСОБА_1 про упереджене ставлення до нього, як учасника конкурсу, недовіру та відвід члену конкурсної комісії ОСОБА_4 , позивач зазначає виступи ОСОБА_4 на відкритому засіданні комісії, яка висловила своє бачення щодо наявності документів про освіту та їх дійсності.

Суд зазначає, що відповідно до п. 25 Порядку №8 членом конкурсної комісії не може бути особа, щодо якої є документально підтверджена інформація про:

наявність судимості за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років із дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;

наявність конфлікту інтересів.

Жодних належних та допустимих доказів щодо наявності у члена конкурсної комісії конфлікту інтересів суду надано не було.

При цьому, відповідно до п.1.3 довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, випуск 78 "Охорона здоров`я" затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України 29.03.2002 № 117 та погоджено Міністерством праці та соціальної політики України (в редакції, чинній на дату подачі документів для участі у конкурсі) до кваліфікаційних вимог головного лікаря обласної, центральної міської, міської, центральної районної та районної лікарень належать: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина", післядипломна спеціалізація за фахом "Організація і управління охороною здоров`я". Вища кваліфікаційна категорія за лікарською спеціальністю та за фахом "Організація управління охороною здоров`я". Стаж роботи за лікарською спеціальністю для головного лікаря обласної лікарні - не менше 10 років, та за фахом "Організація управління охороною здоров`я" - не менше 8 років; для головного лікаря центральної міської та центральної районної лікарень - відповідно не менше 7 та 5 років. Стажування в органах управління вищого рівня.

Поряд з цим, суд зазначає, що вказані вимоги до претендента для участі у конкурсі на зайняття посади директора були вказані і в оголошенні про конкурс на зайняття посади.

Таким чином, суд зазначає, що дослідження питання щодо перевірки достовірності та повноти поданих документів входить до компетенції конкурсної комісії.

Відтак доводи позивача в цій частині є необґрунтованими та такими, що спростовуються наданими матеріалами.

Відповідно до Протоколу №5 засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради від 21.02.2020 вирішено зустрітися з Народним депутатом України ОСОБА_5 для надання роз`яснень МОЗу з суперечливого питання.

Відповідно до Протоколу №6 засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради від 25.02.2020 судом встановлено, що комісією вирішено допустити ОСОБА_1 до участі у конкурсі на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради; внести до порядку денного засідання конкурсної комісії питання про проведення співбесіди з ОСОБА_1 , та заслуховування його конкурсної пропозиції у зв`язку з останнім днем проведення конкурсу, оголосити перерву в засіданні конкурсної комісії та повідомити кандидата на посаду директора ОСОБА_1 про проведення з ним співбесіди та заслуховування його конкурсної пропозиції; за результатами заслуховування конкурсної пропозиції і проведення співбесіди з єдиним кандидатом на посаду директора ОСОБА_1 визнати його переможцем конкурсу на зайняття вакантної посади директора КНЗ Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради; відповідно до п.50 Порядку призначення за конкурсом керівника комунального закладу охорони здоров`я, що є об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Гуляйпільського району, затвердженого рішенням Гуляйпільської районної ради від 21.08.2019 №8, доручено голові конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора КНЗ Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради ОСОБА_3 подати відповідне подання голові районної ради для внесення відповідного проекту рішення на сесію районної ради щодо призначення переможця конкурсу ОСОБА_1 на посаду директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради. Протокол підписано з окремими думками.

04.03.2020 за вх. №182/02-01 до голови Гуляйпільської районної ради надійшло подання голови конкурсної комісії про винесення на розгляд сесії районної ради проекту рішення про призначення ОСОБА_1 на посаду директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради.

Щодо суті позовних вимог суд зазначає, що відповідно до частин першої, другої та третьої статті 59 Закону №280/97 рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Порядок діяльності районної ради, її органів, депутатів, посадових осіб та виконавчого апарату визначається Конституцією України, законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевих рад , Про службу в органах місцевого самоврядування , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарського діяльності , Про запобігання корупції , Про інформацію , Про доступ до публічної інформації , Про захист персональних даних , іншими законодавчими актами та Регламентом.

Регламент роботи Гуляйпільської районної ради, затверджений рішенням Гуляйпільської районної ради 24.12.2015 №27, (далі - Регламент) є документом районної ради відповідного скликання, який встановлює порядок скликання і проведення сесій районної ради, підготовки та розгляду нею питань, прийняття рішень, вирішення інших процедурних питань, а також діяльності депутатів, посадових осіб та виконавчого апарату районної ради.

Відповідно до статті 2.4.1 Президія районної ради утворюється радою на строк її повноважень. Президія районної ради є дорадчим органом ради, який попередньо готує узгоджені пропозиції та рекомендації з питань, що передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до статті 3.10.1. Регламенту роботи Гуляйпільської районної ради сьомого скликання ведення протоколу засідань райради здійснює загальний відділ виконавчого апарату районної ради. Протокол засідань районної ради підписує головуючий на засіданні. У протоколі засідання районної ради зазначаються: дата проведення засідання, кількість депутатів присутніх на засіданні, запрошені на сесію, питання порядку денного, які внесені на розгляд ради, прізвища, ім`я та по батькові головуючого і виступаючих, всі внесені на голосування питання, повні результати відкритого поіменного голосування і прийняті рішення. Протокольне рішення, прийняте на засіданні районної ради, обов`язково фіксується у протоколі засідань районної ради.

Відповідно до статті 2.6.4. Регламенту постійні комісії районної ради попередньо розглядають проекти рішень, які вносяться на розгляд районної ради, розробляють проекти рішень районної ради та готують висновки з цих питань.

Згідно статті 2.6.5 Регламенту постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, призначення районною радою, готують висновки та рекомендації з цих питань.

Відповідно до статті 3.1.12. Регламенту пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися головою районної ради, постійними комісіями ради, депутатами, головою Гуляйпільської районної державної адміністрації, загальними зборами громадян.

Як слідує з матеріалів справи, а саме з протоколу спільного засідання Президії та постійних комісій з фінансово-економічних питань та бюджету та з питань управління спільною власністю територіальних громад району, регуляторної політики, розвитку підприємницької діяльності, малого та середнього бізнесу Гуляйпільської районної ради сього скликання від 17.03.2020 №59/25/42 серед порядку денного визначено розгляд проекту рішення про призначення ОСОБА_1 на посаду директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради. За результатами голосування з вказаного питання вирішено погодитись із запропонованим проектом рішення та внести його на розгляд сорок восьмої сесії районної ради; рекомендувати голові районної ради у разі не прийняття рішення районною радою внести зміни до порядку денного сесії щодо включення до порядку денного сесії питання Про повторне проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради.

Згідно протоколу засідання сорок восьмої позачергової сесії Гуляйпільської районної ради сьомого скликання від 19.03.2020 до порядку денного було внесено питання про призначення ОСОБА_1 на посаду директора Комунального некомерційного підприємства Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради. За результатами відкритого поіменного голосування за проект рішення в цілому вирішено рішення не прийнято.

Як слідує з відкритого поіменного голосування депутатів Гуляйпільської районної ради сьомого скликання на сорок восьмій позачерговій сесії 19.03.2020 з питання Про призначення ОСОБА_1 на посаду директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради (в цілому) за проголосувало 8 депутатів, проти - 5, утримався - 7, рішення не прийнято.

Таким чином, суд зазначає, що оскільки за результатами голосування рішення не прийнято, то посилання позивача на обов`язковість прийняття рішення в даному випадку судом не приймається, оскільки є необґрунтованими та такими, що не відповідають Регламенту та чинному законодавству.

Відтак, суд приходить до висновку, що відповідачі розглянули питання щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради в межах та спосіб передбачений чинним законодавством.

Рішенням позачергової сорок восьмої сесії сьомого скликання Гуляйпільської районної ради Запорізької області від 19.03.2020 №10 вирішено повторно провести конкурс на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради.

Як слідує з відкритого поіменного голосування депутатів Гуляйпільської районної ради сьомого скликання на сорок восьмій позачерговій сесії 19.03.2020 з питання Про повторне проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора КНП Гуляйпільська центральна районна лікарня Гуляйпільської районної ради (в цілому) за проголосувало 21 депутатів, проти - 0, утримався - 0, рішення прийнято.

З вказаного питання суд зазначає, що позивачем не надано підстав та обґрунтувань, що вказують на незаконність прийнятого рішення від 19.03.2020 №10, оскільки Гуляйпільська районна рада як засновник підприємства відповідно до Статуту вправі приймати такі рішення.

Згідно із частиною першою статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист у спосіб, визначений у цій статті.

Під час розгляду справи, позивачем не надано обґрунтованих доказів порушення саме його прав, свобод та законних інтересів.

Відповідно до ч.2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з статтею 8 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при прийнятті рішень керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини. Забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неякісності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач як суб`єкт владних повноважень надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, а тому адміністративний позов є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до голови Гуляйпільської районної ради Запорізької області ОСОБА_2, Гуляйпільської районної ради Запорізької області сьомого скликання, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні відповідача: голова конкурсної комісії ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльність, скасування рішення та зобов`язання відповідача прийняти рішення відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення в повному обсязі виготовлено та підписано 18 вересня 2020 року.

Суддя О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2020
Оприлюднено23.09.2020
Номер документу91687091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2337/20

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 09.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 10.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Рішення від 10.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні