ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 вересня 2020 року Справа № 160/7949/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Ін-Велд" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ :
14.07.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Ін-Велд" (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2), у якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570473/42489481 від 19.05.2020р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570472/42489481 від 19.05.2020р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570474/42489481 від 19.05.2020р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570471/42489481 від 19.05.2020р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 11 від 20.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 12 від 23.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 16.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України складено податкову накладну № 11 від 20.09.2019 року (далі - ПН№11), податкову накладну № 12 від 23.09.2019 року (далі - ПН №12), податкову накладну № 4 від 09.10.2019 року (далі - ПН №4) та податкову накладну № 6 від 16.10.2020 року (далі - ПН №6), а разом надалі - ПН, і направлено їх для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Згідно з отриманими квитанціями № 9237388046 від 11.10.2019р., № 9237143878 від 11.10.2019р., № 9254232441 від 30.10.2019р. та № 9270570837 від 14.11.2019р. зазначені податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено на підставі п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що вони відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку (проте, взагалі не зазначено, який конкретний із шести критеріїв, визначених в п.1.6. Критеріїв ризиковості став підставою для зупинення ПН) і запропоновано надати пояснення/та або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Зауважує, що ним на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення № 1 від 14.05.2020 р. (ПН №4), №2 від 14.05.2020р. (ПН №6), №3 від 14.05.2020р. (ПН №11,12) з квитанціями про прийом щодо подання документів та пояснень про підтвердження реальності здійснення операцій за податковими накладними, реєстрація яких була зупинена. Також з повідомленням подано пояснення з необхідними документами для підтвердження операцій по податковим накладним. Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - Комісія ДПС) прийнято: рішення №1570473/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 1); рішення №1570472/42489481 від 19.05.2020р. (ПН №12); рішення №1570474/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 4); рішення №1570471/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 6). Також зауважує, що у вказаних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації ПН №11, ПН №12, ПН №4, ПН №6. Вказані рішення позивач вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки ним надано пояснення та усі необхідні документи. Також зазначає, що Дніпропетровським окружним адміністративним судом прийнято рішення від 24.02.2020р. у справі 160/12415/19, яким суд зокрема вирішив: Визнати протиправним та скасувати рішення, яке оформлено протоколом комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 20.06.2019 р. №236 про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ІН-ВЕЛД" до відповідного переліку (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості та зобов`язати ГУ ДПС у Дніпропетровській області виключити з переліку ризикових платників Товариство з обмеженою відповідальністю "ІН-ВЕЛД" в базі даних ІС "Податковий блок" . Позивач також зауважує, що 19.03.2020р. відповідачем-1 прийнято рішення №12423 про невідповідність його як платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.07.2020 року відкрито провадження у справі і ухвалено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
08.09.2020 року від відповідача-1 - Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовної заяви і зазначає, що підприємством подано на реєстрацію податкові накладні, оформлені на користь ПАТ "Спеціалізоване монтажне управління №24" (код 4715664, ГУ ДПС у м. Києві (Соломянський район м. Києва)): від 20.09.2019 №11 на суму 20620,27 грн. (ПДВ 3436,71 грн.) з наступною номенклатурою: Електрод ОК 53.70 2.5x350mm, Електрод ОК 53.70 3.2х350 mm; від 23.09.2019 №12 на суму 3575,89 грн. (ПДВ 595,98 грн.) з наступною номенклатурою: Електрод ОК 53.70 2.5x350mm, Електрод ОК 53.70 3.2x350mm. Підприємством подано на реєстрацію податкові накладні оформлені на користь ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. (код 30394727, ГУ ДПС у Дніпропетровській області (Амур- Нижньодніпровський район м. Дніпра)): від 09.10.2019 №4 на суму 9504,0 грн. (ПДВ 1584 грн.) з наступною номенклатурою: Зварювальний флюс OK Flyx 10.71 25 kg(551b); від 16.10.2019 №6 на суму 687,6 грн. (ПДВ 114,6 грн.) з наступною номенклатурою: Керамічна підкладка OK Backing Concave 13. TOB "ІН-ВЕЛД" - основний вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля, об`єкти за формою 20-ОПП не задекларовані, основні засоби відсутні на підприємстві працює 2 особи. Аналізом наданих документів встановлено що, платником не надані документи на складське приміщення (договір оренди, власності або договір зберігання товару). Не надані первинні документи щодо транспортування товару від постачальника до покупця. Згідно з договором постачання товару, укладеного з ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код 35792543) визначені умови постачання - самовивіз зі складу постачальника (EXW) Київська область, м. Вишневе, вул. Київська, 27А. Умови постачання товарів на реалізації визначити немає можливості у зв`язку із ненаданням, договорів. Відтак, Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на підставі ненадання платником податку копій документів прийняті рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних, які є цілком правомірними.
08.09.2020 року від відповідача-2 - Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовної заяви і зазначає, що позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенням комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є передчасними. Зазначає також, що зобов`язання зареєструвати податкові накладні, є похідними вимогами до ДПС України від вимог головного управління ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішень відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідних податкових накладних/розрахунку коригування відповідно до п. 28 Порядку.
Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Основною діяльністю ТОВ ІН-ВЕЛД є неспеціалізована оптова торгівля (Код КВЕД 46.90).
Що стосується податкових накладних №№ 11, 12, судом встановлено наступне.
Між ТОВ "ІН-ВЕЛД" (далі також - Продавець) та ПАТ "Спеціалізоване монтажне управління №24" (далі - Покупець) укладений у спрощеній формі договір поставки товару. Договір укладено шляхом направлення пропозиції на його укладення (шляхом виставлення рахунку на оплату) з наступним акцептом зазначеної пропозиції Покупцем шляхом здійснення оплати за товар.
Позивачем виставлений рахунок на оплату № 70 від 20.09.2019р. на товар - Електрод ОК 53.70 2.5x350mm та Електрод ОК 53.70 3.2x350mm на суму 24196,16 грн. (Двадцять чотири тисячі сто дев`яносто шість гривень 16 копійок) в т. ч. ПДВ 4032,69 грн.
20.09.2019р. ПрАТ СМУ№24 відповідно до цього рахунку здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №1834 та випискою за 20.09.2019р. на суму 20620,27грн. (Двадцять тисяч шістсот двадцять гривень 27 копійок) в т. ч. ПДВ 3436,71грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 11 від 20.09.2019р. на суму оплати 20620,27грн. (Двадцять тисяч шістсот двадцять гривень 27 копійок) в т. ч. ПДВ 3436,71 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 20.09.2019р., ТОВ ІН-ВЕЛД направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 11 від 20.09.2019р.
Реєстрацію накладної зупинено 11.10.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 11.10.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України зупинено реєстрацію ПН №11 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9237388046) відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
23.09.2019р. ПрАТ СМУ№24 відповідно до рахунку №70 від 20.09.2019р. здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №1844 та випискою за 23.09.2019р. на суму 3575,89 грн. (Три тисячі п`ятсот сімдесят п`ять гривень 89 копійок) в т. ч. ПДВ 595,98 грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 12 від 23.09.2019р. на суму оплати 3575,89 грн. (Три тисячі п`ятсот сімдесят п`ять гривень 89 копійок) в т. ч. ПДВ 595,98 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 23.09.2019р. TOB IH-ВЕЛД направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 12 від 23.09.2019р.
Реєстрацію накладної зупинено 11.10.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 11.10.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України було зупинено реєстрацію ПН №12 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9237143878) відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Також встановлено, що 24.09.2019р. Продавець здійснив Покупцю поставку товару згідно з рахунком №70 від 20.09.2019р., що підтверджується видатковою накладною №53 від 24.09.2019р. на суму 24196,16 грн.
У процесі господарської діяльності ТОВ "ІН-ВЕЛД" придбає товар у постачальників ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 35792543), згідно з договором постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р. та специфікацією до договору №95929-154 від 20.09.2019р., що оплачений платіжним дорученням №117 від 20.09.2019р.
ТОВ ЕСАБ Україна поставила позивачу товар по видатковій накладній № 95929-154 від 24.09.2019р. на суму 19031,43 грн. (Дев`ятнадцять тисяч тридцять одна гривня 43 копійки), в т.ч. ПДВ 3168,91 грн., який оприбутковано на рахунку 281, а потім продано ПрАТ СМУ№24 згідно з видатковою накладною №53 від 24.09.2019р.
Позивачем на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення №3 від 14.05.2020р., з яким подано пояснення та копії документів для підтвердження операцій по ПН №11 та ПН №12: рахунку на оплату №70 від 20.09.19р., платіжного доручення № 1834 від 20.09.19р., платіжного доручення № 1844 від 23.09.19р., банківської виписки №1834 від 20.09.19р., платіжного доручення №1844 від 23.09.19р., видаткової накладної №53 від 24.09.19р., договору постачання №1851-154-19П від 21.03.19р., специфікації № 95929-154 від 20.09.19р., видаткової накладної № 95929-154 від 24.09.19р., платіжного доручення №117 від 20.09.19р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1570473/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 11) та рішення №1570472/42489481 від 19.05.2020р. (ПН №12), якими відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних.
Що стосується податкової накладної № 4, судом встановлено наступне.
Між ТОВ "ІН-ВЕЛД" (далі також - Продавець) та ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. (далі також - Покупець) укладений у спрощеній формі договір поставки товару. Договір укладено шляхом направлення пропозиції на його укладення (шляхом виставлення рахунку на оплату) з наступним акцептом зазначеної пропозиції Покупцем шляхом здійснення оплати за товар.
Позивачем виставлений рахунок на оплату № 77 від 08.10.19р. на товар - Зварювальний флюс OK Flyx 10.71 25 kg(551b) на суму 9504,00 грн. (Дев`ять тисяч п`ятсот чотири гривень 00 копійки) в т. ч. ПДВ 1584,00 грн.
09.10.2019р. ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. відповідно до цього рахунку здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №4391 та випискою за 09.10.19р. на суму 9504,00 грн. (Дев`ять тисяч п`ятсот чотири гривень 00 копійки) в т. ч. ПДВ 1584,00 грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 4 від 09.10.19р. на суму оплати 9504,00 грн. (Дев`ять тисяч п`ятсот чотири гривень 00 копійки) в т. ч. ПДВ 1584,00 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 09.10.19р., ТОВ ІН-ВЕЛД направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 4 від 09.10.19р.
Реєстрацію накладної зупинено 30.10.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 30.10.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України зупинено реєстрацію ПН №4 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9254232441), відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
15.10.2019р. Продавець здійснив Покупцю поставку товару згідно з рахунком №77 від 08.10.19р., що підтверджується видатковою накладною №60 від 15.10.2019р. на суму 9504 грн.
У процесі господарської діяльності ТОВ "ІН-ВЕЛД" купує цей товар у постачальників ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 35792543), згідно з договором постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р. та специфікацією до договору №96032-154 від 09.10.2019р., що оплачена платіжним дорученням №134 від 10.10.2019р.
ТОВ ЕСАБ Україна поставила позивачу товар по видатковій накладній № 96032-154 від 15.10.2019р. на суму 7500,00 грн. (Сім тисяч п`ятсот гривень 00 копійок), в т . ч ПДВ 1250,00 грн., який оприбутковано на рахунку 281, а потім продано ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. згідно з видатковою накладною №60 від 15.10.2019р.
Позивачем на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення №1 від 14.05.2020р., з яким подано пояснення та копії документів для підтвердження операцій по ПН №4: рахунку на оплату №77 від 08.10.2019р., платіжного доручення № 4391 від 09.10.2019р., видаткової накладної №60 від 15.10.2019р., банківської виписки № 4391 від 09.10.2019р., специфікації № 96032-154 від 09.10.2019р., договору постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р., видаткової накладної № 96032-154 від 15.10.2019 р., платіжного доручення № 134 від 10.10.2019р., довіреності №45 від 11.10.2019р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято: рішення №1570474/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 4), яким відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної.
Що стосується податкової накладної № 6, судом встановлено наступне.
Між ТОВ "ІН-ВЕЛД" (далі також - Продавець) (далі також - Продавець) та ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. (далі також - Покупець) укладений у спрощеній формі договір поставки товару. Договір укладено шляхом направлення пропозиції на його укладення (шляхом виставлення рахунку на оплату) з наступним акцептом зазначеної пропозиції Покупцем шляхом здійснення оплати за товар.
Позивачем виставлений рахунок на оплату № 79 від 15.10.2019р. на товар - Керамічна підкладка OK Backing Concave 13 (20 штук) на суму 687,60 грн. (Шістсот вісімдесят сім гривень 60 копійки) в т. ч. ПДВ 114,60 грн.
16.10.2019р. ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. відповідно до цього рахунку здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №4440 та випискою за 16.10.2019р. на 687,60 грн. (Шістсот вісімдесят сім гривень 60 копійки) в т. ч. ПДВ 114,60 грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 6 від 16.10.2019р. на суму оплати 687,60 грн. (Шістсот вісімдесят сім гривень 60 копійки) в т. ч. ПДВ 114,60 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 16.10.2019р., ТОВ ІН-ВЕЛД направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 6 від 16.10.2019р.
Реєстрацію накладної зупинено 14.11.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 14.11.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України було зупинено реєстрацію ПН №6 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9270570837), відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
18.10.2019р. Продавець здійснив Покупцю поставку товару згідно з рахунком №79 від 15.10.2019р., що підтверджується видатковою накладною №62 від 18.10.2019р. на суму 687,60 грн.
У процесі господарської діяльності ТОВ "ІН-ВЕЛД" купує цей товар у постачальників ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 35792543), згідно з договором постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р. та рахунком №96073-154 від 16.10.2019р., що оплачений платіжним дорученням №137 від 16.10.2019р.
ТОВ ЕСАБ Україна поставила позивачу товар по видатковій накладній № 96073-154 від 18.10.2019р. на суму 1705,68 грн. (Одна тисяча сімсот п`ять гривень 68 копійок), в т . ч ПДВ 284,28 грн., який оприбутковано на рахунку 281, а потім його частина продана ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. згідно з видатковою накладною №62 від 18.10.2019р.
Позивачем на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення №2 від 14.05.2020р., з яким подано пояснення та копії документів для підтвердження операцій по ПН №6: рахунку на оплату №79 від 15.10.2019р., платіжного доручення № 4440 від 16.10.2019р., видаткової накладної №62 від 18.10.2019р., банківської виписки № 4440 від 16.10.2019р., договору постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р., рахунку-фактури №96073-154 від 16.10.2019р., видаткової накладної №96073-154 від 18.10.19р., платіжного доручення № 137 від 16.10.2019р., довіреності №46 від 16.10.2019р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято: рішення №1570471/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 6), яким відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної.
Позивачем подано скарги до ДПС України в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС на оскаржувані рішення, за результатами яких прийняті рішення про результати розгляду скарг № 23303/42489481/2 від 10.06.2020р., №23298/42489481/2 від 10.06.2020р., №23304/42489481/2 від 10.06.2020р. №23302/42489481/2 від 10.06.2020р., якими Державна податкова служба України вирішила залишити скарги без задоволення, а рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №1570473/42489481 від 19.05.2020р., №1570472/42489481 від 19.05.2020р., №1570474/42489481 від 19.05.2020р., №1570471/42489481 від 19.05.2020р. без змін.
Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду з цією позовною заявою.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок №1246).
Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Наведене положення відповідає пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, яким закріплено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117, який був чинним на момент складення і направлення на реєстрацію до ЄРПН податкових накладних та зупинення їх реєстрації).
Згідно з пунктом 5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до пункту 6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Системний аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов`язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту).
При цьому реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.
У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється.
Пунктом 12 Порядку №117 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
У пункті 14 Порядку №117 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до пунктів 18-19 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Згідно з п. 20 Порядку зупинення, зазначені комісії приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 21 Порядку зупинення, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520) (набрав чинності 14.12.2019 року), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 9 - 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до пунктів 25 - 26 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Згідно з пунктами 42, 44-46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.
Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Як встановлено судом, позивачем складено податкові накладні № 11 від 20.09.2019 року, № 12 від 23.09.2019 року, № 4 від 09.10.2019 року, № 6 від 16.10.2020 року і направлено їх для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, однак, їх реєстрацію зупинено, з огляду на те, що вони відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку і запропоновано надати пояснення/та або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем подано до контролюючого органу - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - повідомлення № 1 від 14.05.2020 р. щодо податкової накладної №4, №2 від 14.05.2020р. щодо податкової накладної №6, №3 від 14.05.2020р. щодо податкових накладних №№11, 12, з якими подано пояснення та документи на підтвердження господарських операцій по вказаним податковим накладним.
Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене повідомлення та додані до нього документи, прийнято рішення №1570473/42489481 від 19.05.2020р., №1570472/42489481 від 19.05.2020р., №1570474/42489481 від 19.05.2020р., №1570471/42489481 від 19.05.2020р. про відмову в реєстрації податкових накладних.
Спірне рішення містить лише загальне твердження: "ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити)", проте, не вказано, які саме документи не надано та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
З огляду на викладене, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів є необґрунтованою, а в спірних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови у реєстрації податкових накладних, складених позивачем.
При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12. 2018 року у справі № 821/1173/17.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
На підставі викладеного судом встановлено протиправність прийнятих рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд також зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих позивачем податкових накладних до категорії ризиковості платника податку відповідачами не наведено ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.
Відповідач-1 у відзиві зазначає, що підставою для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних стало ненадання платником документів на складське приміщення (договір оренди, власності або договір зберігання товару); ненадання первинних документів щодо транспортування товару від постачальника до покупця, а також те, що згідно з договором постачання товару, укладеного з ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код 35792543) визначені умови постачання - самовивіз зі складу постачальника (EXW) Київська область, м. Вишневе, вул. Київська, 27А. Умови постачання товарів на реалізацію визначити немає можливості у зв`язку із ненаданням договорів.
Що стосується ненадання первинних документів щодо транспортування товару від постачальника до покупця, суд зазначає наступне.
Позивач у позовній заяві вказує, що товарно-транспортні накладні на поставку товару не складались, оскільки товар був переданий покупцю менеджером продавця, який є його працівником згідно з трудовим договором.
Вказане твердження не спростоване відповідачами.
З огляду на специфіку товару (його невеликий розмір та обсяг), доводи відповідача-1 про ненадання товарно-транспортних накладних є необґрунтованими та не спростовують факт здійснення господарських операцій.
Щодо ненадання документів на складське приміщення суд зауважує, що знову таки враховуючи специфіку товару (його невеликий розмір та обсяг) для його зберігання не потрібне спеціальне приміщення, тож посилання відповідача-1 на ненадання документів на складське приміщення є також безпідставним.
Щодо умов постачання товарів на реалізацію, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Як встановлено судом, між ТОВ "ІН-ВЕЛД" та його контрагентами: ПАТ "Спеціалізоване монтажне управління №24", ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ. договори поставки товару укладено у спрощеній формі, шляхом направлення пропозиції на їх укладення (шляхом виставлення рахунку на оплату) з наступним акцептом зазначеної пропозиції покупцем шляхом здійснення оплати за товар, що підтверджується наданими до матеріалів справи документами.
Враховуючи викладене, з огляду на те, що чинним законодавством передбачена можливість укладання договорів у спрощений спосіб, посилання контролюючого органу на ненадання договорів постачання товарів на реалізацію є безпідставним.
Також суд зауважує, що усі інші документи, надані позивачем, у їх сукупності підтверджують здійснення господарських операцій по податковим накладним, поданим позивачем на реєстрацію.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, відповідачем-1 не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1570473/42489481 від 19.05.2020р., №1570472/42489481 від 19.05.2020р., №1570474/42489481 від 19.05.2020р., №1570471/42489481 від 19.05.2020р. про відмову в реєстрації податкових накладних № 11 від 20.09.2019 року, № 12 від 23.09.2019 року, № 4 від 09.10.2019 року, № 6 від 16.10.2020 року є необґрунтованими та підлягають скасуванню.
Водночас, чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Так, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, "свобода розсуду" фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в цьому випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи викладене, суд робить висновок про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні, що подані позивачем.
Виходячи із меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд робить висновок, що позовна заява є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з наступного.
Відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір за подання позовної заяви до суду в сумі 8408 грн., відповідно до платіжного доручення №379 від 07.07.2020 року підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів у рівних частинах.
Керуючись ст. ст. 9, 77, 139, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Ін-Велд" (вул. Калинова, буд. 3, м. Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 42489481) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570473/42489481 від 19.05.2020р.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570472/42489481 від 19.05.2020р.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570474/42489481 від 19.05.2020р.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570471/42489481 від 19.05.2020р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 11 від 20.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 12 від 23.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 16.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Ін-Велд судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Ін-Велд судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2020 |
Оприлюднено | 25.09.2020 |
Номер документу | 91748271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні