ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 260/3165/20 пров. № А/857/11792/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Іщук Л. П.,
суддів - Обрізка І. М., Онишкевича Т. В.,
за участю секретаря судового засідання - Цар М. М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу кандидата на посаду Ужгородського міського голови Слободянюка Сергія Миколайовича на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року (ухвалене головуючим суддею Микуляк П. П. о 09:06 год у м. Ужгороді) у справі за адміністративним позовом кандидата на посаду Ужгородського міського голови Слободянюка Сергія Миколайовича до Ужгородської міської територіальної виборчої комісії Ужгородського району Закарпатської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, кандидат на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії Рідний дім ОСОБА_1 , про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Кандидат на посаду Ужгородського міського голови ОСОБА_2 звернувся в суд із адміністративним позовом до Ужгородської міської територіальної виборчої комісії Ужгородського району Закарпатської області (далі - Ужгородська ТВК), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 25.09.2020 №15 про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської обласної партійної організації політичної партії Рідний дім (далі - Закарпатська ОПО ПП Рідний дім ) ОСОБА_1 на місцевих виборах 25.10.2020.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 в задоволенні позову відмовлено.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій покликається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове судове рішення про задоволення позову.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що судом першої інстанції не враховано, що кандидатом на посаду Ужгородського міського голови Білаком О. П. не дотримано умов реєстрації, визначених статтею 224 Виборчого кодексу України (далі - ВК України), оскільки не надано відповідачу документа про внесення грошової застави належним суб`єктом подання - місцевою організацією політичної партії в межах строків, визначених частиною другою статті 225 ВК України, що виключало можливість прийняття Ужгородською ТВК рішення про його реєстрацію. Зазначає, що виборчим законодавством не передбачено права повторно подавати документи про реєстрацію кандидатів на посаду міського голови, а тому строк для сплати грошової застави за кандидата на посаду Ужгородського міського голови ОСОБА_1 сплив 21.09.2020 о 10:17 год, при первинному поданні документів.
Під час апеляційного розгляду представник третьої особи заперечив апеляційну скаргу, просив відмовити в її задоволенні.
Позивач та представник відповідача в судове засідання не з`явились. Представник відповідача подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі. Позивач і відповідач були належним чином повідомлені про дату, час і місце апеляційного розгляду, а тому неприбуття їх представників в судове засідання відповідно до частини другої статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи за їх відсутності.
Заслухавши доповідь головуючого судді, пояснення представника третьої особи, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, суд вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 21.09.2020 Закарпатська ОПО ПП Рідний дім подала до Ужгородської ТВК документи про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білака О. П., однак, такі були повернуті заявнику за його заявою 23.09.2020.
24.09.2020 Закарпатська ОПО ПП Рідний дім подала до Ужгородської ТВК документи про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білака О. П.
Постановою Ужгородської ТВК від 25.09.2020 №15 зареєстровано кандидата на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської ОПО ПП Рідний дім ОСОБА_1 на місцевих виборах 25.10.2020.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що для реєстрації кандидата на посаду міського голови Закарпатська ОПО ПП Рідний дім в межах визначеного строку подала відповідачу усі необхідні документи, в тому числі і документ про сплату грошової застави з поточного рахунку Закарпатської ОПО ПП Рідний дім як структурного підрозділу Політичної партії Рідний Дім , відкритого в АТ Банк Альянс , а тому Ужгородською ТВК правомірно прийняте оскаржуване рішення про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови ОСОБА_1 на місцевих виборах.
Апеляційний суд, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального права в межах доводів та вимог апеляційної скарги відповідно до частини першої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, погоджується з таким висновком суду першої інстанції з таких підстав.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови встановлені статтею 224 ВК України, яка передбачає вичерпний перелік документів, серед яких і документ про внесення грошової застави, за умови подання яких відповідна виборча комісія реєструє кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Згідно з частинами першою, другою статті 229 ВК України кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.
Подання документів до відповідної сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Частиною другою статті 230 ВК України визначено вичерпний перелік підстав, за наявності яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.
Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що за результатами розгляду документів організації партії про реєстрацію кандидата на посаду міського голови територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації. Умови, за яких суб`єкт владних повноважень відмовляє у реєстрації кандидата, визначені законом. Якщо такі умови відсутні, виборча комісія повинна зареєструвати кандидата на посаду міського голови.
Як встановлено з матеріалів справи, документи, визначені частиною першою статті 224 ВК України, для реєстрації кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білака О. П. представником Закарпатської ОПО ПП Рідний дім подано Ужгородській ТВК в повному обсязі 24.09.2020, тобто за тридцять днів до дня голосування (25.10.2020), а отже, з дотриманням встановленого строку.
Що стосується відповідності поданих документів вимогам статті 225 ВК України в частині належності документа про внесення грошової застави слід зазначити, що відповідно до абзацу 3 частини другої статті 225 ВК України організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або організація відповідної партії вищого рівня, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу.
Частиною сьомою статті 225 ВК України передбачено, що порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави встановлюється Центральною виборчою комісією спільно з Міністерством фінансів України.
Постановою Центральної виборчої комісії від 21.08.2020 № 193 затверджено Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах (далі - Порядок № 193), згідно з абзацом 6 пункту 3 якого грошова застава вноситься місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня.
Таким чином, організація партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови або організація відповідної партії вищого рівня, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидата, вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу.
Як встановлено з матеріалів справи, до документів, поданих Ужгородській ТВК 24.09.2020, для реєстрації кандидата на посаду Ужгородського міського голови Білака О. П. від Закарпатської ОПО ПП Рідний дім було додано платіжне доручення від 24.09.2020 № 1, де платником зазначено Закарпатську ОПО ПП Рідний дім та код ЄДРПОУ платника 39765623.
Відповідно до наявних в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей, код ЄДРПОУ 39765623 присвоєно юридичній особі - Політичній партії Рідний дім .
Відомості про державну реєстрацію юридичної особи - Закарпатської обласної партійної організації політичної партії Рідний дім в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні.
Відповідно до пункту 4.8 Статуту Політичної партії Рідний дім , затвердженого 19.06.2017, місцевими організаціями Партії є районні, міські (міст обласного значення) та районні в містах парторганізації, які створюються за рішенням Ради регіональної парторганізації або Політичної Ради Партії. Місцева парторганізація може бути зареєстрована з статусом юридичної особи на підставі відповідного рішення Ради регіональної парторганізації або Політичної Ради Партії.
Враховуючи викладене, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що Політична партія Рідний дім є організацією вищого рівня для Закарпатської ОПО ПП Рідний дім , а тому сплата грошової застави політичною партією від імені Закарпатської ОПО ПП Рідний дім , яка висунула кандидата на посаду міського голови, відповідає вимогам абзацу 3 частини другої статті 225 ВК України та Порядку № 193.
Крім цього, апеляційний суд звертає увагу, що відповідно до частини шостої статті 14 Закону України Про політичні партії в Україні рахунки в установах банків України відкривають політична партія, місцева організація політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Враховуючи те, що Закарпатська ОПО ПП Рідний дім у встановленому законом порядку не зареєстрована як юридична особа та входить в структуру Політичної партії Рідний дім , сплата грошової застави Політичною партії Рідний дім від імені Закарпатської ОПО ПП Рідний дім відповідає вимогам виборчого законодавства.
Що стосується покликання скаржника на те, що ВК України не передбачено можливості повторного звернення партії із заявою про реєстрацію кандидата на посаду міського голови, документи щодо якого були повернуті, то такі, на думку колегії суддів, є безпідставними, оскільки, як правильно зазначив суд першої інстанції, обмежень щодо повторного подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду міського голови чинним виборчим законодавством не передбачено і вказана обставина не може бути підставою для відмови в реєстрації відповідного кандидата.
Отже, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що приймаючи оскаржувану постанову від 25.09.2020 №15 про реєстрацію кандидата на посаду Ужгородського міського голови від Закарпатської ОПО ПП Рідний дім ОСОБА_1 на місцевих виборах 25.10.2020 відповідач діяв у спосіб, визначений чинним законодавством України та у межах своїх повноважень, а тому така постанова скасуванню не підлягає.
Апеляційний суд вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, що відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду - без змін.
Щодо розподілу судових витрат, слід зазначити, що скаржником при поданні апеляційної скарги, а також на момент її вирішення не було сплачено судовий збір.
Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Враховуючи результат апеляційного розгляду, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про стягнення з ОСОБА_2 до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Восьмого апеляційного адміністративного суду суми судового збору, що підлягала сплаті ним за подання апеляційної скарги, в розмірі 1261,20 грн (150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Керуючись статтями 272, 278, 310, 315, 316, 321, 322, 328 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу кандидата на посаду Ужгородського міського голови Слободянюка Сергія Миколайовича залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі № 260/3165/20 - без змін.
Стягнути з ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Восьмого апеляційного адміністративного суду (отримувач коштів - УК у Галицькому районі м.Львова; код отримувача за ЄДРПОУ - 38007573; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО - 899998; рахунок отримувача - UA218999980313161206081013004; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - *;101; код платника; судовий збір; № справи; Восьмий апеляційний адміністративний суд) судовий збір у розмірі 1261 (одна тисяча двісті шістдесят одна) грн 20 коп.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та не може бути оскаржена.
Головуючий суддя Л. П. Іщук судді І. М. Обрізко Т. В. Онишкевич
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92020490 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Іщук Лариса Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні