РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
01 жовтня 2020 року м. Рівне №460/7214/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді О.М. Дудар, за участю секретаря судового засідання А.М. Юрчук, сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Луцюк М.П.,
відповідача: представники Сенчук В.П., Вітошко Ю.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву з питань забезпечення адміністративного позову у справі за позовом
Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" доКостопільської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії, В С Т А Н О В И В :
Рівненська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" (далі - позивач) звернулася з позовом до Костопільської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії.
Позивач просив суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову від 27 вересня 2020 року №9, прийняту Костопільською міською територіальною виборчою комісією Рівненського району Рівненської області, якою ОСОБА_1 відмовлено в реєстрації кандидатом на посаду Костопільського міського голови Рівненського району Рівненської області, висунутого Рівненською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;
- зобов`язати Костопільську міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду Костопільського міського голови Рівненського району Рівненської області від Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Ухвалою суду від 01.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено провести розгляд справи за правилами статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву, призначено судове засідання на 20.00год. 1 жовтня 2020 року.
1 жовтня 2020 року о 22год. 25хв. під час розгляду справи від позивача надійшла заява про вжиття заходів забезпечення позову, в якій позивач просить суд вжити заходи забезпечення позову Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" до Костопільської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії шляхом заборони Костопільській міській територіальній виборчій комісії Рівненського району Рівненської області вчиняти будь-які дії щодо затвердження тексту виборчого бюлетеня для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Костопільського міського голови Рівненського району Рівненської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року до винесення судом остаточного рішення у справі.
Представник позивача в судовому засіданні заяву про забезпечення позову підтримав. Зазначив, що згідно з ч.2 ст.240 Виборчого кодексу України, текст виборчого бюлетеня для голосування у відповідних виборчих округах затверджується територіальними виборчими комісіями не пізніше як за сімнадцять днів до дня голосування. Відтак, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року текст виборчого бюлетеня для голосування має бути затверджений до 7 жовтня 2020 року включно. З урахуванням строку судового розгляду даної категорії справ, у випадку задоволення позову та ухвалення рішення суду у даній справі за спливом строку на затвердження тексту виборчого бюлетеня, невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити ефективний захист та поновлення порушених прав та інтересів позивача щодо участі у виборчому процесі, з метою захисту яких і був пред`явлений позов.
Представники відповідача заперечили проти вжиття заходів забезпечення позову, вказавши, що скорочений строк розгляду, встановлений для категорії справ щодо оскарження рішень виборчих комісій, не становить загрози для порушення прав позивача.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.151 КАС України, позов може бути забезпечено шляхом:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову.
Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Згідно із ч.2 ст.150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексу адміністративного судочинства України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.
Тобто інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.
Пунктом 5 частини 3 статті 151 КАС України передбачено, що не допускається забезпечення позову шляхом: зупинення дії рішення суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов`язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.
Суд зазначає, що подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
У той же час, за приписами частини четвертої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України заходи забезпечення позову, які застосовує суд, не можуть зупиняти, унеможливлювати або в інший спосіб порушувати безперервність процесу призначення, підготовки і проведення виборів.
Позивач просить заборонити відповідачу вчиняти певні дії, які фактично стосуються призначення та проведення місцевих виборів, що підпадає під дію обмежень, визначених ч.4 ст.151 Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на викладене, відповідна заява позивача про вжиття заходів забезпечення позову задоволенню не підлягає.
Крім того, відповідно до ч.4 ст.152 КАС України, до заяви додається документ, що підтверджує сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.
Згідно п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI, за подання до адміністративного суду, у тому числі, заяви про забезпечення позову встановлено ставку судового збору в розмірі 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Станом на 01.01.2020 Законом України "Про державний бюджет України на 2020 рік" від 14.1.2019 №294-ІХ встановлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на рівні 2102,00грн, а відтак, позивачу належало сплатити судовий збір у сумі 630,60грн.
Згідно з положеннями ст.273 КАС України, з урахуванням терміновості розгляду цієї категорії виборчих позовів, судом прийнято заяву про забезпечення позову до розгляду без сплати судового збору, проте за результатами розгляду такої заяви, суд вважає за необхідне стягнути із позивача судовий збір у сумі 630,60грн.
Керуючись статтями 150-154, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В :
У задоволенні заяви Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" про забезпечення позову відмовити.
Стягнути з Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" (вул.Симона Петлюри, буд.1, м.Рівне, Рівненська область, 33003, код за ЄДРПОУ 25797672) до Державного бюджету України судовий збір за подання заяви про забезпеченння позову у сумі 630,60грн.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Суддя О.М. Дудар
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91952091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.М. Дудар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні