ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 300/2480/20 пров. № А/857/11690/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Глушка І.В., Матковської З.М.,
при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року (суддя - Микитин Н.М., ухвалене в м. Івано-Франківську 30.09.2020 року о 19:12) у справі №300/2480/20 за адміністративним позовом Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" до Івано-Франківської обласної територіальної виборчої комісії про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківська обласна організація політичної партії "Пропозиція" звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської обласної територіальної виборчої комісії та просить: визнати протиправними дії, що виявились у створенні перешкод для подачі документів для реєстрації висунутих кандидатів у вигляді зачинених дверей до 24 години 24 вересня 2020 року та висуванні необґрунтованих вимог щодо необхідності доопрацювання документів; зобов`язати прийняти пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати до Івано-Франківської обласної ради висунутих 22 вересня 2020 року та зареєструвати документи згідно з переліком вказаним в заяві про висування кандидатів у депутати підписаної керівником організації та скріпленою печаткою відповідної організації партії.
Обгрунтовує позов тим, що 24.09.2020 о 23:22 представники Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , прибули до відповідача, з метою подати наявні документи для реєстрації кандидатів у депутати Івано-Франківської обласної ради, однак, у зв`язку із наявністю недоліків в таких документах, членом виборчої комісії вказано про необхідність негайного їх доопрацювання. Як наслідок, представник позивача ОСОБА_2 покинула приміщення ТВК із частиною документів для усунення недоліків, тоді як другий представник позивача Івасюк Ю.Ю. залишився в приміщені та запропонував члену виборчої комісії почати процедуру реєстрації документів для реєстрації кандидатів у депутати, в ході якої решту документів буде долучено ОСОБА_2 , на що отримав відмову. В подальшому, о 23:58 24.09.2020 представник позивача ОСОБА_2 повернулась до приміщення ТВК, однак, оскільки двері входу у приміщення були зачинені, вони не змогла потрапити до ТВК та передати доопрацьовану частину документів представнику партії ОСОБА_1 . На вимоги представника позивача Редчук О.І. та кандидата в депутати Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_3 відчинити двері та впустити їх всередину працівники і члени відповідача не реагували. Вважаючи такі дії відповідача протиправними та з метою припинення вчинюваного службовими особами відповідача правопорушення ОСОБА_3 о 00:28 25.09.2020 здійснив виклик поліції за номером 102, однак, незважаючи на перебування ОСОБА_1 в приміщенні відповідача та прибуття поліції, документи не було зібрано в один пакет і не було подано для реєстрації. Зазначає, що відповідач, в порушення норм виборчого законодавства, штучно створивши перешкоди в поданні документів для реєстрації кандидатів позивача не виконав обов`язку, передбаченого законодавством щодо належної організації процесу прийняття документів для реєстрації кандидатів та порушив право позивача закріплене статтею 38 Конституції України бути обраним осіб, висунутих в якості кандидатів Івано-Франківською обласною організацією політичної партії "Пропозиція".
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, його оскаржив позивач- Івано-Франківська обласна організація політичної партії "Пропозиція" подавши до Восьмого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вказує на неповне з`ясування фактичних обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення та просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою позов задовольнити повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги навів доводи аналогічні викладеним в позовній заяві. Зокрема, вказує на те, 24.09.2020 о 23:22 представники Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , прибули до відповідача, з метою подати наявні документи для реєстрації кандидатів у депутати Івано-Франківської обласної ради. Один з присутніх членів територіальної комісії після попереднього перегляду документів, поданих представником Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" заявив, що їх не може бути прийнято, оскільки вони підлягають доопрацюванню. Зокрема, зазначив, що неналежно оформлені заяви осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії висунутих, а саме ОСОБА_4 та ОСОБА_3 . Також вказує, що член комісії наголосив, що документи повинні бути подані на USB- накопичувачі, а не на диску і що позивачу необхідно негайно усунути ці недоліки до подачі документів відповідачу. Після зазначених вимог представник позивача Редчук Ольга Іванівна забрала частину документів для усунення в офісі позивача недоліків та копіювання зазначеної інформації з диску на USB- накопичувач, озвучених членом територіальної комісії відповідача. Зазначає, що в той же час в приміщенні територіальної виборчої комісії залишився другий представник позивача за довіреністю ОСОБА_1 , який запропонував членам комісії почати прийняття документів від Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція", поки один з представників позивача доопрацьовував частину документу, але членами комісії йому було відмовлено в реєстрації документів від Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція". В цей же день, приблизно о 23:58 представник позивача ОСОБА_2 повернулась з допрацьованою частиною документів до будівлі, де знаходиться Територіальна виборча комісія, однак, не змогла туди потрапити до ТВК та передати доопрацьовану частину документів представнику партії ОСОБА_1 і у разі необхідності надати пояснення щодо документів, оскільки було зачинено вхідні двері. На вимоги представника позивача Редчук О.І. та кандидата в депутати Івано-Франківської обласної ради ОСОБА_3 відчинити двері та впустити їх всередину працівники і члени відповідача не реагували. Вважаючи такі дії відповідача протиправними та з метою припинення вчинюваного службовими особами відповідача правопорушення ОСОБА_3 25.09.2020 о 00:28 здійснив виклик поліції за номером 102, однак, незважаючи на перебування ОСОБА_1 в приміщенні відповідача та виклик поліції, ситуація не змінилась і через дії відповідача документи не було зібрано в один комплект і не було подано для для реєстрації. Відтак, апелянт зазначає, що, відповідач, в порушення норм виборчого законодавства, штучно створивши перешкоди в поданні документів для реєстрації кандидатів позивача, не виконав обов`язку, передбаченого законодавством щодо належної організації процесу прийняття документів для реєстрації кандидатів та порушив право позивача закріплене статтею 38 Конституції України бути обраним осіб, висунутих в якості кандидатів Івано-Франківською обласною організацією політичної партії "Пропозиція". Крім цього, апелянт зазначає, що суд в рішенні безпідставно та упереджено критично оцінює покази свідків- ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 і з очевидною пристрастю возвеличує покази свідка ОСОБА_5 , який є представником в комісії від Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад . Апелянт вважає, що суд першої інстанції розглядаючи вказаний спір повинен був не формально підійти до його вирішення, а врахувати принцип верховенства права та баланс між цінністю прав громадян бути обраним і важкістю та наслідками неприйняття документів Івано-Франківською обласною територіальною виборчою комісією.
Відповідач в судове засідання не зявився. У відзиві на апеляційну скаргу вважає рішення суду законним та просить залишити його без змін.
В судовому засіданні представник позивача, адвокат Роюк Л.І. надала пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просила вимоги такої задовольнити
Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта, обговоривши доводи апеляційної скарги, відзиву, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вірно встановлено судом першої інстанції Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25.10.2020.
Відповідно до постанови Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020" №160 від 08.08.2020 на неділю, 25.10.2020, призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
10.08.2020 постановою Центральної виборчої комісії "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі в межах Івано-Франківської області, серед яких Івано-Франківська обласна територіальна виборча комісія.
Згідно інформації розміщеної на офіційному сайті Центральної виборчої комісії місцезнаходженням Івано-Франківська обласної ТВК є вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, приміщення Івано-Франківської обласної ради (https://www.cvk.gov.ua/pls/vm2020/pvm108pt001f01=695pt00_t001f01=695pid100=26pid102=5937pf7691=5937par1=1rej=0.html. )
Відповідно до постанови Центральної виборчої комісії № 208 від 30.08.2020 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до статей 217-219 Виборчого кодексу України, рішенням Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" від 22.09.2020 № 22/09-1 про висування кандидатів у депутати Івано-Франківської обласної ради, висунуто кандидатів в депутати Івано-Франківської обласної ради та затверджено єдині і територіальні виборчі списки кандидатів від Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" на чергові місцеві вибори, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.
З матеріалів справи вбачається, що Івано-Франківська обласна організація політичної партії "Пропозиція" довіреністю від 07.09.2020, в особі голови організації - ОСОБА_6 , яка діє на підставі статуту партії уповноважила ОСОБА_2 та Івасюка Юрія Юрійовича представляли Івано-Франківську обласну організацію політичної партії "Пропозиція" перед Івано-Франківською обласною територіальною виборчою комісією щодо подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати висунутих організацією партії до Івано-Франківської обласної ради.
Крім цього, Івано-Франківською обласною організацією політичної партії "Пропозиція", за підписом голови організації - Корабльової Т. О. складено заяву адресовану відповідачу про реєстрацію кандидатів у депутати Івано-Франківської обласної ради, на чергові місцеві вибори 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція", сформованих та затверджених на зборах Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція", що відбулися 22 вересня 2020 року із зазначенням переліку документів, які додаються.
Однак, вважаючи протиправними дії відповідача щодо штучного створення перешкод у вигляді передчасного завершення роботи територіальної виборчої комісії та висуненні необґрунтованих вимог щодо необхідності доопрацювання документів і, як наслідок, неможливість подання представниками партії документів для реєстрації кандидатів позивача у депутати Івано-Франківської обласної ради, Івано-Франківська обласна організація політичної партії "Пропозиція" звернулася в суд з даним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції зробив висновок, що ознак порушення прав позивача та вчинення протиправних дій відповідачем, у межах заявлених позовних вимог, не встановлено.
Колегія суддів апеляційного суду не погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до статті 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Частиною першою статті 64 Виборчого кодексу України встановлено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому КАС України.
Відповідно до частини першої статті 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Згідно статті 22 Виборчого кодексу України суб`єктами виборчого є: виборець, який має право голосу на відповідних виборах; виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, місцеві організації політичної партії "Пропозиція" беруть участь у місцевих виборах 25.10.2020 відповідно до рішення прийнятого на VI позачерговому з`їзді політичної партії "Пропозиція" від 04.09.2020 р. № 1 "Про участь місцевих організацій Партії у всіх місцевих виборах, призначених на 25 жовтня 2020 року." (https://www.cvk.gov.ua/vibory_category/mistsevi-vibori/vibori-deputativ-verhovnoi-radi-avtonomnoi-respubliki-krim-oblasnih-rayonnih-miskih-rayonnih-silskih-selishhnih-rad-25-10-2020.html ).
Відповідно до частини 1 статті 216 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Відтак, з врахуванням дати виборів 25.10.2020, період висування кандидатів тривав з 15.09.2020 по 24:00 24.09.2020.
Як вбачається з матеріалів справи, 22.09.2020 позивач висунув кандидатів у депутати Івано-Франківської обласної ради, що підтверджується рішенням № 22/09-1, яке погоджено рішенням головної ради політичної партії "Пропозиція" від 22.09.2020 № 22/09/20-35(а.с.10).
Відповідно до частини четвертої статті 33 Виборчого кодексу України територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.
Стаття 222 Виборчого кодексу України встановлює умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).
Частиною першою статті 222 Виборчого кодексу України регламентовано, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.
Частиною 2 статті 227 Виборчого кодексу України встановлено, що подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Відтак враховуючи, що днем проведення місцевих виборів визначено 25.10.2020, то представники Івано-Франківської обласної організація політичної партії "Пропозиція" у строк до 24:00 24.09.2020 включно повинні були подати документи до територіальних виборчих комісій для реєстрації кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови.
Проаналізувавши матеріали справи та наявні докази, суд першої інстанції прийшов до висновку, що позивачем не надано доказів того, що у нього був належно сформований пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Івано-Франківської обласної ради, визначених частиною 1 статті 222 ВК України, до 24:00 год 24.09.2020. Натомість, з обґрунтування позову вбачається, що такі документи не були сформовані, а поділені між обома представниками партії - ОСОБА_2 , яка передала такі в подальшому ОСОБА_3 , та ОСОБА_1 , та наведене вказує на неможливість їх подання - Івано-Франківській обласній територіальній виборчій комісії для вчинення дії щодо їхнього прийняття та реєстрації. Крім цього, на думку суду першої інстанції, представник позивача ОСОБА_1 , перебуваючи у приміщенні ТВК до закінчення її роботи - тобто 24:00 год 24.09.2020, мав можливість подати документи для реєстрації кандидатів, однак такої дії не вчинив. Вказані документи не подавалися представниками позивача і в подальшому, тобто з 09:00 год 25.09.2020.
Крім цього судом першої інстанції взято до уваги покази свідка ОСОБА_7 , що є представником Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське обєднання Платформа громад в Івано-Франківській обласній територіальній виборчій комісії зважаючи на її нейтральність до спірної ситуації та критично оцінено покази свідків ОСОБА_2 , ОСОБА_1 та ОСОБА_3 , оскільки такі є кандидатами в депутати Івано-Франківської обласної організації політичної партії Пропозиція до Івано-Франківської обласної ради, а відтак є зацікавленими у задоволенні позову.
Колегія суддів зазначає, що відповідно до ст.24 Виборчого кодексу України виборчі комісії організовують свою роботу під час виборчого процесу, в тому числі у вихідні дні та в день голосування, таким чином, щоб забезпечити прийом і розгляд документів щодо підготовки та проведення виборів, здійснення відповідних реєстраційних дій у строки та спосіб, установлені цим Кодексом.
Згідно ст.38 Конституції України громадяни мають право вільно бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.6 Виборчого кодексу України основні виборчі права громадян України включають право бути обраним.
Таким чином право бути обраним є одним з конституційних прав громадянина, реалізація якого гарантується Конституцією України і є одним з головних обов`язків держави.
Верховний Суд в своєму рішенні від 28 червня 2019 року у справі №855/157/19 зазначив, що відповідно до параграфа 24 Документа Копенгагенської наради Конференції щодо людського виміру ОБСЄ від 29 червня 1990 року наведене право особи може бути обмеженим, якщо це передбачено законом і таке обмеження є розумним і співрозмірним цілям й завданням закону.
Проте, у відповідності з пунктом 7.5 названого Документа Копенгагенської наради ОБСЄ, процедури реєстрації кандидатів не повинні бути дискримінаційними.
Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що беззаперечним фактом в даній ситуації є те, що представники Івано-Франківської обласної організації політичної партії "Пропозиція" прибули до Івано-Франківської територіальної виборчої комісії для подання документів щодо реєстрації кандидатами у депутати до Івано-Франківської обласної ради близько 23 год. 22 хв. 24.09.2020 року, тобто в період висування кандидатів, що тривав з 15.09.2020 року по 24.00, 24.09.2020 року.
Дана обставина підтверджується допитаними в якості свідків, як показами ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , які критично оцінив суд першої інстанції, так і свідка ОСОБА_7 , покази якої були взяті судом до уваги. Зокрема, як встановлено судом першої інстанції свідок ОСОБА_7 зазначила, що після 23:30 24.09.2020 у приміщення комісії прибув невідомий, якого вона ідентифікувала в судовому засіданні із присутнім в залі судового засідання свідком ОСОБА_1 , що спершу спілкувався з головою ТВК ОСОБА_8 , після чого така особа зясувала до якого часу комісією приймаються документи для реєстрації кандидатів.
Крім цього ОСОБА_7 посвідчила, що у ОСОБА_1 в наявності був тільки файл з незначною кількістю документів. Наведені покази підтверджують факт того, що прибуття представників позивача до територіальної виборчої комісії мало на меті подати документи для реєстрації кандидатів в депутати до Івано-Франківської обласної ради, а не будь-яку іншу мету.
Також як вбачається з платіжного доручення № 1 від 21.09.2020 року Івано-Франківською обласною організацією політичної партії Пропозиція сплачено грошову заставу за висунення кандидатів у депутати Івано-Франківської обласної ради в сумі 231 594,00 грн. (а.с.7), яка свідчить про беззаперечний намір брати участь у виборах кандидатами від партії.
Разом з тим дані обставини не були враховані судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення.
З врахуванням наведеного колегія суддів вважає, що позивач, прибувши вчасно до територіальної виборчої комісії, не зміг скористатися своїм правом на подання документів для проведення реєстрації кандидатів в депутати Івано-Франківської обласної ради, а тому слід визнати протиправними дії відповідача щодо неприйняття вказаних документів.
Відповідно до п.1ч.1 ст.317 КАС України підставою для скасування судового рішення суду першої інстанції є неповне з`ясування судом обставин справи, що мають значення для справи.
Виходячи з наведеного вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції неповно з`ясовано обставини справи, через що оскаржуване рішення підлягає скасуванню з прийняттям постанови про задоволення позову та визнання протиправними дій Івано-Франківської обласної територіальної виборчої комісії щодо неприйняття від Івано-Франківської обласної організації політичної партії Пропозиція документів для реєстрації кандидатів в депутати до Івано-Франківської обласної ради на виборах 25.10.2020 року. Також слід зобов`язати Івано-Франківську обласну територіальну виборчу комісію прийняти пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати до Івано-Франківської обласної ради висунутих 22.09.2020 року Івано-Франківською обласною організацією політичної партії Пропозиція та зареєструвати документи згідно з переліком вказаним в заяві від Івано-Франківської обласної організації політичної партії Пропозиція про висування кандидатів у депутати підписаної керівником організації та скріпленою печаткою відповідної організації партії
Колегія суддів зазначає, що належним способом захисту прав позивача в межах даного спору є саме реєстрація пакету документів позивача, оскільки відмова таких у реєстрації унеможливлює в подальшому прийняття територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації кандидатів у депутати до Івано-Франківської обласної ради на виборах 25.10.2020 року.
Керуючись ст. ст. 272, 273, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Івано-Франківської обласної організації політичної партії Пропозиція задовольнити .
Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року у справі № 300/2480/20 скасувати та прийняти нове, яким позов Івано-Франківської обласної організації політичної партії Пропозиція задовольнити .
Визнати протиправними дії Івано-Франківської обласної територіальної виборчої комісії щодо неприйняття від Івано-Франківської обласної організації політичної партії Пропозиція документів для реєстрації кандидатів в депутати до Івано-Франківської обласної ради на виборах 25.10.2020 року.
Зобов`язати Івано-Франківську обласну територіальну виборчу комісію прийняти пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати до Івано-Франківської обласної ради висунутих 22.09.2020 року Івано-Франківською обласною організацією політичної партії Пропозиція та зареєструвати документи згідно з переліком вказаним в заяві від Івано-Франківської обласної організації політичної партії Пропозиція про висування кандидатів у депутати підписаної керівником організації та скріпленою печаткою відповідної організації партії.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко З. М. Матковська
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91957959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні