Рішення
від 02.10.2020 по справі 620/4230/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 жовтня 2020 року о 13:29 год. Чернігів Справа № 620/4230/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Заяць О.В.,

за участі секретаря Новик Н.С.,

представника позивача Сірого І.О.,

представника третьої особи Чепурного В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за позовом суб`єкта виборчого процесу Чернігівської обласної партійної організації політичної партії Рідний Дім до Прилуцької міської територіальної виборчої комісії Прилуцького району Чернігівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Чернігівська обласна організація політичної партії Рідне місто ; політична партія Рідне місто про визнання протиправною та скасування постанови,

У С Т А Н О В И В:

Суб`єкт виборчого процесу Чернігівська обласна партійна організація політичної партії Рідний Дім звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Прилуцької міської територіальної виборчої комісії Прилуцького району Чернігівської області від 25 вересня 2020 року № 7 Про реєстрацію кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків в частині реєстрації кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області висунутих Чернігівською обласною організацією політичної партії Рідне місто згідно з додатком до Постанови від 25 вересня 2020 року № 1/8.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскаржувана постанова винесена відповідачем з порушенням виборчого законодавства України, зокрема до заяви додане рішення зборів, конференції Чернігівської обласної організації політичної партії Рідне місто про висування кандидатів у депутати Прилуцької міської ради, датоване 22 вересня 2020 року, яке не містило посилання на погодження рішенням Політичної Ради Політичної партії Рідне місто . Згідно інформації, викладеної в листі Голови Політичної партії Рідне місто ОСОБА_1 , Політична Рада Політичної партії Рідне місто не погоджувала жодних рішень зборів, конференцій Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто . Вказані обставини свідчать про протиправність оскаржуваної постанови, в зв`язку з чим просить її скасувати.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей розгляду категорії термінових адміністративних справ, визначених статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав на адресу суду лист, у якому зазначив, що позовні вимоги не визнає та просить відмовити у їх задоволенні.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позові.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Чернігівська обласна організація політичної партії Рідне місто в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначивши про правомірність оскаржуваної постанови.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Політична партія Рідне місто в судове засідання не з`явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, третьої особи - Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто , з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено.

Центральна виборча комісія (надалі - ЦВК) постановою від 08.08.2020 № 160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 та згідно додатку визначила перелік сільських, селищних, міських територіальних громад Чернігівської області, у яких призначаються перші місцеві вибори.

10 серпня 2020 року ЦВК постановою від 10.08.2020 № 172 утворила та сформувала склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій, серед яких утворено та сформовано склад Прилуцької територіальної виборчої комісії Прилуцького району Чернігівської області.

25 вересня 2020 року о 18 год. 20 хв. відповідачем винесена постанова Про реєстрацію кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків № 7, згідно з якою зареєстровано кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області, включених до єдиних та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від партійних організацій згідно з додатком до постанови № 1/8.

Вважаючи постанову відповідача в частині реєстрації кандидатів у депутати Прилуцької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків згідно з додатком до Постанови від 25 вересня 2020 року № 1/8 протиправною, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зважає на таке.

Порядок підготовки та проведення виборів депутатів усіх рівнів визначено Виборчим кодексом України від 19.12.2019 №396-IX (з наступними змінами і доповненнями, надалі ВК України).

Згідно з ч. 5 ст. 195 ВК України, перші місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за сімдесят днів до дня виборів, а виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня перших місцевих виборів.

Відповідно до ч. 2 ст. 192 ВК України вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) проводяться за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками місцевих організацій політичних партій (далі - виборчі списки) у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ, що збігається з територією відповідно Автономної Республіки Крим, області, району, міста, району в місті, села, селища згідно з адміністративно-територіальним устроєм або територією міської, сільської, селищної територіальної громади.

Частина друга статті 216 ВК України передбачає, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 217 ВК України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

Частинами 1, 2, 3 ст. 218 ВК України визначено, що висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.

Згідно з ч.1 ст.219 ВК України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Частиною десятою ст. 219 ВК України встановлено, що рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Статтею 222 ВК України встановлені умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Так, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів, зокрема рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається).

Так, нормами виборчого законодавства встановлена чітка процедура висування кандидатів у депутати на місцевих виборах, а також умови щодо яких відповідна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати.

Визначені процедури становлять єдиний процес, є взаємопов`язаними та структурно об`єднані в розділі ХХХVІІ Висування та реєстрація кандидатів на місцевих виборах ВК України.

Повноваження з контролю за додержанням зазначених правових норм на етапі підготовки і проведення місцевих виборів закріплений за виборчими комісіями.

Зокрема, згідно з абзацом 1 ч.4 ст. 33 ВК України територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Частиною першою статті 206 ВК України передбачено, що територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі, зокрема: 1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій; 2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).

Відповідно до п.5.9 Статуту Політичної Партії Рідне місто , затвердженого протоколом № 2 від 13.12.2008 Установчим З`їздом Політичної партії Рідне місто у період між З`їздами вищим керівним органом Партії є Політична Рада Партії. До складу Політичної Ради Партії, крім обраних, за посадою членів Політичної Ради Партії входить Голова Партії та його заступники.

До повноважень Політичної Ради Партії належить, зокрема затвердження рішень регіональних, місцевих парторганізацій, первинних осередків Партії про їх створення; прийняття рішень щодо організаційних заходів із підготовки та проведення виборів, підготовка та затвердження виборчих документів Партії (п.5.10 Статуту).

Судом в судовому засіданні встановлено, що листом № 24/1 від 24.09.2020 голова Політичної партії Рідне місто ОСОБА_2 повідомив Чернігівську обласну територіальну виборчу комісію, що Політична Рада Політичної партії Рідне місто не погоджувала жодних рішень зборів, конференцій Чернігівської обласної організації політичної партії Рідне місто , зокрема, не погоджувала рішень ні про висування кандидатів у депутати Чернігівської міської ради Чернігівського району Чернігівської області, ні на посаду Чернігівського міського голови Чернігівського району Чернігівської області. Будь-які рішення зборів, конференцій Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто з цього приводу, подані до Чернігівської обласної територіальної виборчої комісії та будь-яких інших виборчих комісій Чернігівської області вважати такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства.

Вказаний лист (копія) поданий позивачем до матеріалів позову, а також міститься в матеріалах кримінального провадження № 12020275010001307 за фактом вчинення кримінального проступку, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України, копія якого засвідчена головою Політичної партії Рідне місто ОСОБА_3 та досліджена судом в судовому засіданні.

Суд вважає належним та допустимим доказом лист голови Політичної партії Рідне місто Удовіченка Олександра № 24/1 від 24.09.2020, адресований Чернігівській обласній територіальній виборчій комісії.

Допитаний у судовому засіданні свідок ( ОСОБА_4 - член Чернігівської міської територіальної виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області) повідомив, що не може підтвердити чи спростувати, чи проводилась 22.09.2020 обласна конференція Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто за адресою: смт. Седнів, вул. Шевченка, 28 в парку пам`яті садово-паркового мистецтва Лизогубський парк .

Як втановлено з рішення зборів, конференції Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто про висування кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області від 22 вересня 2020, яке було подано до відповідача, воно погоджено рішенням від 22 вересня 2020 року №1, при цьому не зазначено назву центрального керівного органу політичної партії, який його погодив.

Ні відповідачем, ні представником третьої особи не було надано до суду рішення від 22 вересня 2020 року №1 про погодження Політичною Радою Політичної партії Рідне місто рішення зборів, конференції Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто про висування кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області від 22 вересня 2020 року.

Отже, відсутність погодження Політичною Радою Політичної партії Рідне місто рішення зборів, конференції Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто про висування кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області є порушенням порядку висування кандидатів у депутати міських рад (ч.10 ст.219 ВК України) та умов реєстрації кандидатів у депутати міських рад (п.2 ч.1 ст.222 ВК України), що свідчить про протиправність оскаржуваної постанови.

Крім того третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Чернігівською обласною організацією Політичної партії Рідне місто суду не надано жодних належних та допустимих доказів щодо погодження Політичною Радою Політичної партії Рідне місто рішення зборів, конференції Чернігівської обласної організації Політичної партії Рідне місто про висування кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області від 22 вересня 2020.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправною та скасування постанови Прилуцької міської територіальної виборчої комісії Прилуцького району Чернігівської області від 25 вересня 2020 року № 7 Про реєстрацію кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків в частині реєстрації кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області висунутих Чернігівською обласною організацією політичної партії Рідне місто згідно з додатком до Постанови від 25 вересня 2020 року № 1/8.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки на час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено і суд дійшов висновку про задоволення позову, з відповідача слід стягнути судовий збір у розмірі 840,80 грн.

Керуючись статтями 241-246, 257, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Прилуцької міської територіальної виборчої комісії Прилуцького району Чернігівської області від 25 вересня 2020 року № 7 Про реєстрацію кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків в частині реєстрації кандидатів у депутати Прилуцької міської ради Прилуцького району Чернігівської області висунутих Чернігівською обласною організацією політичної партії Рідне місто згідно з додатком до Постанови від 25 вересня 2020 року № 1/8.

Стягнути з Прилуцької міської територіальної виборчої комісії Прилуцького району Чернігівської області судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп на рахунок UA028999980313161206084025002, отримувач коштів УК у м. Чернігові/м. Чернігів/22030101, код отримувача 38054398, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 22030101.

Рішення суду в порядку статтей 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку у дводенний строк з дня його проголошення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до суду апеляційної інстанції або до Чернігівського окружного адміністративного суду.

Позивач: суб`єкт виборчого процесу Чернігівська обласна партійна організація політичної партії Рідний Дім (вул. Козацька, буд. 40, кв.25, м. Чернігів, 14000).

Відповідач: Прилуцька міська територіальна виборча комісія Прилуцького району Чернігівської області (вул. Київська, буд. 281А, м. Прилуки, 17500).

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

Чернігівська обласна організація політичної партії Рідне місто (вул. Бєлова, буд. 29-А, кв. 82, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 37225474);

Політична партія Рідне місто (вул. Вишгородська, 14, м. Київ, 04074, код ЄДРПОУ 36681860).

Повний текст рішення виготовлено 02 жовтня 2020 року.

Суддя О.В. Заяць

Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91953271
СудочинствоАдміністративне
Сутьзадоволення позову, з відповідача слід стягнути судовий збір у розмірі 840,80 грн. Керуючись статтями 241-246, 257, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —620/4230/20

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні