Рішення
від 07.12.2020 по справі 621/2604/20
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2020 р. Справа № 621/2604/20

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шевченко О.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Зміївського районного суду Харківської області звернувся позивач, ОСОБА_1 , з адміністративним позовом до управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації щодо відмови ОСОБА_1 у наданні субсидії всупереч Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 та ст. 15 Закону України "Про звернення громадян" щодо підпису заступником начальника управління;

- зобов`язати управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації діяти в межах вимог ч.2 ст. 19 Конституції України щодо призначення самотній особі з інвалідністю ІІ групи ОСОБА_1 субсидії.

Ухвалою Зміївського районного суду Харківської області від 24.09.2020 року адміністративний позов ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії передано за предметною підсудністю до Харківського окружного адміністративного суду.

Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу справ між суддями від 27.10.2020 року, дану справу розподілено до провадження судді Шевченко О.В.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачеві надати відзив на позов.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 звертався до відповідача із заявою щодо надання пояснень та обґрунтувань відмови у призначенні житлової субсидії у неопалювальному періоді 2020 року. Листом УПСЗН Зміївської РДА від 14.08.2020 року № 01-43/С-570 повідомлено позивача, що оскільки станом на 01 травня 2020 року ОСОБА_1 має заборгованість в сумі 454,41 грн. за надані КП "Зміїв - сервіс" послуги, відсутні підстави в наданні житлової субсидії з 01 травня 2020 року. Вказане на думку позивача є протиправним, оскільки станом на 01.08.2020 року заборгованість за послуги КП "Зміїв - сервіс" складала 245,06 грн., що є не перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Отже, відповідачем позивачу протиправно не призначено субсидію з 01.05.2020 року.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Представником відповідача подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому він заперечував проти задоволення позовних вимог зазначивши, що згідно із заявою від 22.05.2018 ОСОБА_1 надано житлову субсидію на період з 01.05.2018 по 30.04.2019 та продовжено її надання без додаткового звернення на період з 01.05.2019 по 30.04.2020. Відповідач отримав інформацію КП Зміїв-сервіс про наявність у позивача простроченої понад три місяці заборгованості по оплаті послуг з вивезення сміття в розмірі 454,41 грн., що перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (станом на 01.05.2020 це становить 340,00 грн.), тому відмовлено ОСОБА_1 в наданні житлової субсидії з 01.05.2020 року, про що повідомлено його 14.08.2020 року листом № 01-43/С-570 та роз`яснено умови надання житлової субсидії. Оскільки заборгованість позивачем не була погашена, то підстав для поновлення житлової субсидії з 01.05.2020 року управління не має. Таким чином, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Позивач надав відповідь на відзив, в якій підтримав свою правову позицію, викладену в позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Як свідчать матеріали справи, 06.08.2020 року ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) звертався до управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації із заявою щодо надання пояснень та обґрунтувань відмови у призначенні житлової субсидії у неопалювальному періоді 2020 року.

За результати розгляду звернення та в обґрунтування відмови в наданні житлової субсидії з 01 травня 2020 року, листом управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації від 14.08.2020 року № 01-43/С-570 повідомлено позивача, що управління отримало інформацію про наявність у ОСОБА_1 станом на 01 травня 2020 року простроченої заборгованості в сумі 454,41 грн., за послуги, які надає КП Зміїв-сервіс .

Разом з цим листом повідомлено позивача, що якщо протягом двох місяців з дати отримання цього повідомлення ним буде документально підтверджено сплату заборгованості або укладено договір про її реструктуризацію, або надано інформацію про оскарження наявності заборгованості в судовому порядку, житлова субсидія буде призначена йому з 01 травня 2020 року. Якщо документальне підтвердження про сплату заборгованості або укладання договору про її реструктуризацію, або оскарження наявності заборгованості в судовому порядку надійде в строк понад два місяці з дати отримання повідомлення, то житлова субсидія буде призначена з місяця, наступного за місяцем в якому будуть вчинені такі дії, після подання нової заяви та декларації.

Позивач вважає відмову відповідача в наданні житлової субсидії з 01 травня 2020 року протиправною. Крім того, вказаний лист - відповідь від 14.08.2020 року № 01-43/С-570 підписано неуповноваженою особою відповідача. Вказане слугувало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Щодо відмови УПСЗН Зміївської РДА в наданні (призначенні) позивачу житлової субсидії з 01 травня 2020 року, слід зазначити наступне.

Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг регулюється Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 807) (далі - Положення № 848).

Пунктом 3 Порядку № 848 визначено, що житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком. Суми призначеної, але не виплаченої у зв`язку із смертю одержувача житлової субсидії виплачуються одному із членів домогосподарства, з урахуванням яких призначалася субсидія.

Призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. Заяви про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - заява), з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення (п.9 Порядку № 848).

Відповідно до п.69 Порядку, житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується: на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня.

Згідно абзацу 12 пункту 50 вказаного Порядку, для призначення житлових субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у п`ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув, а також сума простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати внеску за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами.

Положеннями пунктів 50 та 51 Порядку № 848 також визначено, що відомості, зазначені в пункті 50 цього Положення, можуть надаватися структурному підрозділу з питань соціального захисту населення у вигляді довідок, даних на електронних носіях інформації тощо. Відомості, зазначені в абзацах восьмому - дванадцятому пункту 50 цього Положення, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення можуть отримувати також від організацій, що здійснюють нарахування плати за житлово-комунальні послуги, внесків/платежів об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком за договорами з управителями або об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг, інформаційно-обчислювальних центрів, розрахункових центрів, центрів нарахування плати за житлово-комунальні послуги, центрів муніципальних систем управління тощо.

Згідно підпункту 5 пункту 14 Порядку № 848, житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв`язку з приведенням об`ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв`язку з тим, що управитель, об`єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ «Ощадбанк» (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі).

Відповідно до п. 5 підрозд. 1 розд. ХХ Перехідні положення ПК України, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17,0 грн., крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 розд. IV ПКУ для відповідного року.

Отже, 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян складає 340,00 грн.

В листі від 14.08.2020 року № 01-43/С-570 управлінням соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації зазначено, що станом на 01.05.2020 року у ОСОБА_1 наявна прострочена заборгованість в сумі 454,41 грн. перед КП Зміїв-сервіс , що перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вказане слугувало підставою для відмови у призначенні житлової субсидії з 01.05.2020 року згідно пп.5 п.14 Порядку № 848.

Ухвалою суду витребувано у комунального підприємства "Зміїв - сервіс" Зміївської районної ради Харківської області необхідну інформацію по справі, а саме чи мав ОСОБА_1 станом на 01.05.2020 року перед КП "Зміїв - сервіс" прострочену заборгованість по сплаті послуг та чи вчиняв дії щодо погашення такої заборгованості (в разі її наявності) разом із засвідченими копіями підтверджуючих таку інформацію документів.

На виконання ухвали суду КП "Зміїв - сервіс" надало інформацію та повідомило, що станом на 01.05.2020 року ОСОБА_1 мав прострочену заборгованість за надані КП "Зміїв - сервіс" послуги в розмірі 454,41 грн.

Згідно наданої роздруківки за підписом директора КП "Зміїв - сервіс", з 01.01.2020 року по 01.05.2020 року сума заборгованості ОСОБА_1 (абонентський номер 14914) за послуги КП "Зміїв - сервіс" перевищувала 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та станом на травень 2020 року складала 454,41 грн.

Отже, протягом трьох місяців, що передували 01.05.2020 року, у позивача була заборгованість перед КП "Зміїв - сервіс" по оплаті послуг з вивезення сміття, яка перевищувала 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Доказів того, що заборгованість позивача по оплаті комунальних послуг станом на 01.05.2020 року була погашена або була меншою 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, матеріали справи не містять, позивачем таких доказів не надано.

Таки чином, відповідач правомірно відмовив позивачу у призначенні житлової субсидії з 01.05.2020 року.

Посилання позивача, що станом на 01.08.2020 року заборгованість за послуги КП "Зміїв - сервіс" складала 245,06 грн. та була меншою ніж 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що на його думку було підставою для призначення субсидії з 01.05.2020 року, суд не приймає до уваги, оскільки розмір заборгованості, який не повинен був перевищувати 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, мав значення при вирішенні питання щодо призначення субсидії станом на 01.05.2020 року.

Пунктами 82 та 83 Порядку № 848 визначено, що якщо протягом двох місяців з дати отримання повідомлення про відмову в призначенні житлової субсидії на наступний сезон громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або уклав договір про її реструктуризацію, або оскаржив наявність заборгованості в судовому порядку, житлова субсидія призначається з початку такого сезону.

Якщо громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або уклав договір про її реструктуризацію, або оскаржив наявність заборгованості в судовому порядку в строк понад два місяці з дати отримання повідомлення про відмову в призначенні житлової субсидії на наступний сезон, житлова субсидія в такому разі призначається з місяця, що настає за місяцем, в якому громадянин вчинив такі дії.

Лист від 14.08.2020 року № 01-43/С-570 управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації, яким повідомлено позивача, що якщо протягом двох місяців з дати отримання цього повідомлення ним буде документально підтверджено сплату заборгованості або укладено договір про її реструктуризацію, або надано інформацію про оскарження наявності заборгованості в судовому порядку, житлова субсидія буде призначена йому з 01 травня 2020 року, отримано позивачем (його представником) 15.08.2020 року, що підтверджено повідомленням про вручення поштового відправлення.

За інформацією КП "Зміїв - сервіс", ОСОБА_1 не укладав договір про реструктуризацію наявної в нього станом на 01.05.2020 року заборгованості та не оскаржував цю заборгованість.

Враховуючи, що протягом травня - листопада 2020 року у позивача наявна заборгованість по сплаті отриманих КП "Зміїв - сервіс" послуг, що підтверджено роздруківкою за підписом директора КП "Зміїв - сервіс", доказів її сплати позивач не надав, при цьому не укладав договір про реструктуризацію такої заборгованості та не оскаржував таку заборгованість, отже у відповідача відсутні підстави для застосування пунктів 82, 83 Порядку № 848 та призначення позивачу житлової субсидії.

З приводу тверджень позивача, що лист - відповідь УПСЗН Зміївської РДА від 14.08.2020 року № 01-43/С-570 підписано неуповноваженою особою відповідача суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 15 Закону України "Про звернення громадян", органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Лист від 14.08.2020 року № 01-43/С-570, яким надано відповідь на звернення позивача від 06.08.2020 року, підписано заступником начальника УПСЗН Зміївської РДА Халіною О.О.

Наказом управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації № 66 від 20.08.2020 року установлено, що в разі відсутності начальника управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації, у зв`язку з відпусткою, хворобою та іншими причинами, виконання обов`язків покладається на заступника начальника управління ОСОБА_2 .

Таким чином, ОСОБА_2 як заступник начальника УПСЗН Зміївської РДА мала право підписувати лист від 14.08.2020 року № 01-43/С-570, оскільки є особою, яка виконує обов`язки керівника в разі його відсутності.

Крім того, вказаний лист від 14.08.2020 року № 01-43/С-570 містить посилання на законодавчий акт, на підставі якого позивачу відмовлено в призначенні житлової судсидії, що також свідчить про безпідставність тверджень позивача в цій частині.

З урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Питання щодо розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України не вирішується, оскільки позивач є інвалідом ІІ групи та звільнений від сплати судового збору.

Керуючись ст. ст. 2, 6-10, 13, 14, 77, 139, 205, 242-246, 250, 255, 257-263, 293, 295, п.п.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) до управління соціального захисту населення Зміївської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03196446 адреса: вул. Гагаріна, буд. 22, м. Зміїв, Харківська область, 63404) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Шевченко О.В.

Дата ухвалення рішення07.12.2020
Оприлюднено09.12.2020
Номер документу93364786
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —621/2604/20

Постанова від 22.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Рішення від 07.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Зміївський районний суд Харківської області

Овдієнко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні