ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2020 року м. Житомир справа № 240/10778/20
категорія 111030600
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
судді Черноліхова С.В.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вєганс" до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Вєганс" звернулося до суду з позовом, у якому просить:
- визнати протиправними і скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Житомирській області про відмову у реєстрації податкових накладних від 27 квітня 2020 року № 1539220/41807300; № 1539224/41807300; № 1539225/41807300; № 1539226/41807300; № 1539227/41807300; № 1539228/41807300; № 1539229/41807300; № 1539231/41807300; № 1536749/41807300; № 1539232/41807300; № 1539233/41807300; № 1539235/41807300; № 1539236/41807300; № 1539242/41807300; № 1539244/41807300; № 1539245/41807300; № 1539246/41807300; № 1539252/41807300; № 1539256/41807300; № 1539264/41807300; № 1539265/41807300; № 1539266/41807300; № 1539267/41807300; № 1539272/41807300; № 1539273/41807300; № 1539274/41807300; № 1539275/41807300; № 1539276/41807300; № 1539292/41807300; № 1539293/41807300; № 1539295/41807300;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні датами їх подання:
№ 166 від 05 червня 2019 року;
№ 167 від 10 червня 2019 року;
№ 168 від 12 червня 2019 року;
№ 169 від 14 червня 2019 року;
№ 180 від 11 червня 2019 року;
№ 181 від 14 червня 2019 року;
№ 214 від 27 червня 2019 року;
№ 218 від 17 червня 2019 року;
№ 221 від 24 червня 2019 року;
№ 226 від 27 червня 2019 року;
№ 230 від 03 липня 2019 року;
№ 231 від 03 липня 2019 року;
№ 233 від 04 липня 2019 року;
№ 237 від 09 липня 2019 року;
№ 242 від 04 липня 2019 року;
№ 246 від 01 липня 2019 року;
№ 247 від 01 липня 2019 року;
№ 248 від 04 липня 2019 року;
№ 249 від 10 липня 2019 року;
№ 250 від 01 липня 2019 року;
№ 254 від 05 липня 2019 року;
№ 255 від 05 липня 2019 року;
№ 256 від 05 липня 2019 року;
№ 257 від 03 липня 2019 року;
№ 258 від 10 липня 2019 року;
№ 262 від 16 липня 2019 року;
№ 263 від 16 липня 2019 року;
№ 264 від 16 липня 2019 року;
№ 265 від 16 липня 2019 року;
№ 266 від 16 липня 2019 року;
№ 268 від 16 липня 2019 року.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що на підтвердження господарських операцій по поставці ТОВ "Лізоформ Медікал" і ТОВ "Лізоформ" товарів ним складено зазначені податкові накладні та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказані податкові накладні прийняті відповідачем, проте їх реєстрація зупинена. Підставою такого зупинення слугувало, на думку контролюючого органу, відповідність накладних підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Підприємство вважає, що ним надано всі необхідні документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, однак рішеннями комісії Головного управління ДПС у Житомирській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27 квітня 2020 року № 1539220/41807300; № 1539224/41807300; № 1539225/41807300; № 1539226/41807300; № 1539227/41807300; № 1539228/41807300; № 1539229/41807300; № 1539231/41807300; № 1536749/41807300; № 1539232/41807300; № 1539233/41807300; № 1539235/41807300; № 1539236/41807300; № 1539242/41807300; № 1539244/41807300; № 1539245/41807300; № 1539246/41807300; № 1539252/41807300; № 1539256/41807300; № 1539264/41807300; № 1539265/41807300; № 1539266/41807300; № 1539267/41807300; № 1539272/41807300; № 1539273/41807300; № 1539274/41807300; № 1539275/41807300; № 1539276/41807300; № 1539292/41807300; № 1539293/41807300; № 1539295/41807300 відмовлено у реєстрації вказаних накладних. Не погоджуючись із цими рішеннями відповідача, з метою їх скасування та зобов`язання Державної податкової служби України вчинити певні дії, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 17 серпня 2020 року дану справу прийнято до розгляду за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 03 вересня 2020 року.
03 вересня 2020 року в підготовчому засіданні оголошено перерву до 08 вересня 2020 року.
08 вересня 2020 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 24 вересня 2020 року.
24 вересня 2020 року суд постановив ухвалу про подальший розгляд справи у письмовому провадженні.
У відзиві на позов Головне управління ДПС у Житомирській області позовні вимоги не визнало і просило у їх задоволенні відмовити. Пояснило, що підприємство на розгляд комісії не подало повний пакет документів, що підтверджують здійснення господарських операцій. А також платник не скористався своїм правом на подання документів до комісії ГУ ДПС у Житомирській області, яких було б достатньо для прийняття позитивного рішення.
Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені сторонами доводи, суд дійшов наступного висновку.
Встановлено, що 03 грудня 2018 року між позивачем (Постачальник) і ТОВ "Лізоформ" Медікал" (Покупець) укладено договір поставки № 47819, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставити товар зазначений у специфікації, накладній, а Покупець - прийняти та оплатити його на умовах, зазначених у договорі.
На виконання умов вказаного договору позивачем виписані податкові накладні № 166 від 05 червня 2019 року; № 167 від 10 червня 2019 року; № 168 від 12 червня 2019 року; № 169 від 14 червня 2019 року; № 180 від 11 червня 2019 року; № 181 від 14 червня 2019 року; № 214 від 27 червня 2019 року; № 218 від 17 червня 2019 року; № 230 від 03 липня 2019 року; № 231 від 03 липня 2019 року; № 233 від 04 липня 2019 року; № 237 від 09 липня 2019 року; № 250 від 01 липня 2019 року; № 262 від 16 липня 2019 року; № 263 від 16 липня 2019 року; № 264 від 16 липня 2019 року; № 265 від 16 липня 2019 року; № 266 від 16 липня 2019 року; № 268 від 16 липня 2019 року.
28 грудня 2018 року позивач (Постачальник) і ТОВ "Лізоформ" (Покупець) підписали договір поставки № 28/12, відповідно до якого Постачальник зобов`язується передати (поставити) у передбачені у даному договорі строки (строк) другій стороні - Покупцеві товар (товари), а Покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього передбачену даним договором грошову суму.
Про здійснення поставки товару згідно з зазначеним договором позивач склав податкові накладні № 221 від 24 червня 2019 року; № 226 від 27 червня 2019 року; № 242 від 04 липня 2019 року; № 246 від 01 липня 2019 року; № 247 від 01 липня 2019 року; № 248 від 04 липня 2019 року; № 249 від 10 липня 2019 року; № 254 від 05 липня 2019 року; № 255 від 05 липня 2019 року; № 256 від 05 липня 2019 року; № 257 від 03 липня 2019 року; № 258 від 10 липня 2019 року.
Вказані накладні засобами електронного зв`язку направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак їх реєстрацію зупинено. Підставою зупинення реєстрації визначено те, що вони відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. У зв`язку з чим, платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
На виконання вищевказаних вимог, позивач подав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з наданням копій документів по кожній господарській операції з ТОВ "Лізоформ" і ТОВ "Лізоформ" Медікал", а саме:
- до податкової накладної від 05 червня 2019 року № 166 - видаткова накладна № РН-0000185 від 05 червня 2019 року; платіжне доручення №6673 від 05 липня 2019 р.; договір поставки №63 від 01 квітня 2019р.; видаткова накладна №1093 від 05 червня 2019р.; платіжне доручення №97 від 05 червня 2019р.; рахунок на оплату №547 від 20 травня 2019 р.;
- до податкової накладної від 10 червня 2019 року № 167 - видаткова накладна № РН-0000186 від 10 червня 2019 р.; платіжне доручення №2617 від 08 липня 2019 р.; видаткова накладна №773 від 10 червня 2019 р.; платіжне доручення №167 від 09 липня 2019 р.; рахунок на оплату №760 від 10 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 12 червня 2019 року № 168 - видаткова накладна РН-0000187 від 12 червня 2019 р.; платіжне доручення №4767 від 09 липня 2019 р.; видаткова накладна №785 від 12 червня 2019 р.; платіжне доручення №166 від 09 липня 2019 р.; рахунок на оплату №768 від 12 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 14 червня 2019 року № 169 - видаткова накладна РН-0000188 від 14 червня 2019 р.; платіжне доручення №2675 від 11 липня 2019 р.; видаткова накладна №796 від 14 червня 2019 р.; платіжне доручення №187 від 11 липня 2019 р.; рахунок на оплату №789 від 14 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 11 червня 2019 року № 180 - видаткова накладна РН-0000199 від 11 червня 2019 р.; платіжне доручення №3095 від 01 серпня 2019 р.; договір поставки №49109 від 27 лютого 2019 р.; видаткова накладна №РН-11/06-5 від 11 червня 2019 р.; платіжне доручення №149 від 25 червня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-11/06-4 від 11 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 14 червня 2019 року № 181 - видаткова накладна РН-0000200 від 14 червня 2019 р.; платіжне доручення №3093 від 01 серпня 2019 р.; договір поставки №49109 від 27 лютого 2019 р.; видаткова накладна №РН-14/06-3 від 14 червня 2019 р.; платіжне доручення №130 від 26 червня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-14/06-3 від 14 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 27 червня 2019 року № 214 - видаткова накладна РН-0000234 від 27 червня 2019 р.; платіжне доручення №2646 від 10 липня 2019 р.; договір поставки № БИ-00173 від 24 квітня 19 р.; видаткова накладна №БИ-0001190 від 27 червня 2019 р.; платіжне доручення №180 від 10 липня 2019 р.; рахунок на оплату №БИ-0001142 від 18 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 17 червня 2019 року № 218 - акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000001 від 17 червня 2019 р.; платіжне доручення №3037 від 29 липня 2019 р.; акт №ОУ-0000012 від 17 червня 2019 р.; платіжне доручення №104 від 18 червня 2019 р.; рахунок на оплату № 12 від 12 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 24 червня 2019 року № 221 - видаткова накладна РН-0000240 від 24 чеврня 2019 р.; платіжне доручення №2520 від 09 липня 2019 р.; видаткова накладна № КН-0001410 від 24 червня 2019 р.; платіжне доручення №259 від 03 липня 2019 р.; рахунок на оплату №КН-0001400 від 24 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 27 червня 2019 року № 226 - видаткова накладна РН-0000245 від 27 червня 2019 р.; платіжне доручення №1819 від 06 серпня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0000226 від 27 червня 2019 р.; платіжне доручення №171 від 09 липня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-0000226 від 27 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 03 липня 2019 року № 230 - видаткова накладна РН-0000249 від 03 липня 2019 р.; платіжне доручення №2536 від 04 липня 2019 р.; видаткова накладна № РН-0000135 від 03 липня 2019 р.; платіжне доручення №153 від 04 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-0000140 від 02 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 03 липня 2019 року № 231 - видаткова накладна РН-0000250 від 03 липня 2019 р.; платіжне доручення №2724 від 12 липня 2019 р.; договір поставки №5-МХ від 03 червня 2019 р.; видаткова накладна №ТМ000126 від 03 липня 2019 р.; платіжне доручення №203 від 12 липня 2019 р.; рахунок на оплату №ТМ003083 від 03 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 04 липня 2019 року № 233 - видаткова накладна РН-0000253 від 04 липня 2019 р.; платіжне доручення №3037 від 29 липня 2019 р.; договір поставки №5-МХ від 03 червня 2019 р.; видаткова накладна №ТХ001303 від 04 липня 2019 р.; платіжне доручення №7 від 16 березня 2020 р.; рахунок на оплату № ТМ002850 від 04 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 09 липня 2019 року № 237 - видаткова накладна РН-0000257 від 09 липня 2019 р.; платіжне доручення №3037 від 29 липня 2019 р.; видаткова накладна №918 від 09 липня 2019 р.; платіжне доручення № 239 від 29 липня 2019 року; рахунок на оплату №924 від 09 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 04 липня 2019 року № 242 - видаткова накладна РН-0000262 від 04 липня 2019 р.; платіжне доручення №1523 від 09 липня 2019 р.; видаткова накладна №1223 від 04 липня 2019 р.; рахунок на оплату № 1179 від 25 червня 2019 р.;
- до податкової накладної від 01 липня 2019 року № 246 - видаткова накладна РН-0000267 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №1507 від 08 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-01/07/1 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №162 від 08 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-01/07/1 від 01 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 01 липня 2019 року № 247 - видаткова накладна РН-0000268 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №1520 від 09 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-01/07/2 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №169 від 09 липня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-01/07/2 від 01 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 04 липня 2019 року № 248 - видаткова накладна РН-0000269 від 04 липня 2019 р.; платіжне доручення №1819 від 06 серпня 2019 р.; видаткова накладна №РН-04/07/2 від 04 липня 2019 р.; платіжне доручення №195 від 12 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-04/07/1 від 04 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 10 липня 2019 року № 249 - видаткова накладна РН-0000270 від 10 липня 2019 р.; платіжне доручення №1819 від 06 серпня 2019 р.; видаткова накладна № PH-10/07/1 від 10 липня 2019 р.; платіжне доручення №196 від 12 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-10/07/1 від 10 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 01 липня 2019 року № 250 - видаткова накладна РН-0000271 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №2723 від 12 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-01/07/3 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №198 від 12 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-01/07/3 від 01 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 05 липня 2019 року № 254 - видаткова накладна РН-0000275 від 05 липня 2019 р.; платіжне доручення №1818 від 06 серпня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0000078 від 05 липня 2019 р.; платіжне доручення №250 від 07 серпня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-0000066 від 03 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 05 липня 2019 року № 255 - видаткова накладна РН-0000279 від 10 липня 2019 р.; платіжне доручення №1655 від 26 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0000079 від 10 липня 2019 р.; платіжне доручення №232 від 26 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-0000039 від 10 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 05 липня 2019 року № 256 - видаткова накладна РН-0000277 від 05 липня 2019 р.; платіжне доручення №1819 від 06 серпня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0000077 від 05 липня 2019 р.; платіжне доручення №194 від 12 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-0000038 від 05 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 03 липня 2019 року № 257 - видаткова накладна РН-0000278 від 03 липня 2019 р.; платіжне доручення №1554 від 11 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0000075 від 03 липня 2019 р.; платіжне доручення №181 від 11 липня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-0000066 від 03 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 10 липня 2019 року № 258 - видаткова накладна РН-0000276 від 05 липня 2019 р.; платіжне доручення №1555 від 11 липня 2019 р.; видаткова накладна № РН-0000076 від 05 липня 2019 р.; платіжне доручення №182 від 11 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-0000038 від 05 липня2019 р.;
- до податкової накладної від 16 липня 2019 року № 262 - видаткова накладна РН-0000283 від 16 липня 2019 р.; платіжне доручення №2719 від 16 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0107193 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №201 від 12 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-0107194 від 01 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 16 липня 2019 року № 263 - видаткова накладна РН-0000284 від 16 липня 2019 р.; платіжне доручення №2647 від 16 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0407191 від 04 липня 2019 р.; платіжне доручення №179 від 10 липня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-0407191 від 04 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 16 липня 2019 року № 264 - акт прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000002 від 16 липня 2019 р.; платіжне доручення №3037 від 29 липня 2019 р.; акт №ОУ-0000012 від 16 липня 2019 р.; платіжне доручення №155 від 04 липня 2019 р.; рахунок на оплату №99 від 03 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 16 липня 2019 року № 265 - видаткова накладна РН-0000285 від 16 липня 2019 р.; платіжне доручення №2768 від 15 липня 2019 р.; видаткова накладна № РН-0107194 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №208 від 15 липня 2019 р.; рахунок на оплату № СФ-0107195 від 01 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 16 липня 2019 року № 266 - видаткова накладна РН-0000286 від 16 липня 2019 р.; платіжне доручення №1508 від 08 липня 2019 р.; видаткова накладна №РН-0107192 від 01 липня 2019 р.; платіжне доручення №163 від 08 липня 2019 р.; рахунок на оплату №СФ-0107193 від 01 липня 2019 р.;
- до податкової накладної від 16 липня 2019 року № 268 - видаткова накладна РН-0000288 від 16 липня 2019 р.; платіжне доручення №1425 та №1426 від 16 липня 2019 р.; видаткова накладна № КН-0001490 від 04 липня 2019 р.; платіжне доручення №152 від 04 липня 2019 р.; рахунок на оплату № КН-0001477 від 04 липня 2019 р.
За результатами розгляду документів, 27 квітня 2020 року були прийняті рішення № 1539220/41807300; № 1539224/41807300; № 1539225/41807300; № 1539226/41807300; № 1539227/41807300; № 1539228/41807300; № 1539229/41807300; № 1539231/41807300; № 1536749/41807300; № 1539232/41807300; № 1539233/41807300; № 1539235/41807300; № 1539236/41807300; № 1539242/41807300; № 1539244/41807300; № 1539245/41807300; № 1539246/41807300; № 1539252/41807300; № 1539256/41807300; № 1539264/41807300; № 1539265/41807300; № 1539266/41807300; № 1539267/41807300; № 1539272/41807300; № 1539273/41807300; № 1539274/41807300; № 1539275/41807300; № 1539276/41807300; № 1539292/41807300; № 1539293/41807300; № 1539295/41807300 про відмову в реєстрації податкових накладних № 166 від 05 червня 2019 року; № 167 від 10 червня 2019 року; № 168 від 12 червня 2019 року; № 169 від 14 червня 2019 року; № 180 від 11 червня 2019 року; № 181 від 14 червня 2019 року; № 214 від 27 червня 2019 року; № 218 від 17 червня 2019 року; № 221 від 24 червня 2019 року; № 226 від 27 червня 2019 року; № 230 від 03 липня 2019 року; № 231 від 03 липня 2019 року; № 233 від 04 липня 2019 року; № 237 від 09 липня 2019 року; № 242 від 04 липня 2019 року; № 246 від 01 липня 2019 року; № 247 від 01 липня 2019 року; № 248 від 04 липня 2019 року; № 249 від 10 липня 2019 року; № 250 від 01 липня 2019 року; № 254 від 05 липня 2019 року; № 255 від 05 липня 2019 року; № 256 від 05 липня 2019 року; № 257 від 03 липня 2019 року; № 258 від 10 липня 2019 року; № 262 від 16 липня 2019 року; № 263 від 16 липня 2019 року; № 264 від 16 липня 2019 року; № 265 від 16 липня 2019 року; № 266 від 16 липня 2019 року; № 268 від 16 липня 2019 року у зв`язку з ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з вказаними Рішеннями, позивач подавав на них скарги, які залишено без задоволення.
Вважаючи вказані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, у силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього Кодексу, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Пунктами 13, 15 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинного на час зупинення реєстрації спірних накладних, далі - Порядок № 117).
Відповідно до пунктів 4-7 Порядку № 117, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Згідно з пунктами 12-13 Порядку №117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних № 166 від 05 червня 2019 року; № 167 від 10 червня 2019 року; № 168 від 12 червня 2019 року; № 169 від 14 червня 2019 року; № 180 від 11 червня 2019 року; № 181 від 14 червня 2019 року; № 214 від 27 червня 2019 року; № 218 від 17 червня 2019 року; № 221 від 24 червня 2019 року; № 226 від 27 червня 2019 року; № 230 від 03 липня 2019 року; № 231 від 03 липня 2019 року; № 233 від 04 липня 2019 року; № 237 від 09 липня 2019 року; № 242 від 04 липня 2019 року; № 246 від 01 липня 2019 року; № 247 від 01 липня 2019 року; № 248 від 04 липня 2019 року; № 249 від 10 липня 2019 року; № 250 від 01 липня 2019 року; № 254 від 05 липня 2019 року; № 255 від 05 липня 2019 року; № 256 від 05 липня 2019 року; № 257 від 03 липня 2019 року; № 258 від 10 липня 2019 року; № 262 від 16 липня 2019 року; № 263 від 16 липня 2019 року; № 264 від 16 липня 2019 року; № 265 від 16 липня 2019 року; № 266 від 16 липня 2019 року; № 268 від 16 липня 2019 року слугувало те, що вони відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
За змістом вказаного підпункту Критеріїв ризиковості, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Таким чином, контролюючий орган був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати не тільки конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, а і на відповідне рішення, яким позивача внесено до переліку ризикових платників.
Разом з тим, реєстрація поданих позивачем податкових накладних зупинена через те, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до податкових накладних, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкових накладних зупинено з підстав, які не передбачені Порядком № 117.
Суд наголошує, що контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Однак, відповідачем мало місце порушення вимог пункту 13 Порядку № 117, оскільки у сформованих квитанціях чітко не зазначено, які саме копії документів пропонується надати позивачу та чого мають стосуватися пояснення, які у свою чергу були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Загальне посилання контролюючого органу на правомірність зупинення реєстрації податкових накладних на підставі Критеріїв ризиковості платника податків, є протиправним та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом другим Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як свідчить зміст оскаржуваних рішень від 27 квітня 2020 року № 1539220/41807300; № 1539224/41807300; № 1539225/41807300; № 1539226/41807300; № 1539227/41807300; № 1539228/41807300; № 1539229/41807300; № 1539231/41807300; № 1536749/41807300; № 1539232/41807300; № 1539233/41807300; № 1539235/41807300; № 1539236/41807300; № 1539242/41807300; № 1539244/41807300; № 1539245/41807300; № 1539246/41807300; № 1539252/41807300; № 1539256/41807300; № 1539264/41807300; № 1539265/41807300; № 1539266/41807300; № 1539267/41807300; № 1539272/41807300; № 1539273/41807300; № 1539274/41807300; № 1539275/41807300; № 1539276/41807300; № 1539292/41807300; № 1539293/41807300; № 1539295/41807300, підставою для їх прийняття стало ненадання платником податку копій всіх документів для підтвердження здійснення господарських операцій. Окрім того, підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, оскаржувані рішення не містять.
Судом встановлено, що на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, позивачем подані пояснення з підтверджуючими документами, а саме: видатковими накладними, платіжними дорученнями, рахунками на оплату, договорами поставки по кожній господарській операції з ТОВ "Лізоформ" і ТОВ "Лізоформ" Медікал".
Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також враховуючи те, що відповідні пояснення та документи були надані контролюючому органу, суд доходить висновку, що у контролюючого органу не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкових накладних позивача № 166 від 05 червня 2019 року; № 167 від 10 червня 2019 року; № 168 від 12 червня 2019 року; № 169 від 14 червня 2019 року; № 180 від 11 червня 2019 року; № 181 від 14 червня 2019 року; № 214 від 27 червня 2019 року; № 218 від 17 червня 2019 року; № 221 від 24 червня 2019 року; № 226 від 27 червня 2019 року; № 230 від 03 липня 2019 року; № 231 від 03 липня 2019 року; № 233 від 04 липня 2019 року; № 237 від 09 липня 2019 року; № 242 від 04 липня 2019 року; № 246 від 01 липня 2019 року; № 247 від 01 липня 2019 року; № 248 від 04 липня 2019 року; № 249 від 10 липня 2019 року; № 250 від 01 липня 2019 року; № 254 від 05 липня 2019 року; № 255 від 05 липня 2019 року; № 256 від 05 липня 2019 року; № 257 від 03 липня 2019 року; № 258 від 10 липня 2019 року; № 262 від 16 липня 2019 року; № 263 від 16 липня 2019 року; № 264 від 16 липня 2019 року; № 265 від 16 липня 2019 року; № 266 від 16 липня 2019 року; № 268 від 16 липня 2019 року.
При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Одночасно, у межах спірних правовідносин суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому, суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкової накладної/ розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості платника податку та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у їх реєстрації.
У даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Вєганс" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у частині визнання протиправними та скасування рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Житомирській області від 27 квітня 2020 року № 1539220/41807300; № 1539224/41807300; № 1539225/41807300; № 1539226/41807300; № 1539227/41807300; № 1539228/41807300; № 1539229/41807300; № 1539231/41807300; № 1536749/41807300; № 1539232/41807300; № 1539233/41807300; № 1539235/41807300; № 1539236/41807300; № 1539242/41807300; № 1539244/41807300; № 1539245/41807300; № 1539246/41807300; № 1539252/41807300; № 1539256/41807300; № 1539264/41807300; № 1539265/41807300; № 1539266/41807300; № 1539267/41807300; № 1539272/41807300; № 1539273/41807300; № 1539274/41807300; № 1539275/41807300; № 1539276/41807300; № 1539292/41807300; № 1539293/41807300; № 1539295/41807300.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати спірні податкові накладні, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з пунктом 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних / розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних № 166 від 05 червня 2019 року; № 167 від 10 червня 2019 року; № 168 від 12 червня 2019 року; № 169 від 14 червня 2019 року; № 180 від 11 червня 2019 року; № 181 від 14 червня 2019 року; № 214 від 27 червня 2019 року; № 218 від 17 червня 2019 року; № 221 від 24 червня 2019 року; № 226 від 27 червня 2019 року; № 230 від 03 липня 2019 року; № 231 від 03 липня 2019 року; № 233 від 04 липня 2019 року; № 237 від 09 липня 2019 року; № 242 від 04 липня 2019 року; № 246 від 01 липня 2019 року; № 247 від 01 липня 2019 року; № 248 від 04 липня 2019 року; № 249 від 10 липня 2019 року; № 250 від 01 липня 2019 року; № 254 від 05 липня 2019 року; № 255 від 05 липня 2019 року; № 256 від 05 липня 2019 року; № 257 від 03 липня 2019 року; № 258 від 10 липня 2019 року; № 262 від 16 липня 2019 року; № 263 від 16 липня 2019 року; № 264 від 16 липня 2019 року; № 265 від 16 липня 2019 року; № 266 від 16 липня 2019 року; № 268 від 16 липня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні № 166 від 05 червня 2019 року; № 167 від 10 червня 2019 року; № 168 від 12 червня 2019 року; № 169 від 14 червня 2019 року; № 180 від 11 червня 2019 року; № 181 від 14 червня 2019 року; № 214 від 27 червня 2019 року; № 218 від 17 червня 2019 року; № 221 від 24 червня 2019 року; № 226 від 27 червня 2019 року; № 230 від 03 липня 2019 року; № 231 від 03 липня 2019 року; № 233 від 04 липня 2019 року; № 237 від 09 липня 2019 року; № 242 від 04 липня 2019 року; № 246 від 01 липня 2019 року; № 247 від 01 липня 2019 року; № 248 від 04 липня 2019 року; № 249 від 10 липня 2019 року; № 250 від 01 липня 2019 року; № 254 від 05 липня 2019 року; № 255 від 05 липня 2019 року; № 256 від 05 липня 2019 року; № 257 від 03 липня 2019 року; № 258 від 10 липня 2019 року; № 262 від 16 липня 2019 року; № 263 від 16 липня 2019 року; № 264 від 16 липня 2019 року; № 265 від 16 липня 2019 року; № 266 від 16 липня 2019 року; № 268 від 16 липня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх фактичного подання.
Згідно зі статтею 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Однак, відповідачі як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та доказів, наданих позивачем, суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог.
З урахуванням вимог частини першої статті 139 КАС України, сплачений при зверненні до суду судовий збір належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів по 32581,00 грн. з кожного.
Керуючись статтями 9, 77, 90, 139, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Вєганс" (вул. Вітрука, 9-А, офіс 2, м. Житомир, 10024, код ЄДРПОУ 41807300) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 43142501), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправними і скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Житомирській області від 27 квітня 2020 року № 1539220/41807300; № 1539224/41807300; № 1539225/41807300; № 1539226/41807300; № 1539227/41807300; № 1539228/41807300; № 1539229/41807300; № 1539231/41807300; № 1536749/41807300; № 1539232/41807300; № 1539233/41807300; № 1539235/41807300; № 1539236/41807300; № 1539242/41807300; № 1539244/41807300; № 1539245/41807300; № 1539246/41807300; № 1539252/41807300; № 1539256/41807300; № 1539264/41807300; № 1539265/41807300; № 1539266/41807300; № 1539267/41807300; № 1539272/41807300; № 1539273/41807300; № 1539274/41807300; № 1539275/41807300; № 1539276/41807300; № 1539292/41807300; № 1539293/41807300; № 1539295/41807300.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Вєганс" датами їх подання, а саме:
№ 166 від 05 червня 2019 року;
№ 167 від 10 червня 2019 року;
№ 168 від 12 червня 2019 року;
№ 169 від 14 червня 2019 року;
№ 180 від 11 червня 2019 року;
№ 181 від 14 червня 2019 року;
№ 214 від 27 червня 2019 року;
№ 218 від 17 червня 2019 року;
№ 221 від 24 червня 2019 року;
№ 226 від 27 червня 2019 року;
№ 230 від 03 липня 2019 року;
№ 231 від 03 липня 2019 року;
№ 233 від 04 липня 2019 року;
№ 237 від 09 липня 2019 року;
№ 242 від 04 липня 2019 року;
№ 246 від 01 липня 2019 року;
№ 247 від 01 липня 2019 року;
№ 248 від 04 липня 2019 року;
№ 249 від 10 липня 2019 року;
№ 250 від 01 липня 2019 року;
№ 254 від 05 липня 2019 року;
№ 255 від 05 липня 2019 року;
№ 256 від 05 липня 2019 року;
№ 257 від 03 липня 2019 року;
№ 258 від 10 липня 2019 року;
№ 262 від 16 липня 2019 року;
№ 263 від 16 липня 2019 року;
№ 264 від 16 липня 2019 року;
№ 265 від 16 липня 2019 року;
№ 266 від 16 липня 2019 року;
№ 268 від 16 липня 2019 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вєганс" 32581,00 грн. сплаченого судового збору.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вєганс" 32581,00 грн. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Черноліхов
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 08.10.2020 |
Номер документу | 92008203 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні