ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 березня 2021 року справа №200/4783/20-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Міронової Г.М., Казначеєва Е.Г., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2020 року у справі № 200/4783/20-а (головуючий І інстанції Арестова Л.В., повний текст складений у м. Слов`янську Донецької області) за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Державного реєстратора Костянтинівської міської ради Донецької області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю Зева Пром про скасування державної реєстрації зміни місцезнаходження платника податків,-
В С Т А Н О В И В :
Головне управління ДПС в Одеській області (далі - ГУДПС в Одеській області, позивач) звернулось до суду з позовом до Державного реєстратора Костянтинівської міської ради Донецької області (далі - відповідач), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю Зева Пром про скасування державної реєстрації змін місцезнаходження ТОВ Зева Пром , код ЄДРПОУ 43110899, проведеної державним реєстратором Костянтинівської міської ради Донецької області Кісельової Галиною Анатоліїної, відповідно до запису від 24.09.2019 року № 12741070008017438.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 06.10.2020 року у задоволенні позову відмовлено (а.с. 156-158).
Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду, прийняти нову про задоволення позову, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин. Посилався на обгрунтованість позовних вимог, оскільки державним реєстратором зареєстровано запис відомотей щодо зміни місцезнаходженя третьої особи, які є недостовірними (а.с. 107-123).
Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити її без задоволення.
Сторони в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги та відзиву, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
ТОВ Зева Пром (код ЄДРПОУ 43110899) зареєстровано як юридичну особу з 12.07.2019 року, назва установочного документа - модельний статут (а.с. 29-34).
24.09.2019 року державним реєстратором Костянтинівської міської ради Кісельової Г.А. вчинено реєстраційну дію за № 12741070008017438 щодо внесення змін до установчих документів ТОВ Зева Пром в частині зміни його місця знаходження (а.с. 26-34).
Згідно реєстраційного запису від 24.09.2019 року № 12741070008017438 місцезнаходження ТОВ Зева Пром м. Одеса, Приморський район, вул. Європейська, б. 19 (а.с. 29, 34).
ГУ ДПС у Одеській області встановлено відсутність підприємства за юридичною адресою реєстрації, у зв`язку з відсутністю у м. Одесса вул. Європейська.
31.10.2019 року ГУ ДПС в Одеській області подало скаргу до Міністерства Юстиції України щодо вчинення реєстраційної дії за № 12741070008017438 про внесення змін до установчих документів ТОВ Зева Пром в частині зміни його місця знаходження (а.с. 8-12).
На підставі висновку комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації від 06.12.2019 року наказом Міністерства Юстиції України від 27.12.2019 року № 4369/7 відмовлено у задоволенні скарги ГУ ДПС у Одеській області у зв`язку з тим, що державним реєстратором Костянтинівської міської ради Кісельової Г.А. прийнято рішення відповідно до закону (а.с. 14-15).
Позивач вважає, що ТОВ Зева Пром при зміні юридичної адреси подано до державного реєстратора неправдиві відомості щодо своєї юридичної адреси, а державним реєстратором вчинено запис про підтвердження місцезнаходження юридичної особи, який фактично не відповідає дійсності.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755, в редакції станом на дату виникнення спірних відносин) державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
За змістом п.7 ч. 1 ст. 4 Закону № 755 державна реєстрація базується на таких основних принципах об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.
Державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом (ч.2 ст. 6 Закону № 755).
Згідно п. 10 ч. 2 ст. 9 Закону № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: місцезнаходження юридичної особи.
Згідно ч. 4 ст. 17 Закону № 755 для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
За змістом ч.1 ст. 25 Закону № 755 державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов`язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ; припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Підстави для відмови у державній реєстрації: документи суперечать вимогам Конституції та законів України (п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону № 755).
У разі якщо під час прийому документів для державної реєстрації або проведення реєстраційних дій у суб`єкта державної реєстрації, державного реєстратора виникає сумнів щодо справжності поданих документів, вони негайно повідомляють про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів (ч. 1 ст. 33 Закону № 755).
Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (ч. 4 ст. 35 Закону № 755).
17 вересня 2019 року прийнято рішення № 17/09 учасника ТОВ Зева Пром про зміну місцезнаходження Товариства на наступне: 66000, місто Одеса, Приморський район, вул. Європейська, б. 19; призначити на посаду директора Товариства ОСОБА_1 з 18 вересня 2019 року, згідно поданої заяви; уповноважити Новак Міхаіла провести процедуру внесення змін до відомостей про юридичну особу що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ Зева Пром , що пов`язані з вищевикладеними змінами (а.с. 56).
Представник ТОВ 24.09.2019 року, враховуючи зміну місцезнаходження товариства, звернувся до державного реєстратора для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін про місцезнаходження ТОВ, у зв`язку з чим надав відповідний пакет документів .
За результатами розгляду вказаних документів, відповідачем 24.09.2019 року було внесено зміни до установчих документів за № 12741070008017438 щодо зміни місцезнаходження ТОВ Зева Пром .
Колегія суддів зазначає, що у державного реєстратора не було підстав для відмови у проведенні змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах зокрема, зміна місцезнаходження, оскільки на підтвердження своєї позиції податковим органом не надано судового рішення про скасування рішення засновників відповідача або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів цієї юридичної особи.
Згідно п. 67.2 ст. 67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Саме з цією метою законодавством зобов`язано платника податків стати на податковий облік.
Зазначена законодавча норма встановлює повноваження органу доходів і зборів звертатись до суду з позовами про припинення юридичної особи, відміну державної реєстрації юридичної особи (фізичної особи-підприємця), скасування державної реєстрації змін до установчих документів саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків.
У такому разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи відповідача за місцезнаходженням може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження, на чому наполягає позивач, оскільки саме припинення юридичної особи є належним засобом податкового контролю.
Згідно п. 20.1.37 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право: звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.
Позивачем не надано доказів звернення до суду з позовами щодо припинення юридичної особи - ТОВ Зева Пром та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів ТОВ Зева Пром , а в матеріалах справи такі докази відсутні.
Отже, встановлена контролюючим органом відсутність ТОВ Зева Пром за її новим місцем реєстрації у м. Одеса, може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, оскільки саме припинення юридичної особи буде належним засобом податкового контролю.
Аналогічна правова позиція була викладена в постановах Верховного Суду від 24.01.2020 року у справі № 802/68/17-а, від 24.03.2020 року у справі № 802/75/17-а. Згідно ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову у задоволенні позову, водночас, судом затсосовані норми матеріального права в редакції, які не мають відношення до спірних відносин, у зв`язку з чим рішення суду підлягає зміні в мотивувальній частині.
Керуючись ст.ст. 242, 250, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2020 року у справі № 200/4783/20-а - змінити в мотивувальній частині.
В іншій частині рішеня залишити без змін.
Повний текст постанови складений 1 березня 2021 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді: Г.М. Міронова
Е.Г. Казначеєв
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2021 |
Оприлюднено | 02.03.2021 |
Номер документу | 95207669 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні