ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
08 жовтня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/2863/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О. В., розглянувши порядку письмового провадження клопотання представника військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області про залучення до справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" до Сєвєродонецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька", -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" (далі - позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька".
08 жовтня 2020 року від представника військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області надійшло клопотання про залучення до справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
В обгрунтування клопотання зазначено, що Указом Президента України від 28.07.2020 № 297/2020 було утворено військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області. Як вбачається з частини 1 статті 3 Закону України Про військово цивільні адміністрації у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів). Згідно із ч. 1 ст. 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації.
Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.
Отже, після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області було припинено повноваження Сєвєродонецької міської ради, виконавчих органів цієї ради, посадових та службових осіб міської ради та міського голови м. Сєвєродонецька, а їх повноваження в тому числі тимчасові представницькі функції перейшли до Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області.
Предметом позовної заяви є відносини щодо індексації нормативної грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька.
Тобто, на думку заявника, рішення у даній справі може призвести до втрати чинності рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 та в подальшому призвести до значних матеріальних втрат бюджету м. Сєвєродонецька у вигляду недоотримання такого податку, як плата за землю, що негативно відобразиться на всій територіальній громаді м. Сєвєродонецька, інтереси якої тимчасово прендставляє Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області, а також є розпорядником бюджету міста Сєвєродонецьк.
Упоноважені представник сторін у підготовче засідання не прибули, тому з урахуванням вимог ч. 9 ст. 205 КАС України, дане клопотання розглянутов порядку письмового провадження.
Розглядаючи дане клопотання, суд враховує наступне.
Указом Президента України від 28.07.2020 № 297/2020 було утворено військово- цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області. 29.07.2020 даний Указ був опублікований в Урядовому кур`єрі.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації від 03.02.2015 № 141-VIII (далі - Закон № 141-VIII) для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.
Згідно частини першої статті 3 Закону № 141-VIII у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).
Таким чином, після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області (код 43748368) було припинено повноваження Сєвєродонецької міської ради, міського голови м. Сєвєродонецька, секретаря міської ради та посадових осіб Сєвєродонецької міської ради, а не припинено Сєвєродонецьку міську раду як юридичну особу.
Статтею 4 Закону № 141-VIII визначено повноваження військово-цивільних адміністрацій.
При цьому Закон № 141-VIII не визначає військово-цивільну адміністрацію правонаступником органів місцевого самоврядування.
Отже, Закон № 141-VIII встановлює лише тимчасове виконання повноважень органів місцевого самоврядування, військово цивільною адміністрацією, при цьому не передбачає перехід прав та обов`язків органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.
За правилами частини другої статті 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, мають права та обов`язки, визначені у статті 44 цього Кодексу, серед яких зокрема: подавати докази, брати участь у дослідженні доказів, подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб та інше.
Зі змісту викладених положень можна дійти висновку про те, що з метою недопущення ухвалення судового рішення для третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, таких осіб наділено загальними правами сторін у справі для активної ролі у сприянні встановлення всіх обставин справи в судовому процесі.
При цьому суд роз`яснює, що згідно із частиною першою статті 293 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Суд зазначає, що в клопотанні заявником чітко не зазначено саме на які права, свободи, інтереси або обов`язки рішення у цій справі може вплинути.
Таким чином, заявник не довів наявність підстав для залучання військово-цивільної адміністрації в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача, а суд не знайшов таких підстав.
З урахуванням зазначеного суд дійшов висновку щодо необгрунтованості клопотання військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області про залучення до справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Керуючись ст.ст. 49, 51, 241, 243, 256, 294 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання представника військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області про залучення до справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецькспецстроймонтаж" до Сєвєродонецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради № 212 від 22.01.1999 "Про індексацію грошової оцінки земель м. Сєвєродонецька", - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після підписання її суддею та оскарженню не підлягає.
Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
СуддяО.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2020 |
Оприлюднено | 09.10.2020 |
Номер документу | 92071171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні