Рішення
від 08.10.2020 по справі 300/1386/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" жовтня 2020 р. справа № 300/1386/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови № 2-ФС від 09.01.2020, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління Держпраці в Івано-Франківській області (далі - відповідач) , в якому просить суд: визнати протиправною та скасувати постанову відповідача про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами за № 2-ФС від 09.01.2020.

Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувана постанова про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами прийнята відповідачем протиправно та без врахування всіх обставин, які мали значення для її прийняття. Представник позивач зазначив, що Товариством з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» не допущено порушення вимог статті 24 Кодексу законів про працю України, оскільки державні інспектори при проведенні перевірки дійшли помилкового висновку про використання праці неоформленого працівника. Представник позивача зазначив, що 27.11.2019 працівниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області здійснено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» , однак не зроблено відповідного запису в журналі реєстрації перевірки контролюючих органів. Також така перевірка проводилась о 12:30 год., тобто під час обідньої перерви на підприємстві. В цей час, до працівника Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» ОСОБА_1 прийшов його родич ОСОБА_2 , який безкоштовно допомагав порізати дві дошки. ОСОБА_2 повідомив представників контролюючого органу про обставини свого перебування на підприємстві Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» , а також те, що його офіційне місце роботи ТОВ Хімоптторг в м. Умань. Факт роботи ОСОБА_2 в ТОВ Хімоптторг на посаді директора з 22.02.2006 по теперішній час підтверджується довідкою № 29/11-1 від 29.11.2019. Працівниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області не взято до уваги пояснення ОСОБА_2 . Окрім цього, в постанові відповідача про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами за № 2-ФС від 09.01.2020 зазначено акт перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 від 27.11.2019, однак дата вказаного акту - 29.11.2019. За вказаних обставин, представник Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 25.06.2020 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України та надано строк для усунення недоліків. Позивач у вказаний в ухвалі строк усунув недоліки.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.07.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

24.07.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив Управління Держпраці в Івано-Франківській області на позовну заяву за № 17-09/15-10/4793 від 24.07.2020, в якому представник відповідач заперечує проти задоволення позову. Зокрема представник відповідача вказав, що 04.12.2019 на адресу Управління Держпраці в Івано-Франківській області надійшов лист Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 04.12.2019 № 1446/9/09-1933-06 про вжиття заході за результатами фактичної перевірки у Товаристві з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» . За результатами вказаної перевірки складено акт № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019, згідно якого встановлено, що за місцем здійснення господарської діяльності позивача на робочому місці знаходилось троє працівників, двоє з яких виконували роботу з розпилювання дошки на столярному станку. Зокрема, ОСОБА_2 на території пилорами Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» в робочому одязі виконував роботу з розпилювання дошки на столярному станку. Згідно з інформаційною базою даних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області по ОСОБА_2 повідомлення про прийняття на роботу, а також наказ на прийняття на роботу не представлено. ОСОБА_2 надав письмові пояснення, що він разом із своїм родичем ОСОБА_1 розпилював дошку на столярному станку для будівництва його будинку. Посадовими особами Головного управління ДПС в Івано-Франківській області встановлено порушення керівництвом Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» статей 21-24 КЗпП України. Відповідачем встановлено, що ОСОБА_2 є директором ТОВ Хімоптторг в м.Умань, однак протягом останніх трьох років зазначене підприємство звітності з єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб до Головного управління ДПС у Черкаській області не подавало та відповідні податки та збори не сплачувало. На підставі акту перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019 та доданих до нього матеріалів начальником Управління Держпраці в Івано-Франківській області встановлено порушення вимог статей 21-24 КЗпП України та винесено постанову від 09.01.2020 № 2-ФС про накладення штрафу на позивача в розмірі 125190,00 грн. За вказаних обставин представник відповідача просив суд в задоволенні позову відмовити.

Позивач не надав відповіді на відзив чи клопотання про поновлення строку на його подання у строк, встановлений Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18.06.2020 № 731-ІХ, який набрав чинності 17.07.2020.

Суд двічі направляв позивач на адресу державної реєстрації місцезнаходження та вказана в позовній заяві адресу позивача ухвалу суду про відкриття провадження, однак поштова кореспонденція суду повернулася без вручення з довідкою установи зв`язку: інші причини , адресат відсутній за вказаною адресою . Позивач не повідомив суд про зміну місцезнаходження. Не вказав в позовній заяві інших засобів зв`язку, окрім поштового. За таких обставин, суд вважає, що позивач повідомлений належним чином про судовий розгляд справи.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» зареєстровано 28.11.2014 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основний вид діяльності - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів. Вказані обставини підтверджуються випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 10-12).

В період з 27.11.2019 по 29.11.2019 представниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» з питань дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). Перевірка проводилась в цеху для розпилювання деревини (пилорами), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .

За результатами зазначеної перевірки представниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області складено акт № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019, згідно якого встановлено порушення статей 21-24 Кодексу законів про працю України, а саме: на робочому місці знаходилось троє працівників, двоє з яких виконували роботу з розпилювання дошки на столярному станку. Так, ОСОБА_1 відмовився від надання письмових пояснень, згідно представлених документів та інформаційної бази даних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області ОСОБА_1 оформлений в Товаристві з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» згідно вимог чинного законодавства. ОСОБА_3 оформлений в Товаристві з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» на посаді директора. Встановлено використання праці одного найманого працівника без належного оформлення з ним трудових відносин, який на території пилорами Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» в робочому одязі виконував роботу по розпилюванню дошки на столярному станку. Так, ОСОБА_2 разом з ОСОБА_1 виконував роботу по розпилюванню дошки на столярному станку. Згідно інформаційної бази даних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області щодо ОСОБА_2 повідомлення про прийняття на роботу станом на 29.11.2019 не подавалося, наказ про прийняття його на роботу не представлено (а.с. 71-72).

До акту перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019 долучено пояснення ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (а.с. 73-74).

Акт перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019 підписав та отримав один примірник директор Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» , що й не заперечується позивачем в позовній заяві.

04.12.2019 позивач направив Головному управлінню ДПС в Івано-Франківській області заперечення на акт перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019 (а.с. 9).

04.12.2019 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області листом № 1446/9/09-19-33-06 направило Управлінню Держпраці в Івано-Франківській області завірені копії матеріалів фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» з питань дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) для вжиття заходів згідно вимог чинного законодавства (а.с. 70).

09.12.2019 Управління Держпраці в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/7333 повідомило позивача, що справа про накладення штрафу розглядається у 45-ти денний строк з дня, що настає за днем одержання уповноваженою особою вищезазначених документів, шляхом направлення листа за адресою державної реєстрації юридичної особи: АДРЕСА_2 , який повернувся з довідкою установи зв`язку про причини повернення: за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 75).

18.12.2019 Управління Держпраці в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/7604 звернулось до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, в якому просило підтвердити факт працевлаштування ОСОБА_2 у ТОВ Хімоптторг , а саме наявність поданих звітів з єдиного соціального внеску та податку на доходи з фізичних осіб за 2019 рік та сплату податків за дану фізичну особу (а.с. 79).

24.12.2019 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/7604 повідомило Управління Держпраці в Івано-Франківській області, що проведеним аналізом баз даних ДПС України встановлено, що директором ТОВ Хімоптторг зареєстрований ОСОБА_2 . Однак протягом останніх трьох років підприємство звітності з єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб до Головного управління ДПС у Черкаській області не подавало та відповідні податки та збори не сплачувались (а.с. 86).

09.01.2020 за результатами розгляду справи про накладення штрафу Управління Держпраці в Івано-Франківській області прийняло постанову № 2-ФС, якою застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» штраф в розмірі 125190,00 грн. за виявлені порушення вимог статей 21-24 КЗпП України, відповідальність за які передбачено абзацом 2 частини 2 статті 265 КЗпП України (а.с. 81).

Зазначена постанова № 2-ФС від 09.01.2020 направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак повернулася з відміткою установи зв`язку за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 82).

30.03.2020 Управління Держпраці в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/2612 направило Івано-Франківському міському відділу ДВС для примусового виконання постанову № 2-ФС від 09.01.2020, яка набрала законної сили 09.01.2020 (а.с. 83).

09.04.2020 головним державним виконавцем Івано-Франківського міського відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Івано-Франківськ) прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження № 61764934 (а.с. 40-41).

27.05.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив надати копії матеріалів перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» , яка була проведена 27.11.2019 (а.с. 84).

29.05.2020 Управління Держпраці в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/3552 направило позивачу копії матеріалів перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» , яка проведеної 27.11.2019 представниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (а.с. 85).

Вважаючи постанову Управління Держпраці в Івано-Франківській області № 2-ФС від 09.01.2020 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами протиправною, Товариство з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» звернулось з цим позовом до суду.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (надалі - ПК України).

Згідно пункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до підпункту 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, а саме: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка (пункту 86.1 статті 86 ПК України).

Згідно з пунктом 86.5 статті 86 ПК України акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.

Як встановлено судом вище, в період з 27.11.2019 по 29.11.2019 представниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» з питань дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). Перевірка проводилась в цеху для розпилювання деревини (пилорами), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .

За результатами зазначеної перевірки представниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області складено акт № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019, згідно якого встановлено порушення статей 21-24 Кодексу законів про працю України (а.с. 9-10).

Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України (надалі - КЗпП України) трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

Порядок укладення трудового договору регламентовано статтею 24 КЗпП України. Так, відповідно до частини 1 вказаної статті 24 КЗпП України, трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов`язковим: при організованому наборі працівників; при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров`я; при укладенні контракту; у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі; при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу); при укладенні трудового договору з фізичною особою; в інших випадках, передбачених законодавством України.

Частиною 3 статті 24 КЗпП України встановлено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно акту перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019 представниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області встановлено, що на робочому місці в Товаристві з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» знаходилось троє працівників, двоє з яких виконували роботу з розпилювання дошки на столярному станку. ОСОБА_1 відмовився від надання письмових пояснень, згідно представлених документів та інформаційної бази даних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області ОСОБА_1 оформлений в Товаристві з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» згідно вимог чинного законодавства. ОСОБА_3 оформлений в Товаристві з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» на посаді директора. Встановлено використання праці одного найманого працівника без належного оформлення з ним трудових відносин, який на території пилорами Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» в робочому одязі виконував роботу по розпилюванню дошки на столярному станку. Так, ОСОБА_2 разом з ОСОБА_1 виконував роботу по розпилюванню дошки на столярному станку. Згідно інформаційної бази даних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області щодо ОСОБА_2 повідомлення про прийняття на роботу станом на 29.11.2019 не подавалося, наказ про прийняття його на роботу не представлено (а.с. 71-72).

До акту перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 від 29.11.2019 долучено пояснення ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (а.с. 11-12).

Так, ОСОБА_3 в поясненні від 27.11.2019 зазначив про те, що з 2014 року працює на посаді директора ТОВ «КВВ Сервіс-2014» , зарплата від замовлення, 5000 грн. Зазначив, що приміщення пилорами розташоване на орендовані земельній ділянці та не зареєстроване за товариством, має на утриманні одну дитину. Пояснень щодо перебування на території пилорами ОСОБА_2 не надав (а.с. 73).

В поясненні від 27.11.2019 ОСОБА_2 зазначив, що на момент проведення фактичної перевірки знаходився в приміщенні пилорами по АДРЕСА_3 , де допомагав безоплатно своєму родичу - ОСОБА_1 виготовити дошку для будівництва його будинку. Також зазначив про те, що з 01.10.1999 працює на посаді начальника служби безпеки ТОВ Хімоптторг м.Умань, вул. Радянська, 7, офіс 212, зарплата 8000 грн.(а.с. 74).

Суд не бачить підстав для допиту вказаних осіб, а також інспекторів, які проводили перевірку як свідків, з огляду на те, що вони є зацікавленими особами з обох сторін справи. При цьому, суд вказує про те, що вказані фізичні особи надали письмові пояснення, а позивач в позовній заяві не заперечує зміст таких пояснень. Висновки інспекторів зафіксовані в акті перевірки.

Щодо доводів позивача про те, що офіційне місце роботи ОСОБА_2 в ТОВ Хімоптторг в м. Умань, де він займає посаду директора з 22.02.2006 по теперішній час, що підтверджується довідкою № 29/11-1 від 29.11.2019, то суд вказує на таке.

18.12.2019 Управління Держпраці в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/7604 звернулося до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, в якому просило підтвердити факт працевлаштування ОСОБА_2 у ТОВ Хімоптторг , а саме наявність поданих звітів з єдиного соціального внеску та податку на доходи з фізичних осіб за 2019 рік та сплату податків за дану фізичну особу (а.с. 79).

24.12.2019 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/7604 повідомило Управління Держпраці в Івано-Франківській області, що проведеним аналізом баз даних ДПС України встановлено, що директором ТОВ Хімоптторг зареєстрований ОСОБА_2 . Однак протягом останніх трьох років підприємство звітності з єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб до Головного управління ДПС у Черкаській області не подавало та відповідні податки та збори не сплачувалися (а.с. 86).

Суд звертає увагу на те, що офіційне працевлаштування особи на одному підприємстві не позбавляє таку особу можливості одночасно працювати на іншому підприємстві, як офіційно, так і без належного оформлення з нею трудових відносин.

Окрім цього, в розрізі достовірності пояснень ОСОБА_2 , суд звернув увагу на те, що згідно довідки ТОВ Хімоптторг від 29.11.2019 № 29/11-1 ОСОБА_2 займає посаду директора. В свою чергу, в поясненні від 27.11.2019 ОСОБА_2 вказав, що працює начальником служби безпеки ТОВ Хімоптторг , а не директором (а.с. 74).

Суд оцінивши вказані докази в їх сукупності, погоджується з доводами відповідача про те, що позивач здійснив фактичний допуск ОСОБА_2 до роботи на пилорамі Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» , оскільки ОСОБА_2 підтвердив, що виконував роботу по розпилюванню дошки на столярному станку. При цьому був одягнутий в спеціальний робочий одяг, який необхідний для роботи в цеху з розпилювання деревини (пилорамі). Суд зазначає про те, що саме підприємство, допустивши до виробничого процесу (будь-якого місця на території підприємства поза дозволеною зоною загального відвідування) незалежно від того, чи це обідня перерва, чи інший проміжок часу, фізичну особу, з якою не укладено трудовий договір, при проведенні перевірки повинна довести про те, що не використовує працю цієї особи як найманого працівника. Таких належних та достовірних доказів ні відповідачу, ні суду подано не було.

Що стосується доводів позивача про те працівниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області перед початком перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» не зроблено відповідного запису в журналі реєстрації перевірки контролюючих органів, то суд вказує на таке.

Відповідно до частини 12 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності перед початком здійснення державного нагляду (контролю) посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить запис до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) (за наявності такого журналу у суб`єкта господарювання).

В свою чергу, статтею 7 Указу Президента від 23.07.1998 № 817/98 Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності рекомендовано підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності ведення журналів відвідання їх та їх структурних підрозділів представниками контролюючих органів з обов`язковим зазначенням у цих журналах строків та мети відвідання, посади і прізвища представника, який обов`язково ставить свій підпис у цьому журналі. Відмова представника контролюючого органу від підпису в журналі є підставою для недопущення його до проведення перевірки. Про факт цієї відмови суб`єкт підприємницької діяльності повідомляє письмово у триденний строк контролюючому органу, в якому працює такий представник. Форма та порядок ведення журналу встановлюються Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.

В даному випадку, позивач не надав суду жодних доказів наявності в Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) та відсутності в ньому запису про проведену в період з 27.11.2019 по 29.11.2019 працівниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області фактичної перевірки позивача.

Відповідальність за порушення законодавства про працю передбачена статтею 265 КЗпП України.

Так, згідно з частиною 1 статті 265 КЗпП України посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, а до юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку першої - третьої груп, застосовується попередження.

Штрафи, накладення яких передбачено частиною другою цієї статті, є фінансовими санкціями і не належать до адміністративно-господарських санкцій, визначених главою 27 Господарського кодексу України.

Штрафи, зазначені у частині другій цієї статті, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

В свою чергу, механізм накладення на суб`єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України та та частинами другою - сьомою статті 53 Закону «Про зайнятість населення» визначає Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 2 вищевказаного Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення (надалі - Порядок № 509) штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, керівниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками (з підстав, визначених абзацами третім - сьомим цього пункту), керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад та їх заступниками (з підстав, визначених абзацами четвертим - шостим цього пункту).

Штрафи можуть бути накладені на підставі акта перевірки ДПС, її територіального органу, у ході якої виявлені порушення законодавства про працю.

Згідно з пунктом 3 Порядок № 509 справа про накладення штрафу розглядається у 45-денний строк з дня, що настає за днем одержання уповноваженою посадовою особою документів, зазначених в абзацах третьому - сьомому пункту 2 цього Порядку.

Про дату одержання документів, зазначених в абзацах третьому - сьомому пункту 2 цього Порядку, уповноважена посадова особа письмово повідомляє суб`єкту господарювання та роботодавцю не пізніше ніж через п`ять днів після їх отримання рекомендованим листом чи телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам, про що на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, що надіслала таке повідомлення, робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника.

В даному випадку, 09.12.2019 Управління Держпраці в Івано-Франківській області листом № 05-07/15-10/7333 повідомило позивача, що справа про накладення штрафу розглядається у 45-ти денний строк з дня, що настає за днем одержання уповноваженою особою матеріалів фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» з питань дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) для вжиття заходів згідно вимог чинного законодавства (а.с. 75).

Відповідно до пункту 4 Порядок № 509 під час розгляду справи досліджуються матеріали і вирішується питання щодо наявності підстав для накладення штрафу.

За результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі документів, зазначених в абзацах третьому - сьомому пункту 2 цього Порядку, складає постанову про накладення штрафу.

Постанова про накладення штрафу складається у двох примірниках за формою, встановленою Мінсоцполітики, один з яких залишається в уповноваженої посадової особи, що розглядала справу, другий - надсилається протягом трьох днів з дня складення суб`єктові господарювання або роботодавцю, стосовно якого прийнято постанову, або вручається його представникові, про що на примірнику робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого суб`єкта господарювання або роботодавця чи їх представника. У разі надсилання примірника постанови засобами поштового зв`язку в матеріалах справи робиться відповідна позначка.

Як встановлено судом вище, 09.01.2020 за результатами розгляду справи про накладення штрафу Управління Держпраці в Івано-Франківській області прийняло постанову № 2-ФС, якою застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» штраф в розмірі 125190,00 грн. за виявлені порушення вимог статей 21-24 КЗпП України, відповідальність за які передбачено абзацом 2 частини 2 статті 265 КЗпП України (а.с. 81).

Зазначена постанова № 2-ФС від 09.01.2020 направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: вулиця Гетьмана Мазепи, 167/48, місто Івано-Франківськ, 76018. Однак поштова кореспонденція повернулась з відміткою установи зв`язку за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 82).

Що стосується зауважень позивача щодо дати акту перевірки № 316/09-19-33-06/39518810, який вказаний в постанові № 2-ФС від 09.01.2020, то суд вказує на те, що зазначення дати акту перевірки № 316/09-19-33-06/39518810 - 27.11.2019 замість правильно 29.11.2019 є технічною опискою, допущення якої не може бути підставою для скасування оскаржуваної постанови № 2-ФС від 09.01.2020.

Підсумовуючи вказане, суд дійшов висновку, що постанова № 2-ФС від 09.01.2020 прийнята відповідачем з дотриманням критеріїв, встановлених частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови № 2-ФС від 09.01.2020 належить відмовити.

Судові витрати згідно з статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на відмову в позові, за відсутності доказів їх понесення відповідачем, судом не розподілялися.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови № 2-ФС від 09.01.2020.

Судові витрати не розподіляти.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «КВВ Сервіс-2014» , ідентифікаційний код - 39518810, вулиця Гетьмана Мазепи, 167/48, місто Івано-Франківськ, 76018.

Відповідач: Управління Держпраці в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код - 39784625, вулиця Незалежності, 67, місто Івано-Франківськ, 76018.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92070990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1386/20

Постанова від 16.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 08.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні