Рішення
від 01.10.2020 по справі 766/15348/19
ХЕРСОНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №766/15348/19

Пров. №2/766/7201/20

01 жовтня 2020 року м. Херсон

Херсонський міський суд Херсонської області в складі: головуючого судді Ус О.В., секретар судового засідання Трепетіна І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань міського суду в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовною заявою Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009" до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про стягнення заборгованості по сплаті внесків з утримання та обслуговування житлового будинку (комплексу) та прибудинкової території,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСББ "МЖК 2009" 02.08.2019 року звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на його користь заборгованість станом на 01.07.2019 року у розмірі 20047,50 грн., та судовий збір в розмірі 1921,00 грн.

Позов мотивовано тим, що відповідачі є власниками квартири АДРЕСА_1 , загальною площею 148,5 кв.м. Позивач здійснює утримання та обслуговування житлового комплексу за адресою АДРЕСА_2 , що відповідає Закону України "Про обєднання співвласників багатоквратирного будинку", при цьому ОСББ несе витрати пов`язані з утриманням вказаного майна. Протоколом загальних зборів ОСББ МЖК 2009 №11 від 16.12.2016 року затверджено розмір внесків на утримання будинку та прибудинкової території у розмірі 4,50 грн/м.кв. загальної площі квартири. Відповідачі ухиляються від сплати внесків на утримання будинку, внутрішньобудинкових мереж та прибудинкової території, зокрема за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2019 р. внески взагалі не вносились. Станом на 01.07.2019 року заборгованість відповідачів по сплаті внесків становить 20047,50 грн.

Заочним рішенням Херсонського міського суду Херсонської області від 20.11.2019 року позов задоволений в повному обсязі.

Ухвалою Херсонського міського суду Херсонської області від 17.03.2020 року відмовлено у прийнятті зустрічної позовної заяви ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 про стягнення матеріальної шкоди в результаті залиття квартири.

Ухвалою Херсонського міського суду Херсонської області від 23.03.2020 року заочне рішення від 20.11.2019 року скасовано, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження та призначено судовий розгляд.

03.04.2020 року відповідачами подано відзив на позовну заяву, у якому просили позов задовольнити частково. з урахуванням перерахунку. Зазначили, що починаючи з 2014 року відбувалось неодноразове залиття дощовою водою з технічного поверху помешкання. ОСОБА_2 , як один із співвласників квартири неодноразово звертався до управителя з проханням відремонтувати дах, оскільки усі прохання були даремними, було надіслано лист із заявою про ремонт даху, однак і вони були проігноровані. Заявою вх.№111 від 09.12.2019р. ОСОБА_2 , звернувся до КУ Інспекція житлово-комунального господарства ХМР на предмет технічного стану приміщень квартири, а також визначення пошкоджень і дефектів оздоблювальних матеріалів внутрішніх поверхонь приміщень, які є наслідком залиття квартири водою з даху житлового будинку. 23.12.2019 року, комісією в складі представника КУ Інспекції житлово- комунального господарства ХМР в особі інспектора Шмельової Н.Б., представника ОСББ МЖК 2009 , в особі голови правління ОСББ Семенова Е.А., члена правління Горбаненко Д.Ю., співвласників квартири АДРЕСА_3 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 виконала технічне обстеження квартири АДРЕСА_4 , на предмет залиття приміщень квартири, за результатами якого було складено акт технічного обстеження приміщень квартири. В акті зафіксовано усі наслідки неодноразового залиття квартири, а попереднім висновком комісії встановлено: Дефекти оздоблювальних матеріалів поверхонь стін, стель в приміщеннях (другого поверху) дворівневої квартири АДРЕСА_4 співвласників житла родини ОСОБА_4 є наслідком залиття водою покрівлі даху в межах другого поверху квартири (6 поверх будівлі). Також, ОСОБА_2 у грудні 2019 року дізнався про те, що ОСББ МЖК 2009 подало даний позов до ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 . У грудні місяці до ОСББ МЖК 2009 було надіслано акт-претензію про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі згідно форми встановленої порядком проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, ненадання або надання не в повному обсязі від 11 грудня 2013 р. № 970. Акт-претензія був надісланий рекомендованим листом, без опису вкладення, а квитанція не зберіглась, тому ОСОБА_2 знов надіслав вже новий акт-претензію, з новими термінами прибуття, задля вирішення спору мирним шляхом. Проте, лист знов було проігноровано. Станом на дату подачі відзиву, дах відремонтували фахівці, яких наймав ОСББ МЖК 2009 . Проте, внаслідок невиконання своїх обов`язків щодо утримання у належному стані житлового будинку, наразі квартира потребує ремонту із значними фінансовими вкладеннями. Підсумовуючи вище викладене, вважають, що залиття відбулось з вини ОСББ МЖК 2009 , внаслідок неналежного утримання будинку та незабезпечення належного технічного стану неподільного майна. Даний факт впливає на суму пред`явлених вимог у позові ОСББ МЖК 2009 .

14.09.2020 року представником ОСББ "МЖК 2009" подано відповідь на відзив, у якому просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити.

Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позову.

Відповідачі ОСОБА_1 , ОСОБА_3 в судове засідання повторно не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, причини не явки суду не відомі, відзив до суду не подавали.

Суд, заслухавши вступні слова представника позивача, відповідача ОСОБА_2 , дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини справи та відповідні ним правовідносини.

01.02.2010 року між ОСББ "МЖК 2009" та ОСОБА_5 укладено договір №1/30 відносин обслуговування та найму житлового приміщення.

ОСОБА_1 та членам її сім`ї ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 належить квартира АДРЕСА_5 , загальна площа квартири становить 148,5 кв.м., що підтверджено свідоцтвом про право власності виданим 12.12.2012 року Управлінням комунальної власності Херсонської міської ради, на підставі розпорядження №691 від 12.12.2012 року (арк. справи 10).

Для належного утримання будинку та прибудинкової території за адресою: АДРЕСА_2 , 17.12.2009 року було створено Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009", що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, виданою 01.06.2017 року (арк. справи 7).

Протоколом №11 зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009" за місцезнаходженням: АДРЕСА_2 затверджено з 01.01.2017 року розмір внесків співвласників на утримання будинку: 4,50 грн за 1 кв.м. - власників квартир (арк. справи 5-6).

Відповідачами не проводиться оплата за надання послуг по утриманню будинку та прибудинкової території.

Згідно наданого позивачем розрахунку станом на 01.07.2019 року заборгованість відповідального власника - ОСОБА_8 за період з січня 2017 року по червень 2019 року становить 20047,50 грн., яка і підлягає стягненню з відповідачів (арк. справи 4).

Згідно акту №01-03-3 від 23.12.2019 технічного обстеження приміщення квартири АДРЕСА_4 ОСББ "МЖК 2009", комісією в складі представника КУ Інспекції житлово- комунального господарства ХМР в особі інспектора Шмельової Н.Б., представника ОСББ МЖК 2009 , в особі голови правління ОСББ Семенова Е.А., члена правління Горбаненко Д.Ю., співвласників квартири АДРЕСА_3 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 виконано технічне обстеження квартири АДРЕСА_4 , на предмет залиття приміщень квартири, за результатами якого попередніми висновками членів комісії встановлено дефекти оздоблювальних матеріалів поверхонь стін, стель в приміщеннях (друг поверху) дворівневої квартири АДРЕСА_4 співвласників житла родини ОСОБА_4 є наслідком залиття водою з покрівлі даху в межах другого поверху квартири (6 поверх будинку).

Відповідачами до відзиву долучені фотокартки стін з явними ознаками течі зі стелі, однак, встановити що вказані фотокартки зроблені саме у спірному житловому приміщенні судом не видається можливим.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідносини, в яких одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші, тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Згідно з вимогами ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 20 Закону України Про житлово-комунальні послуги від 24.06.2004 року споживач зобов`язаний, зокрема, оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

За ст. 17 Закону України Про обєднання співвласників багатоквартирного будинку для забезпечення виконання власниками приміщень своїх обов`язків об`єднання має право вимагати від співвласників своєчасної та у повному обсязі сплати всіх встановлених цим Законом та статутом обєднання внесків і платежів, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів.

Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки визначені Законом України Про житлово-комунальні послуги .

Утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.

Відповідно до норм до ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги у разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління багатоквартирним будинком споживач має право викликати управителя для перевірки якості наданих послуг. Порядок перевірки якості надання комунальних послуг та якості послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком). Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов`язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача. Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

Відповідно до ч. ч. 6, 7 до ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги у разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом. Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п`яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

Відповідно до ч.11 Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145, Акт-претензія реєструється виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирним будинком у журналі реєстрації актів-претензій.

Виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п`яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або надає споживачу обґрунтовану письмову відмову.

У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем.

З 20.06.2019р. набрала чинності постанова КМУ від 05.06.2019р. № 482, якою затверджений Порядок здійснення перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання, надання невідповідної якості (далі Порядок № 482).

Відповідно до п.п. 4-6 Порядку № 482 перерахунок здійснюється: за ініціативою управителя; у разі прийняття управителем рішення про задоволення вимог, викладених в акті-претензії споживача, або у разі, коли претензія споживача вважається відповідно до законодавства визнаною управителем.

Перерахунок за ініціативою управителя здійснюється протягом місяця, що настає за місяцем, у якому мало місце надання послуги невідповідної якості.

У разі надходження від споживача акта-претензії визначеної форми, складеного за результатами перевірки якості послуги згідно з Порядком проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018р. № 1145, та прийняття управителем рішення про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або у разі, коли претензія споживача вважається визнаною управителем, перерахунок здійснюється протягом місяця, що настає за місяцем, у якому отримано управителем акт-претензію, або дати, коли претензія споживача вважається визнаною управителем.

Перерахунок здійснюється виходячи з фактично понесених у звітному періоді витрат на надання послуги щодо кожного будинку окремо з урахуванням обсягу фактично наданих складових послуги в межах ціни та періодичності виконання (надання) таких складових послуги з урахуванням плану здійснення заходів, складеного управителем відповідно до пункту 12 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою КМУ від 05.09.2018р. № 712.

Перерахунок відображається управителем у наступному за періодом перерахунку періоді нарахування.

Сума перерахунку зараховується споживачу в оплату майбутніх платежів, крім випадку припинення із споживачем дії договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

У разі припинення дії договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком та здійснення управителем остаточних розрахунків із споживачем за надану послугу у таких розрахунках обов`язково враховується сума перерахунку, якщо такий перерахунок не було здійснено раніше управителем відповідно до вимог цього Порядку.

Відповідно до вимог ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом , звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно з ч. 1 ст. 5 ЦПК України, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

При цьому, зі змісту ст. 55, 124 Конституції України та ст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод випливає, що кожна особа має право на ефективний засіб правового захисту, не заборонений законом.

Відповідно до ст.12, 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно зі ст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідачами не надано суду належних та допустимих доказів направлення складення акту-претензії в установленому законом порядку. Опис вкладення (арк. справи 112, 113) свідчать про направлення відповідачами на адресу позивача заяви про здійснення ремонту, що не є тотожнім зі складенням акту-претензії, а акт технічного обстеження приміщень квартири відповідачі сам по собі не свідчить про ненадання послуг з управління будинком в повному обсязі.

Таким чином, суд дійшов висновку, що доводи відповідачів щодо обов`язку відповідача здійснення перерахунку через неналежне надання послуг не підтверджено належними та допустимими доказами, а тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Крім того, в силу ст. 141 ЦПК України, з відповідачів підлягає стягненню на користь позивача судовий збір в розмірі 640,33 грн. з кожного відповідно.

Підстави для негайного виконання судового рішення відсутні.

Заходи забезпечення позову судом не застосовувалися.

Рішення в повному обсязі складене 06 жовтня 2020 року.

Керуючись ст. 2, 81, 89, 141, 258, 259, 263-265, 268, 280-282 ЦПК України, ст. 509, 525, 625 ЦК України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009" до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про стягнення заборгованості по сплаті внесків з утримання та обслуговування житлового будинку (комплексу) та прибудинкової території задовольнити в повному обсязі.

Стягнути солідарно з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_6 ), ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_6 ), ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_3 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_6 ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009" (ЄДРПОУ 36838850, місцезнаходження: м. Херсон, вул. Гетьмана Сагайдачного, буд. 24, кв. 30) заборговність по сплаті на утримання і ремонт житлового комплексу у розмірі 20047 (двадцять тисяч сорок сім) грн. 50 (п`ятдесят) коп.

Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_6 ) ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009" (ЄДРПОУ 36838850, місцезнаходження: м. Херсон, вул. Гетьмана Сагайдачного, буд. 24, кв. 30) судовий збір у розмірі 640,33 (шістсот сорок грн. тридцять три коп.)

Стягнути з ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_6 ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009" (ЄДРПОУ 36838850, місцезнаходження: м. Херсон, вул. Гетьмана Сагайдачного, буд. 24, кв. 30) судовий збір у розмірі 640,33 (шістсот сорок грн. тридцять три коп.)

Стягнути з ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_3 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_6 ) на користь на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "МЖК 2009" (ЄДРПОУ 36838850, місцезнаходження: м. Херсон, вул. Гетьмана Сагайдачного, буд. 24, кв. 30) судовий збір у розмірі 640,34 (шістсот сорок грн. тридцять чотири коп.).

Рішення може бути оскаржено до Херсонського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Херсонський міський суд Херсонської області протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому копія повного рішення суду не була вручена в день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом 30 днів з дня вручення йому копії повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано протягом встановленого законом строку. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

СуддяО. В. Ус

СудХерсонський міський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92032479
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —766/15348/19

Рішення від 01.10.2020

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

Рішення від 01.10.2020

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

Ухвала від 23.03.2020

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

Ухвала від 17.03.2020

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

Ухвала від 24.12.2019

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

Ухвала від 09.12.2019

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

Рішення від 20.11.2019

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

Ухвала від 14.08.2019

Цивільне

Херсонський міський суд Херсонської області

Ус О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні