Справа № 454/651/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2020 року Сокальський районний суд Львівської області у складі:
головуючого-судді: М. Я. Адамович,
за участю секретаря Мандрик І.Я.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача - адвоката Стефанишин О.І.,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Сокалі цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Державного кадастрового реєстратора Міськрайонного управління у Сокальському районі та м.Червонограді Головного управління Держгеокадастру у Львівській області в особі Сенюка Віталія Володимировича, Державного реєстратра Радехівського управління юстиції Львівської області Микитюк Оксани Ярославівни, Державного реєстратора Сокальського районного управління юстиції Львівської області в особі начальника Олесько Андрія Богдановича, Ярема Віталія Васильовича, за участю третіх осіб на стороні позивача Карівської сільської ради Сокальського району Львівської області, Сокальської районної державної адміністрації, третіх осіб на стороні відповідача Державного реєстратора прав на нерухоме майно Жовківської міської ради Жовківського району Львівської області Фіть Сергія Петровича, Товариства з обмеженою відповідальністю Львівагротрейд в особі уповноваженої особи Іващука Володимира Ігоровича про скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку,
в с т а н о в и в:
Позивач звернулася до суду з даним позовом та просить визнати недійсною та скасувати державну реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 0,9667га, розташовану на території Карівської сільської ради, скасувати державну реєстрацію права оренди даної земельної ділянки та зобов`язати Державного кадастрового реєстратора Міськрайонного управління у Сокальському районі та м.Червнограді Головного управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати державну реєстрацію вказаної земельної ділянки та її кадастровий номер.
Позов мотивовано тим, що внаслідок технічної помилки, допущеної державним реєстратором, вона позбавлена змоги зареєструвати право власності на земельну ділянку.
Дослідивши позов та докази по справі, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч.1 ст.19 ЦПК України, Суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Тобто в порядку цивільного судочинства розглядаються справи, що виникають із приватноправових відносин.
Приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно ст.4 КАС України, адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому:
хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або
хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або
хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Згідно із ст.19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення. Зокрема, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін "суб`єкт владних повноважень" означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
З аналізу наведених процесуальних норм убачається, що до адміністративної юрисдикції відноситься справа, яка виникає зі спору в публічно-правових відносинах, що стосується цих відносин, коли один з його учасників - суб`єкт владних повноважень здійснює владні управлінські функції, в цьому процесі або за його результатами владно впливає на фізичну чи юридичну особу та порушує їх права, свободи чи інтереси в межах публічно-правових відносин.
Сторонами в даній справі є Відділ Держгеокадастру, Державний кадастровий реєстратор та Державні реєстратори.
Даний спір виник з приводу помилки в кадастровому номері земельної ділянки, допущеної реєстратором.
З наведеного випливає, що предмет і підстава позову жодним чином не пов`язані із захистом права власності, виконанням чи невиконанням цивільно-правових угод, а дослідженню підлягають виключно владні, управлінські рішення та дії державного реєстратора, який діє як суб`єкт владних повноважень.
Тому, ОСОБА_1 наділена правом звернутися до суду з позовом в порядку адміністративного судочинства з дотриманням, а не зі скаргою в порядку, визначеному Цивільним процесуальним кодексом України.
Згідно ч.1 ст.20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:
оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;
уточнення списку виборців;
оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум;
оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;
3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо:
примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства;
примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України;
затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;
продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;
затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні;
затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;
5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Відповідно до частини другої статті 20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Враховуючи вищезазначене, дана справа підсудна Львівському окружному адміністративному суду.
За таких підстав, провадження у справі слід закрити.
Також, відповідно до ст.7 Закону України Про судовий збір , позивачці слід повернути сплачений нею судовий збір.
Керуючись ст.255, 256 ЦПК України,
у х в а л и в:
Закрити провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Державного кадастрового реєстратора Міськрайонного управління у Сокальському районі та м.Червонограді Головного управління Держгеокадастру у Львівській області в особі Сенюка Віталія Володимировича, Державного реєстратра Радехівського управління юстиції Львівської області Микитюк Оксани Ярославівни, Державного реєстратора Сокальського районного управління юстиції Львівської області в особі начальника Олесько Андрія Богдановича, Ярема Віталія Васильовича, за участю третіх осіб на стороні позивача Карівської сільської ради Сокальського району Львівської області, Сокальської районної державної адміністрації, третіх осіб на стороні відповідача Державного реєстратора прав на нерухоме майно Жовківської міської ради Жовківського району Львівської області Фіть Сергія Петровича, Товариства з обмеженою відповідальністю Львівагротрейд в особі уповноваженої особи Іващука Володимира Ігоровича про скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку.
Повернтути ОСОБА_1 судовий збір в сумі 840 (вісімсот сорок)грн. 80коп. судового збору, сплачений нею на розрахунковий рахунок UA8089999980313101206000013540, МФО:899998, ЄДРПОУ:38011490, отримувач коштів: УКу Сокаль р./Сокальський р-н/22030101, (квитанція №46 від 10.02.2020р.) та судовий збір в сумі 2522 (дві тисячі п`ятсот двадцять дві)грн. 40коп., сплачений нею на розрахунковий рахунок UA8089999980313101206000013540, МФО:899998, ЄДРПОУ:38011490, отримувач коштів: УКу Сокаль р./Сокальський р-н/22030101, (квитанція №47 від 10.02.2020р.).
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до Львівського апеляційного суду.
У разі, якщо ухвала не була вручена в день ї проголошення, пропущений строк може бути поновлено, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються учасниками справи через Сокальський районний суд Львівської області.
Головуючий: М. Я. Адамович
Суд | Сокальський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 06.10.2020 |
Номер документу | 92001991 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Сокальський районний суд Львівської області
Адамович М. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні