Рішення
від 05.10.2020 по справі 320/9127/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2020 року 320/9127/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Балаклицького А.І., розглянувши в м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Васильківської міської організації "Політичної партії "Пропозиція" до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, треті особи: Київська обласна організація "Політичної партії "За майбутнє", ОСОБА_1 про скасування постанови в частині,

в с т а н о в и в:

03 жовтня 2020 року о 10 год. 02 хв. Васильківська міська організація "Політичної партії "Пропозиція" звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, в якому просить суд:

- скасувати постанову Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 29.09.2020 №41 в частині реєстрації кандидатом у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_1 , висунутою Київською обласною організацією "Політичної партії "За майбутнє".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що постанова в частині реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє" прийнята всупереч вимог частини другої статті 219 Виборчого кодексу України, з огляду на той факт, що ОСОБА_1 є членом Партії "Батьківщина", про що під час засідання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, на якому вирішувалось питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, було відомо членам територіальної виборчої комісії. При цьому, у позовній заяві наголошено на тій обставині, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_1 є керівником Васильківської міської партійної організації "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" Київської області, а відповідно до вимог Закону України "Про політичні партії в Україні" членство керівника та заступника керівника політичної партії припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.10.2020 відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без учасників справи (у письмовому провадженні) та в порядку, визначеному положеннями ст. 273 КАС України.

Також, вказаною ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Київську обласну організацію "Політичної партії "За майбутнє" та ОСОБА_1 .

Відповідач позов не визнав, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що під час засідання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, на якому вирішувалось питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, членам виборчої комісії було оголошено, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 є керівником Васильківської міської партійної організації "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" Київської області. Водночас, представником "Політичної партії "За майбутнє" було доведено до відома членів виборчої комісії про факт написання ОСОБА_1 заяви про вихід з політичної партії, осередок якої нею очолювався, та про її статус безпартійного, у зв`язку з чим були відсутні підстави для відмови в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати. При цьому у відзиві наголошено на відсутності у виборчої комісії обв`язку здійснювати перевірку кандидатів у депутати на предмет їх партійної приналежності до суб`єкта висування чи іншої політичної партії.

ОСОБА_1 подано до суду письмові пояснення, в яких проти позову заперечила. Зазначила про подання нею у вересні 2020 року письмового повідомлення до Виконавчого органу політичної партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" та до голови Київської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" щодо припинення повноважень голови Васильківської міської партійної організації "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" та про вихід із партії.

Також, відповідно до наданих пояснень, згідно пункту 3.6 Статуту "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина", членство в Партії припиняється у разі подання до будь-якого статутного органу письмової заяви про вихід з партії за власним бажанням з дня подання цієї заяви.

Київською обласною організацією "Політичної партії "За майбутнє" подано до суду письмові пояснення, згідно яких проти позову заперечено, зазначено про доведеність представником третьої особи до відома членів Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області під час засідання, на якому вирішувалось питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, інформації про припинення ОСОБА_1 членства в Політичній партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" та про неналежність ОСОБА_1 до будь-якої партії. При цьому представником третьої особи було надано членам комісії копії документів про вихід ОСОБА_1 з Політичної партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" та лист "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" від 16.09.2020 про забезпечення розгляду питання про припинення повноважень голови Васильківської міської партійної організації відносно ОСОБА_1 .

Також, у поясненнях наголошено, що ОСОБА_1 не був керівником чи заступником керівника політичної партії в розумінні частини сьомої статті 6 Закону України "Про політичні партії в Україні", а займала керівну посаду в міському осередку партії, відповідно, на її вихід з партії не поширюється дія частини сьомої статті 6 Закону України "Про політичні партії в Україні".

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити з таких підстав.

Рішенням Загальних зборів Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє" від 15.09.2020 №1/59 затверджено єдиний виборчий список кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією "Політичної партії "За майбутнє", за порядковим номером "4" у якому зазначено ОСОБА_1 .

Рішенням Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, оформленим протоколом №11 від 28.09.2020, вирішено, зокрема, зареєструвати кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За Майбутнє".

Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанову №41 від 29.09.2020 "Про реєстрацію кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє", пунктом 1 якої постановлено зареєструвати кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє".

Вважаючи протиправною вказану постанову в частині реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє", позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Порядок підготовки та проведення виборів депутатів усіх рівнів визначено Виборчим кодексом України від 19.12.2019 №396-IX (з наступними змінами і доповненнями).

Статтею 193 Виборчого кодексу України встановлено, що депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України (частина перша).

Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку (частина друга).

Відповідно до статті 216 Виборчого кодексу України, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом (частина друга).

Організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку. Не може бути суб`єктом виборчого процесу організація партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" (частина третя).

Особа може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі не більше ніж у два рівні місцевих рад.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до відповідної сільської, селищної міської ради та/або до відповідної обласної ради.

Особа, висунута кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі тільки до відповідної міської ради (частина четверта).

Особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад та кандидатом на посаду сільського, селищного, або міського голови шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом само висування (частина п`ята).

Згідно статті 217 Виборчого кодексу України, висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

У разі прийняття політичною партією рішення про участь її місцевих організацій у виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у містах рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч та більше), виборах міських голів у такому рішенні також зазначаються найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії, а також прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії.

Копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, засвідчена підписом керівника та печаткою партії, не пізніш як за 48 днів до дня голосування подається до Центральної виборчої комісії.

Центральна виборча комісія не пізніш як за 45 днів до дня голосування оприлюднює перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, на своєму офіційному веб-сайті (частина перша).

Організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина (частина друга).

За приписами статті 219 Виборчого кодексу України, якою визначено порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша).

Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом (частина друга).

Отже, положеннями Виборчого кодексу України визначено право висування організацією партії кандидатом у депутати особи, яка є членом цієї партії, або безпартійної особи.

Як встановлено судом, рішенням Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, оформленим протоколом №11 від 28.09.2020, вирішено, зокрема, зареєструвати кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За Майбутнє" згідно єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією "Політичної партії "За майбутнє", за порядковим номером "4" у якому зазначено ОСОБА_1 .

При цьому, як вбачається зі змісту зазначеного протоколу, під час розгляду питання про реєстрацію кандидатів у депутати, висунутих Київською обласною організацією "Політичної партії "За майбутнє", виступив представник кандидата в депутати ОСОБА_2 з дорадчим голосом - ОСОБА_3 , який висловив свою думку з приводу розгляду питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За майбутнє" та зазначив, що у списку партійної організації як безпартійні значаться кандидати в депутати ОСОБА_4 та ОСОБА_1 , які згідно витягу з Держреєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, є керівниками Васильківського осередку політичної партії "Партія Регіонів" та "Батьківщина" відповідно, у зв`язку з чим вони не можуть бути включені до списку партії "За майбутнє" та вказаним особам слід відмовити в реєстрації.

Також, виступила представник політичної партії "За майбутнє" Гребелюк Л.Ю., яка довела до відома членів комісії, що ОСОБА_4 та ОСОБА_1 написали заяви про вихід з політичних партій, осередки яких очолювали в м. Васильків, та є безпартійними, у зв`язку з чим підстави для відмови в реєстрації даним кандидатам в депутати відсутні.

За рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За Майбутнє" проголосували 12 членів виборчої комісії, проти - 0, утрималося - 4.

Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_1 є керівником Васильківської міської партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" Київської області.

Водночас, судом встановлено, що 03.09.2020 ОСОБА_1 звернулась до Виконавчого органу політичної партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" та до голови Київської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" із заявою щодо припинення повноважень голови Васильківської міської партійної організації "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" та про вихід із партії.

Голова партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" з листом від 16.09.2020 звернулась до голови Київської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" про забезпечення розгляду питання про припинення повноважень голови Васильківської міської партійної організації відносно ОСОБА_1 .

За поясненнями представника відповідача, під час прийняття оскаржуваного рішення членами комісії було досліджено зміст заяви ОСОБА_1 від 03.09.2020 та лист голови партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" від 16.09.2020.

Статтею 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 №2365-III визначено, зокрема, що громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії (частина шоста).

Дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника (частина сьома).

Аналіз положень Закону України "Про політичні партії в Україні" дає підстави для висновку, що посада керівника місцевої організації політичної партії не є тотожною посаді керівника політичної партії.

Відтак, припинення членства у партії керівником місцевої організації політичної партії здійснюється на загальних підставах, тобто, з дня подання до відповідних статутних органів політичної партії заяви про припинення членства в політичній партії.

Крім того, згідно пункту 3.6 Статуту Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" членство в партії припиняється у разі подання до будь-якого статутного органу письмової заяви про вихід з партії за власним бажанням з дня подання цієї заяви.

Отже, наявними у справі доказами, а саме заявою ОСОБА_1 від 03.09.2020 та листом голови партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" від 16.09.2020 підтверджується припинення ОСОБА_1 членства у Партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" у вересні 2020 року.

При цьому, за висновком суду, бездіяльність Київської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина" щодо невнесення змін у складі керівних органів Васильківської міської партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" Київської області та наявність запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про те, що ОСОБА_1 є керівником Васильківської міської партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина", не є доказом приналежності ОСОБА_1 до членів Партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина", зважаючи на її припинення членства в партії у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: 1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій; 2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави); 3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення; 4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" (частина перша).

Територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі: 1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)"; 1 -1 ) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування; 2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови; 3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання; 4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною; 5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; 6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом (частина друга).

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування) (частина четверта).

Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанову №41 від 29.09.2020 "Про реєстрацію кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє", пунктом 1 якої постановлено зареєструвати кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє".

Під час судового розгляду судом встановлено відсутність визначених статтею 230 Виборчого кодексу України підстав для відмови в реєстрації кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією "Політичної партії "За майбутнє".

Доводи позивача про протиправність зазначеної постанови в частині реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації "Політичної партії "За майбутнє" з огляду на те, що ОСОБА_1 є членом Партії "Всеукраїнське об`єднання Батьківщина", не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду та спростовуються наявними у матеріалах справи належними та достатніми доказами.

Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, відповідно, позов не підлягає задоволенню.

Згідно приписів статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму (частина перша).

Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму (частина друга).

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що суб`єктам виборчого процесу, окрім виборців, надано право на звернення до суду з позовами про оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій незалежно від того, чи порушені їхні права, свободи та інтереси, або від того, чи уявно вони вважають про таке порушення.

У зазначених випадках під час вирішення виборчих спорів суд повинен перевіряти лише правомірність оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності відповідача та не встановлювати у разі їх протиправності наявність порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області №12 від 23.09.2020 зареєстровано кандидатів у депутати Васильківської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Васильківської міської організації політичної партії "Пропозиція".

Відтак, зважаючи на те, що позивач є суб`єктом виборчого процесу, зокрема до Васильківської міської ради, суд вважає обґрунтованою позицію позивача на право звернення до суду з даним позовом.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Оскільки на час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено і суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, з позивача (у випадку відсутності у позивача статусу юридичної особи - із осередку політичної партії вищого рівня) слід стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Київського окружного адміністративного суду судовий збір у розмірі 2102,00 грн. за подання адміністративного позову немайнового характеру

Керуючись статтями 9, 14, 73 - 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 273-277 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Стягнути з Київської обласної організації Політичної партії "Пропозиція" (ідентифікаційний код 43734685, місцезнаходження: 08300, Київська область, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 14-А) на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м. Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Балаклицький А. І.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 05.10.2020

Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92009537
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування постанови в частині

Судовий реєстр по справі —320/9127/20

Постанова від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні