ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Головуючий І інстанції: Зінченко А.В.
30 вересня 2020 р.Справа № 520/3133/2020
Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді - Мельнікової Л.В.,
суддів - Бегунца А.О. , Рєзнікової С.С. ,
за участю секретаря судового засідання - Машура А.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у місті Харкові справу за апеляційною скаргою Харківської міської ради на ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 11 червня 2020 року по справі за адміністративним позовом Харківської міської ради до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, Державного кадастрового реєстратора відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєвої Олени Василівни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Мінотавр", ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та скасування рішення, -
в с т а н о в и л а:
06.03.2020 року позивач Харківська міська рада Харківської області (подалі - ХМР) звернувся до суду з позовом, яким просить визнати незаконними дії відповідача Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (подалі - ГУ Держгеокадастр у Харківській області) щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0477 га, з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120, та скасувати рішення відповідача щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0477 га, з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120, шляхом скасування даного кадастрового номера та перенесення відомостей до архівного шару даних геоінформаційної системи.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що при здійсненні заходів самоврядного контролю у порядку ст. 189 Земельного кодексу (подалі - ЗК України) виявлено факт існування на земельній ділянці по вулиці Валентинівській, № 35/81 у м. Харкові двох окремих земельних ділянок, сформованих як об`єкти цивільних прав: земельна ділянка площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 (земельна ділянка сформована як об`єкт цивільних прав (дата державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі) 07.09.2013 року) та земельна ділянка площею 0,0651 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0092 (земельна ділянка сформована як об`єкт цивільних прав (дата державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі) 29.01.2009 року).
З посиланням на положення ст. 79-1 Земельного кодексу України, ч. 10 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр , п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 позивач зазначає про протиправність проведення Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області державної реєстрації земельної ділянки площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 повністю у межах уже сформованої земельної ділянки площею 0,0651 га з кадастровим номером 631013750:11:001:0092.
Заперечуючи вимоги ХМР, у відзиві на адміністративний позов відповідач вказує, що до повноважень ГУ Держгеокадастру у Харківській області не відносяться повноваження відносно здійснення державної реєстрації земельних ділянок, оскільки це є компетенцією Державних кадастрових реєстраторів.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11.06.2020 року провадження у справі за адміністративним позовом ХМР до ГУ Держгеокадастр у Харківській області, державного кадастрового реєстратора відділу у м. Харкові ГУ Держгеокадастр у Харківській області Слюсаревої О.В. про визнання дій протиправними та скасування рішення закрито, з підстав, встановлених п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України, - справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Судове рішення вмотивовано тим, що оскаржувані дії реєстратора є лише наслідком реалізації сторонами у справі прав на спірну земельну ділянку.
Не погоджуючись із судовим рішенням, в апеляційній скарзі ХМР, посилаючись на посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, просить її скасувати та направити справу для продовження розгляду до Харківського окружного адміністративного суду.
Вимоги апеляційної скарги позивач обґрунтовує тим, що відповідно до 2 ст. 39 Закону України Про Державний земельний кадастр рішення, дії або бездіяльність Державного кадастрового реєстратора можуть бути оскаржені, зокрема, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України. З посиланням на положення Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) ст. 79-1 ЗК України, ч. 10 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр , п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 зазначає, що відповідно до суб`єктного складу, та характеру спірних правовідносин цей спір є публічно правовим і виник з виконання управлінських функцій ГУ Держгеокадастру у Харківській області. Харківська міська рада наголошує, що порушення її права, як власника земельної ділянки при реєстрації ГУ Держгеокадастру у Харківській області земельної ділянки з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120, площею 0,0477 га, на вже сформованій земельній ділянці з кадастровим номером 6310137500:11:001:0092, площею 0,0651 га, по вул. Валентинівській, 35/81 у м. Харкові не було, оскільки, відповідно до п. 11 ч. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, затвердженого Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2019 № 285, ГУ відповідно до покладених на нього завдань здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасуванні такої реєстрації. Предметом справи № 520/3133/2020 є визнання дій державного кадастрового реєстратора незаконними, який є державним службовцем ГУ Держгеокадастру у Харківській області, при проведенні державної реєстрації земельної ділянки, а не захист прав Харківської міської ради як власника земельної ділянки. Харківська міська рада зазначає, що внаслідок формування земельної ділянки з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120, площею 0,0477 га, на вже сформованій земельній ділянці з кадастровим номером 6310137500:11:001:0092, площею 0,0651 га, по вул. Валентинівській, 35/81 у м. Харкові, цивільно-правові відносини не змінилися. Дані правовідносини, які виникли з підстави незаконної реєстрації земельної ділянки не є похідними від спору щодо майна або майнових прав, оскільки, предметом позову є визнання дій суб`єкта владних повноважень, при здійсненні управлінський функцій незаконними та скасування рішення, прийнятого внаслідок таких дій.
Відповідач - ГУ Держгеокадастру у Харківській області у відзиві на апеляційну скаргу висловив незгоду з доводами апелянта та зазначив, що вирішення справи за позовом Харківської міської ради безпосередньо впливає на питання щодо існування як об`єкта цивільних прав земельної ділянки із кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 та земельної ділянки із кадастровим номером 6310137500:11:001:0092 (державна реєстрація якої була скасована підчас реєстрації земельної ділянки із кадастровим номером 6310137500:11:001:0120) та як наслідок можливістю розпоряджатись цими земельними ділянками (передавати в оренду, продавати тощо). Відзначено, що оскаржувані дії реєстратора є лише наслідком реалізації сторонами у справі прав на спірну земельну ділянку, тобто є похідними вимогами, у зв`язку з чим, ураховуючи суб`єктний склад спірних правовідносин, така справа підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства.
Згідно із ч. 2 ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
За приписами ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги (ч. 1 ст. 308). Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язкової підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права (ч. 2 ст. 308).
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників учасників справи - позивача, НВЦ МІНОТАВР (ТОВ), переглянувши судове рішення в межах доводів і вимог апеляційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а судове рішення на підставі ст. 317 КАС - скасуванню, з наступних підстав.
Положеннями ст. 189 ЗК України, ст. 20 Закону України Про охорону земель , п. ї ст. 15 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначається можливість здійснення контрольних повноважень органами місцевого самоврядування щодо контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою, тощо.
Відповідно до ст.. 193 ЗК України Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Державний земельний кадастр є основою для ведення кадастрів інших природних ресурсів, у тому числі лісових.
Призначенням Державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проєктів землеустрою (ст. 194 ЗК України).
Одним з основних завдань ведення Державного земельного кадастру є забезпечення повноти відомостей про всі земельні ділянки (ст. 195 ЗК України).
Згідно зі статтею 1 Закону України Про Державний земельний кадастр Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, а державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до пункту а ч. 2 ст. 21 цього Закону відомості про цільове призначення земельних ділянок (щодо категорії земель) вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення; на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.
Земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами (ст. 79 ЗК України).
За нормою статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Відповідно до вимог цієї статті формування земельних ділянок здійснюється:
- у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;
- шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;
- шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
- шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;
- за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Колегія суддів зазначає, що законодавець чітко визначив об`єкт земельних відносин, щодо яких можливо здійснювати формування земельних ділянок шляхом поділу, а саме: це земельні ділянки, які перебувають у власності або у користуванні.
Спеціальний Закон, який визначає правові та організаційні основи діяльності сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування, є Закон України Про землеустрій .
Серед видів технічної документації із землеустрою відповідно до пункту й ст. 25 Закону України Про землеустрій зазначена технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Статтею 26 Закону України Про землеустрій наголошено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
Склад технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок визначений статтею 56 цього Закону.
Відповідно до вимог пункту є ст. 56 Закону України Про землеустрій технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок повинна включати згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).
Відповідно до пункту 12 ст.186 ЗК України технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок погоджується:
- у разі якщо поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюється її користувачем - власником земельних ділянок, а щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України;
- у разі поділу, об`єднання земельної ділянки, що перебуває у заставі, - заставодержателем;
- у разі поділу, об`єднання власником земельної ділянки, що перебуває у користуванні, - землекористувачем.
Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок затверджується замовником.
Відповідно до пункту 10 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр у разі поділу земельної ділянки державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію.
За нормою пункту 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації:
- набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора;
- відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи;
- зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.
Виходячи з вищевикладеного, поділ земельної ділянки призведе до скасування її державної реєстрації, як об`єкта цивільних прав, формування нових земельних ділянок та внесення інформації про них до Державного земельного кадастру.
При цьому, на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок не відбувається зміна угідь земельних ділянок, сформованих за результатом поділу земельної ділянки.
Процедура внесення до Державного земельного кадастру змін до відомостей про зареєстровані земельні ділянки визначена пунктами 116-134 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 (далі - Порядок).
Так, згідно із пунктом 116 Порядку, внесення до Державного земельного кадастру змін до відомостей про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у пункті 24 цього Порядку (підпункт 11 пункту 24 - відомості про склад угідь), здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги.
Відповідно до пункту 121 Порядку для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) Державному кадастровому реєстраторові подаються:
1) заява за формою згідно з додатком 12;
2) оригінал документації із землеустрою або оцінки земель, яка є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах земель певної категорії);
3) електронний документ (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання)
Підстави для відмови у внесенні до Поземельної книги змін до відомостей про земельну ділянку визначені пунктом 122 Порядку.
Судом установлено, що 22.12.2003 року між НВЦ МІНОТАВР (ТОВ) та ХМР укладався договір оренди земельної ділянки, загальною площею 0,0885 га, розташованою за адресою: АДРЕСА_1 . Земельна ділянка надавалася в оренду у зв`язку із будівництвом магазину непродовольчих товарів.
29.01.2009 року Управлінням Держземагенства у м. Харкові до Державного земельного кадастру внесені відомості щодо сформованої земельної ділянки, площею 0,0651 га, розташованої: АДРЕСА_1 , форма власності - комунальна (землі житлової та громадської забудови), вид використання - для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі магазину по продажу продовольчих товарів, кадастровий номер 6310137500:11:001:0092 (т. 1, а.с. 33).
На підставі рішення ХМР від 25.12.2007 року № 292/07 між ХМР та НВЦ МІНОТАВР (ТОВ) 29.01.2009 року укладений договір оренди землі - на земельну ділянку, площею 0,0651 га, розташовану Харківська область, м. Харків, Московський район, вулиця Блюхера (нині - вулиця Валентинівська), 35/81, для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі магазину по продажу продовольчих товарів, кадастровий номер 6310137500:11:001:0092. Строк дії договору до 01.12.2012 року.
Рішенням 22 сесії ХМР 6 скликання від 19.12.2012 року № 966/12 (із змінами і доповненнями, внесеними рішеннями Харківської міської ради 22 сесії 6 скликання від 27.02.2013 року № 1042/13, 23 сесії 6 скликання від 17.04.2013 року № 1108/13, 23 сесії 6 скликання від 17.04.2013 року № 1109/13) Про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок юридичним та фізичним особам України (пункт 19) НАУКОВО-ВИРОБНИЧОМУ ЦЕНТРУ МІНОТАВР (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ) та ФІЗИЧНІЙ ОСОБІ - ПІДПРИЄМЕЦЮ ОСОБА_2 наданий дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки площею, орієнтовно, 0,0470 га, за адресою: АДРЕСА_1 , для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. Б-2 (магазин по продажу продовольчих товарів) (п.п. 19.1).
Наданий дозвіл на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею, орієнтовно, 0,0470 га за адресою: АДРЕСА_1 , для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. Б-2 (магазин по продажу продовольчих товарів) (п.п. 19.2).
НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР МІНОТАВР (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ) та ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЦЬ ОСОБА_3 попереджені, що:
Після прийняття цього рішення необхідно виконати проект відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування та подати його на затвердження у встановленому порядку (п.п. 19.3.1).
На етапі розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки виконати виконавчу зйомку М 1:500 земельної ділянки, будівель, споруд, інженерних мереж та занести її до Служби містобудівного кадастру УМА та єдиного топографічного плану М 1:500 належним чином (п.п. 19.3.2).
При необхідність отримання погодження балансоутримувачів інженерних мереж міста на відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. Б-2 (магазин по продажу продовольчих товарів) (п.п. 19.3.3).
Розмір авансового внеску становить 3 % вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки (п.п. 19.3.4).
Відповідно до п.п. 19.3.5 п.п. 19.3 п. 19 означеного рішення договір оренди землі від 29.01.2009 року, зареєстрований за № 640967100027, визнаний таким, що втратив чинність в зв`язку із закінченням терміну дії (т. 2, а.с. 145-147).
25.06.2013 року між директором НВЦ МІНОТАВР (ТОВ) та начальником управління земельних відносин ХМР складений Акт (р. № 106/13) про те, що земельна ділянка, яка була у користуванні згідно з договором оренди землі від 29.01.2009 року № 640967100027 строком до 01.12.2012 року, площею 0,0651 га, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , передана орендарем до земель запасу міста (т. 1, а.с. 130).
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки НВЦ МІНОТАВР (ТОВ) та ФО-П ОСОБА_4 для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. Б-2 (магазин по продажу продовольчих товарів по АДРЕСА_1 виконаний ТОВ ХАРКІВЗЕМІНФОРМ у 2013 році (т. 1, а.с. 36, 147-152).
07.09.2013 року Управлінням Держземагенства у м. Харкові до Державного земельного кадастру внесені відомості щодо сформованої земельної ділянки, площею 0,0477 га, розташованої: АДРЕСА_1 , форма власності - комунальна (землі житлової та громадської забудови), вид використання - для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ Б-2 (магазин по продажу продовольчих товарів), кадастровий номер 6310137500:11:001:0120 (т. 1, 30).
Учасниками справи не спростовується та обставина, що на час розгляду справи судами першої та апеляційної інстанції договір купівлі-продажу означеної земельної ділянки між ХМР та третіми особами не укладений, хоча Договір про внесення авансового внеску № 49/13 укладений 15.10.2013 року (т. 1, а.с. 138-141).
За нормами ч. 1 ст. 120 ЗК України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
З аналізу вказаної норми випливає існування принципу цілісності об`єкта нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований. Визначення правового режиму земельної ділянки перебуває у прямій залежності від права власності на будівлю і споруду та передбачає механізм роздільного правового регулювання нормами цивільного законодавства майнових відносин, що виникають при укладенні правочинів щодо набуття права власності на нерухомість, і правового регулювання нормами земельного і цивільного законодавства відносин при переході прав на земельну ділянку в разі набуття права власності на нерухомість.
Судом установлено, що на земельній ділянці по АДРЕСА_1 , яка має два кадастрових номера: № 6310137500:11:001:0120 та № 6310137500:11:001:0092, розташований об`єкт нежитлової нерухомості - нежитлова будівля літ. Б-2 , право власності на нежитлові приміщення у якій зареєстровано за НВЦ МІНОТАВР (ТОВ) та ОСОБА_1 на підставі рішення Господарського суду Харківської області від 23.04.2009 року у справі № 3041/1-60 (т. 1, а.с. 198-201)
Не погоджуючись із висновками суду першої інстанції, колегія суддів зазначає, що спір, що виник у даній справі між позивачем та відповідачем, не стосується наявності або відсутності у третіх осіб: НВЦ МІНОТАВР М(ТОВ) та ОСОБА_1 права власності/користування земельною ділянкою, на якій розташований належний їм по праву власності об`єкт нерухомості. Предметом спору у справі, що розглядається, фактично, є дії (рішення) відповідачів по внесенню до Державного земельного кадастру відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера - 6310137500:11:001:0120.
Оскільки означені обставини залишені судом першої інстанції поза увагою та цим обставинам не надана належна правова оцінка, колегія суддів задовольняє апеляційну скаргу ХМР, скасовує судове рішення та направляє справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання (п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 320 КАС України).
Інші доводи та заперечення сторін на висновки колегії суддів не впливають.
При цьому, колегія суддів враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у апеляційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (№ 65518/01; пункт 89), Проніна проти України (№ 63566/00; пункт 23) та Серявін та інші проти України (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 292, 293, 308, 311, 313, 315, 320, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Харківської міської ради задовольнити.
Ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 11 червня 2020 року скасувати.
Справу № 520/3133/2020 за адміністративним позовом Харківської міської ради до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, Державного кадастрового реєстратора відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєвої Олени Василівни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Мінотавр", ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та скасування рішення, - направити до Харківського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя (підпис)Л.В. Мельнікова Судді (підпис) (підпис) А.О. Бегунц С.С. Рєзнікова Постанова у повному обсязі складена і підписана 09 жовтня 2020 року.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2020 |
Оприлюднено | 12.10.2020 |
Номер документу | 92115176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Мельнікова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні