ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
23 лютого 2021 року м. Дніпросправа № 160/7949/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року, (суддя суду першої інстанції Голобутовського Р.З.), прийняте в порядку письмового провадження в м. Дніпро, в адміністративній справі №160/7949/20 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Ін-Велд до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и в :
14 липня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю Ін-Велд звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570473/42489481 від 19.05.2020р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570472/42489481 від 19.05.2020р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570474/42489481 від 19.05.2020р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570471/42489481 від 19.05.2020р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 11 від 20.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 12 від 23.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 16.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України складено податкову накладну № 11 від 20.09.2019 року (далі - ПН№11), податкову накладну № 12 від 23.09.2019 року (далі - ПН №12), податкову накладну № 4 від 09.10.2019 року (далі - ПН №4) та податкову накладну № 6 від 16.10.2020 року (далі - ПН №6), а разом надалі - ПН, і направлено їх для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Згідно з отриманими квитанціями № 9237388046 від 11.10.2019р., № 9237143878 від 11.10.2019р., № 9254232441 від 30.10.2019р. та № 9270570837 від 14.11.2019р. зазначені податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено на підставі п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що вони відповідають вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» (проте, взагалі не зазначено, який конкретний із шести критеріїв, визначених в п.1.6. Критеріїв ризиковості став підставою для зупинення ПН) і запропоновано надати пояснення/та або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Зауважує, що ним на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення № 1 від 14.05.2020 р. (ПН №4), №2 від 14.05.2020р. (ПН №6), №3 від 14.05.2020р. (ПН №11,12) з квитанціями про прийом щодо подання документів та пояснень про підтвердження реальності здійснення операцій за податковими накладними, реєстрація яких була зупинена. Також з повідомленням подано пояснення з необхідними документами для підтвердження операцій по податковим накладним. Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - Комісія ДПС) прийнято: рішення №1570473/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 1); рішення №1570472/42489481 від 19.05.2020р. (ПН №12); рішення №1570474/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 4); рішення №1570471/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 6). Також зауважує, що у вказаних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації ПН №11, ПН №12, ПН №4, ПН №6. Вказані рішення позивач вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки ним надано пояснення та усі необхідні документи. Також зазначає, що Дніпропетровським окружним адміністративним судом прийнято рішення від 24.02.2020р. у справі 160/12415/19, яким суд зокрема вирішив: «Визнати протиправним та скасувати рішення, яке оформлено протоколом комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 20.06.2019 р. №236 про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ІН-ВЕЛД" до відповідного переліку (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості та зобов`язати ГУ ДПС у Дніпропетровській області виключити з переліку ризикових платників Товариство з обмеженою відповідальністю "ІН-ВЕЛД" в базі даних ІС "Податковий блок"» . Позивач також зауважує, що 19.03.2020р. відповідачем-1 прийнято рішення №12423 про невідповідність його як платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570473/42489481 від 19.05.2020р. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570472/42489481 від 19.05.2020р. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570474/42489481 від 19.05.2020р. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області №1570471/42489481 від 19.05.2020р. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 11 від 20.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 12 від 23.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 09.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 16.10.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржуване рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що підприємством подано на реєстрацію податкові накладні, оформлені на користь ПАТ "Спеціалізоване монтажне управління №24" (код 4715664, ГУ ДПС у м. Києві (Соломянський район м. Києва)): від 20.09.2019 №11 на суму 20620,27 грн. (ПДВ 3436,71 грн.) з наступною номенклатурою: Електрод ОК 53.70 2.5x350mm, Електрод ОК 53.70 3.2х350 mm; від 23.09.2019 №12 на суму 3575,89 грн. (ПДВ 595,98 грн.) з наступною номенклатурою: Електрод ОК 53.70 2.5x350mm, Електрод ОК 53.70 3.2x350mm. Підприємством подано на реєстрацію податкові накладні оформлені на користь ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ.» (код 30394727, ГУ ДПС у Дніпропетровській області (Амур- Нижньодніпровський район м. Дніпра)): від 09.10.2019 №4 на суму 9504,0 грн. (ПДВ 1584 грн.) з наступною номенклатурою: Зварювальний флюс OK Flyx 10.71 25 kg(551b); від 16.10.2019 №6 на суму 687,6 грн. (ПДВ 114,6 грн.) з наступною номенклатурою: Керамічна підкладка OK Backing Concave 13. TOB "ІН-ВЕЛД" - основний вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля, об`єкти за формою 20-ОПП не задекларовані, основні засоби відсутні на підприємстві працює 2 особи. Аналізом наданих документів встановлено що, платником не надані документи на складське приміщення (договір оренди, власності або договір зберігання товару). Не надані первинні документи щодо транспортування товару від постачальника до покупця. Згідно з договором постачання товару, укладеного з ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код 35792543) визначені умови постачання - самовивіз зі складу постачальника (EXW) Київська область, м. Вишневе, вул. Київська, 27А. Умови постачання товарів на реалізації визначити немає можливості у зв`язку із ненаданням, договорів. Відтак, Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на підставі «ненадання платником податку копій документів» прийняті рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних, які є цілком правомірними.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, відзиву на неї, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено наступне.
З приводу податкових накладних №№ 11, 12, судом встановлено наступне, що між ТОВ "ІН-ВЕЛД" (далі також - Продавець) та ПАТ "Спеціалізоване монтажне управління №24" (далі - Покупець) укладений у спрощеній формі договір поставки товару. Договір укладено шляхом направлення пропозиції на його укладення (шляхом виставлення рахунку на оплату) з наступним акцептом зазначеної пропозиції Покупцем шляхом здійснення оплати за товар.
Позивачем виставлений рахунок на оплату № 70 від 20.09.2019р. на товар - Електрод ОК 53.70 2.5x350mm та Електрод ОК 53.70 3.2x350mm на суму 24196,16 грн. (Двадцять чотири тисячі сто дев`яносто шість гривень 16 копійок) в т. ч. ПДВ 4032,69 грн.
20.09.2019р. ПрАТ «СМУ№24» відповідно до цього рахунку здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №1834 та випискою за 20.09.2019р. на суму 20620,27грн. (Двадцять тисяч шістсот двадцять гривень 27 копійок) в т. ч. ПДВ 3436,71грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 11 від 20.09.2019р. на суму оплати 20620,27грн. (Двадцять тисяч шістсот двадцять гривень 27 копійок) в т. ч. ПДВ 3436,71 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 20.09.2019р., ТОВ «ІН-ВЕЛД» направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 11 від 20.09.2019р.
Реєстрацію накладної зупинено 11.10.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 11.10.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України зупинено реєстрацію ПН №11 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9237388046) відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
23.09.2019р. ПрАТ «СМУ№24» відповідно до рахунку №70 від 20.09.2019р. здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №1844 та випискою за 23.09.2019р. на суму 3575,89 грн. (Три тисячі п`ятсот сімдесят п`ять гривень 89 копійок) в т. ч. ПДВ 595,98 грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 12 від 23.09.2019р. на суму оплати 3575,89 грн. (Три тисячі п`ятсот сімдесят п`ять гривень 89 копійок) в т. ч. ПДВ 595,98 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 23.09.2019р. TOB « IH-ВЕЛД» направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 12 від 23.09.2019р.
Реєстрацію накладної зупинено 11.10.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 11.10.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України було зупинено реєстрацію ПН №12 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9237143878) відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Також встановлено, що 24.09.2019р. Продавець здійснив Покупцю поставку товару згідно з рахунком №70 від 20.09.2019р., що підтверджується видатковою накладною №53 від 24.09.2019р. на суму 24196,16 грн.
У процесі господарської діяльності ТОВ "ІН-ВЕЛД" придбає товар у постачальників ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 35792543), згідно з договором постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р. та специфікацією до договору №95929-154 від 20.09.2019р., що оплачений платіжним дорученням №117 від 20.09.2019р.
ТОВ «ЕСАБ Україна» поставила позивачу товар по видатковій накладній № 95929-154 від 24.09.2019р. на суму 19031,43 грн. (Дев`ятнадцять тисяч тридцять одна гривня 43 копійки), в т.ч. ПДВ 3168,91 грн., який оприбутковано на рахунку 281, а потім продано ПрАТ «СМУ№24» згідно з видатковою накладною №53 від 24.09.2019р.
Позивачем на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення №3 від 14.05.2020р., з яким подано пояснення та копії документів для підтвердження операцій по ПН №11 та ПН №12: рахунку на оплату №70 від 20.09.19р., платіжного доручення № 1834 від 20.09.19р., платіжного доручення № 1844 від 23.09.19р., банківської виписки №1834 від 20.09.19р., платіжного доручення №1844 від 23.09.19р., видаткової накладної №53 від 24.09.19р., договору постачання №1851-154-19П від 21.03.19р., специфікації № 95929-154 від 20.09.19р., видаткової накладної № 95929-154 від 24.09.19р., платіжного доручення №117 від 20.09.19р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №1570473/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 11) та рішення №1570472/42489481 від 19.05.2020р. (ПН №12), якими відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних.
Що стосується податкової накладної № 4, судом встановлено наступне.
Між ТОВ "ІН-ВЕЛД" (далі також - Продавець) та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ.» (далі також - Покупець) укладений у спрощеній формі договір поставки товару. Договір укладено шляхом направлення пропозиції на його укладення (шляхом виставлення рахунку на оплату) з наступним акцептом зазначеної пропозиції Покупцем шляхом здійснення оплати за товар.
Позивачем виставлений рахунок на оплату № 77 від 08.10.19р. на товар - Зварювальний флюс OK Flyx 10.71 25 kg(551b) на суму 9504,00 грн. (Дев`ять тисяч п`ятсот чотири гривень 00 копійки) в т. ч. ПДВ 1584,00 грн.
09.10.2019р. ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ.» відповідно до цього рахунку здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №4391 та випискою за 09.10.19р. на суму 9504,00 грн. (Дев`ять тисяч п`ятсот чотири гривень 00 копійки) в т. ч. ПДВ 1584,00 грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 4 від 09.10.19р. на суму оплати 9504,00 грн. (Дев`ять тисяч п`ятсот чотири гривень 00 копійки) в т. ч. ПДВ 1584,00 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 09.10.19р., ТОВ «ІН-ВЕЛД» направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 4 від 09.10.19р.
Реєстрацію накладної зупинено 30.10.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 30.10.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України зупинено реєстрацію ПН №4 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9254232441), відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
15.10.2019р. Продавець здійснив Покупцю поставку товару згідно з рахунком №77 від 08.10.19р., що підтверджується видатковою накладною №60 від 15.10.2019р. на суму 9504 грн.
У процесі господарської діяльності ТОВ "ІН-ВЕЛД" купує цей товар у постачальників ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 35792543), згідно з договором постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р. та специфікацією до договору №96032-154 від 09.10.2019р., що оплачена платіжним дорученням №134 від 10.10.2019р.
ТОВ «ЕСАБ Україна» поставила позивачу товар по видатковій накладній № 96032-154 від 15.10.2019р. на суму 7500,00 грн. (Сім тисяч п`ятсот гривень 00 копійок), в т . ч ПДВ 1250,00 грн., який оприбутковано на рахунку 281, а потім продано ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ.» згідно з видатковою накладною №60 від 15.10.2019р.
Позивачем на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення №1 від 14.05.2020р., з яким подано пояснення та копії документів для підтвердження операцій по ПН №4: рахунку на оплату №77 від 08.10.2019р., платіжного доручення № 4391 від 09.10.2019р., видаткової накладної №60 від 15.10.2019р., банківської виписки № 4391 від 09.10.2019р., специфікації № 96032-154 від 09.10.2019р., договору постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р., видаткової накладної № 96032-154 від 15.10.2019 р., платіжного доручення № 134 від 10.10.2019р., довіреності №45 від 11.10.2019р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято: рішення №1570474/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 4), яким відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної.
Що стосується податкової накладної № 6, судом встановлено наступне.
Між ТОВ "ІН-ВЕЛД" (далі також - Продавець) (далі також - Продавець) та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ.» (далі також - Покупець) укладений у спрощеній формі договір поставки товару. Договір укладено шляхом направлення пропозиції на його укладення (шляхом виставлення рахунку на оплату) з наступним акцептом зазначеної пропозиції Покупцем шляхом здійснення оплати за товар.
Позивачем виставлений рахунок на оплату № 79 від 15.10.2019р. на товар - Керамічна підкладка OK Backing Concave 13 (20 штук) на суму 687,60 грн. (Шістсот вісімдесят сім гривень 60 копійки) в т. ч. ПДВ 114,60 грн.
16.10.2019р. ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ.» відповідно до цього рахунку здійснила оплату за товар згідно з платіжним дорученням №4440 та випискою за 16.10.2019р. на 687,60 грн. (Шістсот вісімдесят сім гривень 60 копійки) в т. ч. ПДВ 114,60 грн.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 6 від 16.10.2019р. на суму оплати 687,60 грн. (Шістсот вісімдесят сім гривень 60 копійки) в т. ч. ПДВ 114,60 грн.
За фактом першої події - попередньої оплати 16.10.2019р., ТОВ «ІН-ВЕЛД» направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 6 від 16.10.2019р.
Реєстрацію накладної зупинено 14.11.2019р. Підприємству надіслано квитанцію від 14.11.2019р., в якій зазначено, що Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України було зупинено реєстрацію ПН №6 (документ J1201010, в ЄРПН зареєстровано за № 9270570837), відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з огляду на те що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
18.10.2019р. Продавець здійснив Покупцю поставку товару згідно з рахунком №79 від 15.10.2019р., що підтверджується видатковою накладною №62 від 18.10.2019р. на суму 687,60 грн.
У процесі господарської діяльності ТОВ "ІН-ВЕЛД" купує цей товар у постачальників ТОВ "ЕСАБ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 35792543), згідно з договором постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р. та рахунком №96073-154 від 16.10.2019р., що оплачений платіжним дорученням №137 від 16.10.2019р.
ТОВ «ЕСАБ Україна» поставила позивачу товар по видатковій накладній № 96073-154 від 18.10.2019р. на суму 1705,68 грн. (Одна тисяча сімсот п`ять гривень 68 копійок), в т . ч ПДВ 284,28 грн., який оприбутковано на рахунку 281, а потім його частина продана ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ.» згідно з видатковою накладною №62 від 18.10.2019р.
Позивачем на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України направлено на адресу ДПС повідомлення №2 від 14.05.2020р., з яким подано пояснення та копії документів для підтвердження операцій по ПН №6: рахунку на оплату №79 від 15.10.2019р., платіжного доручення № 4440 від 16.10.2019р., видаткової накладної №62 від 18.10.2019р., банківської виписки № 4440 від 16.10.2019р., договору постачання №1851-154-19П від 21.03.2019р., рахунку-фактури №96073-154 від 16.10.2019р., видаткової накладної №96073-154 від 18.10.19р., платіжного доручення № 137 від 16.10.2019р., довіреності №46 від 16.10.2019р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято: рішення №1570471/42489481 від 19.05.2020р. (ПН № 6), яким відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної.
Позивачем подано скарги до ДПС України в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС на оскаржувані рішення, за результатами яких прийняті рішення про результати розгляду скарг № 23303/42489481/2 від 10.06.2020р., №23298/42489481/2 від 10.06.2020р., №23304/42489481/2 від 10.06.2020р. №23302/42489481/2 від 10.06.2020р., якими Державна податкова служба України вирішила залишити скарги без задоволення, а рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №1570473/42489481 від 19.05.2020р., №1570472/42489481 від 19.05.2020р., №1570474/42489481 від 19.05.2020р., №1570471/42489481 від 19.05.2020р. без змін.
Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду з цією позовною заявою.
Відповідно до частини «а» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Пунктом 2 Порядку №1165 визначено, зокрема, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно пунктів 4, 5 Порядку №1165 зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно з пунктом 6 вищевказаного Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Отже, виходячи з аналізу зазначених норм права при здійсненні опрацювання податкових накладних, направлених для реєстрації в ЄРПН, податковий орган проводить моніторинг відповідності / не відповідності критеріям ризиковості платника податку або здійсненої господарської операції.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Як вбачається зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, фіскальний орган вказав, що господарська операція платника податків відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Так, суд зазначає, що зупинення реєстрації ПН/РК за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Натомість, надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Отже, під час зупинення реєстрації спірної податкової накладної відповідач застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.
При цьому, матеріалами справи не підтверджено факт виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з постачання товару - соняшника власного виробництва, дані про який зазначено у податковій накладній, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520. (далі по тексту порядок №520)
Цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, відповідно до п. 2 Порядку №520 Прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Згідно з п. 3 Порядку №520, Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У відповідності до п. 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. (п. 6 Порядку №520)
Податковий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав надання платником документів не в повному обсязі.
Відповідно до п. 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Позивач надав повідомлення про подання пояснень та копій щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до яких долучив наявні у нього копії документів на підтвердження факту здійснення господарських операцій.
Не зважаючи на наявні копії документів, долучених до пояснень, відповідач прийняв спірне рішення щодо відмови в реєстрації податкової накладної.
Як вбачається зі змісту спірного рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в них проставлено позначки у відповідних пунктах стосовно підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, а саме в пункті «Ненадання платником податку копій документів» , а також в пункті, що містить загальний перелік документів, що не були надані, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання, навантаження/розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, накладні, в приписці до даного пункту, у дужках, зазначено, що документи, які не надано платником необхідно підкреслити.
Однак, вказане рішення не містить жодних підкреслень, що свідчить про не надання комісією належної оцінки, які ж саме документи платником податку не було подано, і яким чином це унеможливило реєстрацію податкової накладної в ЄРПН
Отже, в даному випадку, як було встановлено судом, оскаржувані рішення були прийняті відповідачем необґрунтовано, оскільки ним не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави його прийняття.
Більш того, з огляду на відсутність конкретизації вимог контролюючого органу щодо надання документів (чіткий їх перелік), рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, що прийняте з підстав надання платником податку пакету документів на підтвердження операції не в повному обсязі, не відповідає критерію обґрунтованості, а тому є протиправними.
Посилання відповідача на ненадання позивачем документів на складське приміщення як на підставу для прийняття оскаржуваних рішень, суд апеляційної інстанції вважає необгрунтованими, оскільки такі доводи не покладені в основу оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що в силу приписів ст. 77 КАС в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Таким чином, проаналізувавши встановлені обставини справи у сукупності, суд апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, що оскаржувані рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних було прийнято з порушенням приписів податкового законодавства, у зв`язку з чим, вони підлягають скасуванню з зобов`язанням Державної податкової служби України зареєструвати подані позивачем податкові накладні.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому підстави для зміни або скасування рішення суду в межах доводів апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 325 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.09.2020 року в адміністративній справі №160/7949/20 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова в повному обсязі складена 25.02.2021 року.
Головуючий - суддя О.О. Круговий
суддя Т.С. Прокопчук
суддя А.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2021 |
Оприлюднено | 01.03.2021 |
Номер документу | 95137648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні