Ухвала
від 08.10.2020 по справі 360/2863/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

08 жовтня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/2863/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О. В., розглянувши порядку письмового провадження заяву представника військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області про заміну відповідача в адміністративній справі №360/2863/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" (далі - позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька", =

ВСТАНОВИВ:

27 липня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" (далі - позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька".

22 вересня 2020 року від військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області до відділу діловодства та обліку звернень громадян суду надійшла заява про заміну сторони відповідача, в обґрунтування якої зазначено, що Указом Президента України від 28.07.2020 № 297/2020 було утворено військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області. Як вбачається з частини 1 статті 3 Закону України Про військово цивільні адміністрації у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів). Згідно із ч. 1 ст. 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації.

Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.

Отже, після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області було припинено повноваження Сєвєродонецької міської ради, виконавчих органів цієї ради, посадових та службових осіб міської ради та міського голови м. Сєвєродонецька, а їх повноваження перейшли до Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області.

Як вбачається з статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

З урахуванням вищевказаних обставин Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області набула повноважень Сєвєродонецької міської ради.

Отже, на думку заявника, належить залучити до участі в цій справі Військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області в якості правонаступника Сєвєродонецької міської ради.

Сторони у судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.

Згідно із частиною дев`ятою статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення частини дев`ятої статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши заяву про заміну відповідача, суд встановив таке.

З матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" подано позов до Сєвєродонецької міської ради з вимогою визнати протиправним та нечинним нормативно-правовий акт: Рішення Сєвєродонецької міської ради №212 від 22.01.1999 Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька .

Відповідно до ч. 3 ст. 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Таким чином, суд вирішуючи питання щодо заміни первісного відповідача повинен з`ясувати, чи до того відповідача поданий позов.

Статтею 52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Таким чином, заміна вибулої сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, допускається саме правонаступником, а тому суд зобов`язаний встановити правонаступництво.

Указом Президента України від 28.07.2020 № 297/2020 було утворено військово- цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області. 29.07.2020 даний Указ був опублікований в Урядовому кур`єрі.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації від 03.02.2015 № 141-VIII (далі - Закон № 141-VIII) для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.

Згідно частини першої статті 3 Закону № 141-VIII у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).

Таким чином, після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області (код 43748368) було припинено повноваження Сєвєродонецької міської ради, міського голови м. Сєвєродонецька, секретаря міської ради та посадових осіб Сєвєродонецької міської ради, а не припинено Сєвєродонецьку міську раду як юридичну особу.

Статтею 4 Закону № 141-VIII визначено повноваження військово-цивільних адміністрацій.

При цьому Закон № 141-VIII не визначає військово-цивільну адміністрацію правонаступником органів місцевого самоврядування.

Отже, Закон № 141-VIII встановлює лише тимчасове виконання повноважень органів місцевого самоврядування, військово цивільною адміністрацією, при цьому не передбачає перехід прав та обов`язків органів місцевого самоврядування.

Крім того, представником військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області до заяви про заміну відповідача суду не надано жодних доказів в підтвердження того, що Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області є правонаступником Сєвєродонецької міської ради.

Оскільки представником військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області до заяви про заміну відповідача не надано суду жодного доказу в підтвердження того, що Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області є правонаступником Сєвєродонецької міської ради, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про заміну відповідача.

Керуючись статтями 48, 241, 243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області про заміну відповідача в адміністративній справі №360/2863/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" (далі - позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька" відмовити.

Ухвала набирає чинності з моменту підписання суддею та оскарженню не підлягає.

СуддяО.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено09.10.2020
Номер документу92071170
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2863/20

Рішення від 03.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Рішення від 03.02.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні