Ухвала
від 25.09.2020 по справі 260/583/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залучення третьої особи

25 вересня 2020 рокум. Ужгород№ 260/583/20

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Плеханова З.Б.

при секретарі Гонтовий Ю.

за участю:

позивача: ОСОБА_1 ,

відповідача: Міжгірська районна рада Закарпатської області -представник не зявився

відповідача: Міжгірська районна державна адміністрація - представник не зявився

розглянувши у підготовчому судовому засіданні клопотання по адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Міжгірська районна рада Закарпатської області , Міжгірської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Міжгірської районної ради Закарпатської області, яким просить:

1.Прийняти даний позов до свого провадження конним та скасувати рішення Міжгірської районної ради Закарпатської області від 05 вересня 2019 року за №350 Про ліквідацію комунальної установи Міжгірська районна лікарня .

3. Визнати незаконним та скасувати рішення Міжгірської районної ради Закарпатської області від 05 вересня 2019 року за №349 Про створення Комунального некомерційного підприємства "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня" Міжгірської районної ради Закарпатської області .

4. Стягнути з відповідача судові витрати.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року залучено в якості третьої особи без самостійних вимог:-Міжгірську районну державну адміністрацію Закарпатської області .

27 квітня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання про залучення в якості третьої особи без самостійних вимог: ОСОБА_2 у звязку з тим, що вона оскаржує своє звільнення в Міжгірському районному суді Закарпатської області, однак через ліквідацію Міжгірської районної лікарні, у неї виникають проблеми з поновленням на роботі. Отже в разі задоволення позову у даній справі , ОСОБА_2 буде мати можливість захистити своє порушене трудове право.

28 травня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання про залучення в якості третьої особи без самостійних вимог: ОСОБА_3 , оскільки , даним позовом оскаржуються відповідні рішення відповідача щодо законності здійсненої ним ліквідації Міжгірської районної лікарні де вона працювала, то рішення у даній справі вплине на її права, свободи та інтереси, бо ліквідація юридичної особи не передбачає правонаступництва, а її реорганізація передбачає. Відповідно, від результату вирішення даної справи залежить законність звільнення ОСОБА_3 роботи та можливість -поновлення на ній.

18 червня 2020 року на адресу суду від представника Міжгірської районної ради Закарпатської області надйшов відзив на даний адміністративний позов.

18 червня 2020 року від позивача на адресу суду надійшло клопотання про звільнення позивача від сплати судового збору. До вказаного клопотання, позивачем надано довідки про доходи за 2019 -2020 роки.

02 липня 2020 року на адресу суду від позивача надійшла заява в порядку статті 47 КАСУ, яка була прийнята судом до розгляду в частині збільшення позовних вимог , а саме в частині : зобовязати Міжгірську районну раду Закарпатської області здійснити перетворення комунальної установи "Міжгірська районна лікарня"( код ЄДРПОУ 019926010 в комунальне некомерційне підприємство із визнанням її правонаступником усіх прав та обовязків Комунальної установи "Міжгірська районна лікарня"( код ЄДРПОУ 01992601) із прийняттям нового статуту.

В іншій частині не була прийнята до розгляду , оскільки заява містила зміну як підстав та і предмету позову, що суперечить вимогам статті 47 КАСУ.

06 серпня 2020 року на адресу суду від представника позивача надійшли письмові заперечення на відзив та заява про долучення до матеріалів справи доказів, а саме: журнал доступу до офіційного сайту Міжгірської районної ради 3 22.04.2020 року по 05.08.2020 року. Вказані документи долучені судом до матеріалів справи.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2020 року залучено в якості співвідповідача: Міжгірську районну державну адміністрацію .

19 вересня 2020 року на адресу суду від представника Міжгірської районної ради надійшли письмові заперечення проти клопотань про залучення третіх осіб: ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . Де зазначає, що обставини ліквідації комунальної установи Міжгірська районна лікарня не матимуть ніякого значення на стан виконання рішення про поновлення ОСОБА_3 та ОСОБА_2 у діючій установі.

21 вересня 2020 року від директора Комунального некомерційного підприємства "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської районної ради Закарпатської області" надійшла заява про вступ у справу третьої особи.

Вказана заява обгрунтована тим, що предметом розгляду Закарпатського окружного адміністративного суду є вимога визнати незаконним та скасувати рішення Міжгірської районної ради Закарпатської області від 05 вересня 2019 за № 349 Про створення Комунального некомерційного підприємства Лікувально - профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської районної ради Закарпатської області .

Наслідком задоволення такої вимоги буде припинення юридичної особи КНП ЛПУ Міжгірська районна лікарня Міжгірької районної ради Закарпатської області що зумовить виникнення у КНП майнових обов`язків внаслідок припинення, в тому числі і у правовідносинах із засновником - Міжгірською районною радою Закарпатської області. Так само права майнової вимоги до КНП можуть виникнути і у Міжгірської районної ради.

22 вересня 2020 року на адресу суду від представника Міжгірської районної ради Закарпатської області надійшов відзив на збільшення позовних вимог.

А також , 22 вересня 2020 року на адресу суду від представника Міжгірської районної ради Закарпатської області надійшло клопотання про залишення позовної заяви без руху.

Вказане клопотання обгрунтоване тим що на час подання заяви про збільшення позовних вимог позивачем не сплачено установлений законом розмір судового збору за одну вимогу немайнового характеру.

24 вересня 2020 року від представника Міжгірської районної ради Закарпатської області на виконання ухвали суду від 16.08.2020 року надано витребовувані судом документи, а саме: копія рішення Міжгірської районної ради № 341 від 04.06.2019 про вступ до складу засновників та затвердження статуту Міжгірської районної лікарні; копія розпорядження голови Міжгірської районної ради № 05 від 24.05.2019 про скликання пленарного засідання; копія протоколу засідання Міжгірської районної ради від 04.06.2019; копія договору про надання платних послуг хостингу і реєстрації доменних імен №43 від 25.09.2019 р. Вказані документи були долучені судом до матеріалів даної адміністративної справи.

24 вересня 2020 року , від позивача надійшла заява про долучення до матеріалів справи інформації про роботу офіційного сайту Міжгірської районної ради за серпень-вересень 2020 року. Вказані документи були долучені судом до матеріалів даної адміністративної справи.

Щодо клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору, суд зазначає наступне.

Вказана заява обгрунтована тим, що матеріальний стан ОСОБА_1 на даний час є скрутним, оскільки позивач звільнений з роботи в 2019 то відповідно він всі свої попередні заощадження вже використав.

В судовому засіданні позивач просив задовольнии вищезазначене клопотання.

Інші учасники судового процесу в дане підготовче судове засідання не зявилися, про дату час та місце судового розгляду повідомлялися належним чином.

Так, відповідно Відомостей з державного реєстру фізичних осіб- платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків від 03.06.2020 року №13295 дохід ОСОБА_1 за 12 місяців 2019 року становить 82726,70 грн. Відповідно Відомостей з державного реєстру фізичних осіб- платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків від 03.06.2020 року №13296 дохід ОСОБА_1 за 1 квартал 2020 року становить 0,00 грн.

Як доказ вищенаведеного надано довідки про доходи з державного реєстру фізичних осіб за 2019-2020 роки (Т.2 а.с.125-128)

Згідно з частинами першою, другою статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до положень частин першої, другої статті 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Згідно з ч.1 п. 3 ст.8 Закону України Про судовий збір , регламентовано, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю. Згідно з ч.2 ст.8 Закону України Про судовий збір , суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Відповідно до статті 9 ЗУ "Про судовий збір" кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення судочинства та функціонування органів судової влади, а також на забезпечення архітектурної доступності приміщень судів, доступності інформації, що розміщується в суді, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Наразі з 25 травня 2020 року у Закарпатського ОАС відсутні кошти на відправлення поштової кореспонденції, в тому числі і в даній справі у звязку із незабезпечення державного фінансування.

Враховуючи майновий стан позивача та те що даний спір стосується трудових прав позивача , суд дійшов висновку про відстрочення позивачу сплату судового збору за вимогу згідно поданої ним заяви про збільшення позовних вимог до закінчення судового розгляду по суті .

Оскільки суд дійшов висновку про відстрочення позивачу сплату судового збору за вимогу згідно поданої ним заяви про збільшення позовних вимог до закінчення судового розгляду по суті , то клопотання позивача про залишення даного позову без руху не підлягає до задоволення.

Щодо клоплтань про залучення в якості третіх осіб без самостійних вимог: Комунальне некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської районної ради Закарпатської області та ОСОБА_2 ОСОБА_3 , суд зазначає наступне.

Згідно ст. 49 ч.2 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

У зв`язку з вищенаведеним та виходячи із змісту позовних вимог та предмету спору, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог: Комунальне некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської районної ради Закарпатської області , ОСОБА_2 , ) ОСОБА_3 , оскільки рішення по даній справі може вплинути на їхправа та обовязки .

У відповідності до ст. 9 частини 4 КАСУ суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі, щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Згідно ст.73 ч.2 КАСУ предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Для можливості встановлення всіх обставин справи суду необхідно вивчити інформацію чи працював сайт Міжгірської районної ради Закарпатської області http://www.mizg-rada.gov.ua у період з 01.01.2019 по 01.04.2020 року, чи був зламаний сайт Міжгірської районної ради 22 червня 2020 року, зазначити періоди та причини нероботи сайту, чи зверталася Міжгірська районна рада з приводу нероботи сайту . Якщо так, то коди і які результати таких звернень, докази оприлюднення: проекту Рішення Міжгірської районної ради від 04.06.2019 року, яким затверджено Статут Міжгірської районної лікарні та та докази оприлюднення самого рішення ( в тому числі скріншоти із сайту Міжгірської районної ради), докази оприлюднення Розпорядження голови Міжгірської районної ради № 5 від 24 травня 2019 року ( в тому числі, скріншоти із сайту Міжгірської районної ради)

Частиною 3 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Приписами ч.ч. 1, 5-6 ст. 80 КАС України унормовано, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. У відповідності до вимог ч. ч. 6-7 ст. 80 КАС України, будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. При цьому, суд звертає увагу, що в силу ч. 8 ст. 80 КАС України, у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

Враховуючи викладене, з метою об`єктивного, повного і всебічного розгляду справи, суд вважає за необхідне витребувати від сторін по справі вищезазначені документи.

У відповідності до п.2 ч.2 ст. 181 КАСУ суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадку залучення до участі або вступу у справу третьої особи.

Керуючись ст.ст.49, 80,246,248 КАСУ

У Х В А Л И В:

1. Залучити в якості третіх осіб без самостійних вимог:

1)Комунальне некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської районної ради Закарпатської області ( код ЄДРПОУ 43218512 : смт. Мжгіря. вул. Возєднання, будинок 4.

2) ОСОБА_2 : АДРЕСА_1

3) ОСОБА_3 , АДРЕСА_2

Суд надає третім особам для дачі пояснень 10 днів з дня отримання ухвали. Письмові пояснення треті особи зобовязані надіслати суду, а також всім учасникам судового розгляду, на підтвердження чого надати суду докази направлення.

2. Зобовязати ФОП ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 )надати суду в строк 7 днів з дня отримання даної ухвали інформацію:

- чи працював сайт Міжгірської районної ради Закарпатської області http://www.mizg-rada.gov.ua у період з 01.01.2019 по 01.04.2020 року

- чи був зламаний сайт Міжгірської районної ради 22 червня 2020 року

- зазначити періоди та причини нероботи сайту

- чи зверталася Міжгірська районна рада з приводу нероботи сайту . Якщо так, то коди і які результати таких звернень.

3. Зобовязати Міжгірську районну раду надати суду в строк 7 днів з дня отримання ухвали:

- докази оприлюднення: проекту Рішення Міжгірської районної ради від 04.06.2019 року, яким затверджено Статут Міжгірської районної лікарні та та докази оприлюднення самого рішення ( в тому числі скріншоти із сайту Міжгірської районної ради)

-докази оприлюднення Розпорядження голови Міжгірської районної ради № 5 від 24 травня 2019 року ( в тому числі, скріншоти із сайту Міжгірської районної ради)

Суд розяснює , що згідно 149 КАСУ:

Суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках:

1) невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу;

2) зловживання процесуальними правами, вчинення дій або допущення бездіяльності з метою перешкоджання судочинству;

3) неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень;

4) використання під час процедури врегулювання спору за участю судді портативних, аудіотехнічних пристроїв, а також здійснення фото- і кінозйомки, відео-, звукозапису.

Суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках:

1) повторного чи систематичного невиконання процесуальних обов`язків;

2) неодноразового зловживання процесуальними правами;

3) повторного чи систематичного неподання витребуваних судом доказів без поважних причин або без їх повідомлення;

4) невиконання ухвали про забезпечення позову або доказів.

У випадку невиконання процесуальних обов`язків, зловживання процесуальними правами представником учасника справи суд з урахуванням конкретних обставин справи може стягнути штраф як з учасника справи, так і з його представника.

4. В клопотанні представника Міжгірської районної ради про залишення позову без руху відмовити. Відстрочити позивачу сплату судового збору за вимогу згідно поданої ним заяви про збільшення позовних вимог до закінчення судового розгляду по суті .

5.Відкласти підготовче судове засідання на 20 жовтня 2020 року на 15-00 годин.

Ухвалу направити учасникам судового розгляду, а третім особам - також позовну заяву з додатками.

З інформацією по справі учасники можуть ознайомитися за веб-адресою: http://adm.zk.court.gov.ua на офіційному веб-порталі судової влади.

Справу буде розглянуто суддею Плеханова З.Б. одноособово.

Згідно вимог ст. 44 КАСУ учасники справи зобов`язані:

1) виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; 2) сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; 3) з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; 4) подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; 5) надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; 6) виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; 7) виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

6. За введення суду в оману щодо фактичних обставин справи винні особи несуть відповідальність, встановлену законом.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя З.Б.Плеханова

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 29 вересня 2020 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено29.09.2020
Номер документу91843044
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/583/20

Ухвала від 24.02.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кібенко О. Р.

Ухвала від 12.02.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кібенко О. Р.

Ухвала від 11.02.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кібенко О. Р.

Ухвала від 21.01.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кібенко О. Р.

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кібенко О. Р.

Постанова від 11.11.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 21.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 15.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 09.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні