Рішення
від 28.09.2020 по справі 240/2185/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2020 року м. Житомир

справа № 240/2185/20

категорія 111000000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Горовенко А.В.,

розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК" до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області та Державної фіскальної служби України про скасування наказу, визнання неправомірними дій,-

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК" звернулось до суду з позовом, у якому просить:

- скасувати наказ Головного управління Державної податкової служби у Харківській області від 18.11.2019 №2242 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК"";

- визнати неправомірними дії Державної фіскальної служби України щодо включення Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК" до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області (далі - ГУ ДПС у Харківській області, відповідач) прийнятий наказ про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю АСС-ГОФРОПАК (далі - ТОВ АСС-ГОФРОПАК ) від 18.11.2019 №2242, в якому зазначено провести документальну планову перевірку з 03 грудня 2019 року тривалістю 10 робочих днів.

Зазначає, що прийняття спірного наказу, формування і включення його до плану-графіку податкових перевірок на 2019 рік не відповідає вимогам чинного законодавства України, а документальна планова перевірка TOB АСС- ГОФРОПАК призначена за відсутності підстав для її проведення.

Законодавцем запроваджено ризикоорієнтований підхід до планування перевірок платників податків, з урахуванням особливостей критеріїв суб`єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичності проведення планових заходів та переліку питань для їх здійснення. Тобто, платник податків включається до плану графіку проведення перевірок залежно від ступеня ризику в діяльності такого платника податків.

Окрім того, план-графік проведення перевірок на відповідний квартал формується у визначені терміни та має включати платників податків, які мають найбільші критерії ризику, визначені відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів, державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) №342 від 10.05.2018 (далі - Постанова №342), у тому числі за даними інформаційних систем Державної фіскальної служби.

Зазначає, що зі змісту плану-графіку проведення документальних планових виїзних перевірок суб`єктів господарювання на 2019 рік та наказу про проведення документальної планової перевірки від 18.11.2019 №2242 не вбачається:

- коли, ким та на підставі чого був підписаний та затверджений план-графік проведення документальної планової перевірки на 2019 рік щодо TOB АСС- ГОФРОПАК ;

- дати початку проведення документальної планової виїзної перевірки TOB АСС- ГОФРОПАК та строки її проведення;

- оцінки ступеня небезпеки, масштабу, виду та сфери діяльності, наявність порушень у попередній діяльності ТОВ АСС-ГОФРОПАК ;

- ступеня ризику від провадження ТОВ АСС-ГОФРОПАК господарської діяльності, та форми, зазначені у пунктах 7 і 9 постанови Кабінету Міністрів України №342;

- факт існування ризику щодо несплати ТОВ АСС-ГОФРОПАК податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи;

- переліку питань для здійснення планових заходів, за якими буде проводитися документальна планова виїзна перевірка ТОВ АСС-ГОФРОПАК ;

- мети призначення планової документальної виїзної перевірки TOB АСС- ГОФРОПАК та дублювання такої мети в наказі про проведення перевірки.

Саме тому, на переконання позивача, спірний наказ був прийнятий з перевищенням повноважень відповідачем, оскільки, аналізуючи норми податкового законодавства, можна дійти висновку, що план-графік є умовою для призначення планової документальної перевірки платника податків, а вже підставою для її проведення є наказ про проведення перевірки. Умови для призначення планової документальної перевірки платника податків повинні містити основні елементи (реквізити в плані-графіку) для подальшої реалізації у ході проведення перевірки.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 13 квітня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвала про відкриття провадження була направлена позивачу та відповідачам за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, вказана ухвала отримана відповідачами 21.04.2020 та 22.04.2020, відповідно, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідачів у поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Відповідач - Головне управління Державної податкової служби у Харківській області у строк, встановлений ч.1ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), зазначений в ухвалі про відкриття провадження у справі надіслало до суду відзив на позовну заяву за вх.№16110/20.

У відзиві на позовну заяву відповідач просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на їх необґрунтованість. Зазначає, що спірний наказ Головного управління Державної податкової служби у Харківській області від 18.11.2019 №2242 Про проведення документальної планової перевірки АСС-ГОФРОПАК відповідає необхідним вимогам законодавства.

Під час перевірки TOB АСС-ГРОФОПАК , відповідно до пункту 5 розділу 3 наказу Міністерства фінансів України Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків від 02.06.2015 №524 (далі - Порядок № 524) були виявленні ризики високого ступеня.

Вказує, що Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області проведено аналітичну роботу щодо виявлення ризиків відносно ТОВ АСС-ГОФРОПАК , як того вимагають приписи чинного законодавства.

Також зазначає, що до наказу від 18.12.2019 №2242 були включені всі передбачені податковим законодавством обов`язкові реквізити, а відтак посилання позивача на їх відсутність не відповідає дійсним обставинам справи.

Окрім суд зазначає, що 26 травня 2020 року та 28 травня 2020 року позивач надіслав до суду заяву, у якій просив продовжити йому строк для надання відповіді на відзив на позовну заяву.

Суд зазначає, що відповідно до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив. Отже, вказаною правовою нормою подання позивачем відповіді на відзив у спрощеному позовному провадженні, без повідомлення учасників справи, не передбачено.

Відповідач - Державна фіскальна служба України у строк, встановлений ч.1 ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), зазначений в ухвалі про відкриття провадження не надіслав до суду відзив на позовну заяву.

Відповідно до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Складення повного судового рішення відкладалося у зв"язку з перебуванням головуючого судді у відпустці з 15.05.2020 по 09.06.2020.

Суд, розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні докази за своїм внутрішнім переконанням, зазначає наступне.

Судом встановлено, що 22.12.2018 на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України оприлюднено інформацію про план-графік проведення документальних планових перевірок на 2019 рік до якого включено ТОВ АСС - ГОФРОПАК (а.с.43).

Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області на підставі п.п.20.1.4 п. 20.1 ст.20, п.41.1 ст.41, п.61.1, 61.2 ст.61, п.п.62.1.3 п.62.1 ст.62, п.п.75.1.2 п.75.1. ст.75, ст.77, ст.82 Податкового кодексу України та на підставі затвердженого Державною податковою службою України плану-графіка проведення документальних перевірок платників податків на 2019 рік, 18.11.2019 винесено наказ №2242 Про проведення документальної планової перевірки ТОВ АСС-ГОФРОПАК" (код за ЄДРПОУ 35070443) за адресою: вул.Паперова, буд.31. м.Коростишів, з 03 грудня 2019 року тривалістю 10 робочих днів, за період роботи з 01.01.2016 по 30.09.2019 (а.с.8).

Повідомленням Головного управління Державної податкової служби у Харківській області від 18.11.2019 №218 позивача повідомлено про те, що згідно із затвердженим Державною податковою службою України Планом-графіком проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік" та на підставі статті 77 Податкового кодексу України з 03.12.2019 буде проводитись документальна планова перевірка ТОВ АСС-ГОФРОПАК з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи Державної податкової служби (а.с.9).

Вважаючи протиправними дії Державної фіскальної служби та оскаржуваний наказ Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.п.20.1.4 п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За правилами пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - Кодекс або ПК України або повністю назва), контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

У силу вимог п.п. 75.1.2 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Не може бути предметом планової документальної перевірки питання дотримання платником податків принципу витягнутої руки , крім випадків перевірки дотримання платником податків вимог підпунктів 140.5.4, 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу.

Відтак, податковий орган наділений правом проводити перевірки, одним із різновидів яких є документальні планові перевірки.

Пунктом 77.1 статті 77 Податкового кодексу України визначено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до пункту 77.2 статті 77 Податкового кодексу України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платники податків - юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 43 підрозділу 4 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними статей 45, 49, 50, 51, 57 цього Кодексу.

У силу вимог пункт 77.4 статті 77 Податкового кодексу України про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Аналіз норм статті 77 Податкового кодексу України, свідчить про те, що план-графік проведення перевірок на відповідний квартал має формуватися у визначені терміни та включати платників податків, які мають найбільші критерії ризику щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства.

З метою забезпечення єдиного підходу до формування щоквартального плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків розроблений Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 24 червня 2015 року за №751/27196 (далі - Порядок № 524).

Відповідно до п. 4 Розділу І Порядку №524 до плану-графіка відбираються платники податків відповідно до вимог статті 77 розділу ІІ Податкового кодексу України.

Порядок відбору до плану-графіку платників податків - юридичних осіб, фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів встановлено розділом ІІІ Порядку № 524.

Формування переліку платників податків до розділів I та II плану-графіка проводиться за критеріями ризиків згідно з вимогами пункту 5 цього розділу, у тому числі за даними інформаційних систем ДФС. При плануванні на I квартал наступного року враховуються показники за результатами діяльності платника податків за 9 місяців поточного року, на II та III квартали - за попередній рік, на IV квартал - за перше півріччя поточного року. Якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, при плануванні враховуються показники за попередній рік.

До плану-графіка в першу чергу включаються платники податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, обов`язкових платежів.

З огляду на системний аналіз норм Податкового кодексу України та приписів Порядку №524 слідує, що законодавцем запроваджено ризикоорієнтовний підхід до планування перевірок платників податків, з урахуванням особливостей критеріїв суб`єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичності проведення планових заходів та переліку питань для їх здійснення.

Тобто, платник податків включається до плану-графіку проведення перевірок залежно від ступеня ризику в діяльності такого платника податків.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 31.07.2018 у справі №К/9901/39717/18.

Як свідчать матеріали справи, ТОВ АСС-ГОФРОПАК було включено до плану-графіку проведення документальних планових перевірок на 2019 рік від 22.12.2018, який оприлюднений на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України, у розділі Діяльність Плани та звіти роботи Архів (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/plani-ta-zviti-roboti/367929.html), а саме Розділ І-ІІ плану графіка Документальні планові перевірки фізичних осіб , а також вказаний План-графік із внесеними доповненнями у редакціях від 18 лютого 2019 року, 15 квітня 2019 року, 20 травня 2019 року, 14 червня 2019 року, 15 серпня 2019 року, 13 вересня 2019 року, однак які не стосувалися позивача (а.с.43, 44-47).

У подальшому, відповідно до плану-графіку проведення документальних позапланових перевірок на 2019 рік Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області винесено наказ №2242 від 18 листопада 2019 року Про проведення документальної планової перевірки ТОВ АСС-ГОФРОПАК про проведення документальної планової перевірки позивача терміном 10 робочих днів з 03 грудня 2019 року.

Таким чином, лише наказ надає контролюючому органу право на проведення документальної планової перевірки позивача та є юридично значимим, оскільки породжує для позивача певні обов`язки та наслідки.

Відповідно, дії контролюючого органу щодо формування, у тому числі затвердження, плану-графіку проведення документальних планових перевірок суб`єктів господарювання, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків.

Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків, і відповідно такий акт не порушує права останнього.

Отже, виключно результат реалізації повноваження податкового органу (саме - рішення контролюючого органу), а не процес реалізації його повноважень може бути об`єктом судового оскарження.

Аналогічна правова позиція щодо застосування зазначених норм матеріального права висловлена Верховним Судом у постанові від 30.10.2018 (справа №826/6376/16).

Відтак, Державна фіскальна служба України при включенні позивача до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік, здійснювала власні повноваження на підставі норм чинного законодавства, факт включення позивача до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік не створює для суб`єкта господарювання жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни чи припинення його прав.

Щодо позовних вимог про скасування наказу Головного управління Державної податкової служби у Харківській області від 18.11.2019 №224 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК"", суд зазначає наступне.

Відповідно до змісту вищенаведених норм Податкового законодавства вбачається, що законодавцем запроваджено ризикоорієнтований підхід до планування перевірок платників податків з урахуванням особливостей діяльності суб`єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичності проведення планових заходів та переліку питань для їх здійснення.

Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку №254 проекти річних планів-графіків складаються територіальними органами ДФС не пізніше 01 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки, квартальних планів-графіків - не пізніше 20 числа останнього місяця поточного кварталу засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС.

Разом з проектом плану-графіка (коригування плану-графіка) формуються інформаційно-аналітичні довідки за кожним платником податків з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС.

Після остаточного узгодження проектів планів-графіків (коригування планів-графіків) територіальні органи ДФС надають департаментам аудиту та податків і зборів з фізичних осіб засобами автоматизованої інформаційної системи "Управління документами" плани-графіки (коригування планів-графіків) з відповідними додатками та обґрунтування підстав включення платника податків до плану-графіка (коригування плану-графіка).

Відповідно до пункту 3 розділу III Порядку, до плану - графіку включаються платники податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, платежів.

Судом встановлено, що ТОВ "АСС-ГОФРОПАК", було включено до річного плану-графіку проведення планових перевірок платників податків на 2019 рік, який був своєчасно розміщений на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України, з дотриманням процедури такого включення, що підтверджується відповідним витягом з плану-графіка перевірок (а.с.43, 44-47)

Окрім того, Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області надано суду інформаційно-аналітичну довідку, сформовану контролюючим органом по платнику податків ТОВ "АСС-ГОФРОПАК", як підприємству, яке включається до плану-графіку перевірок на 2019 рік, відповідно до змісту якої були встановлені наступні основні критерії ризиків несплати податків:

- рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю складає 1,52 відсотків;

- рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю складає 3,07 відсотків;

- наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання із сумою податку на додану вартість понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис грн складає 19705 тис грн;

- наявність розбіжностей у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкового зобов`язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів (завищення податкового кредиту) у сумі понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загальних обсягів податкового кредиту, але не менше 100 тисяч грн складає 28.65 тис грн;

- наявність інформації правоохоронних органів, структурних підрозділів органів ДФС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із платниками податків: які мають ознаки фіктивності або стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з фіктивним підприємництвом; реєстрацію яких скасовано у судовому порядку; стосовно яких встановлено факт неподання податкової звітності протягом двох податкових (звітних) періодів; які знаходяться в розшуку; які визнані банкрутами; стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з ухиленням від сплати податків, зборів (платежів), єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування; щодо яких порушено кримінальні справи, які пов`язані з ухиленням від сплати податків, зборів (платежів), єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (а.с.75-77).

Окрім того, суд зазначає, що Головне управління Державної податкової служби у Харківській області 26.08.2020 на виконання вимог ухвали суду від 06.07.2020, в обґрунтування ризиків, що вказані в інформаційно-аналітичній довідці діяльності підприємства - Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК", яке включено до плану-графіку перевірок на 2019 рік, надіслало до суду додаткові письмові пояснення (за вх.№31619/20).

В обґрунтування наявності у діяльності позивача критеріїв ризиків несплати податків, Головне управління Державної податкової служби у Харківській області пояснило, що аналізуючи сплату позивачем податків у 2017 році контролюючим органом було встановлено, що його рівень становив лише 0,02 % доходів підприємства, а у 2018 році - 0,03%.

Відповідно до декларації з податку на прибуток ТОВ "АСС- ГОФРОПАК" за 2017 рік отримало дохід у сумі 45525756 грн та визначено до сплати податкове зобов"язання у розмірі у сумі 10157 грн (а.с.133-135).

Згідно з декларацією з податку на прибуток позивачем за 9 місяців 2018 року отримано дохід у сумі 165072538 грн, однак податок до сплати визначено лише у розмірі 46610 грн (а.с.130-132).

Головне управління Державної податкової служби у Харківській області вказує на те, що основними постачальниками позивача за 2017-2018 роки, були у тому числі: ТОВ "Коростишівська паперова фабрика", ТОВ "АСС", ТОВ "Поліграфпак Плюс". Вказані суб"єкти господарювання та позивач входять до групи підприємства "АСС". При цьому, засновниками ТОВ "АСС" і ТОВ "АСС- ГОФРОПАК" є одні і ті ж фізичні особи - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Окрім того ТОВ "АСС- ГОФРОПАК" та ТОВ "Коростишівська паперова фабрика" зареєстровані за однією адресою.

Вказує, що оскільки в період 2017-2018 роки операції ТОВ АСС- ГОФРОПАК" у значному обсязі проводились з групою пов`язаних суб`єктів господарювання та існували ризики відображення операцій в податковому обліку та їх проведення лише на паперових та електронних носіях без фактичного здійснення.

Щодо вказівки в інформаційно-аналітичній довідці про наявність інформації від правоохоронних органів, структурних підрозділів органів ДФС про ухилення від оподаткування, контролюючий орган пояснив наступне.

27 квітня 2018 року у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за №32018200000000046 зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України (далі - КК України). Слідчим ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень, слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області встановлено, що у період з 01.01.2017 по 31.03.2018, шляхом використання підприємств з ознаками фіктивності, до яких входить у тому числі, ТОВ ACC- ГОФРОПАК відбувалось ухилення від сплати податків на загальну суму 4413,68 тис гривень.

Крім того, на час включення підприємства до план-графіку проведення документальних перевірок Генеральною прокуратурою України здійснювалось досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості щодо якого 19 липня 2018 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань під №42018000000001759, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.209, ч.3 ст.212, ч.2 ст.334 КК України. Досудовим розслідуванням було встановлено, що службові особи постачальників позивача, а саме: ТОВ АСС та ТОВ Коростишівська паперова фабрика та інші, діючи умисно, ухилились від сплати податку на додану вартість, який входить в систему оподаткування, введений у встановленому законом порядку, шляхом проведення безтоварних фінансово-господарських операцій з підприємствами, що мають ознаки фіктивності та пов"язаних підприємств, та підміни номенклатури товарів, робіт та послуг, без фактичної зміни їх майнового стану на суму, яка в п"ять тисяч разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, що призвело до фактичного ненадходження до Державного бюджету України коштів в особливо великих розмірах.

Саме тому, після порівняння рівня сплати податку на прибуток та податку на додану вартість з іншими підприємствами, діяльність яких спрямована па виробництво паперової продукції, відомості про які отримано від державних органів статистики, Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області направлено до Державної фіскальної служби України пропозицію щодо включення позивача до графіку проведення перевірок платників податків у 2019 році.

Суд зауважує, що позивачем не спростовано жодних доводів Головного управління Державної податкової служби у Харківській області щодо наявності критеріїв ризиків діяльності ТОВ "АСС-ГОФРОПАК", що стали підставою для прийняття оскаржуваного наказу.

Підсумовуючи наведене, Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області надано суду докази щодо визначення ступеня ризику та інші документи, що стали підставою для включення такого товариства до Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік.

Саме тому, суд дійшов до висновку, що зважаючи на правомірність внесення позивача до плану-графіку на підставі виявлених ризиків без коригування плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік, оприлюдненому на офіційному веб-сайті до 25 грудня 2018 року, виданий наказ Головного управління Державної податкової служби у Харківській області від 18.11.2019 №2242 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК", є правомірним.

Щодо твердження позивача про безпідставність прийнятого Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області наказу, суд зазначає.

Відповідно до змісту оскаржуваного наказу, він містить найменування органу державної податкової служби, який прийняв рішення, дату рішення, найменування та реквізитів суб`єкта (об`єкта), перевірка якого проводиться, мету, вид перевірки, період діяльності, який буде перевірятися, підстави для проведення перевірки, дату початку та тривалості перевірки, підписаний в.о начальника Головного управління Державної податкової служби у Харківській області та скріплений печаткою. (а.с.8).

Щодо твердження позивача про включення до перевірки періоду з грудня 2018 року по червень 2019 року, суд зазначає.

Відповідно до змісту п. 4 Порядку № 524 та пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України періодичність проведення планових перевірок визначається також із урахуванням строку у 1095 дні (строк можливого визначення суму грошових зобов`язань платника податків), оскільки перевірка поза межами вказаного строку хоча і може бути проведена, проте у випадку спливу строків давності або його ненастання, втрачається можливість у реалізації її результатів та визначення сум грошових зобов`язань за наявності для цього підстав.

Підсумовуючи наведене, суд дійшов до висновку, що враховуючи включення позивача до плану-графіку проведення планових документальних перевірок на 2019 рік (належним чином затвердженого та оприлюдненого на офіційному сайті Державної фіскальної служби), Головне управління Державної податкової служби у Харківській області, приймаючи наказ від 18.11.2019 №2242 "Про проведення документальної планової перевірки ТОВ АСС-ГОФРОПАК , діяло на підставі чинного законодавства та в межах наданих повноважень.

Відповідно до частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні позову.

Відповідно до положень ст. 139 КАС України питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.

Керуючись статтями 6-9, 32, 77, 90, 139, 242-246, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд,-

вирішив:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС-ГОФРОПАК" (вул.Паперова, буд.31, Коростишів, Житомирська область, 12501, код ЄДРПОУ 35070443) до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) та Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування наказу, визнання неправомірними дій, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду складено у повному обсязі 28 вересня 2020 року.

Суддя А.В. Горовенко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено29.09.2020
Номер документу91809645
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/2185/20

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Постанова від 03.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 06.03.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні