Рішення
від 06.10.2020 по справі 200/4783/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 жовтня 2020 р. Справа№200/4783/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді - Арестової Л.В. розглянувши за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області (місце знаходження: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, Одеська область; код ЄДРПОУ: 43142370) до Державного реєстратора Костянтинівської міської ради Донецької області (місце знаходження: вул. Олекси Тихого, буд. 260, м. Костянтинівка, Донецька область; код ЄДРПОУ: 34898855), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні відповідача ТОВ Зева Пром (місце знаходження: вул. Європейська, буд. 19, м. Одеса, Одеська область) про скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження платника податків,

У С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Одеській області (далі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора Костянтинівської міської ради Донецькій області Кісельової Галини Анатоліївни, третя особа яка не заявляє самостійних вимог, на стороні відповідача ТОВ Зева Пром про скасування державної реєстрації змін місцезнаходження ТОВ Зева Пром , код ЄДРПОУ 43110899, проведеної державним реєстратором Костянтинівської міської ради Донецької області Кісельової Галиною Анатоліїної відповідно до запису від 24.09.2019 року № 12741070008017438.

В обґрунтування позовних вимог вказано про те, що контролюючим органом в ході здійснення своїх функцій встановлено відсутність юридичної особи - ТОВ Зева Пром за юридичною адресою: м. Одесса, вул. Європейська буд. 18. Так найменування вулиць, провулків, проспектів, площ, парків та скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території міста Одесса затверджено Рішенням Одеської міської ради від 09.11.2015 Про найменування вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих та території міста Одесса . Але вулиця Європейська відсутня у даному рішенні та фактично на території міста Одесса.

За наведених обставин позивач вважає, що запис про державну реєстрацію змін до установчих документів від 24.09.2019 року за N 12741070008017438 ТОВ Зева Пром вчинено відповідачем на підставі неправдивих відомостей про місцезнаходження товариства, є недостовірними та підлягають скасуванню.

Станом на час розгляду даної справи відзив від відповідача на адресу суду не надходив.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18 травня 2020 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 23 червня 2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

25 серпня 2020 року ухвалою суду вирішено розгляд здійснювати за правилами загального позовного провадження, продовжено строк проведення підготовчого засідання на 30 днів, призначено підготовче засідання на 23 вересня 2020 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2020 року відмовлено в задоволені клопотання позивача про участь у справі в режимі відеокоференції.

23 вересня 2020 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 06 жовтня 2020 року.

Представник позивача 06 жовтня 2020 року через відділ документообігу та архівної роботи надав суду клопотання про розгул справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача, третьої особи ТОВ Зева Пром до суду з клопотаннями або заявами не звертався, пояснень по справі до суду не наддав, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вказаних приписів процесуального законодавства, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження 06 жовтня 2020 року.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Зева Пром (код ЄДРПОУ 43110899) як юридична особа зареєстровано 12.07.2019 року, назва установочного документа - модельний статут.

24.09.2019 року державним реєстратором Костянтинівської міської ради Кісельової Г.А. вчинено реєстраційну дію за N 12741070008017438 щодо внесення змін до установчих документів ТОВ Зева Пром в частині зміни його місця знаходження.

Згідно реєстраційного запису від 24.09.2019 року N 12741070008017438 місцезнаходження ТОВ Зева Пром м. Одеса, Приморський район, вул. Європейська, б. 19.

Як встановлено матеріалами справи, працівниками ГУ ДПС у Одеській області встановлено відсутність підприємства за юридичною адресою реєстрації, у зв`язку з відсутністю у м. Одесса вул. Європейська.

31.10.2019 Головне управління ДПС у Одеській області подало скаргу до Міністерства Юстиції України стосовно вчинення реєстраційної дії за N 12741070008017438 щодо внесення змін до установчих документів ТОВ Зева Пром в частині зміни його місця знаходження.

Наказом Міністерства Юстиції України від 27.12.2019 № 4369/7 відмовлено у задоволенні скарги ГУ ДПС у Одеській області стосовно ТОВ Зева Пром у зв`язку з тим, що державним реєстратором Костянтинівської міської ради Кісельової Г.А. прийнято рішення відповідно до закону.

Вважаючи, що ТОВ Зева Пром при зміні юридичної адреси подано до державного реєстратора неправдиві відомості щодо своєї юридичної адреси, а відповідно державним реєстратором вчинено запис про підтвердження місцезнаходження юридичної особи, який фактично не відповідає дійсності, позивач звернувся до суду в позовом про скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження ТОВ Зева Пром (код ЄДРПОУ 43110899) проведену державним реєстратором Костянтинівської міської ради Донецької області Кісельовою Галиною Анатоліївною відповідно до запису від 24.09.2019 року № 12741070008017438.

Беручи до уваги викладене вище, суд при вирішенні спірних правовідносин, виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 N 755-IV (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі по тексту - Закон N 755).

За змістом абзацу сьомого статті 1 Закону N 755 місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до частин першої та третьої статті 4 Закону N 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов`язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Абзацом восьмим частини першої статті 6 Закону N 755 передбачено, що проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

При цьому здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців серед іншого віднесено до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (частина перша статті 7 Закону N 755).

Згідно із частиною першою статті 29 Закону N 755 для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня після проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або один примірник оригіналу установчих документів у новій редакції та один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів (частина чотирнадцята статті 29 Закону N 755).

Частина перша статті 27 Закону N 755, з урахуванням положень статті 30 цього Закону, передбачає такі підстави для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; наявність в установчих документах юридичної особи пропаганди комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) та кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Згідно з абзацом першим частини першої статті 31 зазначеного Закону у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його юридичній особі - відповідачу для вжиття заходів до приведення установчих документів у відповідність із прийнятим судовим рішенням, а також державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Матеріалами справи встановлено, що 17 вересня 2019 року Рішенням N 17/09 учасника ТОВ Зева Пром вирішено, зокрема:

-змінити місцезнаходження Товариства на наступне: 66000, місто Одеса, Приморський район, вул. Європейська, б. 19;

-призначити на посаду директора Товариства ОСОБА_1 з 18 вересня 2019 року, згідно поданої заяви;

-уповноважити ОСОБА_1 провести процедуру внесення змін до відомостей про юридичну особу що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ Зева Пром , що пов`язані з вищевикладеними змінами.

Так, представник ТОВ 24.09.2019, враховуючи зміну місцезнаходження товариства звернувся до державного реєстратора для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін про місцезнаходження ТОВ, у зв`язку з чим надав відповідний пакет документів.

За результатами розгляду вказаних документів, відповідачем 24.09.2019 року було внесено зміни до установчих документів за N 12741070008017438 щодо зміни місцезнаходження ТОВ Зева Пром .

Із наведеного слідує висновок, що Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" презюмує зазначені в Єдиному державному реєстрі відомості про юридичну особу як такі, що є достовірними. Тому доводи контролюючого органу з посиланням на висновки власної перевірки місцезнаходження товариства, як на підставу недостовірності таких відомостей, в розумінні згаданого Закону не можуть бути передумовою для скасування запису в Єдиному державному реєстрі від 24.09.2019 N 12741070008017438 щодо державної реєстрації відомостей про зміну місцезнаходження ТОВ Зева Пром

Окрім того, суд звертає увагу, що п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:

припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Проте реалізація відповідних повноважень щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів має здійснюватись контролюючим органом лише за наслідком встановлення факту порушення відповідними платниками податків норм податкового законодавства.

В свою чергу, суд вважає, що сама по собі державна реєстрація змін до установчих документів, пов`язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи, не створює перешкод для здійснення своїх контрольних повноважень контролюючим органами і не перешкоджає податковому обліку платників податку.

В даному випадку в обґрунтування позовних вимог контролюючий орган посилається виключно на відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, тобто, фактично підставою для звернення до суду є неправдивість даних щодо зміни місця знаходження ТОВ Зева Пром .

Відповідно до ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Права контролюючих органів визначено ст. 20 Податкового кодексу України, зокрема, п. п. 20.1.37 якої передбачено право на звернення до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності, та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.

Позивачем не надано доказів звернення до суду з позовами щодо припинення юридичної особи - ТОВ Зева Пром та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів ТОВ Зева Пром , а в матеріалах справи такі докази відсутні.

Таким чином, встановлена контролюючим органом відсутність ТОВ Зева Пром за її новим місцем реєстрації у м. Одеса, на думку суду, може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, оскільки саме припинення юридичної особи буде належним засобом податкового контролю.

Аналогічна правова позиція була викладена в постановах Верховного Суду від 19.02.2019 у справі N 802/77/17-а, від 12.04.2019 у справі N 802/69/17-а, від 24.01.2020 у справі N 802/68/17-а, від 24.03.2020 у справі N 802/75/17-а.

У відповідності до частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності за правилами ст. 86 КАС України, суд приходить до висновку, що позивачем не надано обґрунтованих доказів на підтвердження заявлених позовних вимог.

Відтак, зважаючи на встановлені у справі обставини та, з огляду на правові приписи законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління ДПС в Одеській області (місце знаходження: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, Одеська область; код ЄДРПОУ: 43142370) до Державного реєстратора Костянтинівської міської ради Донецької області (місце знаходження: вул. Олекси Тихого, буд. 260, м. Костянтинівка, Донецька область; код ЄДРПОУ: 34898855), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні відповідача ТОВ Зева Пром (місце знаходження: вул. Європейська, буд. 19, м. Одеса, Одеська область) про скасування державної реєстрації змін місцезнаходження ТОВ Зева Пром , код ЄДРПОУ 43110899, проведеної державним реєстратором Костянтинівської міської ради Донецької області Кісельової Галиною Анатоліїної відповідно до запису від 24.09.2019 року № 12741070008017438 - відмовити повністю.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 06 жовтня 2020 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Л.В. Арестова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92008004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4783/20-а

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 01.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Арестова Л.В.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Арестова Л.В.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Арестова Л.В.

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Арестова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні