ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
08 жовтня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/2863/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О. В., розглянувши порядку письмового провадження заяву представника військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області про заміну відповідача в адміністративній справі №360/2863/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" (далі - позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька", =
ВСТАНОВИВ:
27 липня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" (далі - позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька".
22 вересня 2020 року від військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області до відділу діловодства та обліку звернень громадян суду надійшла заява про заміну сторони відповідача, в обґрунтування якої зазначено, що Указом Президента України від 28.07.2020 № 297/2020 було утворено військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області. Як вбачається з частини 1 статті 3 Закону України Про військово цивільні адміністрації у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів). Згідно із ч. 1 ст. 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації.
Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.
Отже, після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області було припинено повноваження Сєвєродонецької міської ради, виконавчих органів цієї ради, посадових та службових осіб міської ради та міського голови м. Сєвєродонецька, а їх повноваження перейшли до Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області.
Як вбачається з статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.
З урахуванням вищевказаних обставин Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області набула повноважень Сєвєродонецької міської ради.
Отже, на думку заявника, належить залучити до участі в цій справі Військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області в якості правонаступника Сєвєродонецької міської ради.
Сторони у судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.
Згідно із частиною дев`ятою статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення частини дев`ятої статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про заміну відповідача, суд встановив таке.
З матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" подано позов до Сєвєродонецької міської ради з вимогою визнати протиправним та нечинним нормативно-правовий акт: Рішення Сєвєродонецької міської ради №212 від 22.01.1999 Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька .
Відповідно до ч. 3 ст. 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Таким чином, суд вирішуючи питання щодо заміни первісного відповідача повинен з`ясувати, чи до того відповідача поданий позов.
Статтею 52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, заміна вибулої сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, допускається саме правонаступником, а тому суд зобов`язаний встановити правонаступництво.
Указом Президента України від 28.07.2020 № 297/2020 було утворено військово- цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області. 29.07.2020 даний Указ був опублікований в Урядовому кур`єрі.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації від 03.02.2015 № 141-VIII (далі - Закон № 141-VIII) для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.
Згідно частини першої статті 3 Закону № 141-VIII у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).
Таким чином, після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області (код 43748368) було припинено повноваження Сєвєродонецької міської ради, міського голови м. Сєвєродонецька, секретаря міської ради та посадових осіб Сєвєродонецької міської ради, а не припинено Сєвєродонецьку міську раду як юридичну особу.
Статтею 4 Закону № 141-VIII визначено повноваження військово-цивільних адміністрацій.
При цьому Закон № 141-VIII не визначає військово-цивільну адміністрацію правонаступником органів місцевого самоврядування.
Отже, Закон № 141-VIII встановлює лише тимчасове виконання повноважень органів місцевого самоврядування, військово цивільною адміністрацією, при цьому не передбачає перехід прав та обов`язків органів місцевого самоврядування.
Крім того, представником військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області до заяви про заміну відповідача суду не надано жодних доказів в підтвердження того, що Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області є правонаступником Сєвєродонецької міської ради.
Оскільки представником військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області до заяви про заміну відповідача не надано суду жодного доказу в підтвердження того, що Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області є правонаступником Сєвєродонецької міської ради, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про заміну відповідача.
Керуючись статтями 48, 241, 243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області про заміну відповідача в адміністративній справі №360/2863/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" (далі - позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька" відмовити.
Ухвала набирає чинності з моменту підписання суддею та оскарженню не підлягає.
СуддяО.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2020 |
Оприлюднено | 09.10.2020 |
Номер документу | 92071170 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні