СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ун. №761/48880/19
пр. №2/759/2910/20
26 серпня 2020 року
Святошинський районний суд міста Києва у складі головуючого судді Горбенко Н.О., за участі секретаря - Савіцької Л.Д., позивача - ОСОБА_1 , представника позивача - адвоката Подкопаєвої І.А., представника відповідача Комунального концерну Центр комунального сервісу - Бєлкіна К.О., за позовом ОСОБА_1 до Комунального концерну Центр комунального сервісу про захист прав споживачів,-
ВСТАНОВИВ:
21.12.2019 року позивач звернулась до суду з позовом до Комунального концерну Центр комунального сервісу в якому просила суд: зобов`язати Комунальний концерн Центр комунального сервісу (03179, м. Київ, вул. Львівська, будинок 57-А; код ЄДРПОУ 39946227) виключити із суми, зазначеної на особовому рахунку позивача 56596 заборгованість, яка виникла перед Комунальним підприємством Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві (код ЄДРПОУ 33597216) у період з 2009 року по 31.05.2015 року у сумі 8 231,50 грн., та заборонити Комунальному концерну Центр комунального сервісу (03179, м. Київ, вул. Львівська, будинок 57-А; код ЄДРПОУ 39946227) в подальшому включати вказану суму заборгованості у вимоги до сплати за спожиті житлово-комунальні послуги на її ім`я по особистому рахунку № НОМЕР_1 .
Вимоги позовної заяви мотивовано тим, що позивач є власником квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , а тому є споживачем житлово-комунальних послуг за вказаною адресою. У вимогах про сплату за спожиті житлово-комунальні послуги (рахунках-повідомленнях), які виставляє відповідач за її особовим рахунком щомісяця відображається заборгованість за послуги з утримання будинку та прибудинкової території у сумі 8 231, 50 грн. Зважаючи на це, позивач звернулася з заявою до КП Центр комунального сервісу з вимогою надати пояснення щодо підстав виникнення заборгованості. КП Центр комунального сервісу листом за вих.. №02/108 30 від 11.12.2019 року повідомив, що станом на 01.12.2019 року за адресою: АДРЕСА_1 наявна заборгованість за житлово-комунальні послуги у сумі 8 231, 50 грн., що виникла перед КП Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві (код ЄДРПОУ 33597216). Крім того , позивач вказує, що КП Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві (код ЄДРПОУ 33597216) перебуває в процесі ліквідації, та не є учасником КП Центр комунального сервісу та право вимоги заборгованості Концерну не передавав. Отже дії відповідача про включення до рахунку-повідомлення на сплату житлово-комунальних послуг за її адресою заборгованості у сумі 8 231, 50 грн. є противоправними.
В судовому засіданні представник позивача Подкопаєва І.А. підтримала заявлені вимоги та просила задовольнити позов в повному обсязі. Обґрунтовуючи тим, що Рішенням Київської міської ради від 14.05.2019 року № 467/1331 Про створення комунального концерну Центр комунального сервісу створено підприємство відповідача та затверджено його статус. Статутом відповідача визначено, що КК Центр комунального сервісу є комунальним господарським об`єднанням комунальних підприємств, які здійснюють діяльність щодо обслуговування житлового і нежитлового фонду та щодо забезпечення надання комунальних послуг власникам/наймачам/орендарям житлового та нежитлового фонду м. Києва. До складу концерну входять ряд підприємств (учасників концерну), що засновані на комунальній власності територіальної громади м. Києва. Перелік вказаних підприємств визначений статутом (пункти 1.2, 1.3 Статуту КК Центр комунального сервісу ). Однак КП Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві, перед яким у позивача виникла заборгованість за спожиті житло-комунальні послуги, не є учасником Концерну. За таких обставин належним, ефективним способом захисту прав позивача є виключення із суми зазначеної на особовому рахунку позивача, суми заборгованості, яка виникла перед КП Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві у період з 2010 року по 31.05.2015 року у розмірі 8 231, 50 грн., а також заборонити відповідачеві в подальшому включати вказану суму у вимогу до сплати позивачу.
Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні підтримала думку свого захисника та пояснила, що відображення заборгованості КП Центр комунального сервісу , яка виникла у неї перед КП Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві, яке не є учасником Концерну, є незаконними та такими, що порушують її права. Також звернула увагу суду, що вона зверталася в 2019 року до Управління праці та соціального захисту населення Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації із заявами про призначення субсидії на житлово-комунальні послуги за адресою: АДРЕСА_1 . Рішенням комісії їй було відмовлено у призначенні субсидії з 01 травня 2019 року та з 01 жовтня 2019 року, з причин наявності боргу по оплаті житлово-комунальних послуг. Позивачка вважає, що нарахування боргу, що виник перед Комунальним підприємством Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві, Комунальним Концерн Центра комунального сервісу є противоправними та порушує права на отримання субсидії тому просила задовольнити позовні вимоги.
Представник КК Центр комунального сервісу в судовому засіданні заперечував щодо пред`явленого позову. Обґрунтовуючи тим, що позовна заява стосується вимоги щодо виключення заборгованості, стосовно якого Комунальний концерн Центр комунального сервісу не має повноважень, у зв`язку з тим, що відповідно до п.1.3 Статуту Комунального концерну Центр комунального сервісу , до складу якого входять підприємства, що засновані на комунальній власності територіальної громади міста Києва, у тому числі КП Центр обслуговування споживачів Шевченківського району . Згідно розпорядження № 1634 від 17.09.2019 року Виконавчого органу Київської міської ради зобов`язання перед кредиторами та боржниками, права та обов`язки, а також активи і пасиви КП Житловсервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві переходять до правонаступника КП Центр обслуговування споживачів Шевченківського району . Дане підприємство є учасником комунального концерну Центр комунального сервісу та відповідно до Договору № 52/Дор від 13.11.2015 року доручає йому проводити претензійно-позовну роботу з боржниками. Так само, відповідно до п. 2.1.3 Статуту, Концерн створює оптимальні умови для контролю за вжиттям заходів, спрямованих на зменшення заборгованості учасників Концерну. Також відповідно до п. 3.5 Статуту, Концерн не відповідає по зобов`язаннях органів влади та учасників Концерну, як і останні не відповідають по зобов`язаннях Концерну. Представник відповідача зазначив, що виключення заборгованості позивача перед КП Житловсервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві з рахунків до сплати не впливає на наявність цієї заборгованості та відповідно не вплив на отримання позивачем субсидії, тому просив відмовити у задоволення позовних вимог.
Вислухавши пояснення позивача, представників сторін, дослідивши надані сторонами письмові докази, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є власником квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .
Як вбачається із рахунку-повідомлення від 01.12.2019 року по вказаному житловому приміщенні існує заборгованість за УБПТ (а.с.7).
Відповідно до відповіді КП Житлосервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві № 15/03/19 від 15.03.2019 року за даними бухгалтерського обліку комунального підприємства Житлосервіс Куренівка Оболонського району у місті Києві заборгованість за житло-комунальні послуги за адресою: АДРЕСА_1 станом на 01.06.2015 року складає 8 231,50 грн.
Правовідносини із споживання житлово - комунальних послуг регулюються Законом України Про житлово - комунальні послуги , відповідно до ст. 4 якого законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг базується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства, цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері житлово-комунальних послуг.
Частиною 1 ст.1 Закону України Про житлово - комунальні послуги (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), встановлено, що житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.
Виконавець - суб`єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору, а виробник - суб`єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги; споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.
Рішенням Київської міської ради від 14 травня 2015 року за №467/1331 Про створення комунального Концерну центр комунального сервісу , створено комунальний Концерн Центр комунального сервісу , яким віднесено Комунальний Концерн "Центр комунального сервісу" до сфери управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та затверджено Статут комунального Концерну "Центр комунального сервісу", що додається.
Відповідно до п. 1.2 Статуту, Концерн є комунальним господарським об`єднанням комунальних підприємств, які здійснювали діяльність щодо обслуговування житлового і нежитлового фонду та щодо забезпечення надання комунальних послуг власникам/наймачам/орендарям житлового та нежитлового фонду м. Києва.
Відповідно до п. 2.1 Статуту, Концерн створено з метою: ефективного використання комунального майна територіальної громади міста Києва, врегулювання майнових питань діяльності учасників Концерну та отримання прибутку; Координація та удосконалення роботи учасників Концерну; Створення оптимальних умов для контролю за вжиттям заходів, спрямованих на зменшення розмірів дебіторської та кредиторської заборгованостей учасників Концерну.
Згідно п. 2.2. Статуту, основними напрямками діяльності Концерну є: забезпечення ведення централізованого обліку дебіторської та кредиторської заборгованості учасників Концерну з метою забезпечення погашення дебіторської заборгованості та розрахунків по зобов`язаннях, які виникли перед кредиторами; Відкриття сервісних центрів обслуговування з надання житлово-комунальних послуг; Здійснення нарахувань та виготовлення рахунків на сплату житлово-комунальних послуг для споживачів (власників, наймачів) житлових та нежитлових приміщень; Забезпечення збору платежів від споживачів житлово-комунальних послуг на користь їх виконавців (виробників) відповідно до укладених договорів; Забезпечення проведення претензійно-позовної роботи учасниками Концерну за єдиною правовою позицією; Надання платних послуг у галузі житлово-комунального господарства фізичним та юридичним особам; Здійснення комплексних заходів по підвищенню платіжної дисципліни населення; Прийом споживачів, проведення систематичної інформаційно-роз`яснювальної роботи щодо порядку надання житлово-комунальних послуг; Участь в організації та проведенні конференцій та інших науково-практичних заходів за участю фахівців учасників Концерну; Підготовка, публікація та розповсюдження навчальної, методичної та довідкової літератури; Забезпечення супроводження фонду для фінансування заходів по впровадженню енергозбереження та реінновації окремих житлових будинків; Створення та забезпечення роботи єдиної бази кадрових документів працівників учасників Концерну; Забезпечення здійснення компенсаційних виплат спеціальних пільгових пенсій для окремої категорії працівників учасників Концерну; Проведення енергоаудиту будівель з метою підвищення енергоефективності будівель міста Києва; На договірних засадах надання послуг по монтажу, демонтажу, опломбуванню, розпломбуванню квартирних засобів обліку, на умовах підряду.
Відповідно до п. 3.6 Статуту, взаємовідносини Концерну з його учасниками будуються на договірній основі між ними і делегованих Концерну управлінських функцій, в яких обумовлюються відсоткові внески учасників на утримання Концерну і обов`язки Концерну перед учасниками по виконанню своїх зобов`язань перед ними і тих функцій, виконання яких учасники делегують Концерну.
Згідно п. 3.5 Статуту, Концерн не відповідає по зобов`язаннях органів влади та учасників Концерну, як і останні не відповідають по зобов`язаннях Концерну.
Відповідно п. 3.2 Статуту, у своїй діяльності Концерн керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та цим Статутом.
Відповідно до Розпорядження Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08.12.2016 року за № 1244 Про єдину міську службу для комплексного обслуговування споживачів житлово-комунальних послуг за принципом "єдиного вікна" на базі КОМУНАЛЬНОГО КОНЦЕРНУ "ЦЕНТР КОМУНАЛЬНОГО СЕРВІСУ", з метою забезпечення населення міста Києва житлово-комунальними послугами необхідного рівня та якості, КОМУНАЛЬНОМУ КОНЦЕРНУ "ЦЕНТР КОМУНАЛЬНОГО СЕРВІСУ": Забезпечити організацію роботи єдиної міської служби для комплексного обслуговування споживачів житлово-комунальних послуг за принципом "єдиного вікна" у сервісних центрах обслуговування з надання житлово-комунальних послуг на договірній основі з виконавцями житлово-комунальних послуг в установленому порядку; здійснювати прийом споживачів житлово-комунальних послуг з питань нарахування та обліку житлово-комунальних послуг, які надаються виконавцями житлово-комунальних послуг на підставі договорів, укладених з виконавцями житлово-комунальних послуг, відповідно до підпункту 2.1 цього пункту; Проводити інформаційно-роз`яснювальну роботу зі споживачами з питань житлово-комунальних послуг, які надаються виконавцями житлово-комунальних послуг на підставі договорів, укладених з виконавцями житлово-комунальних послуг, відповідно до підпункту 2.1 цього пункту; Забезпечити в установленому порядку взаємодію із суб`єктами господарювання, які приймають, розщеплюють, обліковують платежі за житлово-комунальні послуги та володіють/користуються відповідним програмним забезпеченням, для здійснення інформаційного обміну щодо актуалізації інформації загальноміської системи нарахування і обліку сплати населенням за житлово-комунальні послуги.
Відповідно до розпорядження № 1634 від 17.09.2019 року Виконавчого органу Київської міської ради зобов`язання перед кредиторами та боржниками, права та обов`язки, а також активи і пасиви КП Житловсервіс Куренівка Оболонського району у м. Києві переходять до правонаступника КП Центр обслуговування споживачів Шевченківського району у т.ч. дебіторська заборгованість споживачів за квартплату (а.с. 50-53).
Як вбачається зі Статуту, КП Центр обслуговування споживачів Шевченківського району є учасником комунального концерну Центр комунального сервісу (а.с. 45).
За таких обставин, Комунальний концерн Центр комунального сервісу здійснює обслуговування будинку що знаходить за адресою: АДРЕСА_1 у сфері надання житлово-комунальних послуг.
Згідно відповіді Комунального концерну Центр комунального сервісу , вбачається, що інформація про заборгованість за житло-комунальні послуги, яка утворилась до 01.05.2015 року, за адресою: АДРЕСА_1 , згідно інформації з ПАК, викладена у довідці про нарахування та сплату по особистому ранку № НОМЕР_1 ( НОМЕР_2 ) за період з 01.01.2010 року по 01.05.2015 року, про свідчить сама довідка від 11.12.2019 року № 02/10830 (а.с.10-11 та а.с. 13).
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, відповідач з вимогами про стягнення заборгованості з позивача за надані житлово-комунальні послуги в порядку позовного або наказного провадження до суду на теперішній час не звертався.
Право на звернення до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів закріплено безпосередньо у Конституції України (ст. 55), Цивільному кодексі України (ст.16), Цивільному процесуальному кодексу України (ст.3).
Згідно ст.11 ЦПК України суд розглядає цивільну справу в межах заявлених вимог і на підставі представлених сторонами доказів.
Відповідно до ст.ст. 3, 27, 30, 31 ЦПК України та ст. 20 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів та здійснює свій захист на власний розсуд.
Згідно положень ст. 4 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законами України.
Відповідно до п.11 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 14 від 18 грудня 2009 року Про судове рішення у цивільній справі , оскільки правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів та осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси (частини перша та друга статті 3 ЦПК, то суд повинен встановити, чи були порушені, невизнані або оспорені права, свободи чи інтереси цих осіб, а якщо були, то вказати, чи є залучений у справі відповідач відповідальним за це.
Відповідно до ст. 16 ЦК України, звертаючись до суду, позивач за власним розсудом обирає спосіб захисту.
У позовних вимогах позивач зазначає про безпідставно нараховану заборгованість, проте доказів того що ця заборгованість є безпідставно нарахована останньою не надано, так як не надано доказів того, що послуги з утримання будинків споруд та прибудинкової території будинку за адресою: АДРЕСА_1 , не надавалися.
Таким чином, обравши спосіб захисту шляхом зобов`язання відповідача виключити із суми заборгованості позивача по сплаті житлово-комунальних послуг, позивач у відповідності до вимог ст.ст. 3, 10, 60 ЦПК України на засадах змагальності не довів порушення його прав з боку відповідача Комунального концерну Центр комунального сервісу переконливими, належними та допустимими доказами, а також правову та фактичну підставу заявлених ним вимог, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
З огляду на викладене, суд вважає, що позивачем обрано невідповідний спосіб захисту порушеного права.
На підставі викладеного, керуючись: ст. ст. 10, 11, 57-59, 60, 61, 131, 159, 209, 212-215, 218, 294 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Комунального концерну Центр комунального сервісу про захист прав споживачів - відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя: Н.О. Горбенко
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2020 |
Оприлюднено | 06.10.2020 |
Номер документу | 91997303 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Карпенко Світлана Олексіївна
Цивільне
Святошинський районний суд міста Києва
Горбенко Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні