Постанова
від 03.10.2020 по справі 500/2793/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 500/2793/20 пров. № А/857/11726/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Марцинковської О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Тернопільської обласної організації політичної партії Громадянська позиція на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2020 року, головуючий суддя - Мартиць О.І., судді - Баб`юк П.М., Баранюк А.З., ухвалене о 20:28 год. у м. Тернополі, повний текст якого складено 29.09.2020 року, у справі за адміністративним позовом Тернопільської обласної організації політичної партії Громадянська позиція до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про скасування постанови та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

28 вересня 2020 року позивач - Тернопільська обласна організація політичної партії Громадянська позиція звернулася в суд з позовом до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області, в якому просила скасувати постанову Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10, якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіальних) Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року; зобов`язати Збаразьку міську територіальну виборчу комісію Тернопільського району Тернопільської області зареєструвати всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіальних) Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що постановою Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10 відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіальних) Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року. Позивач вважав спірну постанову незаконною та такою, що винесена з порушенням вимог статей 6, 11, 230 Виборчого Кодексу України, статті 38 Конституції України.

Зазначав, що відповідачем прийнято пакет документів Тернопільської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" з грубим порушенням виборчого законодавства, а саме не повідомлено про наявність помилок та неточностей, чим позбавлено права позивача на усунення недоліків відповідно до частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2020 року в задоволенні позовних вимог Тернопільської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про скасування постанови Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10 та зобов`язання зареєструвати всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіальних) Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року відмовлено в повному обсязі.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, Тернопільська обласна організація політичної партії Громадянська позиція оскаржила його в апеляційному порядку, яка, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, не надано належної правової оцінки наявним доказам, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що оскарженою постановою відповідача було порушено право громадян України, які є виборцями, висування на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом висування, у встановленому законом порядку. При цьому, при прийнятті документів для реєстрації кандидатів у депутати, відповідачем допущено низку порушень Виборчого кодексу України. Також апелянт зазначив, що зміст оскарженої постанови Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10 не відповідає протоколу засідання Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року.

В судовому засіданні представник позивача підтримав подану апеляційну скаргу, вважає оскаржене рішення суду незаконним та повністю підтримав доводи, зазначені у апеляційній скарзі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча про дату час і місце розгляду справи належним чином повідомлений.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 24.09.2020 року Тернопільська обласна організація політичної партії "Громадянська позиція" подала до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати до Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року, що підтверджується довідкою про здачу комплекту документів для реєстрації кандидатів у депутати (ст. 222).

Згідно протоколу засідання від 25.09.2020 року при перевірці документів політичної партії "Громадська позиція" було виявлено, що відсутня печатка партії на передвиборчій програмі, що є порушенням пункту 4 частини першої статті 222 Виборчого кодексу України та невідповідність в списку територіального виборчого округу №2 вимогам частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України.

25.09.2020 року о 17 год. 40 хв. відповідачем прийнято оскаржену постанову пприйнято постанову "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, висунутих та включених до виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року", якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіальних) Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" порушено встановлений статтею 219 Виборчого кодексу України порядок висування кандидатів, відтак відсутні підстави для скасування постанови Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10, якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіальних) Тернопільської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму. (частина перша статті 273 КАС України).

Виборчий кодекс України (далі - ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

У відповідності до частини 1 статті 20 ВК України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина 1 статті 22 ВК України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно із статтею 196 ВК України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Частиною 1 статті 219 ВК України передбачено, що висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Як встановлено частиною 1 статті 227 ВК України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

У відповідності до статті 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею вичерпного переліку документів.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

Частиною 6 статті 227 ВК України встановлено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Статтею 230 ВК України передбачено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування). (частина четверта статті 230 Виборчого кодексу України).

Як встановлено частиною 9 статті 219 ВК України під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Статтею 227 ВК України встановлено, що список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.

Матеріалами справи підтверджено, що згідно протоколу засідання Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року я від 25.09.2020 року при перевірці документів політичної партії "Громадська позиція" виявлено відсутність печатки партії на передвиборчій програмі, що є порушенням пункту 4 частини першої статті 222 Виборчого кодексу України, а також невідповідність в списку територіального виборчого округу №2 вимогам частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України.

Колегія суддів не заперечує того факту, що відсутність печатки партії на передвиборчій програмі політичної партії "Громадська позиція" не є беззаперечною підставою для прийняття відповідачем оскарженої постанови, оскільки такий недолік міг бути виправлений в порядку частини 3 статті 230 ВК України.

Однак, рішенням конференції Тернопільської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" від 20.09.2020 року затверджено єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Тернопільської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, які скріплені печаткою Тернопільської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" та особистим підписом голови Солтис Р.В. (а.с. 13).

Також з матеріалів справи видно, що територіальний виборчий список кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, висунутих Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" у територіальному виборчому окрузі №2 включає:

1. ОСОБА_1

2. ОСОБА_2

3. ОСОБА_3

4. ОСОБА_4

5. ОСОБА_5

6. ОСОБА_6

7. ОСОБА_7

8. ОСОБА_8 , що відповідає також єдиному виборчому списку.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що під час формування територіального виборчого списку Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" було порушено порядок висування кандидатів, передбачений статтею 219 ВК України, таким чином суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для скасування оскарженої постанови Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10.

Колегія суддів вважає безпідставним покликання апелянта на те, що при прийнятті документів для реєстрації кандидатів у депутати, Збаразькою міською територіальною виборчою комісією Тернопільського району Тернопільської області допущено низку порушень Виборчого кодексу України, так як ці обставини виходять за межі предмету доказування спірних правовідносин, оскільки предметом цього адміністративного позову є правомірність винесення постанови Збаразькою міською територіальною виборчою комісією Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10, якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіальних) Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

Щодо невідповідності змісту оскарженої постанови Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №10 протоколу засідання Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року, колегія суддів вважає дану обставину такою, що не заслуговує на увагу, оскільки така не вплинула на результат розгляду комплекту документів для реєстрації кандидатів у депутати, поданий Тернопільською обласною організацією політичної партії "Громадянська позиція".

В частині решти доводів апеляційної скарги колегія суддів враховує, що, оцінюючи наведені сторонами доводи, апеляційний суд виходить з того, що всі конкретні, доречні та важливі доводи, наведені сторонами, були перевірені та проаналізовані судом першої інстанції, та їм було надано належну правову оцінку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

У пункті 50 рішення Європейського суду з прав людини Щокін проти України (№ 23759/03 та № 37943/06) зазначено про те, що перша та найважливіша вимога статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року полягає в тому, що будь-яке втручання публічних органів у мирне володіння майном повинно бути законним. Говорячи про закон , стаття 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року посилається на ту саму концепцію, що міститься в інших положеннях цієї Конвенції (див. рішення у справі Шпачек s.r.о. проти Чеської Республіки (SPACEK, s.r.o. v. THE CZECH REPUBLIC № 26449/95). Ця концепція вимагає, перш за все, щоб такі заходи мали підстави в національному законодавстві. Вона також відсилає до якості такого закону, вимагаючи, щоб він був доступним для зацікавлених осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні (див. рішення у справі Бейелер проти Італії (Beyeler v. Italy № 33202/96).

Крім того, Європейський суд з прав людини неодноразово зазначав, що формулювання законів не завжди чіткі. Тому їх тлумачення та застосування залежить від практики. І роль розгляду справ у судах полягає саме в тому, щоб позбутися таких інтерпретаційних сумнівів з урахуванням змін у повсякденній практиці (рішення у справі "Кантоні проти Франції" (Cantoni v. France" № 17862/91), у справі "Вєренцов проти України"№ 20372/11).

Суд враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

">Суд також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain), серія A, 303-A, п. 29).

З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Також, апелянтом при поданні апеляційної скарги не було сплачено судовий збір.

Частиною дев`ятою статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

За подання апеляційної скарги на рішення суду судовий збір становить 3153 грн і підлягає стягненню з позивача.

Керуючись ст.ст. 243, 272, 273, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Тернопільської обласної організації політичної партії Громадянська позиція залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2020 року у справі №500/2793/20 - без змін.

Стягнути із Тернопільської обласної організації політичної партії Громадянська позиція (код ЄДРПОУ - 37016189) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні за наступними реквізитами: «Отримувач коштів - УК у Галицькому районі м.Львова; код отримувача за ЄДРПОУ - 38007573; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО - 899998; рахунок отримувача - UA218999980313161206081013004; код класифікації доходів бюджету - 22030101; Восьмий апеляційний адміністративний суд» .

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та не може бути оскаржена.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький Повний текст постанови складено 03.10.2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91957953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2793/20

Постанова від 03.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 29.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні