Рішення
від 21.09.2020 по справі 580/1430/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2020 року справа № 580/1430/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Черкаській області, яке є правонаступником Головного управління ДФС у Черкаській області, про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) з позовною заявою до Головного управління ДФС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002), в якій просить:

- визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-5827-52 від 17.11.2018;

- зобов`язати відповідача скасувати реєстрацію позивача в реєстрі страхувальників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування як особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що відповідно до свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю №496 від 17.09.2012 здійснює адвокатську діяльність. Позивач з 31.10.2012 зареєстрована як фізична особа-підприємець. У зв`язку із встановленням в 2001 році безстроково 2 групи інвалідності, позивач звільнена від сплати єдиного внеску. Проте, відповідачем винесено податкову вимогу №Ф-5827-52 від 17.11.2018 про сплату позивачем єдиного соціального внеску у сумі 7371 грн. 54 коп. Здійснюючи підприємницьку діяльність за кодом КВЕД 69.10 діяльність у сфері права та адвокатську діяльність, позивач займається одним і тим же видом діяльності, тому у неї не виникає обов`язку подавати звітність як особі, що провадить незалежну професійну діяльність. З вказаних підстав позивач вважає вимогу протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Відповідач проти позову заперечив. 11.06.2019 надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що згідно відомостей з Єдиного реєстру адвокатів України позивач є адвокатом, що здійснює діяльність на підставі свідоцтва №496 від 17.09.2012. Також відповідач зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності є діяльність у сфері права. Особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно є фізичною особою-підприємцем зобов`язана сплачувати та подавати звітність з єдиного внеску окремо за кожним видом діяльності. Неподання відомостей про здійснення незалежної професійної діяльності не звільняє від постановки на облік та від обов`язку сплати єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. Оскільки на час розгляду справи позивач має непогашену заборгованість зі сплати єдиного внеску, оскаржувана вимога є законною та скасуванню не підлягає. З вказаних підстав просив у задоволенні позову відмовити.

13.06.2019 позивач подала відповідь на відзив, в якій зазначила, що автоматичного взяття на облік як особи, як здійснює незалежну професійну діяльність, без заяви встановленої форми, законодавством не передбачено.

Ухвалою суду від 21.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження у справі та призначено судове засідання для розгляду справи по суті.

Ухвалою суду від 17.07.2019 зупинено провадження у справі №580/1430/19 до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій адміністративній справі №520/3939/19.

Ухвалою суду від 21.09.2020 провадження у справі поновлено та призначено судове засідання для розгляду справи по суті.

Ухвалою суду від 21.09.2020 здійснено процесуальну заміну відповідача Головного управління ДФС у Черкаській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Черкаській області.

Ухвалою суду від 21.09.2020 провадження у справі закрито в частині вимоги про зобов`язання відповідача скасувати реєстрацію позивача в реєстрі страхувальників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування як особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Позивач в судове засідання не прибула. 21.09.2020 подала клопотання про розгляд справи у її відсутність.

Представник відповідача в судове засідання не прибув. Відповідач був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, про причини неявки свого представника в судове засідання не повідомив. Був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, що підтверджується розпискою.

Пунктом 2 частини 2 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з підстав першої неявки в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними.

Враховуючи, що відповідач повідомлений належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, суд проводить судове засідання у відсутність його представника за наявними матеріалами.

Згідно частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з?явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що позивач заявила клопотання про розгляд справи у його відсутність, належним чином повідомлений відповідач не повідомив про причини неявки свого представника, відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, суд розглядає справу у письмовому провадженні за наявними матеріалами.

Дослідивши доводи учасників справи, викладені у заявах по суті, подані письмові докази, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) зареєстрована 31.10.2012 як фізична особа-підприємець та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Черкаській області як платник податків та зборів, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно копії пенсійного посвідчення № НОМЕР_1 , виданого 19.10.2010, позивач є пенсіонером по інвалідності 2 групи.

Згідно відомостей з Єдиного реєстру адвокатів України позивачу на підставі рішення Ради адвокатів Черкаської області №123 від 27.08.2012 видано свідоцтво №496 від 27.08.2012 про право на зайняття адвокатською діяльністю.

Згідно ідентифікаційних даних 30.01.2018 позивач взята на облік платників податків єдиного внеску як адвокат, тобто особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність.

Згідно з інтегрованою карткою платника єдиного внеску позивачу автоматично був нарахований єдиний внесок як фізичній особі-підприємцю, в т.ч. з незалежною професійною діяльністю: 19.04.2018 - 2457 грн. 18 коп. за 1 квартал 2018 року; 19.07.2018 - 2457 грн. 18 коп. за 2 квартал 2018 року та 19.10.2018 - за 3 квартал 2018 року. Усього станом на 31.10.2018 позивачу нараховано 7371 грн. 54 коп. єдиного внеску.

17.11.2018 Головне управління ДФС у Черкаській області сформувало вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-5827-52У відповідно до якої заборгованість позивача зі сплати єдиного внеску становить 7371 грн. 54 коп.

Вимога №Ф-5827-52 від 17.11.2018 була направлена позивачу 18.11.2018 та була повернута відповідачу 03.01.2019 за закінченням терміну зберігання, що підтверджується копіями рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення та поштового конверта (а.с. 59-60).

Позивач в позовній заяві зазначила, що 12.04.2019 отримала постанову Христинівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про відкриття виконавчого провадження ВП №58845363 з виконання вимоги №Ф-5827-52 від 17.11.2018 про сплату боргу (недоїмки) у сумі 7371 грн. 54 коп.

Таким чином, про існування вимоги №Ф-5827-52 від 17.11.2018 позивач дізналась 12.04.2019.

З поштового конверта, в якому до суду надійшла позовна заява, вбачається, що позивач подала позовну заяву до відділення поштового зв`язку 20.04.2019, тобто в межах десятиденного строку звернення до суду з моменту, коли дізналась про існування оскаржуваної вимоги.

Вважаючи вказану вимогу протиправною, позивач звернулась до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону (частина перша статті 2 Закону № 2464-VI).

Виключно цим Законом визначаються: принципи збору та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску (частина друга статті 2 Закону № 2464-VI).

Єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (пункт 2 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI).

Законом України від 06.12.2016 №1774-V111 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України були внесені зміни до Закону № 2464-VI, зокрема щодо нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне державне страхування фізичними особами-підприємцям, у тому числі особами-підприємцями-платниками єдиного податку, та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, які набули чинності з 01.01.2017.

Так, згідно з пунктом 4 частини першої статті 4 Закону № 2464-VI (у редакції Закону №77-VIII від 28.12.2014) платниками єдиного внеску є фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування

Також згідно з пунктом 5 частини першої статті 4 Закону № 2464-VI (у редакції Закону №77-VIII від 28.12.2014) платниками єдиного внеску є особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.

Законодавець розмежовує платників єдиного внеску на фізичних осіб-підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

Отже фізична особа-підприємець та особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, є різними платниками єдиного внеску.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 7 Закону № 2464-VI для платників, зазначених у пунктах 4 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), 5 та 5 1 частини першої статті 4 цього Закону, єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов`язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску;

Згідно частини 5 статті 8 Закону № 2464-VI єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Судом встановлено, що позивач зареєстрована як фізична особа-підприємець і є платником єдиного податку 2 групи, здійснює діяльність за КВЕД 69.10 діяльність у сфері права.

Отже позивач є платником єдиного внеску - фізичною особою-підприємцем, тобто є платником єдиного внеску в розумінні пункту 4 частини першої статті 4 Закону № 2464-VI.

Разом з цим, згідно частини 4 статті 4 Закону № 2464-VI особи, зазначені у пунктах 4 та 5 1 частини першої цієї статті, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Судом встановлено, що позивач отримує пенсію по інвалідності, тому звільнена від сплати єдиного внеску на підставі пункту 4 статті 4 Закону № 2464-VI, у зв`язку з чим єдиний внесок як фізичній особі-підприємцю за 1-3 квартали 2018 року їй не нараховувався, що підтверджується інтегрованою карткою позивача.

Разом з цим, позивачу нарахований єдиний внесок як особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність і передбачена як платник єдиного внеску пунктом 5 статті 4 Закону № 2464-VI, у сумі 7371 грн. 48 коп. станом на 31.10.2018.

Суд зазначає, що особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, не звільнені відповідно до частини 4 статті 4 Закону № 2464-VI від сплати єдиного внеску, тому зобов`язані його сплачувати незалежно від отримання пенсії по інвалідності.

Разом з цим, відповідно до ідентифікаційних даних щодо позивача, ознака незалежної професійної діяльності встановлена позивачу відповідачем 30.01.2018 відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 25.09.2017 №803 Про затвердження змін до порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.2017 за №1278/31146 та наказу Міністерства фінансів України від 06.10.2017 №839 Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.10.2017 за №1328/31196, якими урегульований порядок дій та обліку платників податків у разі неподання у строки та у випадках, передбачених Податковим кодексом України, заяв або документів для взяття на облік у контролюючих органах як платника податків та як платника єдиного внеску.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону №2464-VI облік осіб, зазначених, зокрема, у пунктах 4, 5 частини першої статті 4 цього Закону, ведеться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування, а щодо застрахованих осіб, які є учасниками накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, - з національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та Пенсійним фондом.

Взяття на облік осіб, зазначених, зокрема, у пунктах 4, 5 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється органом доходів і зборів шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників.

Взяття на облік платників єдиного внеску, зазначених, зокрема, у пунктах 4, 5 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється органом доходів і зборів з внесенням відповідних відомостей до реєстру застрахованих осіб (частина друга статті 5 Закону №2464-VI).

Відповідно до статті 5 Закону №2464-VI та інших нормативно-правових актів розроблено Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24 листопада 2014 року № 1162, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 грудня 2014 року за № 1553/26330, (далі - Порядок № 1162), який є нормативно-правовим актом у розумінні частини третьої статті 117 Конституції України та джерелом права, яке застосовується судом, відповідно до частини другої статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Цим Порядком визначаються питання взяття на облік, внесення змін до облікових даних та зняття з обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у територіальних органах Державної фіскальної служби України, надання контролюючим органам відомостей про зміну класу професійного ризику виробництва Фондом соціального страхування за період до 01 січня 2016 року, надання Пенсійному фонду України та фондам загальнообов`язкового державного соціального страхування даних про взяття/зняття з обліку платників єдиного внеску (пункт 2 розділу І Порядку № 1162).

Порядок поширюється на платників єдиного внеску, зазначених у пунктах, зокрема, 4, 5 частини першої статті 4 Закону № 2464 (пункт 3 розділу І Порядку № 1162).

Дані про взяття на облік платників єдиного внеску в порядку інформаційної взаємодії передаються державному реєстратору в день взяття їх на облік за місцезнаходженням чи місцем проживання із зазначенням: дати взяття на облік, найменування та коду за ЄДРПОУ контролюючого органу, в якому такого платника взято на облік, реєстраційного номера платника єдиного внеску (пункт 3 розділу ІІ Порядку № 1162).

Взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб-підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, як платників єдиного внеску підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) цим юридичним особам (відокремленим підрозділам) та фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Закон № 755-IV) (пункт 4 розділу ІІ Порядку № 1162).

Розділом ІІІ Порядку № 1162 встановлено порядок взяття на облік платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону № 755.

Взяття на облік платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону № 755, контролюючим органом здійснюється за місцезнаходженням чи місцем проживання у день отримання від них заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ згідно з додатком 1, заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) за формою № 12-ЄСВ згідно з додатком 2 до цього Порядку (пункт 1 розділу ІІІ Порядку №1162).

Платники єдиного внеску, зазначені в пункті 5 частини першої статті 4 Закону № 2464, подають заяву за формою № 1-ЄСВ (додаток 1) протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності (пункт 2 розділу ІІІ Порядку №1162).

Платникам єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону № 755, контролюючим органом наступного робочого дня з дня взяття на облік безоплатно надсилається (вручається) повідомлення про взяття їх на облік за формою № 2-ЄСВ згідно з додатком 2 до цього Порядку (пункт 3 розділу ІІІ Порядку №1162).

Аналіз положень цього Порядку свідчить про те, що взяття контролюючим органом на облік платників єдиного внеску осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється виключно за заявою такої особи за формою № 1-ЄСВ. Взяття на облік платників єдиного внеску осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, контролюючим органом за власною ініціативою шляхом встановлення ознаки незалежної професійної діяльності Порядок №1162 не передбачає.

Вказані правові висновки викладені в рішенні Верховного Суду від 02.09.2019 у зразковій справі №520/3939/19.

Судом встановлено, що позивач, після отримання свідоцтва №496 від 17.09.2012 про право на зайняття адвокатською діяльністю, заяву за формою № 1-ЄСВ до контролюючого органу не подавала. Натомість 30.01.2018 відповідач самостійно встановив позивачу як фізичній особі-підприємцю ознаку незалежної професійної діяльності, що не узгоджується з нормами Порядку №1162, якими визначена процедура взяття на облік платників єдиного внеску.

За вищезазначених обставин позивач була взята на облік як платник єдиного внеску всупереч діючим нормам, тому не є платником єдиного внеску як особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність. Отже нарахування єдиного внеску у сумі 7371 грн. 54 коп. здійснено без законних підстав

Враховуючи викладене, оскаржувана вимоги про стягнення боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску є протиправною та підлягає скасуванню, тому позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Позивач звільнена від сплати судового збору як особа з інвалідністю 2 групи, тому розподіл судових витрат відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДФС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18000, код ЄДРПОУ 39494893) №Ф-5827-52У від 17.11.2018 про сплату боргу (недоїмки) в розмірі 7371 грн. 54 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Головуючий суддя А.В. Руденко

Дата ухвалення рішення21.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91778756
СудочинствоАдміністративне
Сутьсплату боргу, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —580/1430/19

Рішення від 21.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Постанова від 14.06.2019

Адмінправопорушення

Лебединський районний суд Сумської області

Бакланов Р. В.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні