ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/1611/20-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом кандидата у депутати Заставнівської міської ради ОСОБА_1 до Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Чернівецька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" та кандидат у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" - ОСОБА_2 , про визнання протиправним та часткове скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
29.09.2020 року о 12 год. 32 хв. до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов кандидата у депутати Заставнівської міської ради ОСОБА_1 (позивач) до Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області (відповідач) з такими позовними вимогами:
визнати протиправною та скасувати постанову Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області від 27.09.2020 року в частині реєстрації кандидата у депутати Заставнівської міської ради ОСОБА_2 ;
зобов`язати Заставнівську міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області прийняти рішення про відмову в реєстрації у депутати Заставнівської міської ради ОСОБА_2 .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 27.09.2020 року Заставнівською міською виборчою комісією Заставнівського району Чернівецької області було прийнято постанову "Про реєстрацію кандидатів у депутати з виборів депутатів Заставнівської міської ради, які відбудуться 25 жовтня 2020 року".
На думку позивача, під час прийняття вказаної постанови відповідачем було допущено порушення норм виборчого законодавства щодо реєстрації окремих кандидатів.
Так, із рішення про висування кандидатів, затвердженого Чернівецькою обласною організацією політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" встановлено, що до нього включено гр. ОСОБА_2 . Разом із тим, як вбачається із листа Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області від 03.04.2018 року №03.2-119/37 ОСОБА_2 є керівником Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!".
Позивач зазначав, що у відповідності до ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" громадянин України може перебувати одночасно лише в одній політичній партії.
Громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.
При цьому, дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.
Таким чином, гр. ОСОБА_2 є членом тієї політичної партії, керівником якої він обліковується, а саме Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!" та не може висуватись кандидатом в депутати від інших політичних партій.
З урахуванням наведеного вище, позивач вважає, що висування гр. ОСОБА_2 кандидатом до Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" суперечить вимогам ч. 2 ст. 219 Виборчою кодексу України, що у відповідності до ст. 230 цього ж Кодексу є підставою для відмови у реєстрації такого кандидата.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чернівецька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" подала до суду письмові пояснення з приводу спірних правовідносин, в яких зазначила, що ОСОБА_2 за власним бажанням припинив членство в Політичній партії "Україна-Вперед!" та склав повноваження голови Заставнівської районної організації партії у Чернівецькій області.
Крім того, третя особа зазначила, що гр. ОСОБА_2 не відносився до осіб, що підпадають під дію ч. 7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні", а тому припинив членство у Політичній партії "Україна-Вперед!" з моменту написання заяви про вихід з партії, а саме з 15.09.2020 року.
На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача кандидат у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_2 , подав до суду письмові пояснення з приводу спірних правовідносин, в яких зазначив, що твердження позивача про те, що він є членом однієї політичної партії та не може висуватися як кандидат в депутати до місцевої ради від іншої політичної сили не відповідають дійсності, оскільки згідно з довідкою вих.№3 від 16.09.2020 року він за власним бажанням припинив членство в Політичній партії "Україна-Вперед!" та склав повноваження голови Заставнівської районної організації партії у Чернівецькій області.
Також зазначив, що твердження позивача про те, що членство в політичній партії керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника стосується лише членів партії, обраних на посади керівника чи заступника керівника політичної партії. Вважає, що позивач безпідставно ототожнює поняття "партія" та "структурний підрозділ партії", які є різними виходячи з положень Закону України "Про політичні партії в Україні".
Виходячи з наведеного, третя особа ОСОБА_2 вважає, що він не відносився до осіб, що підпадають під дію ч. 7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні", а тому припинив членство у Політичній партії "Україна-Вперед!" з моменту написання заяви про вихід з партії, а саме з 15.09.2020 року.
Щодо відомостей в Єдиному державному реєстр, про структурні підрозділи партії, тертя особа ОСОБА_2 зазначив, що згідно абз. 9 ст. 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія забезпечує внесення змін до відомостей про політичну партію, її обласні, міські і районні організації або інші структурні утворення, а не колишні її члени.
На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою суду від 29.09.2020 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження на 14:30 год. 30.09.2020 року.
Ухвалою суду від 30.09.2020 року витребувано у Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ): інформацію про керівника Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" станом на 27.09.2020 року; інформацію про перебування Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" в процесі припинення станом на 27.09.2020 року.
Ухвалою суду від 30.09.2020 року витребувано Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) копію матеріалів реєстраційної справи Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!".
В судовому засіданні призначеному на 14 год. 30хв. 30.09.2020 року оголошено перерву до 11 год. 30 хв. 01.10.2020 року.
Позивач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні вирішення позовних вимог залишила на розсуд суду.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Чернівецька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" явку свого представника в судове засідання не забезпечила, про причини неприбуття суд не повідомила, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце проведення судового засідання.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ОСОБА_2 в судовому засіданні 30.09.2020 року заперечував проти задоволення позовних вимог, в судове засідання призначене на 01.10.2020 року не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання.
Відповідно до ч.1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.
Після надання учасниками справи пояснень по суті спору та дослідження доказів по справі, представниками сторін подано до суду заяви про подальший розгляд справи за їх відсутності в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.
Постановою Центральної виборчої комісії "Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року" від 14.08.2020 року №176 призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів районних рад за переліком згідно з додатком.
Постановою Центральної виборчої комісії "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" від 30 серпня 2020 року №208 оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.
ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_2 виданий 24.11.2008 року Шевченківським РВ УМВС України в Чернівецькій області (а.с. 5).
Згідно з Протоколом №5 від 27.09.2020 року засідання Заставнівської міської територіальної виборчої комісії, рішенням комісії зареєстровано ОСОБА_1 кандидатом у депутати Заставнівської міської ради по третьому округу, самовисуванець (а.с. 6-16).
Рішенням конференції Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" від 20.09.2020 року вирішено висунути ОСОБА_2 кандидатом у депутати до Заставнівської міської ради (а.с. 38-41).
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_3 , виданий Заставнівським РВ УМВС України в Чернівецькій області (а.с. 66).
Згідно з Протоколом №5 від 27.09.2020 року засідання Заставнівської міської територіальної виборчої комісії, рішенням комісії зареєстровано ОСОБА_2 кандидатом у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" по третьому округу (а.с. 6-16).
Згідно довідки Заставнівської міської територіальної виборчої комісії протокол засідання №5 від 27.09.2020 року було оприлюднений на "Дошці оголошень" для ознайомлення громадян в приміщенні Заставнівської міської ради 28.09.2020 року (а.с. 197-198).
Встановлено, що 17.09.2020 року Південно-Західним міжрегіональним управлінням міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) було надіслано на адресу територіальних виборчих комісій Чернівецької області відомості щодо місцевих (обласних, районних, міських) організацій політичних партій, зареєстрованих в законному порядку в межах Чернівецької області станом на 17.09.2020 року поштовим відправленням за №5800214040322. Вказані відомості було зареєстровано Заставнівською міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області за вхідним №12 від 29.09.2020 року (а.с. 70-75). Однак, згідно відомостей з офіційного веб-сайту "Укрпошта" про відстеження поштових відправлень, поштове відправлення за №5800214040322 було вручено адресату 21.09.2020 року (а.с. 76).
Згідно відомостей щодо місцевих (обласних, районних, міських) організацій політичних партій, зареєстрованих в законному порядку в межах Чернівецької області станом на 17.09.2020 року під №62 ОСОБА_2 значиться керівником Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!".
Позивач, посилаючись на те, що ОСОБА_2 , будучи членом та керівником Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!", був висунутий та зареєстрований кандидатом у депутати до Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина", чи порушено вимоги статті 6 Закону України "Про політичні партії в Україні", статтей 219, 230 Виборчого кодексу України, звернувся до суду з даним позовом.
З матеріалів справи судом також встановлено наступне.
15.09.2020 року гр. ОСОБА_2 подано до Політичної партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" заяву про припинення за власним бажанням членства в Партія Наталії Королевської "Україна - Вперед!". Одночасно, у зв`язку з виходом із партії, заявив про складання повноважень голови Заставнівської районної організації партії Партія Наталії Королевської "Україна - Вперед!" (а.с. 46).
Відповідно до Довідки Політичної партії "Україна - Вперед!" вих.№3 від 16.09.2020 року ОСОБА_2 за власним бажанням припинив членство в Політичній партії "Україна - Вперед!" (колишня назва - Українська соціал-демократична партія та Партія Наталії Королевської "Україна - Вперед!") та склав повноваження голови Заставнівської районної організації партії у Чернівецькій області (а.с. 45).
Крім того, в судовому засіданні досліджено, надані Південно-Західним міжрегіональним управлінням міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) на виконання ухвал про витребування доказів від 30.09.2020 року: інформацію про керівника Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна Вперед!" станом на 27.09.2020 року; інформацію про перебування Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" в процесі припинення станом на 27.09.2020 року; матеріали реєстраційної справи Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" (а.с. 97,100-174).
З матеріалів реєстраційної справи Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" встановлено, що 21.12.2001 року Заставнівським районним управлінням юстиції зареєстровано структурне утворення політичної партії - Заставнівська районна організація Української соціал-демократичної партії, про що видано Свідоцтво від 21.12.2001 року №95 (а.с. 129).
31.10.2007 року рішенням Заставнівської районної конференції Української соціал-демократичної партії головою Заставнівської районної партійної організації Української соціал-демократичної партії обрано ОСОБА_2 (а.с. 131).
Про обрання ОСОБА_2 головою Заставнівської районної партійної організації Української соціал-демократичної партії було повідомлено Заставнівське районне управління юстиції (а.с. 133).
Згідно з Наказом від 27.12.2007 року №17/0 "Про реєстрацію змін до статутних документів об`єднання громадян" Заставнівським районним управління юстиції взято до відома інформацію про зміну керівника та юридичної адреси Заставнівської районної партійної організації Української соціал-демократичної партії (а.с. 133-134).
21.03.2012 року на ІХ з`їзді Української соціал-демократичної партії затверджено Статут Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!" (а.с. 142-159).
Рішенням зборів Заставнівської районної організації Української соціал-демократичної партії від 21.06.2012 року вирішено змінити назву з Заставнівської районної організації Української соціал-демократичної партії на Заставнівську районну організацію партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!" (а.с. 140-141).
Наказом Заставнівського районного управління юстиції Чернівецької області від 21.08.2012 року №40/0 "Про реєстрацію змін назви" наказано:
1. Зареєструвати зміну назви Заставнівської районної організації Української соціал-демократичної партії на Заставнівську районну організацію партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!";
2. Внести відповідні зміни в Реєстр міських, районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії (а.с. 162).
24.09.2020 року на засіданні Політичної ради Політичної Партії "Україна - Вперед!" голова Партії ОСОБА_3 , поставила на обговорення питання про припинення діяльності Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!". Відповідно до Протоколу засідання Політичної ради Політичної Партії "Україна Вперед" №9 від 24.09.2020 року вирішено припинити діяльність Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!", як юридичної особи шляхом її ліквідації у добровільному порядку, відповідно та чинного законодавства України.
Визначено особою, яка має право подавати документи для проведення державної реєстрації прийнятого рішення щодо Організації Голову Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" ОСОБА_2 (а.с. 170-172).
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" (код ЄДРПОУ 33861887) з 31.10.2007 року значиться ОСОБА_2 (а.с.25).
ОСОБА_2 25.09.2020 року до державного реєстратора Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) було подано документи для проведення державної реєстрації рішення про припинення структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи в результаті ліквідації - Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" (а.с.168-169).
29.09.2020 року державним реєстратором Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) розглянуто рішення учасників про припинення структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи в результаті ліквідації - Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" та інші документи, подані керівником ОСОБА_2 25.09.2020 року, для проведення державної реєстрації рішення про припинення рішенням від 29.09.2020 року №381 проведено державну реєстрацію рішення учасників про припинення структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи в результаті ліквідації - Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!", на підставі рішення Політичної ради Партії "Україна-Вперед!" (а.с. 174).
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 30.09.2020 року, Заставнівська районна організація Партії Наталії Королевської "Україна - Вперед!" (код ЄДРПОУ 33861887) перебуває в стані припинення, 29.09.2020 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Керівник Джус Василь Богданович з 31.10.2007 року. Голова комісії з припинення Джус Наталія Василівна (а.с.78-83).
До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіряючи рішення відповідача на відповідність вимогам ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.
Спірні відносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Виборчим кодексом України від 19.12.2019 року №396-IX (ВК України), Законом України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 року №2365-III (далі - Закон №2365-III).
Відповідно до статті 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Політичні партії в Україні сприяють формуванню і вираженню політичної волі громадян, беруть участь у виборах. Членами політичних партій можуть бути лише громадяни України. Обмеження щодо членства у політичних партіях встановлюються виключно цією Конституцією і законами України.
Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об`єднання громадян чи обмежений у правах за належність чи неналежність до політичних партій або громадських організацій.
Усі об`єднання громадян рівні перед законом.
Гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначаються Виборчим кодексом України.
Відповідно до ч. 1 ст. 21 Виборчого кодексу України виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах: 1) гарантії реалізації виборчих прав громадян, визначених Конституцією України та цим Кодексом; 2) дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом; 3) законності та заборони протиправного втручання будь-кого у виборчий процес; 4) політичного плюралізму та багатопартійності; 5) публічності і відкритості виборчого процесу, усіх його процедур з урахуванням обмежень, встановлених законом, належного інформування виборців та інших суб`єктів виборчого процесу; 6) свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів і суб`єктів їх висування на відповідних виборах до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками яких є партії (організації партій); 7) неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів, партій.
Згідно з ч. 1 ст. 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч.ч. 4 ст. 33 Виборчого кодексу України територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 206 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, зокрема: 1) забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів; 2) утворює територіальні, багатомандатні виборчі округи відповідно до цього Кодексу, встановлює їхні межі та єдину нумерацію, визначає кількість мандатів, які розподіляються у багатомандатних виборчих округах; 3) надає правову, організаційну, методичну, технічну допомогу нижчестоящим виборчим комісіям в частині їхньої діяльності, що стосується виборів відповідної ради, сільського, селищного, міського голови, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу; 4) реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення; 5) розглядає питання щодо скасування реєстрації кандидатів у випадках, передбачених цим Кодексом.
Розділом XXXVII (статті 216-231) Виборчого кодексу України встановлено порядок висування та реєстрація кандидатів на місцевих виборах.
Відповідно ч.ч. 1, 2 ст. 217 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.
У разі прийняття політичною партією рішення про участь її місцевих організацій у виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у містах рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч та більше), виборах міських голів у такому рішенні також зазначаються найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії, а також прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії.
Організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.
Згідно п.1 ч. 4 ст. 217 Виборчого кодексу України обласна організація політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм може також висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 219 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.
В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III громадянин України може перебувати одночасно лише в одній політичній партії.
Відповідно до ч. 6 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.
Згідно ч. 7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.
Частиною другою статті 230 Виборчого кодексу України встановлено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:
1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5 - 12 частини першої статті 222, пунктах 3 - 7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови);
1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216 - 221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;
2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;
3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;
4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;
5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;
6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.
Як встановлено з матеріалів справи, рішенням конференції Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" від 20.09.2020 року вирішено висунути ОСОБА_2 кандидатом у депутати Заставнівської міської ради та згідно з Протоколом №5 від 27.09.2020 року засідання Заставнівської міської територіальної виборчої комісії, рішенням комісії зареєстровано ОСОБА_2 кандидатом у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" по третьому округу.
Разом з тим, встановлені обставини справи свідчать про те, що на момент висунення конференцією Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" та реєстрації кандидатом у депутати Заставнівської міської ради ОСОБА_2 від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина", останній займав посаду керівника Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!" (код ЄДРПОУ 33861887) з 31.10.2007 року, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та матеріалами реєстраційної справи Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!".
Таким чином, оскільки на момент висунення та реєстрації кандидатом у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" ОСОБА_2 займав посаду керівника Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!", то на нього розповсюджувалось застереження передбачене ч. 7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III реєстрація політичних партій, їхніх обласних, міських і районних організацій, первинних осередків або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", після перевірки поданих матеріалів.
З моменту реєстрації політичної партії у визначеному законом порядку вона набуває статусу юридичної особи.
Про утворення обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом партії, повідомляється суб`єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у 10-денний строк з дня їх утворення.
Реєстрація обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом політичної партії, здійснюється з набуттям статусу юридичної особи, якщо наявність такого статусу передбачена статутом партії, або без статусу юридичної особи.
Реєстрація первинного осередку політичної партії здійснюється без надання статусу юридичної особи шляхом повідомлення про утворення первинного осередку.
Реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, а також легалізація первинних осередків політичної партії здійснюються лише після реєстрації політичної партії.
Політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.
Політична партія щорічно інформує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, інших громадських формувань, про обласні, міські, районні організації партії або інші структурні утворення, передбачені статутом партії.
Політична партія забезпечує внесення змін до відомостей про політичну партію, її обласні, міські і районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, а також про первинні осередки політичної партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", у 10-денний строк після прийняття рішень з цих питань.
Рішення про зміни до відомостей про політичну партію, її обласні, міські і районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, а також про первинні осередки політичної партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються в порядку, визначеному статутом партії, та оформляються протоколом засідання відповідного уповноваженого органу.
При цьому, як встановлено судом, відповідно до Протоколу засідання Політичної ради Політичної Партії "Україна - Вперед" №9 від 24.09.2020 року вирішено припинити діяльність Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!", як юридичної особи шляхом її ліквідації у добровільному порядку, відповідно чинного законодавства України.
Особою, яка має право подавати документи для проведення державної реєстрації прийнятого рішення щодо Організації Голову Заставнівської районної організації партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!" визначено ОСОБА_2 .
В свою чергу, ОСОБА_2 25.09.2020 року подав до державного реєстратора Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) документи для проведення державної реєстрації рішення про припинення структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи в результаті ліквідації - Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!".
На підставі поданих 25.09.2020 року керівником ОСОБА_2 документів, 29.09.2020 року державним реєстратором Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) прийнято рішення №381 про державну реєстрацію рішення учасників про припинення структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи в результаті ліквідації - Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!".
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 30.09.2020 року, Заставнівська районна організація Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!" (код ЄДРПОУ 33861887) перебуває в стані припинення, 29.09.2020 року внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Керівник ОСОБА_2 з 31.10.2007 року. Голова комісії з припинення Джус Наталія Василівна.
Вказані обставини свідчать про те, що на виконання статті 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III та в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" 29.09.2020 року державним реєстратором Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) прийнято рішення №381 про державну реєстрацію рішення учасників про припинення структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи в результаті ліквідації - Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!".
В свою чергу суд зазначає, що у відповідності до ч. 7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III в даному випадку членство в політичній партії керівника Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!" ОСОБА_2 припинено не внаслідок обрання нового керівника, а внаслідок прийняття рішення про державну реєстрацію рішення учасників про припинення структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи в результаті ліквідації - Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!", а саме 29.09.2020 року.
При цьому суд зазначає, що Довідка Політичної партії "Україна - Вперед!" вих.№3 від 16.09.2020 року згідно якої ОСОБА_2 за власним бажанням припинив членство в Політичній партії "Україна - Вперед!" (колишня назва - Українська соціал-демократична партія та Партія Наталії Королевської "Україна - Вперед!") та склав повноваження голови Заставнівської районної організації партії у Чернівецькій області не є допустимим доказом факту припинення членства в партії, оскільки письмовими доказами по справі (відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) підтверджено обіймання гр. ОСОБА_2 посади керівника Заставнівської районної організації партії у Чернівецькій області, як станом на момент висунення конференцією Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" (20.09.2020 року) та реєстрації кандидатом у депутати до Заставнівської міської ради ОСОБА_2 від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" (27.09.2020 року).
Суд відхиляє як безпідставні твердження третьої особи ОСОБА_2 про те, що на нього не розповсюджується положення ч.7 ст. 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III з підстав того, що, на його думку, дана норма стосується керівника партії, а не керівників його структурних утворень, оскільки, на переконання суду, вказаний Закон не виокремлює поняття керівника партії та керівників його структурних утворень.
При цьому, статтею 10 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-III встановлено порядок створення політичної партії, відповідно до якої, обласні, міські, районні організації, первинні осередки політичної партії або інші структурні утворення, передбачені статутом партії, утворюються в порядку, визначеному статутом партії.
Рішення про утворення обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії та іншого структурного утворення, передбаченого статутом партії, приймається на установчих зборах (конференції) обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії або іншого структурного утворення, передбаченого статутом партії, оформляється протоколом, який підписують головуючий та секретар.
При цьому, протокол установчих зборів (конференції) про утворення обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії або іншого структурного утворення, передбаченого статутом партії, має містити, зокрема відомості рішення про обрання керівника, визначення кількісного та персонального складу керівних та контрольно-ревізійних органів обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії або іншого структурного утворення, передбаченого статутом партії.
Діяльність політичної партії може здійснюватися лише після її реєстрації. Не допускається діяльність незареєстрованих політичних партій.
Отже, обов`язковою умовою для реєстрації обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії та іншого структурного утворення є протокол установчих зборів (конференції) про утворення обласної, міської, районної організації, первинного осередку політичної партії або іншого структурного утворення, передбаченого статутом партії, має містити, зокрема відомості рішення про обрання керівника.
Беручи до уваги встановлені обставини справи та відповідні їм правовідносини, суд дійшов висновку, що при прийнятті спірного рішення відповідачем залишено поза увагою той факт, що третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача кандидат у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_2 був керівником Заставнівської районної організації Партії Наталії Королевської "Україна-Вперед!", що є порушенням ч. 2 ст. 219 Виборчого кодексу України і, в свою чергу, є підставою для відмови у його реєстрації як кандидата у депутати до Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" у відповідності до п. 1-1) ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України.
З огляду на наведене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області від 27.09.2020 року в частині реєстрації кандидата у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_2 , у зв`язку з чим задовольняє їх в цій частині.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області прийняти рішення про відмову в реєстрації у депутати Заставнівської міської ради ОСОБА_2 , суд зазначає наступне.
Законодавець передбачив вичерпний перелік підстав, за яких виборча комісія може відмовити у реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій. При цьому, частина 6 статті 227 Виборчого кодексу України передбачає лише два можливих варіанти дій для територіальної виборчої комісії при надходженні заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів: прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації. Враховуючи те, що рішення про реєстрацію є протиправним, суд, виходячи з повноваження суду при вирішенні справи, закріплених в ст. 245 КАС України, обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, вважає за необхідне зобов`язати відповідача прийняти рішення про відмову в реєстрації кандидатом у депутати до Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації ВО "Батьківщина" ОСОБА_2 .
За таких обставини, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову у повному обсязі.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).
Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Щодо судових витрат суд зазначає наступне.
Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно частини першої статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Як вбачається із матеріалів справи, провадження у даній справі було відкрито без сплати позивачем судового збору.
Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" установлено з 01 січня 2020 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць, для працездатних осіб у розмірі - 2102,00 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору встановлюються у розмірі 0,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як встановлено з матеріалів справи, позивачем подано до суду адміністративний позов, який містить одну вимогу не майнового характеру за яку необхідно сплатити судовий збір у сумі 840,80 грн.
Враховуючи несплату позивачем судового збору при зверненні до суду із цим позовом та прийняття судом рішення за результатом розгляду справи по суті про його задоволення, суд вважає за необхідне стягнути з на рахунок спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області судовий збір в сумі 840,80 грн.
Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов кандидата у депутати до Заставнівської міської ради ОСОБА_1 до Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Чернівецька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" та кандидат у депутати до Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" - ОСОБА_2 , про визнання протиправним та часткове скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області від 27.09.2020 року в частині реєстрації кандидата у депутати до Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_2 .
3. Зобов`язати Заставнівську міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області прийняти рішення про відмову в реєстрації кандидата у депутати до Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_2 .
4. Стягнути на рахунок спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Заставнівської міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області судовий збір в сумі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - кандидат у депутати Заставнівської міської ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 );
Відповідач - Заставнівська міська виборча комісія Заставнівського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 34178134, вул. Гагаріна, 9, м. Заставна, Чернівецька область, 59400);
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Чернівецька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" (код ЄДРПОУ 21436173, вул. Кафедральна, буд. 8/1, м. Чернівці, Чернівецька область, 58000);
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - кандидат у депутати Заставнівської міської ради від Чернівецької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_4 , АДРЕСА_2 ).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91953135 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні