Рішення
від 17.03.2021 по справі 520/3133/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

17 березня 2021 року № 520/3133/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бадюкова Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за адміністративним позовом Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 04059243) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 2 під`їзд, поверхи 8-9, м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822), державного кадастрового реєстратора відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєвої Олени Василівни (вул. Космічна, 21, 2 під`їзд, поверхи 8-9,м. Харків, 61145), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Мінотавр" (вул. Шевченка, 249, м. Харків, 61033, код ЄДРПОУ 30755177), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) про визнання дій протиправними та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Харківська міська рада (далі по тексту - позивач, ХМР, рада), звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (далі по тексту - відповідач-1, ГУ Держгеокадастру, Управління), державного кадастрового реєстратора відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєвої Олени Василівни (далі по тексту - відповідач-2, реєстратор, ОСОБА_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Мінотавр" (далі по тексту - третя особа-1, ТОВ НВЦ Мінотавр , товариство), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 (далі по тексту - третя особа-2, ОСОБА_1 ) в якому просив суд:

- визнати дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 загальною площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 незаконними;

- скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 загальною площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 шляхом скасування даного кадастрового номера та перенесення відомостей до архівного шару даних геоінформаційної системи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що при здійсненні заходів самоврядного контролю у порядку ст. 189 Земельного кодексу (подалі - ЗК України) виявлено факт існування на земельній ділянці по АДРЕСА_2 двох окремих земельних ділянок, сформованих як об`єкти цивільних прав: земельна ділянка площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 (земельна ділянка сформована як об`єкт цивільних прав (дата державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі) 07.09.2013 року) та земельна ділянка площею 0,0651 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0092 (земельна ділянка сформована як об`єкт цивільних прав (дата державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі) 29.01.2009 року).

З посиланням на положення ст. 79-1 Земельного кодексу України, ч. 10 ст. 24 Закону України «Про державний земельний кадастр» , п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 позивач зазначає про протиправність проведення Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області державної реєстрації земельної ділянки, площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 повністю у межах уже сформованої земельної ділянки площею 0,0651 га з кадастровим номером 631013750:11:001:0092.

Заперечуючи вимоги ХМР, у відзиві на адміністративний позов відповідач-1 вказує, що до повноважень ГУ Держгеокадастру у Харківській області не відносяться повноваження відносно здійснення державної реєстрації земельних ділянок, оскільки це є компетенцією Державних кадастрових реєстраторів. У позові не зазначено реквізитів оскаржуваного рішення.

У відповіді на відзив відповідача-1 позивач вказав на те, що відповідно до п. 11 ч. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, затвердженого Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2019 № 285 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасуванні такої реєстрації.

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.02.2020 № НВ-0004640852020 (належним чином завірена копія якого наявна у матеріалах справи) по АДРЕСА_2 з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 орган, який зареєстрував дану земельну ділянку є Управління Держземагенства у м. Харкові у Харківській області (нині - Головне управління Держгеокадастру у Харківській області), а тому твердження про відсутність компетенції не відповідає вимогам чинного законодавства.

Щодо того, що в позовній заяві відсутня дата на номер рішення про державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 631013750:11:001:0120 позивач вказує, що у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.02.2020 № НВ-0004640852020, відсутня інформація щодо дати та номеру рішення про державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 631013750:11:001:0120, через що така інформація відсутня.

Відповідач - 2 - державний кадастровий реєстратор відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєва Олена Василівна правом подання відзиву на позов не скористалась, направила до суду клопотання у якому просила відмовити у задоволенні позову повністю.

Третя особа - 1 - ТОВ НВЦ Мінотавр надало до суду письмові пояснення згідно яких позовні вимоги вважає необгрунтованими, проти задоволення заперечує у повному обсязі, оскільки 15.10.2013 року між Харківською міською радою Харківської області та Науково - виробничим центром МІНОТАВР (товариство з обмеженою відповідальністю) було складено договір про внесення авансового внеску № 49/13, згідно якого покупці - НВЦ МІНОТАВР (товариство з обмеженою відповідальністю) та ФОП ОСОБА_1 на підставі рішення 21 сесії Харкіської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 року № 966/12 та рішення 23 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 17.04.2013 року № 1109/13 вносять, а Продавець - Харківська міська рада Харківської області приймає авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки, загальною площею 0,0470 га кадастровий номер № 6310137500:11:001:0120 за адресою АДРЕСА_2 .

Вказує, що з боку НВЦ МІНОТАВР (ТОВ) згідно діючого законодавства було зроблено всі необхідні дії щодо оформлення та отримання земельної ділянки, загальною площею 0,0470 га, що розташована за адресою АДРЕСА_2 кадастрового номеру №6310137500:11:001:0120, а скасування рішення Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 , загальною площею 0,0477га за кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 шляхом скасування даного кадастрового номера та перенесення відомостей до архівного шару даних геоінформаційної системи порушує права та законні інтереси НВЦ МІНОТАВР (ТОВ).

Третя особа - 2 - ОСОБА_1 у поданих письмових поясненнях зазначає про те, що позовна заява є необґрунтованою і такою, що не підлягає задоволенню з тих підстав, що за адресою: АДРЕСА_2 , розташоване нерухоме майно - нежитлова будівля літ. Б-2 та згідно даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно право власності на нежитлову будівлю літ. Б-2 за адресою: АДРЕСА_2 зареєстроване наступним чином:

з 04.08.2009 нежитлові приміщення підвалу №№ 10,11 за ОСОБА_1 на підставі рішення Господарського суду Харківської області від 23.04.2009 у справі № 60/90-09;

з 04.08.2009 нежитлові приміщення: підвалу №№ 1-:-9, 12 площею 99,2 кв.м; 1-го поверху №№ 1-:-22 площею 266,3 кв.м; 2-го поверху №№ 1 -:-14 площею 248,6 кв.м; мансарди №№ 1-:-7 площею 124,8 кв.м загальною площею 738,9 кв.м за НВЦ МІНОТАВР (ТОВ) на підставі рішення Господарського суду Харківської області від 23.04.2009 у справі № 60/90-09.

Таким чином, вказує ОСОБА_1 , розроблення проекту відведення земельної ділянки який став підставою для присвоєння даній земельній ділянці кадастрового номеру 6310137500:11:001:0120 відбувалось на підставі рішення Харківської міської ради від 19.12.2012 № 966/12, а тому рішення щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 загальною площею 0,0477 га з кадастровим № 6310137500:11:001:0120 законним.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.

Представник відповідача-2 у судове засідання не прибув, належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, подав клопотання про розгляд справи без її участі.

Згідно ч. 3 ст. 205 КАСУ якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин. У разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи положення ч.9 ст. 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін за наявними матеріалами справи в порядку письмового провадження.

Суд, повно та всебічно дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, встановив наступне.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, а державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до пункту «а» ч. 2 ст. 21 цього Закону відомості про цільове призначення земельних ділянок (щодо категорії земель) вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення; на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами (ст. 79 ЗК України).

За нормою статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Відповідно до вимог цієї статті формування земельних ділянок здійснюється:

- у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

- шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

- шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

- шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;

- за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Суд зазначає, що законодавець чітко визначив об`єкт земельних відносин, щодо яких можливо здійснювати формування земельних ділянок шляхом поділу, а саме: це земельні ділянки, які перебувають у власності або у користуванні.

Спеціальний Закон, який визначає правові та організаційні основи діяльності сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування, є Закон України «Про землеустрій» .

Серед видів технічної документації із землеустрою відповідно до пункту «й» ст. 25 Закону України «Про землеустрій» зазначена технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Статтею 26 Закону України «Про землеустрій» наголошено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Склад технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок визначений статтею 56 цього Закону.

Відповідно до вимог пункту «є» ст. 56 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок повинна включати згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).

Відповідно до пункту 12 ст.186 ЗК України технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок погоджується:

- у разі якщо поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюється її користувачем - власником земельних ділянок, а щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України;

- у разі поділу, об`єднання земельної ділянки, що перебуває у заставі, - заставодержателем;

- у разі поділу, об`єднання власником земельної ділянки, що перебуває у користуванні, - землекористувачем.

Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок затверджується замовником.

Відповідно до пункту 10 ст. 24 Закону України «Про державний земельний кадастр» у разі поділу земельної ділянки державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію.

За нормою пункту 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації:

- набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора;

- відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи;

- зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Виходячи з вищевикладеного, поділ земельної ділянки призведе до скасування її державної реєстрації, як об`єкта цивільних прав, формування нових земельних ділянок та внесення інформації про них до Державного земельного кадастру.

При цьому, на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок не відбувається зміна угідь земельних ділянок, сформованих за результатом поділу земельної ділянки.

Процедура внесення до Державного земельного кадастру змін до відомостей про зареєстровані земельні ділянки визначена пунктами 116-134 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 (далі - Порядок).

Так, згідно із пунктом 116 Порядку, внесення до Державного земельного кадастру змін до відомостей про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у пункті 24 цього Порядку (підпункт 11 пункту 24 - відомості про склад угідь), здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги.

Відповідно до пункту 121 Порядку для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) Державному кадастровому реєстраторові подаються:

1) заява за формою згідно з додатком 12;

2) оригінал документації із землеустрою або оцінки земель, яка є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах земель певної категорії);

3) електронний документ (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання)

Підстави для відмови у внесенні до Поземельної книги змін до відомостей про земельну ділянку визначені пунктом 122 Порядку.

Судом установлено, що 22.12.2003 року між НВЦ «МІНОТАВР» (ТОВ) та ХМР укладався договір оренди земельної ділянки, загальною площею 0,0885 га, розташованою за адресою: АДРЕСА_2 . Земельна ділянка надавалася в оренду у зв`язку із будівництвом магазину непродовольчих товарів.

29.01.2009 року Управлінням Держземагенства у м. Харкові до Державного земельного кадастру внесені відомості щодо сформованої земельної ділянки, площею 0,0651 га, розташованої: АДРЕСА_2 , форма власності - комунальна (землі житлової та громадської забудови), вид використання - для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі магазину по продажу продовольчих товарів, кадастровий номер 6310137500:11:001:0092 (т. 1, а.с. 33).

На підставі рішення ХМР від 25.12.2007 року № 292/07 між ХМР та НВЦ «МІНОТАВР» (ТОВ) 29.01.2009 року укладений договір оренди землі - на земельну ділянку, площею 0,0651 га, розташовану Харківська область, м. Харків, Московський район, вулиця Блюхера (нині - вулиця Валентинівська), 35/81, для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі магазину по продажу продовольчих товарів, кадастровий номер 6310137500:11:001:0092. Строк дії договору до 01.12.2012 року.

Рішенням 22 сесії ХМР 6 скликання від 19.12.2012 року № 966/12 (із змінами і доповненнями, внесеними рішеннями Харківської міської ради 22 сесії 6 скликання від 27.02.2013 року № 1042/13, 23 сесії 6 скликання від 17.04.2013 року № 1108/13, 23 сесії 6 скликання від 17.04.2013 року № 1109/13) «Про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок юридичним та фізичним особам України» (пункт 19) НАУКОВО-ВИРОБНИЧОМУ ЦЕНТРУ «МІНОТАВР» (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ) та ФІЗИЧНІЙ ОСОБІ - ПІДПРИЄМЕЦЮ ОСОБА_3 наданий дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки площею, орієнтовно, 0,0470 га, за адресою: АДРЕСА_2 , для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. «Б-2» (магазин по продажу продовольчих товарів) (п.п. 19.1).

Наданий дозвіл на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею, орієнтовно, 0,0470 га за адресою: АДРЕСА_2 , для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. «Б-2» (магазин по продажу продовольчих товарів) (п.п. 19.2).

НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «МІНОТАВР» (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ) та ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЦЬ ОСОБА_4 попереджені, що:

Після прийняття цього рішення необхідно виконати проект відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування та подати його на затвердження у встановленому порядку (п.п. 19.3.1).

На етапі розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки виконати виконавчу зйомку М 1:500 земельної ділянки, будівель, споруд, інженерних мереж та занести її до Служби містобудівного кадастру УМА та єдиного топографічного плану М 1:500 належним чином (п.п. 19.3.2).

При необхідність отримання погодження балансоутримувачів інженерних мереж міста на відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. «Б-2» (магазин по продажу продовольчих товарів) (п.п. 19.3.3).

Розмір авансового внеску становить 3 % вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки (п.п. 19.3.4).

Відповідно до п.п. 19.3.5 п.п. 19.3 п. 19 означеного рішення договір оренди землі від 29.01.2009 року, зареєстрований за № 640967100027, визнаний таким, що втратив чинність в зв`язку із закінченням терміну дії (т. 2, а.с. 145-147).

25.06.2013 року між директором НВЦ «МІНОТАВР» (ТОВ) та начальником управління земельних відносин ХМР складений Акт (р. № 106/13) про те, що земельна ділянка, яка була у користуванні згідно з договором оренди землі від 29.01.2009 року № 640967100027 строком до 01.12.2012 року, площею 0,0651 га, розташована за адресою: АДРЕСА_2 , передана орендарем до земель запасу міста (т. 1, а.с. 130).

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки НВЦ «МІНОТАВР» (ТОВ) та ФО-П ОСОБА_5 для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ. «Б-2» (магазин по продажу продовольчих товарів по АДРЕСА_2 виконаний ТОВ «ХАРКІВЗЕМІНФОРМ» у 2013 році (т. 1, а.с. 36, 147-152).

07.09.2013 року Управлінням Держземагенства у м. Харкові до Державного земельного кадастру внесені відомості щодо сформованої земельної ділянки, площею 0,0477 га, розташованої: АДРЕСА_2 , форма власності - комунальна (землі житлової та громадської забудови), вид використання - для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі літ «Б-2» (магазин по продажу продовольчих товарів), кадастровий номер 6310137500:11:001:0120 (т. 1, 30).

За нормами ч. 1 ст. 120 ЗК України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Судом установлено, що на земельній ділянці по АДРЕСА_2 , яка має два кадастрових номера: № 6310137500:11:001:0120 та № 6310137500:11:001:0092, розташований об`єкт нежитлової нерухомості - нежитлова будівля літ. «Б-2» , право власності на нежитлові приміщення у якій зареєстровано за НВЦ «МІНОТАВР» (ТОВ) та ОСОБА_1 на підставі рішення Господарського суду Харківської області від 23.04.2009 року у справі № 3041/1-60 (т. 1, а.с. 198-201).

Водночас, відповідно до пп. 3. 4 ст. 79-1 Земельного кодексу України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Пунктом 13 вказаної статті зазначено, що земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується зокрема, в разі скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації.

Відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, зокрема, у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Згідно з п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру № 1051 державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє:

- відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку;

- електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор, зокрема, приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (абзац дев`ятий підпункту 2 пункту 111 Порядку).

Таким чином, з аналізу приписів вказаних норм чинного законодавства, забороняється реєструвати земельну ділянку в межах іншої земельної ділянки або її частини.

Отже, державна реєстрація земельної ділянки, площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 була зареєстрована повністю у межах уже сформованої земельної ділянки площею 0.0651 га з кадастровим номером 631013750:11:001:0092 всупереч приписів норм чинного законодавства України.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАСУ завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1); жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 90); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 90).

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на вищевикладене суд зазначає, що відповідачі як суб`єкти владних повноважень не довеви правомірність вчинених дій та прийнятих рішень, а відтак позов підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до приписів ст. 139 КАСУ.

Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 04059243) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 2 під`їзд, поверхи 8-9, м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822), державного кадастрового реєстратора відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєвої Олени Василівни (вул. Космічна, 21, 2 під`їзд, поверхи 8-9,м. Харків, 61145), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Мінотавр" (вул. Шевченка, 249, м. Харків, 61033, код ЄДРПОУ 30755177), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) про визнання дій протиправними та скасування рішення - задовольнити в повному обсязі.

Визнати дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 , загальною площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 незаконними.

Скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 загальною площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 шляхом скасування даного кадастрового номера та перенесення відомостей до архівного шару даних геоінформаційної системи.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 17.03.2021 р.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2021
Оприлюднено19.03.2021
Номер документу95609018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3133/2020

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 17.03.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні