Ухвала
від 24.09.2020 по справі 621/2604/20
ЗМІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

621/2604/20

2-а/621/34/20

УХВАЛА

іменем України

24 вересня 2020 року м. Зміїв

Зміївський районний суд Харківської області :

головуючий - суддя Овдієнко В. В.

позивач - ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ,

відповідач - Управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації, місце знаходження: 63404, Харківська область, м. Зміїв, вул. Гагаріна, буд. 22, код ЄДРПОУ: 03196446,

у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

у с т а н о в и в :

22.09.2020 ОСОБА_1 звернувся до Зміївського районного суду Харківської області з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації з вимогами: визнати бездіяльність відповідача протиправною, яка висловилася у відмові надання субсидії всупереч положення про надання субсидії, визначеного постановою КМУ від 21.10.1995 №848 та порушення статті 15 Закону України "Про звернення громадян" щодо підпису заступником начальника управління; зобов`язати суб`єкт владних повноважень діяти в межах вимог частини 2 статті 19 Конституції України щодо призначення субсидії самотній особі з інвалідністю ІІ-ї групи.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;

2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;

3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;

5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: 1) спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Пунктом 4 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Адміністративний позов ОСОБА_1 поданий з приводу бездіяльності Управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації, яка не відноситься до рішень у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 20 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому ця справа не належить до предметної підсудності місцевого загального суду як адміністративного суду, а тому, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України ця справа підсудна окружному адміністративному суду.

Нормами КАС України не передбачено правил щодо руху в судах адміністративного позову у разі, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до предметної підсудності іншого суду.

Водночас, згідно частини 6 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо: 2) при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

За таких обставин, належить застосувати аналогію закону та, відповідно до положень пункту 2 частини 1 статті 29, частини 6 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов ОСОБА_1 передати за предметною підсудністю до Харківського окружного адміністративного суду.

Відповідно до частини 8 статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Згідно частини 1 статті 30 Кодексу адміністративного судочинства України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.

Керуючись статтями 2, 7, 9, 12, 20, 29, 30, 160, 171, 243-248, 294 Кодексу адміністративного судочинства України,

у х в а л и в:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії направити за предметною підсудністю до Харківського окружного адміністративного суду (61022, м. Харків, майдан Свободи, 6).

Позивачу невідкладно надіслати копію ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

На ухвалу може бути подано апеляційну скаргу до Другого апеляційного адміністративного суду через Зміївський районний суд Харківської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення, з одночасним надсиланням апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Повний текст ухвали складено та підписано суддею 24.09.2020.

Суддя: В. В. Овдієнко

СудЗміївський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення24.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91759563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —621/2604/20

Постанова від 22.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Рішення від 07.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Зміївський районний суд Харківської області

Овдієнко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні