ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2020 року Справа № 160/7382/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді:Ількова В.В., при секретарі: за участю: представника позивача: Мартіросян Г.А., Есаулова В.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу №160/7382/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0004640504 від 18.02.2020 року,-
ВСТАНОВИВ:
І. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
1. 03.07.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому, з урахуванням уточнень від 20.07.2020 року, просять суд:
- скасувати податкове повідомлення-рішення №0004640504 від 18 лютого 2020 року, прийняте ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
2. Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судових справ між суддями від 03.07.2020 року цю справу передано на розгляд судді Ількову В.В.
3. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративно суду від 06.07.2020 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» , було залишено без руху, з підстав передбачених ст.ст. 160,161 КАС України.
4. Позивач, в строк зазначений в ухвалі суду від 06.07.2020 року усунув недоліки позовної заяви, викладені у цій ухвалі суду.
5. Ухвалою суду від 27.07.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №160/7382/20 за правилами загального позовного провадження, з призначенням підготовчого судового засідання на 26.08.2020 року.
6. Також, ухвалою суду від 27.07.2020 року витребувано у відповідача належним чином засвідчені копії доказів по справі №160/7382/20, а саме:
- податкове повідомлення-рішення №0004640504 від 18 лютого 2020 року, прийняте ГУ ДПС у Дніпропетровській області;
- детальних розрахунок штрафних санкцій, згідно оскаржуваного позивачем рішення;
- акт перевірки від 23.12.2019 року №18420/04-36-05-04/35165975;
- заперечення товариства на акт перевірки від 23.12.2019 року №18420/04-36-05-04/35165975;
- лист/відповідь ДПС №21884/10/04-36-05-04 від 28.02.2020 року;
- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055 станом на лютий 2020 року;
- скарга товариства до ДПС України;
- рішення ДПС України №18436/6/99/00-08-05-06-06 від 05.06.2020 року та інші наявні докази щодо суті спору.
7. 26.08.2020 року відповідач надав відзив на позовну заяву, разом з витребуваними судом доказами по справі.
8. Ухвалою суду 26.08.2020 року додатково витребувано у відповідача належним чином засвідчені копії доказів по справі, а саме:
- звернення податкового органу до ГУ Держгеокадасту у Дніпропетровській області/ЦНАП про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за період з 2017 року по 2019 рік за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055;
- листи/відповіді ГУ Держгеокадасту у Дніпропетровській області/ЦНАП на звернення податкового органу щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055 за період з 2017 року по 2019 рік;
- лист/відповідь ДПС №21884/10/04-36-05-04 від 28.02.2020 року.
9. 26.08.2020 року по справі оголошено перерву до 16.09.2020 року.
10. 08.09.2020 року відповідачем долучені до матеріалів справи, витребувані ухвалою суду додаткові докази.
11. 08.09.2020 року представником відповідача до суду було подано клопотання про залучення у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Дніпровську міську раду, по справі №160/7382/20.
12. 08.09.2020 року також представником відповідача до суду було подано клопотання про залучення у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, по справі №160/7382/20.
13. 11.09.2020 року позивачем було подано заперечення на клопотання про залучення до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача.
14. 11.09.2020 року позивачем були подані письмові пояснення на відзив відповідача на адміністративний позов.
15. Ухвалою суду від 16.09.2020 року відмовлено у задоволенні клопотання представника ГУ ДПС у Дніпропетровській області про залучення у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Дніпровську міську раду, по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0004640504 від 18.02.2020 року.
16. Ухвалою суду від 16.09.2020 року відмовлено у задоволенні клопотання представника ГУ ДПС у Дніпропетровській області про залучення у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0004640504 від 18.02.2020 року.
17. Ухвалою суд 16.09.2020 року закрито підготовче провадження та призначення розгляд справи по суті на 16.09.2020 року.
18. 16.09.2020 завершено розгляд справи по суті.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
19. У позовній заяві зазначено, що 20 березня 2020 року позивачем було отримано податкове повідомлення-рішення №0004640504 від 18 лютого 2020 року.
20. Зазначене податкове повідомлення-рішення було прийнято податковим органом на підставі акту про результати документальної позапланової невиїзної перевірки №18420/04-36-05-04/35165975 від 23 грудня 2019 року яким нібито встановлено порушення пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16, пп.271.1.1 п.271.1 ст. 271, абз. 1 п.284.1 ст. 284, п.286.1 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України.
21. ТОВ АМС плюс було збільшено суму грошового зобов`язання за платежами орендна плата з юридичних осіб 18010600 на загальну суму 25 300 900,43 гривень.
22. Позивач, не погодившись з висновками викладеним у акті перевірки та вважаючи їх необґрунтованими та такими, що суперечать законодавству, подали до податкового органу заперечення на акт перевірки, у яких детально викладено усі обставини, що мають істотне значення, посилаючись на відповідні первинні правовстановлюючі документи, додавши до заперечень належним чином завірені їх копії.
23. 20 березня 2020 року ТОВ АМС плюс отримало відповідь про результати розгляду листа. Текст відповіді складено на підставі акту перевірки, жодного посилання на подані первинні документи та нормативне обґрунтування заперечень дано не було. До того ж маючи у розпорядженні документи, що спростовують висновки, які викладені у акті перевірки ГУ ДПС у Дніпропетровській області не прийняло їх до уваги що фактично призвело до прийняття податкового повідомлення-рішення без належних на то підстав.
24. Таким чином, на думку товариства висновки податкового органу, здійснені у акті перевірки від 23.12.2019 року є помилковими, неправомірними, а відповідно податкове повідомлення-рішення від 18.02.2020 року, яке було прийнято на підставі цих висновків, є протиправним та підлягає скасуванню, з огляду на таке.
25. Позивач зазначає, що згідно укладеного договору оренди землі, п. 5.2 розділу 5 Умови використання земельної ділянки - цільове призначення земельної ділянки, категорія - землі рекреаційного призначення.
26. Відповідно до Наказу Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23 липня 2010 року Про затвердження класифікації видів цільового призначення , до Розділу секції Е, категорії Землі рекреаційного призначення , КВЦПЗ 07.02 визначено цільове призначення Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту , що відповідає відомостям Державного земельного капарству, первинним правовстановлюючим документам та містобудівній документації.
27. Вказали, що цим нормативним документом, також визначається цільове призначення земельних ділянок з кодом КВЦПЗ 3.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) що відповідає категорії Землі громадської забудови.
28. Відповідно до порядку нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 489 від 25.11.2016 року, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
29. Так, згідно наведеного нормативно-правового акту, встановлюються коефіцієнти які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), для Розділу секції Е, категорії Землі рекреаційного призначення , КВЦПЗ 07.02 встановлено коефіцієнт 0,5, що таж відповідає інформації що міститься у Державному земельному кадастрі, про що надано відповідний витяг.
30. Позивач вказує, що у період з 2010 року та по цей час до договору оренди землі не укладались додаткові угоди щодо змін цільового призначення та категорії земельної ділянки.
31. Розрахунок оренди землі на 2017, 2018, 2019 роки здійснено на підставі даних Держгеокадастру у м. Дніпро з урахування цільового призначення земельної ділянки та з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.
32. Враховуючи цільове призначення земельної ділянки та з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством вартість орендованої земельної ділянки у 2017, 2018, 2019 роках становила 61 335 504,01 гривень, що є вартістю відповідно до якої подано розрахунок у податковій декларації з орендної плати за землю державної та комунальної власності на 2017, 2018, 2019 роки.
33. Єдиним джерелом інформації про земельну ділянку є інформація що міститься у Державному земельному кадастрі.
34. Позивач вказує, що витяг з кадастру (ДЗК) - це документ, що підтверджує внесення даних земельної ділянки до державного земельного кадастру. Витяг з кадастру - це також одна з форм надання державним кадастровим реєстратором відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
35. Згідно витягу з ДЗК від 06 лютого 2020 року, наданого товариству, земельна ділянка з кадастровим номером 1210100000:03:149:0055 має цільове призначення 07.02 для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, категорія землі: землі рекреаційного призначення. Вид використання: для проектування та будівництва спортивно-оздоровчого комплексу (без об`єктів торгівельного призначення), що відповідає правовстановлюючим документам на земельну ділянку та містобудівній документації:
36. Відповідно до ст. 286.5 ПК України у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)/надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
37. На думку товариства, відповідач маючи у розпорядженні оригінали документів що підтверджують правильність обчислення платником податку розміру оренди землі не виконав зазначені вимоги ПК України.
38. Таким чином, враховуючи ті обставини, що документальна перевірка а також заперечення на акт перевірки проведені не на підставі первинних та правовстановлюючих документів, які є підставою для нарахування і сплати податків та зборів, акт перевірки та відповідь на заперечення на акт перевірки містять факти, що не мають свого належного підтвердження, не відповідають правовстановлюючим документам та містобудівній документації, що дає підстави вважати акт перевірки суперечить чинному законодавству, а також прийняте на його підставі податкове повідомлення-рішення таким, що суперечить чинному законодавству та підлягає скасуванню.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
39. Відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог, в обґрунтування своєї позиції зазначив, про таке.
40. Відділом у м.Дніпра Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради по ТОВ АМС ПЛЮС (код за ЄДРПОУ35165975) надано витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки) площею 105700 кв.м (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055) місце розташування якої: Дніпропетровськ, вулиця Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130, зареєстровані за №2207-4615 станом на 2017 рік, за №1107-4506 за 2018 рік, №1107-4507 станом на 01.01.2019 року.
41. Згідно даними, яких:
42. Категорія земель: 500 Землі рекреаційного призначення; Цільове призначення земельної ділянки (КВЦГІЗ): 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку.
43. Середня (базова) вартість земель населеного пункту, грн/кв. м: 306,35; Сукупний коефіцієнт Км3: 0,96; Зональний коефіцієнт Км2: 2,08; Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 2017, 2018, 2019 роки - 306677520,06 грн. при коефіцієнті (Кф):-2,5.
44. Згідно витягу від 24.07.2019 року №2207-4615 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за місце розташуванням м.Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, в районі будинків №№ 1 Б-130, цільове призначення 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 10,5700 га станом на 2017 рік складає 306 677 520.08 гривень. Відповідно рішень Дніпровської міської ради встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%. Отже, розмір орендної плати за 2017 рік повинен складати 9200325,60 гривень. Розмір орендної плати повинен складати: 766693,80 грн. за січень-грудень 2017 року.
45. За 2017 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 16.02.2017 року за №170027833.
46. Із даних декларації:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335455,00 грн. за 10,5700 га (5 802 786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2017 рік по 31.12.2017 рік - 1 840 063,65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2017 року по 153 338,64 грн. на місяць та грудень 2017 року - 153 338,61 гривень.
47. Згідно витягу від 16.07.2019 року №1107-4506 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованою на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за місце розташуванням м.Дніпропетровськ, вул.Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130, цільове призначення 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 10,5700 га станом на 2018 рік складає 306 677 520,08 гривень Відповідно рішень Дніпровської міської ради встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%. Отже, розмір орендної плати за 2018 рік повинен складати 9200325,60 гривень. Розмір орендної плати повинен складати: 766693,80 грн. за січень-грудень 2018 року.
48. За 2018 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до ДПІ у Соборному районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 09.02.2018 року за №9016053260. Із даних декларації:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335455,00 грн. за 10,5700 га (5 802 786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2018 рік по 31.12.2018 рік - 1 840 063,65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2018 року по 153338,64 грн. на місяць та грудень 2018 року - 153 338,61 гривень.
49. Згідно витягу від 16.07.2019 №1107-4507 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за місце розташуванням м.Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, в районі будинків №№ 1Б-130, 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 10,5700 га станом на 01.01.2019 року складає 306677520,08 грн. Відповідно рішень Дніпровської міської ради встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%. Отже, розмір орендної плати за січень-вересень 2019 року повинен складати 6900244,20 грн. Розмір орендної плати повинен складати: 766693,80 грн. за січень-вересень 2019 року.
50. За 2019 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до (463) ДПІ у Соборному районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 12.02.2019 року за №9018273100.
51. Із даних декларації:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335 455,00 грн. за 10,5700 га (5802786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2019 року по 30.09.2019 рік - 1 380 047,76 грн., у т.ч.: за період з січня по вересень 2019 року по 153338,64 грн. на місяць.
52. При співставленні задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності) з даними Витягів із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 24.07.2019 року №2207-4615, від 16.07.2019 року №1107-4506 та від 16.07.2019 року №1107-4507, за земельну ділянку розташовану території Соборного району м. Дніпропетровська (нова назва - м.Дніпра) площею 10,5700 га кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), встановлено таке:
- у відповідності вимогам чинного законодавства України, сума орендної плати, яка повинна бути нарахована ТОВ АМС ПЛЮС за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року складає 25 300 895,40 гривень;
- підприємством задекларовано орендну плату за земельну ділянку за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року на суму 5060175,06 грн., а отже встановлено заниження орендної плати на суму 20240720,34 гривень.
53. Враховуючи вищевикладене, на думку податкового органу, ТОВ АМС ПЛЮС було порушено пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст. 286, п. 289.1 ст.289 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2017-2019 рр. за земельну ділянку площею 10,5700 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Соборний район, вул.Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130 (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), оскільки ТОВ АМС ПЛЮС при нарахуванні річної суми орендної плати за вище вказану земельну ділянку застосовувало коефіцієнт функціонального використання Кф із значенням 0,50 замість 2,5 , та як наслідок, ТОВ АМС Плюс за період 2017-2019 роки занижено нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки наведеної вище.
54. У зв`язку із чим податковим органом, на підставі вказаних вище висновків, які у тому числі викладені у акті перевірки від 23.12.2019 року, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.02.2020 року №0004640504, яким визначено суму грошового зобов`язання з орендної плати на загальну суму 25000390,43 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням - 20240720,37 грн. та за штрафними санкціями - 5060180,09 гривень.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
55. Дослідивши матеріли справи, встановлено, що ТОВ АМС ПЛЮС перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області та є платником орендної плати за землю.
56. На підставі повідомлення про перевірку № 537 від 11.11.2019 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області, згідно з пп. 19-1.1.1. п. 19-1.1 ст. 19-1 пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, ст.75, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, ст. 79. п. 82.2 ст. 82 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-V1 (із змінами та доповненнями) та відповідно до наказу ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 12.11.2019 року №1239-п була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю АМС ПЛЮС з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ АМС ПЛЮС (код ЄДРПОУ 35165975) на підставі укладеного договору оренди землі площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), за період з 01.01.2017 року по 30.09.2039 року.
57. Повідомлення про перевірку №537 від 11.11.2019 року та наказ про призначення перевірки від 12.13.2019 року №1239-л було направлено засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення на податкову адресу підприємства: Україна. 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, Соборний р-н. вул.Ливарна, буд.11, та вручено 27.11.2019 року.
58. Перевірку проведено у приміщенні ДПІ у Соборному р-ні, м.Дніпра ГУ ДПС у Дніпропетровській області (49000, Дніпропетровська обл., м.Дніпро, вул.Високовольтна, буд.24).
59. Перевірка проводилась з 11.12.2019 року по 17.12.2019 року.
60. За результатами перевірки було складено акт №18420/04-36-05-04/35165975 від 23.12.2019 року, яким зафіксовано порушення Товариством з обмеженою відповідальністю АМС ПЛЮС пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, пп.271.1.1 п.271.1 ст.271, абз.1 п.284.1 ст.284, п.286.1 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України, в наслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території (463) Соборного району м.Дніпро за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року на загальну суму - 20240720,34 грн., в тому числі з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму - 7360261,95 грн., з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року - 7360261,95 грн. та з 01.01.2019 року по 30.09.2019 року - 5520196,44 гривень.
61. В обґрунтування такого висновку податковим органом в акті перевірки зазначено про таке.
62. Між Дніпровською міською радою та ТОВ АМС ПЛЮС було укладено договір оренди землі від 05.10.2007 року терміном на 2 років, згідно якого ТОВ АМС ПЛЮС прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 10,5700 га, що знаходиться за адресою: уздовж вул.Набережної Перемоги будинків №№1Б - 130 (Жовтневий р-н) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:03149:0055. Згідно УКЦВЗ цільове використання земельної ділянки - 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Додатковою угодою від 21.07.2010 року термін дії договору продовжено до 08.10.2032 року.
63. Дніпровською міською радою прийнято рішення:
- №7/11 від 13.07.2016 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року №5/6, Про місцеві податки і збори на території міста розмір ставки орендної плати встановлено у розмірі 3% від суми нормативної грошової оцінки;
- №12/18 від 15.02.2017 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста розмір ставки орендної плати встановлено у розмірі 3% від суми нормативної грошової оцінки;
- №13/27 від 06.12.2017 року Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста розмір ставки орендної плати, для земельних ділянок з цільовим призначенням 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, встановлено у розмірі 3% від суми нормативної грошової оцінки;
- №8/30 від 21.02.2018 року Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2017 року №13/27 Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста розмір ставки орендної плати, для земельних ділянок з цільовим призначенням 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, встановлено у розмірі 3% від суми нормативної грошової оцінки.
64. Згідно витягу від 24.07.2019 року №2207-4615 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за місце розташуванням м.Дніпропетровськ, вул.Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130, цільове призначення 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 10,5700 га станом на 2017 рік складає 306677520,08 гривень. Відповідно рішень Дніпровської міської ради встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%. Отже, розмір орендної плати за 2017 рік повинен складати 9200325,60 гривень. Розмір орендної плати повинен складати: 766693,80 грн. за січень-грудень 2017 року.
65. За 2017 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 16.02.2017 року за №170027833.
66. Із даних декларації:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335 455.00 грн. за 10,5700 га (5 802 786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що піддягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2017 рік по 31.12.2017 рік - 1 840 063.65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2017 року по 153 338,64 грн. на місяць та грудень 2017 року - 153 338,61 гривень.
67. Згідно витягу від 16.07.2019 року №1107-4506 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за місце розташуванням м.Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130, цільове призначення 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 10,5700 га станом на 2018 рік складає 306677520,08 гривень. Відповідно рішень Дніпровської міської ради встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%. Отже, розмір орендної плати за 2018 рік повинен складати 9200325,60 гривень. Розмір орендної плати повинен складати: 766693,80 грн. за січень-грудень 2018 року.
68. За 2018 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до ДПІ у Соборному районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 09.02.2018 року за №9016053260.
69. Із даних декларації:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335 455,00 грн. за 10,5700 га (5 802 786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2018 рік по 31.12.2018 рік - 1840063,65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2018 року по 153338,64 грн. на місяць та грудень 2018 року - 153338,61 гривень.
70. Згідно витягу від 16.07.2019 №1107-4507 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за місце розташуванням м.Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, в районі будинків №№ 1Б-130, 03.10 - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 10,5700 га станом на 01.01.2019 року складає 306677520,08 грн. Відповідно рішень Дніпровської міської ради встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%. Отже, розмір орендної плати за січень-вересень 2019 року повинен складати 6900244,20 грн. Розмір орендної плати повинен складати: 766693,80 грн. за січень-вересень 2019 року.
71. За 2019 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до (463) ДПІ у Соборному районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 12.02.2019 року за №9018273100.
72. Із даних декларації:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335 455,00 грн. за 10,5700 га (5802786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2019 року по 30.09.2019 рік - 1 380 047,76 грн., у т.ч.: за період з січня по вересень 2019 року по 153338,64 грн. на місяць.
73. При співставленні задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності) з даними Витягів із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 24.07.2019 року №2207-4615 від 16.07.2019 року №1107-4506 та від 16.07.2019 року №1107-4507, за земельну ділянку розташовану на території Соборного району м. Дніпропетровська (нова назва м.Дніпра) площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055). встановлено про таке.
74. У відповідності вимогам чинного законодавства України, сума орендної плати, яка повинна бути нарахована ТОВ АМС ПЛЮС за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року складає 25 300 895,40 гривень.
75. Підприємством задекларовано орендну плату за земельну ділянку за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року на суму 5060175,06 грн., а отже встановлено заниження орендної плати на суму 20 240 720,34 гривень.
76. Враховуючи вищевикладене, податковий орган дійшов до висновку, що ТОВ АМС ПЛЮС було порушено пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16, п.286.1 п.286.2 ст. 286, п.289.1 ст.289 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2017-2019 рр. за земельну ділянку площею 10,5700 га, шо знаходиться за адресою: м.Дніпро, Соборний район, вул. Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130 (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055).
77. Не погодившись із такими висновками податкового органу, товариством були подані заперечення на вказаний вище акт перевірки від 23.12.2019 року, у порядку положень ст.56.3 ПК України.
78. Листом №21884/10/04-36-05-04 від 28.02.2020 року податковим органом було повідомлено позивачу про те, що висновки здійснені у акті перевірки від 23.12.2019 року є правомірними та такими, що відповідають вимогам чинного законодавства.
79. У подальшому, на підставі акта перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийняте податкове повідомлення-рішення від 18.02.2020 року №0004640504, яким визначено суму грошового зобов`язання з орендної плати на загальну суму 25000390,43 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням - 20240720,37 грн. та за штрафними санкціями - 5060180,09 гривень.
80. Не погодившись із вказаним вище рішенням податкового органу від 18.02.2020 року №0004640504, товариством було подано скаргу.
81. Рішенням ДПС України №18436/6/99-00-08-05-06-06 від 05.06.2020 року про результати розгляду скарги, оскаржуване позивачем рішення залишено без змін.
82. Правомірність податкового повідомлення-рішення від 18.02.2020 року №0004640504 є предметом розгляду в даній адміністративній справі.
83. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить із такого.
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
84. Згідно підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Податкового кодексу України, податок на майно належить до місцевих податків.
85. За змістом підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті14 Податкового кодексу України, плата за землю - є обов`язковим платежем у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
86. Згідно пункту 288.2 статті 288 Податкового кодексу України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
87. Відповідно до підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі - орендна плата).
88. Пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
89. Згідно пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
90. За змістом підпункту 288.1.5 пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки.
91. Відповідно до пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
92. Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
93. При цьому згідно з підпунктом 14.142 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, дані державного земельного кадастру - це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.
94. Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
95. Згідно пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
96. Відповідно до положень статті 18 Закону України «Про оцінку земель» , нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5- 7 років.
97. Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 року №1378 (далі - Закон №1378) нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
98. Згідно зі статтею 18 Закону №1378, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
99. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій» .
100. Відповідно до частин 1, 2 ст. 20, ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" від 19.06.2003 року №962, за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
101. У пункті 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2011 року № 1386 зазначено, що Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі: Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.
102. Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України.
103. При цьому, слід вказати, що відповідальність за правильність визначення показників при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області).
104. За таких обставин, користувач земельної ділянки лише використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витягу на момент складання податкової звітності та не може нести відповідальність за правильність її обчислення.
VІ. ОЦІНКА СУДУ
105. Дослідивши матеріали справи, встановлено, що між Дніпровською міською радою та ТОВ АМС ПЛЮС було укладено договір: оренди землі від 05.10.2007 року терміном на 2 років, згідно якого ТОВ АМС ПЛЮС прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 10,5700 га, що знаходиться за адресою: уздовж вул.Набережної Перемоги будинків №№1Б - 130 (Жовтневий р-н) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:03149:0055. Згідно УКЦВЗ цільове використання земельної ділянки - 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Додатковою угодою від 21.07.2010 року термін дії договору продовжено до 08.10.2032 року.
106. Згідно пункту 5.1. розділу 5 Умови використання земельної ділянки - земельна ділянка передається в оренду: для проектування, будівництва та експлуатації спортивно-оздоровчого комплексу (без об`єктів торгівельного призначення) .
107. Згідно п.5.2 розділу 5 Умови використання земельної ділянки -цільове призначення земельної ділянки, категорія - землі рекреаційного призначення.
108. 05.02.2010 року позивачем було отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №428.
109. Подальшому, 08.02.2016 року позивачем було вдруге отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/050216/42.
110. Вказаний документ відповідав вищеозначеним вимогам земельного та податкового законодавства і дозволяв платнику податку належним чином самостійно обчислювати суми орендної плати. Адже витяг містив необхідні відомості про землекористувача ТОВ АМС кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:03:149:0055, адресу місця розташування земельної ділянки м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна Перемоги, буд. №№1Б-130, дані про призначення земельної ділянки, площу земельної ділянки 10,5700 га, нормативну грошову оцінку 57863636,81 гривень та інше.
111. У період з 2010 року та по цей час до договору оренди землі не укладались додаткові угоди щодо змін цільового призначення та категорії земельної ділянки.
112. Відповідно до пункту 4.3. договору оренди від 05.10.2007 року, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться внесенням змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України.
113. У період, що перевірявся зазначені документи не складались та були відсутні.
114. 19.03.2010 року між Дніпровською міською радою та ТОВ АМС ПЛЮС було укладено додатковий договір до вказаного вище договору оренди землі.
115. 13.02.2020 року Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області позивачеві було надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:149:0055, адресою місця розташування земельної ділянки м. Дніпропетровськ, вул.Набережна Перемоги, в районі будинків №№1Б-130, категорія 500 Землі рекреаційного призначення, даними про функціональне призначення земельної ділянки 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, площу земельної ділянки 10,5700 га, нормативну грошову оцінку 61335504,01 грн., коефіцієнт Кф:0,50.
116. Зазначені вище відомості також викладені у листі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №8-4-0.38-1713/167-20 від 28.02.2020 року, які були надані на звернення до ЦНАП м. Дніпра від 21.02.2020 року №301003-017564-360-15-2020 про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2018 рок з кадастровим номером 1210100000:03:149:0055.
117. Згідно зазначеного листа від 28.02.2020 року встановлено, що вартість нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:03:149:0055, станом на 2018 року, з урахування коефіцієнту індексації, складає 61335504,01 грн., із застосуванням КФ-0,5 (код Класифікації видів цільового призначення земель - 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту ), згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 року №489, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 року за №1647/29777.
118. Вказане вище інформація повністю відповідає правовстановлюючим документам на земельну ділянку та містобудівній документації.
119. Згідно матеріалів справи, встановлено, що розрахунок оренди землі станом на 2019 рік здійснено позивачем на підставі даних Держгеокадастру у м. Дніпро з урахування цільового призначення земельної ділянки та з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.
120. Оскільки, як встановлено в судовому засіданні, між позивачем та орендодавцем Дніпропетровською міською радою до 2019 року додаткові угоди не укладались, умови договору про оренду землі, зокрема і щодо розміру орендної плати, до грудня 2019 року не змінювались.
121. У свою чергу, договір оренди землі не містить обов`язку позивача щодо самостійного обрахування розміру орендної плати, враховуючи нормативну грошову оцінку земель.
122. Відповідно висновків Верховного Суду, зазначених у постановах від 30.01.2020 року в справі №640/15419/15 та від 16.01.2020 року в справі №911/2686/18, від 16.07.2019 року в справі №925/688/18, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
123. Позивачем, на підставі договору оренди землі, за 2017 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 16.02.2017 року за №170027833, за даними якої
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335455,00 грн. за 10,5700 га (5 802 786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що піддягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2017 рік по 31.12.2017 рік - 1 840 063.65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2017 року по 153 338,64 грн. на місяць та грудень 2017 року - 153 338,61 гривень.
124. За 2018 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до ДНІ у Соборному районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 09.02.2018 року за №9016053260, за даними якої:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335 455,00 грн. за 10,5700 га (5 802 786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже річна сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2018 рік по 31.12.2018 рік - 1840063,65 грн., у т.ч.: за період з січня по листопад 2018 року по 153338,64 грн. на місяць та грудень 2018 року - 153338,61 гривень.
125. За 2019 рік ТОВ АМС ПЛЮС подано до ДПІ у Соборному районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельну ділянку державної або комунальної власності), за земельну ділянку площею 10,5700 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0055), яку сформовано та зареєстровано 12.02.2019 року за №9018273100, за даними якої:
- нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена на рік - у сумі 61335455,00 грн. за 10,5700 га (5802786,66 грн. - за 1 га);
- підприємством застосовано ставку орендної плати у розмірі - 3%, а отже сума орендної плати, що підлягає сплаті, за вищевказану земельну ділянку за період з 01.01.2019 року по 30.09.2019 рік - 1380047,76 грн., у т.ч.: за період з січня по вересень 2019 року по 153338,64 грн. на місяць.
126. Слід звернути увагу, на те, що а ні актом перевірки, а ні представником відповідача у судовому засіданні не вказувалось на жодні порушення при декларуванні та сплаті позивачем грошових зобов`язань з орендної плати за 2017 та 2019 роки на дату подання податкових декларацій, які прийняті контролюючим органом без зауважень.
127. Таким чином, позивач вчасно та в повному обсязі обчислював, декларував та сплачував суми орендної плати за 2017-2019 роки, керуючись інформацією з витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, здійсненою ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області.
128. При цьому, встановлено, що витяги на які посилається податковий орган у акті перевірки позивачем у 2017-2019 р.р. отримані не були. Доказів, які спростовують вказане матеріали справи не містять. Крім того, як зазначає податковий орган, такі витяги були отримані контролюючим органом на запити Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, а тому не могли бути використані позивачем при розрахунку орендної плати за земельну ділянку в 2017 -2019 роках.
129. Суд критично ставиться до тверджень відповідача про необхідність врахування цих витягів, оскільки спірним періодом є 2017 - 2019 роки, а такі витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок отримано контролюючим органом лише у 2019 році відповідно.
130. Таким чином, визначення платником податків розміру плати за землю здійснюється на підставі отриманих ним витягів про нормативну грошову оцінку, за подальшу зміну чи недостовірність яких платники не можуть притягатись до відповідальності.
131. Судом встановлено, що позивачем дотримано вимоги податкового законодавства України при обрахунку та сплаті орендної плати за земельну ділянку, зокрема, такі нарахування відповідають мінімальній межі, встановленій ПК України, та умовам договорів оренди землі, тоді як податковий орган неправомірно збільшив суму грошових зобов`язань з орендної плати позивачу, розрахувавши платіж по орендній платі за 2017 - 2019 роки застосувавши нормативну грошову оцінку земель діючу з липня 2019 року відповідно.
132. Аналогічних висновків неодноразово доходив Верховний Суд, зокрема, у постанові від 11.06.2019 року у справі №826/16900/13-а.
133. Окремо, суд вважає за необхідне зазначити, що Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489 (далі - Порядок №489) визначено процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
134. Додатком 9 до Порядку № 489 визначено форму витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
135. При цьому, вказана форма витягу не містить жодної графи, яка б визначала відповідний період часу, за який слід надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
136. Таким чином, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки завжди містить відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на дату його формування.
137. З огляду на викладене, суд вважає безпідставним та необґрунтованим використання контролюючим органом при розрахунку орендної плати витягів від 24.07.2019 року №227-4615, від 16.07.2019 року №1107-4506 та від 16.07.2019 року №1107-4507, які визначають нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 2017 - 2019 роки.
138. Крім того, суд не враховує посилання відповідача на те, що правомірність прийняття витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки повинно бути окремим предметом судового розгляду, оскільки такі витяги не є індивідуальними актами в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, носять лише інформаційний характер, а тому окремому оскарженню не підлягають.
139. Чинним законодавством визначено, що перевірка, аналіз та оцінка технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а саме: витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на предмет його відповідності законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам здійснюється під час державної експертизи землевпорядної документації, яка організовується і проводиться Держгеокадастром та територіальними органами Держгеокадастру в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
140. При цьому, зазначеними вище правовими нормами визначено порядок спростування чи оскарження висновків експертизи землевпорядної документації, в тому числі тих, що стосуються відповідності витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам.
141. У контексті завдань адміністративного судочинства звернення до суду є способом захисту порушених прав, свобод або законних інтересів позивача. Тому особа повинна довести (а суд встановити), що їй належать права, свободи або законні інтереси, за захистом яких вона звернулася до суду. Права, свободи та законні інтереси, які належать конкретній особі (особам) є предметом судового захисту.
142. Вчинення дій щодо зазначення у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки певних приміток належить до повноважень управління Держгеокадастру. Тобто, такі дії є частиною процесу реалізації повноважень, наданих такому суб`єкту чинним законодавством, а саме: повноважень щодо визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
143. Відтак, суд не вправі втручатися в діяльність державних органів, що застосовують надані їм у межах закону повноваження на власний розсуд, без необхідності узгодження в будь-якій формі своїх дій з іншими суб`єктами. Втручання в дискреційні повноваження суб`єкта влади виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
144. Аналогічних висновків неодноразово доходив Верховний Суд у постановах від 12.11.2018 у справі №814/789/17, від 27.11.2018 у справі №817/1819/17, від 17.10.2019 у справі №817/1814/17.
145. При цьому, у цій справі позивач порушення своїх прав та інтересів, як суб`єкта орендної плати за землю, пов`язує саме з використанням контролюючим органом витягів від 24.07.2019 року №227-4615, від 16.07.2019 року №1107-4506 та від 16.07.2019 року №1107-4507 при розрахунку орендної плати за землю та які було покладено в основу висновків про порушення позивачем податкової дисципліни щодо нарахування та сплати орендної плати за землю та прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
146. Водночас, обґрунтованість використання контролюючим органом такого витягу при розрахунку орендної плати, в силу приписів статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, покладається саме на відповідача під час доведення правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
147. Оскільки відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності своїх дій під час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення та протиправно зроблено висновок про заниження позивачем за 2017-2019 роки орендної плати з юридичних осіб, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області та скасування податкового повідомлення-рішення №0004640504 від 18 лютого 2020 року, прийняте Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
148. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
149. Відповідно до частини четвертої статті 242 КАС України судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
150. Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
151. Верховенство права - це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо.
152. Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.
153. Справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права, яка проявляється в рівності всіх перед законом, цілях і засобах, що обираються для їх досягнення.
154. Справедливе застосування норм права - є передусім недискримінаційний підхід та неупередженість.
155. Положеннями частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.
156. Отже, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позивачем обґрунтовані позовні вимоги щодо скасування податкового повідомлення-рішення №0004640504 від 18 лютого 2020 року, прийняте Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області.
157. З огляду на викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, та скасування податкового повідомлення-рішення №0004640504 від 18 лютого 2020 року, яке було прийнято Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області.
158. Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
159. Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
160. Відповідно до приписів статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 21020,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
161. На підставі зазначеного, керуючись статтями 205, 244, 245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0004640504 від 18.02.2020 року - задовольнити.
2. Скасувати податкове повідомлення-рішення №0004640504 від 18 лютого 2020 року, прийняте Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» судові витрати у розмірі 21020,00 гривень.
4. Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «АМС ПЛЮС» (49000, м.Дніпро, вул.Ливарна, 11, код ЄДРПОУ 35165975).
5. Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ 34145015).
6. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
7. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
8. Повний текст рішення суду складений 25.09.2020 року.
Суддя В.В Ільков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91776728 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні