КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 жовтня 2020 року № 320/8924/20
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Терлецької О.О.,
при секретарі судового засідання - Спасібко Ю.М.,
за участю:
представників позивача - Теплюк В.С., Коломієць Т.М.,
відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Броварської міської організації Української партії "Єдність" до Броварської міської Територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Броварська міська організація Української партії Єдність (далі - Позивач) з позовною заявою до Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області (далі - Відповідач), про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.
Зміст позову складають вимоги визнати протиправною бездіяльність Відповідача щодо прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Броварської міської ради Київської області, делегованих від Броварської міської організації Української партії Єдність на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та зобов`язати Відповідача зареєструвати кандидатами у депутати до Броварської міської ради Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року кандидатів включених до єдиного та територіальних виборчих списків Броварської міської організації Української партії Єдність .
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, посилаючись на викладені в позовній заяві обставини та доводи.
Відповідач в судове засідання не з`явився, відзив на позовну заяву чи будь які пояснення щодо заявленого позову суду не надав. За таких умов, суд застосовує ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства, відповідно до якої у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників Позивача, суд встановив наступне.
24 вересня 2020 року Броварська міська організація Української партії Єдність (надалі - Позивач) звернулась до Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області (надалі - Відповідач) із заявою та доданими до неї документами про реєстрацію кандидатів у депутати до Броварської міської ради Київської області, делегованих від Броварської міської організації української партії Єдність на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Прийняття документів Відповідачем для подальшого прийняття рішення щодо реєстрації підтверджується довідкою №57, виданою 24.09.2020 об 21 год. 15 хв.
Відповідно до ч.1 ст.216 Виборчого кодексу України, - висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування. Оскільки вибори призначені на 25 жовтня 2020, - то строк для подання документів для реєстрації кандидатами на посаду міського голови чи депутата міської ради закінчився 24 вересня 2020 об 00 год.00 хв. Таким чином судом встановлено, що Позивач в межах строків подав документи для вирішення питання щодо реєстрації кандидатів у депутати до Броварської міської ради Київської області, делегованих від Броварської міської організації української партії Єдність на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
З пояснень представника Позивача в судовому засіданні слідує, що при прийнятті документів Відповідач не вказував Позивачу на недоліки поданих документів та не визначав терміну для усунення таких недоліків.
Відповідачем не спростовано, що після прийняття зазначеного вище пакету документів він не вчиняв будь-яких дій щодо прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації кандидатів у депутати до Броварської міської ради Київської області, делегованих від Броварської міської організації української партії Єдність на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Відповідно до інформації із офіційного веб-сайту Державного реєстру виборців Броварська міська громада налічує 95340 виборців.
Умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) передбачено в ст. 222 Виборчого кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 227 Виборчого кодексу України, - кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.222 Виборчого кодексу України, - виборча комісія АР Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4x6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
Позивачем було подано Відповідачу до реєстрації наступні документи:
- Заява про реєстрацію;
- рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати БМО Української партії Єдність ;
- Єдиний виборчий список кандидатів у депутати від БМО Української партії Єдність ;
- Територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від БМО Української партії Єдність ;
- передвиборча програма БМО Української партії Єдність ;
- документа про внесення грошової застави БМО Української партії Єдність ;
- заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від БМО Української партії Єдність ;
- автобіографій осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від БМО Української партії Єдність ;
- заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата в депутати;
- Фотографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від БМО Української партії Єдність розміром 4x6 сантиметрів (по 1 фотографії кожного з кандидатів);
- Копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
- Заява про реєстрацію представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу разом з копією паспорта громадянина України запропонованої особи.
- Копія рішення керівного органу місцевої організації політичної партії про затвердження кандидатури представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу.
Вищенаведений пакет документів відповідає переліку документів, що міститься в ч. 1 ст. 222 ВК України. Відповідач в справі не спростував в передбаченому процесуальним законодавством порядку належність оформлення та повноту зазначеного та переліку документів.
Відповідно до ч.1 ст.206 Виборчого кодексу України, - територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Згідно з п.4 ч. ст. 206 Виборчого кодексу України, відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення.
Відповідно до ч.6 ст. 227 Виборчого кодексу України, - територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Оскільки заяву Позивача про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів було прийнято Відповідачем 24 вересня 2020 року, - Відповідач повинен був не пізніше як 29 вересня 2020 року прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або відмову в їх реєстрації.
Станом на 30.09.2020 року, Відповідачем не прийнято жодного рішення за результатом розгляду поданої Позивачем заяви від 24.09.2020 р. про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів.
Відповідно до ч.4 ст.230 Виборчого кодексу України, - рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
З позовної заяви слідує, що 30.09.2020 року Позивач звернуся до Відповідача із заявою, в якій просив видати наручно представнику Позивача рішення, що прийняте Відповідачем за результатами розгляду заяви від 24.09.2020 р. про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів.
У відповідь на зазначену вище заяву Позивача від 30.09.2020 року, Відповідачем було надано представнику Позивача витяг з протоколу №18 від 29.09.2020 року засідання Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області, із якого вбачається, що рішення про реєстрацію кандидатами у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Броварської міської організації Українська партія Єдність не прийнято, оскільки за результатами голосування за та проти прийняття рішення реєстрацію кандидатів проголосувало по дев`ять членів комісії. Крім того, з протоколу вбачається, що і рішення про відмову в реєстрації кандидатів не прийняте оскільки за результатами голосування за та проти прийняття рішення реєстрацію кандидатів проголосувало по дев`ять членів комісії.
Відповідно до ст.6 Виборчого кодексу України, - виборчі права громадян України - це гарантовані Конституцією України та цим Кодексом їхні права на участь у виборах, які проводяться в Україні. Одним із основних виборчих прав громадян України є право бути обраним.
З огляду на викладені вище обставини, суд погоджується з доводами Позивача, що Відповідач своєю бездіяльністю, що полягає у неприйнятті рішення щодо реєстрації кандидатами у депутати до Броварської міської ради Київської області, порушує права кандидатів у депутати, делегованих від Броварської міської організації Української партії Єдність , бути обраними.
Суд також вважає, за можливе задовольнити позовні вимоги в частині зобов`язання Відповідача до прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Броварської міської ради Київської області, делегованих від Броварської міської організації Української партії Єдність на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та мотивує це наступним.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, - у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, - у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
З матеріалів справи слідує, що для прийняття рішення про реєстрацію Позивачем було виконано всі умови, визначені законом, що не спростовано Відповідачем в даній справі. Відтак суд приходить до висновку, що Відповідач в даній справі не має законного права діяти на власний розсуд при прийнятті рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати до Броварської міської ради Київської області, делегованих від Броварської міської організації Української партії Єдність на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позивачем при зверненні з даним позовом до суду не було сплачено судовий збір за позов немайнового характеру в розмірі 840,80 грн, а позов задоволено у повному обсязі, суд вважає за необхідне стягнути дану суму за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь Київського окружного адміністративного суду.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області (код ЄДРПОУ 43757461) щодо не прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Броварської міської ради Київської області, делегованих від Броварської міської організації Української партії Єдність (код ЄДРПОУ 34198559) на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Зобов`язати Броварську міську територіальну виборчу комісію Броварського району Київської (код ЄДРПОУ 43757461) області зареєструвати кандидатами у депутати до Броварської міської ради Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року кандидатів включених до єдиного та територіальних виборчих списків Броварської міської організації Української партії Єдність (код ЄДРПОУ 34198559), саме:
- ОСОБА_1 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 1;
- ОСОБА_2 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 2 та в територіальному виборчому окрузі №1 із порядковим номером 2 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_3 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 3 та в територіальному виборчому окрузі №1 із порядковим номером 1 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_4 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 4 та в територіальному виборчому окрузі №2 із порядковим номером 1 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_5 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 5 та в територіальному виборчому окрузі №2 із порядковим номером 2 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_6 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 6 та в територіальному виборчому окрузі №3 із порядковим номером 1 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_7 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 7 та в територіальному виборчому окрузі №3 із порядковим номером 2 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_8 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 8 та в територіальному виборчому окрузі №4 із порядковим номером 1 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_9 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 9 та в територіальному виборчому окрузі №4 із порядковим номером 2 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_10 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 10 та в територіальному виборчому окрузі №4 із порядковим номером 3 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_11 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 11 та в територіальному виборчому окрузі №3 із порядковим номером 4 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_12 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 12 та в територіальному виборчому окрузі №3 із порядковим номером 5 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_13 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 13 та в територіальному виборчому окрузі №2 із порядковим номером 3 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_14 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 14 та в територіальному виборчому окрузі №2 із порядковим номером 4 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_15 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 15 та в територіальному виборчому окрузі №1 із порядковим номером 3 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_16 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 16 та в територіальному виборчому окрузі №4 із порядковим номером 4 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_17 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 17 та в територіальному виборчому окрузі №4 із порядковим номером 5 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_18 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 18 та в територіальному виборчому окрузі №1 із порядковим номером 4 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_19 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 19 та в територіальному виборчому окрузі №3 із порядковим номером 3 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_20 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 20 та в територіальному виборчому окрузі №1 із порядковим номером 5 в територіальному виборчому списку;
- ОСОБА_21 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із порядковим номером кандидата в єдиному виборчому списку 21 та в територіальному виборчому окрузі №2 із порядковим номером 5 в територіальному виборчому списку.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Броварської міської Територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області (код ЄДРПОУ 43757461) на користь Київського окружного адміністративного суду (код ЄДРПОУ 35919304) судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91951229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Глущенко Яна Борисівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні