Рішення
від 01.10.2020 по справі 400/4192/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2020 р. № 400/4192/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., за участю секретаря судового засідання Ткач Г.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом:Офіційного спостерігача від громадської організації "Всеукраїнська правозахисна група "Верховенство права" ОСОБА_1 , АДРЕСА_1

до відповідача:Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001

треті особи:Обласна організація Політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області, вул. Декабристів, 43/21, корпус А, м. Миколаїв, 54020

про:визнання протиправною та скасування постанови від 27.09.2020 № 48,

За участю:

предчставника позивача: не з`явився;

представника відповідача: не з`явився;

представника третьої особи: не з`явився,

ВСТАНОВИВ:

29.09.2020 року до Миколаївського окружного адміністративного суду звернувся офіційний спостерігач від громадської організації "Всеукраїнська правозахисна група "Верховенство права" ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області (далі - відповідач) з вимогою: визнати протиправною та скасувати постанову Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області "Про реєстрацію кандидатів в депутати Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області, включених до єдиного виборчого списку обласної організації Політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області" № 48 від 27.09.2020 року.

Ухвалою від 29.09.2020р. суд призначив справу № 400/4192/20 до розгляду з особливостями розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, визначених статтями 273-277 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалою від 29.09.2020р. суд залучив до участі у справі Обласну організацію Політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача (далі - третя особа).

Свої позовні вимоги ОСОБА_1 обгрунтував тим, що з оскаржуваної постанови відповідача вбачається те, що кандидати в депутати Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області обласною організацією Поличної партії "Миколаївці" в Миколаївській області висунуті 20.09.2020р. Пр цьому, обласна організація Політична партія "Миколаївці" в Миколаївській області була створена лише 22.09.2020р. Виходячи з оскаржуваного рішення відповідач 27.09.2020р. зареєстрував кандидатів в депутати Миколаївської міської ради Миколаївського раойну Миколаївської області Крім того, згідно повідомлення №98 від політичної партії "Миколаївці", що надійшло до відповідача 19.09.2020р., третьою особою було проведено 20.09.2020р. конференцію з метою висування кандидатів у депутати в Миколаївську міську раду Миколаївського району. Позивач вказав в позові, що організація партії може бути висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку. Згідно повідомлення № 98 політичної партії "Миколаївці" вбачається, що воно подане політичною партією, а не місцевою організацією політичної партії. Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.09.2020р. було проведено реєстрацію облансої організації політична партія "Миколаївці" в Миколаївській області. Отже, позивач вважає, що третьою особою - Обласною організацією Політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області було порушено порядок висування кандидатів, що є підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, а відповідачем в свою чергу не було дотримано порядку висування кандидатів у депутати та ухвалено незаконне рішення про їх реєстрацію.

Представник відповідача письмового відзиву на позовну заяву до суду не надав. У судовому засіданні 30.09.2020р. пояснив, що Миколаївська міська територіальна виборча комісія Миколаївського району Миколаївської області діє на підставі та в межах своїх повноважень. Комісія є колегіальним органом, який приймає свої рішення шляхом голосування членів такої комісії. Відповідач пояснив, що комісією було перевірено надані третьою особою документи на відповідність вимогам Закону України "Про місцеві вибори". Порушень в оформленні наданих документів відповідачем не виявлено. Оскаржуване рішення прийняте відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства України. В задоволенні позову відповідач просив відмовити.

Третя особа 30.09.2020р. надала до суду письмові пояснення щодо позову. В своїх поясненнях третя особа вказала, що позовні вимоги не визнає. Рішення про утворення ООПП "Миколаївці" було прийнято на конференції, яка оформлена протоколом від 15.09.2020р. Статусу організації політичної партії Обласна організація політична партії "Миколаївці" в Миколаївській області (далі - ООПП) набула з 16.09.2020р. Згідно вимог Закону України "Про політичні партії" третьою особою було повідомлено в 10-денний строк субєкта державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тобто з 20.09.2020р. третя особа набула статусу організації політичної партії та мала право висувати кандидатів на вибори. Також представник третьої особи у своїх поясненнях до позову та в судовому засіданні зазначив, що умови реєстрації кандидатів у депутати міських рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше) встановлені ст.222 Виборчий кодекс України, які були виконаніпри винесенні оскаржуваної постанови. Третя особа вважає, що будь-якого порядку висування кандидатів на місцевих виборах встановленого ст.216-218 ВК України не порушувала.

Суд, заслухавши пояснення сторін в судовому засіданні, вивчивши наявні матеріали справи, виходить з наступного.

Відповідно до п.1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 р. № 795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та 3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р. , згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

На підставі прийнятих вище рішень, з метою участі у виборчому процесі, на установчій конференцієї Обласної організації політичної партії "Миколаївці" прийнято рішення про утворення ООПП "Миколаївці", що підтверджується протоколом від 15.09.2020р.

Рішенням Президії Вищої ради політичної партії "Миколаївці" від 16 вересня 2020 року затверджено рішення Установчої Конференції Обласної організації політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області.

Як вказав позивач в позові, 19.09.2020 року до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області надійшло повідомлення від політичної партії "Миколаївці" за вхідним № 98, з якого вбачається, що політична партія "Миколаївці" повідомляє про проведення 20.09.2020 року о 8:00 годині Конференції з метою висування кандидатів у депутати в Миколаївську міську раду Миколаївського району Миколаївської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Миколаївської міської ради. Інших повідомлень від третьої особи до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області не надходило.

27 вересня 2020 року Миколаївська міська територіальна виборча комісія Миколаївського району Миколаївської області з перших виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року прийняла постанову № 48 Про реєстрацію кандидатів в депутати Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області, включених до єдиного виборчого списку обласної організації політична партії "Миколаївці" в Миколаївській області.

З оскаржуваної постанови вбачається, що кандидати в депутати Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області обласною організацією політичної партії "Миколаївці" висунуті 20.09.2020р.

При цьому, як зазначає позивач, обласна організація політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області була створена лише 22.09.2020р.

Позивач вважає, що така постанова винесена з порушенням порядку висування кандидатів, що є підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, тому підлягає скасуванню, в зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

З урахуванням вищевикладеного, суд зазначає, що Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-IX відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 1 статті 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Частиною 3 ст. 196 ВК України виборчий процес завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів виборів у порядку, передбаченого цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст. 216 ВК України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і

закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Частиною 2 ст. 216 ВК України передбачено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 ьтисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно ч.3 ст. 216 ВК України організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

У відповідності до ч.1 ст. 217 ВК України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

У разі прийняття політичною партією рішення про участь її місцевих організацій у виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у містах рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч та більше), виборах міських голів у такому рішенні також зазначаються найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії, а також прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії.

Копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, засвідчена підписом керівника та печаткою партії, не пізніш як за 48 днів до дня голосування подається до Центральної виборчої комісії.

Центральна виборча комісія не пізніш як за 45 днів до дня голосування оприлюднює перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, на своєму офіційному веб-сайті.

Частиною 2 ст.217 ВК України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Згідно ч.4 ст.217ВК України обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм);

У відповідності до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст.222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за

формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 ВК України, який серед іншого, передбачає, що :

1. кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу;

2. подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування;

3. особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися

кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається;

4. особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається;

5. у разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат".

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій.

У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.

6. територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації;

7. список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу;

8. у разі реєстрації кандидатів у депутати представнику організації партії у територіальній виборчій комісії разом з копією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати у триденний строк з дня його прийняття видаються посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії. Відомості про реєстрацію кандидатів у депутати в єдиному виборчому окрузі із зазначенням суб`єкта висування, порядкового номера кандидата, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, номера територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата, та порядкового номера кандидата у відповідному територіальному виборчому списку кожного кандидата в депутати (крім першого кандидата) передаються для оприлюднення на офіційному веб - сайті Центральної

виборчої комісії у встановленому нею порядку.

Частиною 1 ст. 230 ВК України передбачено, що територіальна виборча комісія відмовляє у реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій на місцевих виборах у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Пунктом 2 частини 1 статті 12 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено, що політичні партії мають право: брати участь у виборах Президента України, до Верховної Ради України, до інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у порядку, встановленому відповідними законами України.

Відповідно до ч.8, 9 ст.11 Закону України "Про політичні партії в Україні" обласні, міські, районні організації, первинні осередки політичної партії або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, утворюються в порядку, визначеному статутом партії. Рішення про утворення обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії та іншого структурного утворення, передбаченого статутом партії, приймається на установчих зборах (конференції) обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії або іншого структурного утворення, передбаченого статутом партії, оформляється протоколом, який підписують головуючий та секретар.

Рішення про утворення ООПП "Миколаївці" було прийнято на установчій конференції, яка оформлена протоколом від 15 вересня 2020 року.

Пунктом 5.2.2. Статуту політичної партії "Миколаївці" (затвердженого протоколом № 1 від 16 серпня 2020 року) встановлено, що обласна, республіканська в Автономній Республіці Крим, Київська та Севастопольська міські організації Партії набувають статусу організації Партії після затвердження рішення її установчої Конференції і взяття її на облік Президією Вищої ради Партії. Обласна, республіканська в Автономній Республіці Крим, Київська та Севастопольська міські організації Партії реєструються у встановленому законодавством порядку.

Рішенням Президії Вищої ради політичної партії "Миколаївці" від 16 вересня 2020 року затверджено рішення Установчої Конференції Обласної організації політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області.

Таким чином, ООПП "Миколаївці" набула статусу організації політичної партії "Миколаївці" з 16 вересня 2020 року.

Відповідно до ч.3, 9 ст.11 Закону України "Про політичні партії в Україні" про утворення обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії,

передбачених статутом партії, повідомляється суб`єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у 10- денний строк з дня їх утворення. Політична партія забезпечує внесення змін до відомостей про політичну партію, її обласні, міські і районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, а також про первинні осередки політичної партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", у 10- денний строк після прийняття рішень з цих питань.

Закон України "Про політичні партії в Україні" є спеціальним законом у сфері створення та діяльності політичних партій, яким передбачено саме повідомлення суб`єкта державної реєстрації про утворення обласних організацій політичних партій протягом 10- ти днів з дня їх утворення.

Про утворення ООПП "Миколаївці" в десятиденний строк було повідомлено суб`єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Враховуючи зазначене, станом на 20 вересня 2020 року ООПП "Миколаївці" набула статусу організації політичної партії ""Миколаївці"" та мало право висувати кандидатів.

Окремо слід зазначити, що рішення про утворення обласної організації приймалось в межах внутрішньо-організаційної діяльності партії.

Частиною 3 статті 4 Закону України "Про політичні партії в Україні" встановлено, що, втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняється, за винятком випадків, передбачених цим Законом.

Умови реєстрації кандидатів у депутати міських рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) встановлені ст.222 ВК України, які були виконані при винесенні оскаржуваної постанови №48.

Тому, з урахуванням вищеззаначеного, суд вважає, що третя особа будь-якого порядку висування кандидатів на місцевих виборах встановленого ст.216-218 Виборчим кодексом України ООПП "Миколаївці" не порушувала.

Надаючи оцінку рішенню відповідача, суд зазначає, що відповідно до наданих стронами пояснень та письмових доказів порушень ст.ст.216, 217, 218 Виборчого кодексу України з боку політичної партії "Миколаївці" та ООПП "Миколаївці" в Миколаївській області не вбачається.

Відтак, суд погоджується з позицією відповідача про те, що при прийнятті та вивченні наданих ООПП "Миколаївці" в Миколаївській області для реєстрації документі, порушень вимог Виборчого кодексу Украни встановлено не було.

Обставини на які посилається позивач не можна вважати порушеннями вимог ст.ст.216, 217, 218 Виборчого кодексу України.

Таким чином, суд не вбачає порушень з боку відповідача при прийнятті ним постанови "Про реєстрацію кандидатів в депутати Миколаївської міської ради Миколаївського району Миколаївської області, включених до єдиного виборчого списку обласної організації Політичної партії "Миколаївці" в Миколаївській області" № 48 від 27.09.2020 року.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що доводи позивача не знайшли своє підтвердження при розгляді справи по суті.

В силу вимог до ст.4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

За подання до адміністративного суду позову немайнового характеру фізичною особою передбачено сплату судового збору за ставкою, що становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У відповідності до Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 1 січня 2020 року становив 2102 грн.

Таким чином, судовий збір за подання адміністративного позову складає 840,80 грн.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи с\д одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподіл\ счдових витрат, встановлених цим Кодексом.

При поданні позову судовий збір позивачем сплачено не було, доказів наявності у позивача пільг щодо сплати судового збору до матеріалів справи позивачем не надано. Відповідно до вимог ст.139 КАС України, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача судовго збору за подання позовної заяви в розмірі 840,80грн.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 273-277 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову Офіційного спостерігача від громадської організації "Всеукраїнська правозахисна група "Верховенство права" ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Миколаївської міської територіальної виборчої комісії Миколаївського району Миколаївської області (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 43756033) відмовити.

3. Стягнути з Офіційного спостерігача від громадської організації "Всеукраїнська правозахисна група "Верховенство права" ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) на користь Держави (отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір в розмірі 840,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку визначеному ст.272 Кодексу адмінстартивного судочинства.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя І. А. Устинов

Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91908979
СудочинствоАдміністративне
Суть:визнання протиправною та скасування постанови від 27.09.2020 № 48,

Судовий реєстр по справі —400/4192/20

Постанова від 02.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні