Постанова
від 21.09.2020 по справі 813/1208/17
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2020 рокуЛьвівСправа № 813/1208/17 пров. № А/857/8402/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Большакової О.О., Шинкар Т.І.

за участю секретаря судового засідання Ратушної М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Державної судової адміністрації України та Львівського апеляційного суду на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 року про заміну сторони у справі правонаступником (головуючий суддя Качур Р.П., судді: Гулик А.Г., Коморний О.І., м. Львів) по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Львівського апеляційного суду, Державної судової адміністрації України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Державної казначейської служби України про визнання неправомірними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 28.03.2017 звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Львівського апеляційного суду, Державної судової адміністрації України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Державної казначейської служби України в якому просив визнати протиправними дії та бездіяльність Апеляційного суду Львівської області щодо невиплати позивачу при виході у відставку вихідної допомоги у розмірі 10 місячних заробітних плат за останньою посадою; зобов`язати Апеляційний суд Львівської області нарахувати та виплатити позивачу вихідну допомогу у розмірі 10 місячних заробітних плат за останньою посадою, що складає 295075,00 грн.; зобов`язати Державну судову адміністрацію України профінансувати (видати) Апеляційний суд Львівської області коштами для виплати позивачу вихідної допомоги у розмірі 10 місячних заробітних плат за останньою посадою, що складає 295075,00 грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2019 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

ОСОБА_1 подав заву про перегляд вказаного рішення суду першої інстанції у зв`язку з виключиними обставинами.

Крім того, заяви також додав клопотання про заміну відповідача у справі - Апеляційного суду Львівської області, правонаступником - Львівським апеляційним судом. Вказав, що останній набув прав і обов`язків Апеляційного суду Львівської області у зв`язку із ліквідацією такого, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 17.06.2020 задоволено клопотання ОСОБА_1 про заміну відповідача Апеляційного суду Львівської області правонаступником Львівським апеляційним судом у даній справі № 813/1208/17.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Державна судова адміністрація України та Львівський апеляційний суд оскаржили його в апеляційному порядку, вважають, що зазначене рішення є необгрунтованим, безпідставним, таким, яке ухвалене без урахування всіх обставин справи, а тому просять скасувати ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 17.06.2020 та прийняти нове рішення, яким залишити клопотання ОСОБА_1 без задоволення.

В апеляційній скарзі Державна судова адміністрація України зазначає, що позивач був суддею Апеляційного суду Львівської області та перебував із зазначеним судом у трудових відносинах.

Крім того, на підставі постанови Верховної Ради України від 08.09.2016 № 1515-VIII Про звільнення суддів наказом голови Апеляційного суду Львівської області позивача відраховано зі штату Апеляційного суду Львівської області.

Також, апелянт нагалошує, що первинний позов у справі № 813/1208/17 про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії щодо невиплати вихідної допомоги під час виходу судді у відставку був пред`явлений до Апеляційного суду Львівської області, з яким позивач перебував у трудових відносинах.

Разом з тим, оскаржуваним рішенням про задоволення клопотання позивача правонаступником Апеляційного суду Львівської області визнано Львівський апеляційний суд.

Ураховуючи, що Львівський апеляційний суд був неналежним відповідачем у справі № 813/1208/17, у суду першої інстанції були відсутні правові підстави для задоволення клопотання про заміну відповідача.

Відповідно до частини першої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Реорганізація юридичної особи - це повна або часткова заміна власників корпоративних прав підприємства, зміна організаційно-правової форми організації бізнесу, ліквідація окремих структурних підрозділів або створення на базі одного підприємства кількох, наслідком чого є передача або прийняття його майна, коштів, прав та обов`язків правонаступником.

Ліквідація юридичної особи - припинення існування юридичної особи шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Указом Президента України від 29.12.2017 № 452/2017 Про ліквідацію апеляційних судів та утворення апеляційних судів в апеляційних округах Апеляційний суд Львівської області ліквідовано та створено - Львівський апеляційний суд в апеляційному окрузі, що включає Львівську область, з місцезнаходженням у місті Львові.

За частиною шостою статті 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів у разі ліквідації суду, що здійснює правосуддя на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (відповідних адміністративно-територіальних одиниць), та утворення нового суду, який забезпечує здійснення правосуддя на цій території, суд, що ліквідується, припиняє здійснення правосуддя з дня опублікування в газеті Голос України повідомлення голови новоутвореного суду про початок роботи новоутвореного суду.

4 жовтня 2018 року в газеті Голос України опубліковано повідомлення голови Львівського апеляційного суду про початок роботи новоутвореного суду, таким чином, Апеляційний суд Львівської області було ліквідовано та створено Львівський апеляційний суд, який не є його правонаступником.

Крім того, ліквідаційні процедури апеляційних судів, в тому числі, Апеляційного суду Львівської області тривають і досі через необхідність вжиття усіх заходів, передбачених статтею 111 ЦК України та Планом заходів з ліквідації апеляційних судів, затвердженого наказом ДСА України від 20 вересня 2018 року № 474, у зв`язку із неможливістю передачі зазначених обов`язків до будь-якої новоствореної організації або іншої установи.

Отже, в даному випадку відсутні ознаки реорганізації Апеляційного суду Львівської області, а тому новоутворений Львівський апеляційний суд не є правонаступником ліквідованого суду і здійснює лише свої функції відправлення правосуддя у зазначеному окрузі.

Ураховуючи, що позивач не перебував у трудових відносинах з Львівським апеляційним судом та звільнений у відставку до початку роботи новоутвореного суду, а тому Львівський апеляційний суд не може нести зобов`язання за Апеляційний суд Львівської області, так як не є його правонаступником.

Львівський апеляційний суд в апеляційній скарзі навів доводи аналогічні за змістом та по суті твердженням викладеним в апеляційній скарзі ДСА України.

Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

У відповідності до вимог ч.1,ч.2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із заявою про перегляд за виключними обставинами рішення Львівського окружного адміністративного суду від 27.11.2019 в адміністративній справі № 813/1208/17 за позовом ОСОБА_1 до Апеляційного суду Львівської області, Державної судової адміністрації України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Державної казначейської служби України про визнання неправомірними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

До позовної заяви також додав клопотання про заміну відповідача у справі - Апеляційного суду Львівської області, правонаступником - Львівським апеляційним судом. Вказав, що останній набув прав і обов`язків Апеляційного суду Львівської області у зв`язку із ліквідацією такого, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відтак просить замінити відповідача у справі в порядку ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглядаючи вказане клопотання, суд першої інстанції правильно врахував, що відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до п. 1 Указу Президента України Про ліквідацію апеляційних судів та утворення судів в апеляційних округах № 452/2017 від 26.12.21017 ліквідовано Апеляційний суд Львівської області. Згідно з пп. 12 п. 2 цього Указу утворено Львівський апеляційний суд в апеляційному окрузі, що включає Львівську область з місцезнаходженням у місті Львові.

Указом Президента України Про переведення суддів № 297/2018 від 28.09.2018 суддів Апеляційного суду Львівської області переведено до новоствореного Львівського апеляційного суду.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до такого внесено запис № 14151110005019455 від 17.02.2020 про припинення Апеляційного суду Львівської області (код за ЄДРПОУ 02892356).

Оскільки Апеляційний суд Львівської області припинив свою роботу у результаті ліквідації, його права та обов`язки перейшли до новоствореного правонаступника - Львівського апеляційного суду (79008 м. Львів вул. Соборна 7; код за ЄДРПОУ 42262398), то суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення клопотання позивача про заміну сторони у справі правонаступником.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст.325, ст. 328 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

апеляційні скарги Державної судової адміністрації України та Львівського апеляційного суду залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 року про заміну сторони у справі правонаступником по справі № 813/1208/17 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді О.О. Большакова

Т.І. Шинкар

повний текст складено 29.09.2020

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91850472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1208/17

Постанова від 10.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Постанова від 10.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Окрема думка від 30.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Постанова від 21.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Постанова від 21.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні