Рішення
від 02.10.2020 по справі 600/1634/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/1634/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Чернівецької обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" до Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , про визнання рішення протиправним та його скасування,-

В С Т А Н О В И В:

Чернівецька обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Свобода" (далі - позивач), звернулась в суд з позовом до Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, Чернівецької обласної організації Політичної партії "Рідне місто", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , в якому просить (з урахуванням уточнених позовних вимог):

- визнати протиправним та скасувати рішення Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецької області про реєстрацію кандидатів у депутати до Чернівецької обласної організації Політичної партії "Рідне місто" на місцевих виборах, які відбудуться 25 жовтня 2020 року, в частині реєстрації кандидатів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 ..

І. АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ.

1. Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що Чернівецькою обласною організацією політичної партії «Рідне місто» 21 вересня 2020 року на своєму сайті анонсовано проведення Конференції Чернівецької обласної організації Політичної партії «Рідне місто» , яка мала відбутися 23 вересня 2020 року о 10:00 год. При цьому, відповідачем не вказано місця її проведення та іншої інформації, визначеної для такого повідомлення виборчим законодавством. Після цього, 23 вересня 2020 року на цьому ж сайті, дату проведення конференції було змінено на 24 вересня 2020 року. Жодної інформації про те, що конференція таки відбулася, не зафіксовано. В подальшому, спостерігачі ГО ОПОРА звернулись до міської ТВК, якою повідомлено, що до комісії вже надійшло повідомлення про конференцію від ЧООПП «Рідного міста» .

На думку позивача, Чернівецькою обласною організацією політичної партії «Рідне місто» порушено вимоги статті 218 Виборчого кодексу України, зокрема, повідомлення про проведення конференції Чернівецької обласної організації Політичної партії "Рідне місто" було опубліковане на офіційному сайті пізніше ніж на 5 днів до її проведення, а відтак наявні підстави для скасування рішення ТВК про реєстрацію кандидатів у депутати де Чернівецької міської ради ЧООПП «Рідне місто» на місцевих виборах, які відбудуться 25 жовтня 2020 року.

Окрім наведеного вище, позивач також зазначив і інші підстави, які на його думку слугують підставою для задоволення позовних вимог. А саме, відповідно до статутних документів Чернівецької організації ВО «Свобода» , членство в організації зберігається до моменту отримання керівником відповідного рівня заяви про вихід. Отже, кандидати включені в списки на вибори до Чернівецької міської ради від Чернівецької обласної організації Політичної партії «Рідне місто» Ілюк Андрій та ОСОБА_4 , на момент проведення конференції та їх включення в списки від партійної організації «Рідне місто» , не подавали заяв до керівництва Чернівецької міської організації ВО «Свобода» про вихід із організації, а відповідно були членами Чернівецької міської організації ВО «Свобода» , а не партійної організації «Рідне місто» , що є додатковим аргументом порушення норм законодавства України вказаними особами та партійною організацією «Рідне місто» , яка таким незаконним чином сформувала списки кандидатів у депутати до Чернівецької міської ради.

2. Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов в обґрунтування якого заперечив щодо задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Посилаючись на вимоги законодавства, що регулюють виборчий процес в Україні відповідач зазначив, що ухвалюючи постанову № 9 від 25.09.2020 року про реєстрацію кандидатів у депутати Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто" на місцевих виборах, останній забезпечував умови для реалізації виборчих прав громадян, та діяв виключно у межах Закону.

Звертав увагу суду на те, що 24.09.2020 року відповідачем отримано від голови Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто" заяву та перелік документів, який передбачений статтею 222 Виборчого кодексу України, для реєстрації кандидатів у депутати, в тому числі і заяви про згоду балотуватися, а також біографії кандидатів у депутати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Отримавши всі передбачені Законом документи, відповідачем правомірно прийнято рішення про реєстрацію зазначених вище кандидатів у депутати до Чернівецької міської ради від Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто" на місцевих виборах, які відбудуться 25 жовтня 2020 року.

ІІ. ПРОЦЕСУПЛЬНІ ДІЇ В СПРАВІ.

1. 01.10.2020 року ухвалою суду відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими статтями 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України. Призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження на 17:00 год. 01 жовтня 2020 року.

2. Ухвалою суду від 01.10.2020 року клопотання представника позивача про витребування доказів задоволено повністю.

ІІІ. ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ.

1. 01.10.2020 року представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити з підстав наведених в адміністративному позові. В судовому засіданні подали заяву, в якій просили суд розглянути справу в порядку письмового провадження.

2. Представник відповідача - Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", в судовому засіданні подав до суду заяву, в якій просив суд розглянути справу в порядку письмового провадження, проти задоволення позову заперечував, наводив при цьому відповідні аргументи, зокрема те, що всі дії щодо реєстрації кандидатів у депутати та проведення конференцій відбувались з дотриманням вимог законодавства, що регулює спірні правовідносини.

3. Відповідач ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в судовому засіданні заперечили щодо задоволення адміністративного позову зазначивши те, що ними подані заяви про вихід з Чернівецької обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода", які датовані 22.09.2020 року. Відтак, зважаючи на вказані обставини, та те, що вони не являлись членами ВО Свобода вважають свої дії правомірними, та такими, що не порушують виборчий процес.

4. Представник відповідача Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, в судове засідання не з`явився, до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі, в якій також останній просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.

5. Будучи допитаний в судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_5 пояснив суду, що на даний час він є головою Чернівецької міської організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода". 25.09.2020 року до нього вранці у приміщення офісу звернувся ОСОБА_2 із заявою про вихід з партії, яка датована 22.09.2020 року. При цьому, ОСОБА_2 також подано заяву про вихід з партії від імені ОСОБА_1 , яка теж датована - 22.09.2020 року. Отримавши зазначенні заяви, він завізував їх датою подання, тобто 25.09.2020 року, а тому вважає, що відповідно до норм Закону України "Про Політичні партії в Україні" вихід з членів партії відбувається тільки після прийняття відповідних заяв.

6. Враховуючи приписи статті 194, 205 КАС України, та подання учасниками справи заяв про розгляд справи у порядку письмового провадження, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами в порядку письмового провадження.

ІV. ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ ТА ВІДПОВІДНІ ПРАВОВІДНОСИНИ.

1. Відповідно до подання голови ВО "Свобода" кандидатури голови Чернівецької обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" від 09.07.2020 року, запропоновано обрати головою Чернівецької обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" ОСОБА_6 , який власне і звернувся в суд. (а.с. 6)

2. Судом досліджена заява ОСОБА_2 , датована 22.09.2020 року, на ім`я Голови Всеукраїнського об`єднання "Свобода" Олега Тягнибока, такого змісту (мовою оригінала): "Повідомляю про припинення членства у Всеукраїнському об`єднанні "Свобода". Дякую за 10 років спільної боротьби". Зазначена заява, отримана 25.09.2020 року ОСОБА_5 (а.с.12)

3. Судом також досліджена заява ОСОБА_1 аналогічного змісту від 22.09.2020 року, яка отримана 25.09.2020 року ОСОБА_5 (а.с.11)

4. Відповідно до повідомлення від 23.09.2020 року голови Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", Чернівецьку міську виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області інформовано про те, що 24.09.2020 року о 12:00 год у місті Чернівці за адресою вул. Університетська, 50 відбудеться Конференція, з метою висування кандидатів у депутати Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та Чернівецького міського голови Чернівецького району Чернівецької області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. (а.с.30)

5. Згідно рішення Конференції Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", про висування кандидатів у депутати Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від 24.09.2020 року, у відповідності до вимог статей 217-219 Виборчого Кодексу України висунуто кандидатів в депутати Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та затверджено єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто". (а.с.31)

6. 24.09.2020 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 подано заяви на ім`я Чернівецької міської ТВК, про надання згоди балотуватися кандидатом у депутати у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та бути кандидатом у депутати в територіальному виборчому окрузі № 2 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто". (а.с.42, 43)

Судом також дослідженні єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", в які (корім інших) також включені ОСОБА_2 та ОСОБА_1 (а.с.32-38, 39-40)

7. Відповідно до витягу з постанови № 9 від 25.09.2020 року Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області "Про реєстрацію кандидатів у депутати Чернівецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", на виборах 25 жовтня 2020 року" - постановлено зареєструвати кандидатів у депутати Чернівецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року згідно з додатком, в тому числі ОСОБА_2 та ОСОБА_1 (а.с.41, 44-48)

8. 28.09.2020 за №2/09/2020 ВО «Свобода» направила листа до Чернівецької міської виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, в якому заначила (окрім іншого) про порушення виборчого законодавства зі сторони відповідачів, а також заявлено вимогу надати документи, які стосуються прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати. (а.с.7-9)

V. ДО ВКАЗАНИХ ПРАВОВІДНОСИН СУД ЗАСТОСОВУЄ НАСТУПНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОБИТЬ ВИСНОВКИ ПО СУТІ СПОРУ.

1. Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

2. Відповідно до пункту 1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 р. №795-ІХ «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року № 160 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р.» , згідно пункту 1 якої на неділю 25 жовтня 2020 року призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1 - 24.

3. Гарантії права громадян на участь у виборах, регулювання підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів відповідно до Конституції України визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 року № 396-IX (далі - ВК України).

Відповідно до статті 20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5)офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 196 ВК України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Частиною 1 статті 216 ВК України передбачено, що висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування, а згідно частини 2 цієї ж статті ВК України право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

У відповідності до частини 1 статті 217 ВК України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів, а згідно частини 2 статті 217 ВК України організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

У відповідності до статті 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

4. Предметом спору в даній справі являється рішення - Постанова №9 від вересня 2020 року, якою зареєстровано кандидатами в депутати ОСОБА_2 та ОСОБА_1 , яку висунуті ЧООПП Рідне місто .

5. Звертаючись до суду позивачем (окрім іншого) наводились аргументи, які стосуються порушення оприлюднення на офіційному сайті інформації про проведення конференції, зборів зі сторони ЧООПП Рідне місто .

6. Відповідно до частини 2, 3 статті 218 ВК України про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.

7. Встановивши фактичні обставини справи, суд відхиляє аргументи позивача в частині, яка стосується проведення конференції та повідомлення про таку конференцію, оскільки вказані обставини навіть у випадку порушення строків щодо оприлюднення інформації на сайті про проведення цієї конференції, аж ніяк не можуть бути підставою для скасування реєстрації окремих кандидатів, які висунуть організацією політичної партії.

Разом з тим, суд все ж таки вважає за необхідне зазначити і те, що в ході судового розгляду справи позивачем не доведено обставин, які б вказували про порушення зі сторони ЧООПП Рідне місто норм частини 3 статті 218 ВК України. Аргументи останнього фактично зводились до того, що зі слів ГО Опора на офіційному сайті ЧООПП Рідне місто оприлюднено інформацію про проведення конференції з порушенням 5-денного строку. Однак, жодного доказу на підтвердження вказаних обставин позивачем не надано.

Відповідно до частини 2 статті 74 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Як зазначено судом, позивачем не доведено протиправну бездіяльність відповідача жодним доказом - як то акти уповноважених суб`єктів про виявлене порушення, скриншоти офіційного сайту, заяви представників ЗМІ про строки акредитації, тощо. При цьому, судом достовірно встановлено, що ЧООПП Рідне місто повідомлено Чернівецьку міську ТВК про проведення конференції відповідно до частини 2 статті 218 ВК України.

З урахуванням наведеного, суд вважає безпідставними доводи позивача у вказаній частині, які окрім іншого згідно статті 231 ВК України не є підставою для скасування реєстрації кандидатів ОСОБА_2 та ОСОБА_1 .

8. Звертаючись до суду позивач, окрім наведених вище аргументів зазначав також про те, що ТВК протиправно зареєстровано вказаних кандидатів у депутати, оскільки останні на час висування і реєстрації кандидатами в депутати одночасно перебували членами двох політичних партій.

На думку суду, вказані аргументи є безпідставними та відхиляються судом, виходячи з наступного.

9. Відповідно до статті 6 Закону України Про політичні партії членом політичної партії може бути лише громадянин України, який відповідно до Конституції України має право голосу на виборах.

Громадянин України може перебувати одночасно лише в одній політичній партії.

10. Відповідно до частини 2 статті 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі: порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування (пункт 1-1).

Відповідно до частини 1 статті 231 ВК України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі: порушення порядку висування кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого частиною четвертою статті 216 цього Кодексу, в тому числі неподання кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови у порядку, встановленому цим Кодексом, заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії у разі виявлення включення цієї особи до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради кількох організацій партій(пункт 7).

11. Як вбачається з встановлених обставин справи, на час висування кандидатами в депутати від ЧООПП Рідне місто , ОСОБА_2 та ОСОБА_1 на ім`я голови ВО Свобода подано заяви про припинення членства в партії, які датовані 22.09.2020 року, та які прийняті вранці в офісі політичної партії ВО Свобода , згідно показів свідка ОСОБА_5 25.09.2020 року, який в той же час являється керівником Чернівецького міського осередку ВО Свобода .

12. Відповідно до вимог статті 6 Закону України Про політичні партії в Україні громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

13. З огляду на встановлені судом обставини справи та вимоги законодавства, слід дійти висновку, що на час реєстрації кандидатами в депутати ОСОБА_2 та ОСОБА_1 припинили членство в політичній партії ВО Свобода . При цьому, згоди на висування кандидатами в депутати від такої партії у формі заяви, останніми не подавалось. Відтак, у територіальної виборчої комісії відсутні були підстави для відмови в реєстрації вказаних кандидатів, а так само і скасування цієї реєстрації, в той час коли останніми відповідно до вимог до пункту 7 частини 1 статті 231 ВК України подано заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії Рідне місто , за відсутності факту виявлення включення цих осіб до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради від кількох організацій партій.

14. Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів). (ст. 90 КАС України).

15. Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

16. В Рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Крім цього, згідно усталеної практики Європейського суду з прав людини по справі Серявін та інші проти України, заява N 4909/04, рішення від 10 лютого 2010 року, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент.

17. Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів учасників справи, оцінивши докази відповідача на підтвердження правомірності свого рішення та докази надані позивачем - суд дійшов висновку, що обґрунтування на які посилається позивач, не дають суду підстав для висновків, які б спростовували доводи відповідачів, а тому відсутні підстави для задоволення позову.

VI. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

1. Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

2. Враховуючи те, що в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про розподіл судових витрат.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Чернівецької обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" до Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , про визнання рішення протиправним та його скасування - відмовити повністю.

2. Розподіл судових витрат не здійснюється.

Згідно статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

У відповідності до статті 278, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Чернівецька обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Свобода" (вул. 28 Червня, 62, м.Чернівці, Чернівецька область, 58000, код ЄДРПОУ: 33971064)

Відповідач - Чернівецька міська територіальна виборча комісія Чернівецького району Чернівецької області (вул. Емінеску 2, м.Чернівці, Чернівецька область,58010, код ЄДРПОУ: 43767642)

Відповідач - Чернівецька обласна організація політичної партії "Рідне місто" (2-й провулок Герцена, 6 кв. 1, м. Чернівці, код ЄДРПОУ: 37830475)

Відповідач - ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 )

Відповідач - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 )

Суддя О.В. Боднарюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91953140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1634/20-а

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні