Постанова
від 30.07.2007 по справі 2-а-275/07
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     

    УКРАЇНА

 

Справа № 2-а - 275 / 07

Категорія 22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2007 року                                                                   

м. Житомир

                    

Житомирський окружний адміністративний суд

у складі головуючого - судді Капустинського М.М.

при секретарі судового засідання Метельській С.В.

без участі сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі адміністративну

справу за позовомОСОБА_1 АДРЕСА_1)

до Управління праці і соціального захисту населення Овруцької

райдержадміністрації Житомирської області (м. Овруч, Житомирська область)

про поновлення на черзі для отримання перерахунку отриманої в 1992 - 1996

роках компенсації за втрачене домоволодіння.

 

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить зобов'язати управління праці та

соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації

поновити його на черзі для отримання перерахунку компенсації за втрачене

домоволодіння в АДРЕСА_2 Овруцького району Житомирської області, мотивуючи тим,

що він мав в особистій власності зазначене домоволодіння та здав його

відповідно до ст. 35 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян,

які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ на баланс сільської ради й

отримав 04.05.1993 року компенсацію. Внесеними змінами до постанови Кабінету

Міністрів України № 755 від 15.07.97 встановлено порядок перерахунку отриманої

компенсації, однак відповідач відмовляється її проводити, так як на даний час

втрачено акт здачі домоволодіння.

Позивач у судове засідання не з»явився. У позовній заяві просив розглядати

справу у його відсутності.

Представник відповідача надав письмову згоду на розгляд

справи в їх відсутність, щодо задоволення позову заперечив.

Суд, перевіривши матеріали справи, вважає, що позов

підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлені такі факти та відповідні їм

правовідносини.

Позивач здав належний йому будинок АДРЕСА_2 на баланс виконкому Руднянської

сільської ради, переселився з АДРЕСА_2 в АДРЕСА_1 та 04.05.1993 року отримав за

нього компенсацію в сумі 223245, 00 укр. крб.

Вказані обставини підтверджуються копіями зведеного акту вартості будівель

і споруд, страхового оціночного листка, списку осіб, які переселяються з

АДРЕСА_2, довідки Несватківської сільської ради НОМЕР_1 від 08.11.2005 року,

паспорту громадянина України серії НОМЕР_2 та довідки виконкому Руднянської

сільської ради НОМЕР_3 від 29.07.2004 року.

Відповідно до Переліку населених пунктів Житомирської і Київської областей,

віднесених до зони радіоактивного забруднення внаслідок катастрофи,

затвердженого постановою КМ України № 106 від 23.07.91 та розпорядженням КМ

України № 17 від 12.01.93, АДРЕСА_2 відноситься до зони безумовного

(обов'язкового) відселення.

Згідно ст. 35 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали

внаслідок Чорнобильської катастрофи“ (в редакції станом на квітень 1996 року)

компенсація громадянам за втрачене у зв'язку з евакуацією, відселенням або

самостійним переселенням відповідно до ст. 4 цього Закону майно включала

вартість будівель, які виплачувались в повному розмірі за діючими на час

переселення цінами і визначалась страховими документами з урахуванням сум,

одержаних по державному обов'язковому та добровільному страхуванню, а також

грошову компенсацію громадянам, які не проживали на території радіоактивного

забруднення, але одержали у спадщину або на інших законних підставах майно, яке

не може бути перевезено з вказаних територій.

У зв'язку з тим, що компенсація за втрачене майно у період з 1992 по 1996

роки виплачувалась не в повному розмірі, а виходячи із страхової оцінки,

Законом України від 06.06.96 року внесено зміни у вищевказаний Закон України

“Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи“ доповнено ст. 35 Закону нормою наступного змісту, що

компенсація за майно, зазначене в абзаці першому цього пункту, виплачена у

період 1992-1996 років, за зверненням громадян, яким вона була виплачена, або

спадкоємців підлягає перерахунку з врахуванням отриманої компенсації в розмірі

вартості, що склалася на період введення національної грошової одиниці України.

Порядок виплати врегульовано Постановою КМ України № 755 від

15.07.97(надалі Постанова), яка передбачає перелік документів для постановки на

чергу для отримання компенсації.

З листа УПСЗН Овруцької РДА НОМЕР_4 від 20.06.2007 року вбачається, що

позивача було знято з черги для виплати перерахунку грошової компенсації,

оскільки він не надав акт здачі будинку на баланс сільської ради.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь

і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною

цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і

спрямованість діяльності держави.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню,

оскільки матеріали справи містять докази факту втрати позивачем домоволодіння

внаслідок Чорнобильської катастрофи, але позивач позбавлений можливості

скористатися своїми правами на перерахунок грошової компенсації у встановленому

законом розмірі в зв'язку з розформуванням сільської ради, яка прийняла на

баланс втрачене позивачем домоволодіння і могла б надати копію акту здачі у

відповідності до вимог Постанови.

Суд приймає до уваги також і той факт, що з часу отримання компенсації

позивачем її правомірність відповідачем не оскаржувалась, а тому, вважає

відмову останнього з мотивів неправомірності безпідставною.

Відповідно до п. 8 Положення про порядок виплати

компенсації громадянам за втрачене нерухоме майно у разі відселення або

самостійного переселення з радіоактивно забруднених територій, затвердженого

Постановою (із змінами внесеними Постановою КМ України від 29.08.02 № 1284)

компенсація, виплачена у період 1992-1996 років, підлягає перерахунку за

зверненнями переселенців (спадкоємців) та обчислюється у розмірі вартості, що

склалася на період введення національної грошової одиниці (вересень 1996 року),

з урахуванням виплаченої компенсації.

Наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах

захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи № 6 від 2.01.03,

зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.01.03 за № 53/7374,

затверджено Методику визначення розміру перерахунку грошової компенсації за

втрачене нерухоме майно на радіоактивно забруднених територіях у період

1992-1996 років.

Суд вважає, що посилання в зазначеній методиці на дату здачі будинку є

безпідставним і не відповідає вимогам Постанови, а тому, розрахунок компенсації

слід проводити на дату перерахування компенсації в банківську установу.

Сторони від сплати державного мита звільнені на підставі: позивач - п. 18

ст.4 Декрету КМ “Про державне мито”, відповідач - ст. 5 вказаного Декрету та

рішення Овруцької міської ради від 12.01.07 року.

 

Керуючись ст. 35 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян,

які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи“ в редакції станом на

квітень 1996 року, Законом України «Про внесення змін до Закону України “Про

статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи“ від 6.06.96 року, ст.ст. 9-11, 18, 71, 160, 161,  162 КАС України, Житомирський окружний

адміністративний суд,

 

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати дії управління праці та соціального захисту

населення Овруцької РДА щодо зняттяОСОБА_1 з черги для виплати перерахунку

грошової компенсації за втрачене домоволодіння АДРЕСА_2 неправомірними.

Зобов'язати управління праці і соціального захисту населення Овруцької РДА

поновитиОСОБА_1 на чергу, встановлену місцевими органами виконавчої влади, для

отримання перерахованої компенсації (відповідно до постанови Кабінету Міністрів

України № 1284 від 29.08.2002 року) за втрачене домоволодіння АДРЕСА_2 на час

перерахування грошової компенсації в банківську установу.

 

Постанова Житомирського окружного адміністративного суду  набирає законної сили після закінчення

строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги. Заява

про апеляційне оскарження подається через Житомирський окружний

адміністративний суд до Київського апеляційного адміністративного суду  протягом 10 днів з дня проголошення

постанови. Апеляційна скарга подається у тому ж порядку протягом 20 днів після

подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Суддя                                                                           

М.М. Капустинський

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2007
Оприлюднено10.09.2007
Номер документу920601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-275/07

Ухвала від 23.11.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 28.10.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 27.09.2007

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Хомик А.П.

Ухвала від 27.09.2007

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Заборовський В.С.

Постанова від 22.10.2007

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Постанова від 26.09.2007

Адміністративне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Ліхтанська Н.П.

Ухвала від 27.09.2007

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Хомик А.П.

Постанова від 30.07.2007

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капустинський М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні