Рішення
від 02.10.2020 по справі 260/3165/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

02 жовтня 2020 року м. Ужгород№ 260/3165/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Микуляк П.П.,

суддів - Ващилін Р.О., Гебеш С.А.,

при секретарі судового засідання - Петрус К.І.,

за участю:

Позивач: Кандидат на посаду Ужгородського міського голови Слободянюк С.М., представник - Мікрюков С.В.,

Відповідач: Ужгородська міська територіальна виборча комісія Ужгородського району Закарпатської області, представник - Куруц А.А.,

Третя особа: Кандидат на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії "Рідний дім" Білак О.П., представник - Пекарь В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кандидата на посаду Ужгородського міського голови ОСОБА_1 до Ужгородської міської територіальної виборчої комісії Ужгородського району Закарпатської області, третя особа - Кандидат на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії "Рідний дім" ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Кандидат на посаду Ужгородського міського голови ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Ужгородської міської територіальної виборчої комісії Ужгородського району Закарпатської області, третя особа - Кандидат на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії "Рідний дім" - ОСОБА_2 , яким просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення від 25.09.2020 року №15 Ужгородської міської територіальної виборчої комісії Ужгородського району про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Позовна заява мотивована тим, що 25.09.2020 Ужгородська міська територіальна виборча комісія Ужгородського району при ухваленні рішення №15 про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії Рідний дім ОСОБА_2 на місцевих виборах не звернула увагу на виписку із спеціального (депозитного) рахунку ТВК, відповідно до якої кошти були внесені на спеціальний рахунок ТВК 21.09.2020 року з рахунку політичної партії "Рідний дім", що знаходиться в АБ УКРГАЗБАНК , а Закарпатська обласна партійна організація політичної партії "Рідний дім" не має статусу юридичної особи, що унеможливлює відкриття банківського рахунку.

Крім того, позивач зазначає, що чинним законодавством повторне подання документів про реєстрацію до ТВК не передбачено, а отже строк визначений для сплати грошової застави для кандидата на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії "Рідний дім" ОСОБА_2 завершився 21.09.2020 року.

Позивач вважає, що Ужгородська міська територіальна виборча комісія Ужгородського району у відповідності до п.2 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України зобов`язана була відмовити в реєстрації кандидата на посаду міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії "Рідний дім" Білак О.П з мотивів невідповідності поданих документів вимогам Виборчого кодексу України та повторної сплати грошової застави після реєстрації пакету документів.

Представником відповідача до суду було подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого заявлений позов вважає необґрунтованим, а рішення відповідача законним, оскільки Закарпатська обласна організація політичної партії Рідний дім при реєстрації кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білак О.П. дотрималася умов передбачених ст. 221, 224, 225 Виборчого кодексу Україна та надала всі необхідні документи для такої реєстрації.

Також представник відповідача зазначає, що кошти на рахунок ТВК від Закарпатської ОПО ПП Рідний дім надійшли у безготівковій формі та були сплачені 24.09.2020р. до моменту подання документів відповідачеві, таким чином, відповідач прийняв рішення у межах своїх повноважень відповідно до ст. 36 ВК України.

Третьою особою до суду було подано пояснення, щодо позовної заяви, відповідно до яких вважає, що доводи позивача, які наведені у позовній заяві підлягають відхиленню, оскільки прийнятою Постановою №15 Ужгородської міської територіальної виборчої комісії про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року жодних прав позивача порушено не було, крім того, позивачем не доведено, які саме порушення законодавства допущені відповідачем, а також яким чином такі порушення впливають на законні права та інтереси позивача, як суб`єкта виборчого процесу.

В судовому засіданні представник позивача підтримав висунуті позивачем позовні вимог та просив суд такі задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив щодо задоволення висунутих позовних вимог та просив суд у їх задоволенні відмовити повністю.

Представник третьої особи в судовому засіданні заперечив щодо задоволення позовних вимог та просив суд у задоволенні таких відмовити.

Дослідивши подані сторонами документи, матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено та не заперечувалося сторонами, що 21 вересня 2020 року ЗОПО ПП Рідний Дім до Ужгородської міської територіальної виборчої комісії було подано пакет документів про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білак О.П. та зареєстровано за №4 в Журналі обліку вхідної документації.

23 вересня 2020 року ЗОПО ПП Рідний Дім звернулася до відповідача із заявою про повернення документів. (а.с.56)

Того ж дня, весь пакет документів був повернутий представникові ЗОПО ПП Рідний дім .

24 вересня 2020 року ЗОПО ПП Рідний дім до Ужгородської міської територіальної виборчої комісії було подано пакет документів про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білак О.П.

25 вересня 2020 року Постановою №15 відповідач прийняв рішення про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови від ЗОПО ПП Рідний дім ОСОБА_2 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, за дане рішення проголосувало 10 членів комісії, 7 утрималося.

Особливості судового провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені статтею 273 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Частиною 4 ст.273 КАС України передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.

Згідно преамбули Виборчого кодексу України №396-IX від 19.12.2019 року цей Кодекс відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України «Про Центральну виборчу комісію» , «Про Державний реєстр виборців» , іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ст.2 ВК України).

Виборчий процес, у розумінні ч.1 ст.20 ВК України - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є, зокрема, кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст.64 ВК України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Таким чином, в розумінні ст.22 ВК кандидат на посаду Ужгородського міського голови Слободянюк С.М. є суб`єктом виборчого процесу.

У зв`язку із зазначеним вище, враховуючи специфіку спірних правовідносин і норм, які регулюють питання складу учасників справи у цих правовідносинах, судом резюмується, що позивач наділений адміністративною процесуальною правосуб`єктністю.

Приписами ст. 221 ВК України встановлено, що право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею.

Організація партії може висунути кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до ст.193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

Висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії здійснюється рішенням конференції, зборів організації партії. У разі висування на конференції, зборах організації партії кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів більше ніж однієї сільської, селищної, міської територіальної громади рішення щодо кожного кандидата приймається окремо.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії.

У рішенні зборів, конференції організації партії зазначаються відомості про особу, висунуту кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови: прізвище, ім`я (усі власні імена), по батькові (за наявності) кандидата; число, місяць і рік народження; громадянство; відомості про освіту; посада (заняття), місце роботи; партійність; адреса місця проживання; відомості про наявність чи відсутність судимості; відомості про наявність чи відсутність представницького мандата; дата прийняття такого рішення.

Відповідно до ч.1 ст.224 ВК України, відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);

4) документа про внесення грошової застави відповідно до ст.225 цього Кодексу;

5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);

6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником відповідної організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Згідно ч.1, 2 та 3 ст. 229 ВК України, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених ст.224 цього Кодексу.

Подання документів до відповідної сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Судом встановлено, що представником ЗОПО ПП Рідний дім 24 вересня 2020 року до Ужгородської ТВК було подано наступні документи :

- заява про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білак О.П.;

- Рішення конференції ЗОПО ПП Рідний дім про висування кандидата ОСОБА_2 ;

- Заява ОСОБА_2 про згоду балатуватися;

- документ про внесення грошової застави, платіжне доручення №1 від 24 вересня 2020 року (платник - ЗОПОПП Рідний дім );

- Автобіографія ОСОБА_2 ,

- Фотографія 4х6;

- копія паспорта гр. України.

Відповідно до ч.14 ст.36 ВК України Рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

В подальшому на підставі поданого 24.09.2020р. пакету документів 25.09.2020 року Постановою №15 відповідач прийняв рішення про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови від ЗОПО ПП Рідний дім ОСОБА_2 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, за дане рішення проголосувало 10 членів комісії.

Під час винесення Постанови № 15 від 25.09.2020р. Ужгородською ТВК було дотримано положення статей 223, 224 та 225 ВК України.

Судом встановлено, що інших документів, на підставі яких повинно прийматися рішення про реєстрацію кандидата на посаду міського голови подано не було.

Також суд зазначає, що повернення 23.09.2020р. представнику ЗОПО ПП Рідний дім поданого пакету документів не є порушення чинного законодавства, а відтак наведене не може бути підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду міського голови

З огляду на вищевказане суд зазначає, що подані ЗОПО ПП Рідний дім в строк передбачений ст.229 ВК України документи для реєстрації кандидата на посаду міського голови ОСОБА_2 відповідали вимогам ст. 221, 225 ВК України крім того були надані всі необхідні документи передбачені ст.223 ВК України для винесення Постанови №15про реєстрацію кандидата на посаду міського голови Ужгородської міської ради ОСОБА_2 , відтак суд відхиляє доводи позивача, щодо порушення законодавства під час винесення Постанови №15.

Щодо твердження позивача, що у відповідача на момент прийняття оскаржуваного рішення було відсутнє підтвердження грошової застави належним суб`єктом подання заяви про реєстрацію кандидата на посаду міського голови, а саме місцевою організацією політичної партії, а не самою Політичною партією Рідний дім , суд зазначає наступне.

Відповідно до абз.3 ч.2 ст.225 ВК України, організація партії , яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, висунута шляхом самовисування на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), у єдиному одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу.

Згідно з Порядком внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 193 (далі - Порядок) визначено коло суб`єктів внесення грошової застави.

Відповідно до пункту 3 абзацу 6 Порядку № 193 грошова застава вноситься місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня.

Таким чином, вищезазначеними положеннями визначений вичерпний перелік суб`єктів, що мають право внесення грошової застави на рахунок територіальної виборчої комісії - організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови або організацією відповідної політичної партії вищого рівня (як вказано у Порядку № 193 - місцевою).

Із матеріалів справи вбачається, що представником Закарпатської обласної партійної організації політична партія Рідний дім до Ужгородської ТВК було подано пакет документів на реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білак О.П., в тому числі документ про внесення грошової застави, платіжне доручення №1 від 24 вересня 2020 року, згідно до якого платником зазначено Закарпатську ОПО ПП Рідний дім із зазначенням коду ЄДРПОУ - 39765623.

Відповідно до наявних в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей, код ЄДРПОУ - 39765623 присвоєно юридичній особі Політичній партії Рідний дім .

Відомості про державну реєстрацію юридичної особи - Закарпатська обласна партійна організація політична партія "Рідний дім" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні.

19 червня 2017 року було затверджено статут Політичної Партії «Рідний дій» (далі - Статут). Згідно з положеннями Статуту (п. 4.8.) місцева партійна організація створюється за рішенням Ради регіонально парторганізації або Політичної Ради Партії та бувають районними, міськими (міст обласного значення ) та районні у містах парторганізації. Місцеві парторганізації можуть бути зареєстровані з статусом юридичної особи на підставі відповідного рішення Ради регіональної парторганізації або Політичної Ради Партії. Місцеві парторганізації у разі набуття статусу юридичної особи мають право на виготовлення печаток, штампів, бланків зі своїм найменуванням, зразки яких затверджуються Політичною Радою Партії.

Відтак, суд констатує, що створені обласні організації Політичної Партії «Рідний дім» були зареєстровані, відповідно до ст.21 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та Статуту, без статусу юридичних осіб, тобто, такі організації Політичної Партії «Рідний дім» не мають коду ЄДРПОУ, у зв`язку із тим, що обласна організація політичної партії зареєстрована без статусу юридичної особи.

Судом встановлено, що Закарпатською ОПО ПП Рідний Дім як структурним підрозділом юридичної особи Політичної партії Рідний Дім було відкрито 24.09.2020 року поточний рахунок в AT Банк Альянс з якого і було сплачена грошова застава.

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Суховецький проти України" (Заява № 13716/02) вказано, що Конституційний Суд України вирішив, що виборча застава не є прямим чи непрямим обмеженням права виставляти свою кандидатуру на вибори, оскільки не є визначальною для права громадян обирати і бути обраними. Застава - це не що інше ніж попередня умова для здійснення реєстрації кандидата виборчою комісією. Усі кандидати в народні депутати зобов`язані сплатити однакову суму, незалежно від їхнього фінансового становища, тому умова сплати виборчої застави не може розглядатися як дискримінація за майновим станом. Виборча застава призначена, по-перше, сприяти підтриманню відповідального ставлення з боку потенційних кандидатів в народні депутати по відношенню до виборів, а по-друге, попереджувати зловживання виборчими правами. Більше того, вона є своєрідною перешкодою для непомірного чи необґрунтованого використання коштів Державного бюджету, призначених для покриття витрат, пов`язаних з виборами.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Також, з Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2002 року, № 2-рп/2002 у справі № 1- 18/2002 вбачається, що грошова застава застосовується з метою забезпечення відповідального ставлення громадян як ймовірних кандидатів у депутати до їх участі у виборах, сприяє прийняттю виважених рішень кандидатом у депутати, якого висунуто в одномандатному окрузі, та кандидатами у депутати, включеними до виборчих списків у багатомандатних округах, щодо реалізації їх пасивного виборчого права, а також упереджує можливі невиправдані витрати з державних фондів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що внесення грошової застави на рахунок Ужгородської міської територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду міського голови з боку ЗОПО ПП «Рідний дім» , належним суб`єктом виборчого процесу в розумінні ст.225 ВК України.

Частиною 2 ст.230 ВК України передбачено, що Територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

- відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пп.5-12 ч.1 ст.222, пп.3-7 ч.1 ст.223, ч.1 ст.224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

- порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого ст.216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

- отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

- отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

- отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

- наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

- виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Приписами ч.3 ст.230 ВК України встановлено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Згідно ч. 4 ст. 230 ВК України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови.

Судом в ході розгляду справи не встановлено підстав, які б могли слугувати підставою для відмови у реєстрації Ужгородською міською територіальною виборчою комісією Ужгородського району кандидата на посаду міського голови від Закарпатської обласної партії організації політичної партії «Рідний дім» , передбачених ч.2 ст. 230 ВК України.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У відповідності до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Виходячи з системного аналізу фактичних обставин справи, заявлені позивачем позовні вимоги та його доводи не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи та не можуть бути підставою для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Так, позивачем при зверненні з даним позовом до Закарпатського окружного адміністративного суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України «Про судовий збір» розмірі.

Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору, розмір якого, з урахуванням заявлених позовним вимог, становить 840,80 грн.

На підставі наведеного та керуючись ст.2, 72-77, 132, 139, 143, 241-246, 255, 273, 278 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Кандидата на посаду Ужгородського міського голови ОСОБА_1 до Ужгородської міської територіальної виборчої комісії Ужгородського району Закарпатської області, третя особа - Кандидат на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії "Рідний дім" Білак Олександр Павлович про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ) до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 840,80 (вісімсот сорок вісімдесят) грн. за реквізитами: отримувач - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106, призначення платежу: *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків-фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті); судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назви установи, організації позивача), Закарпатський окружний адміністративний суд (назва суду де розглядається справа).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.

Головуючий Суддя Судді П.П.Микуляк Р.О. Ващилін С.А. Гебеш

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91950758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/3165/20

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні