ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
08 жовтня 2020 року м. Дніпросправа № 280/497/20
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,
за участю секретаря судового засідання: Новошицькій О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 квітня 2020 року (суддя Лазаренко М.С., м. Запоріжжя, повний текст рішення складено 27.04.2020 року) у справі № 280/497/20 за позовом Фермерського господарства Прогрес Агро Плюс до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, зобов`язання зареєструвати у реєстрі податкові накладні, -
в с т а н о в и в:
21.01.2020 року ФГ Прогрес Агро Плюс (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі по тексту - відповідач-1), ДПС України (далі по тексту - відповідач-2), в якому, враховуючий уточнені позовні вимоги, просило визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1308302/40209149 від 16.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 25.08.2019 року; №1309058/40209149 від 17.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 26.08.2019 року, №1309463/40209149 від 18.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 27.08.2019 року, №1311038/40209149 від 21.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 28.08.2019 року, №1312178/40209149 від 22.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 29.08.2019 року, №1312177/40209149 від 22.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.08.2019 року; №1313038/40209149 від 23.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.08.2019 року, №1313849/40209149 від 24.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 01.09.2019 року, №1319188/40209149 від 31.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.09.2019 року, №1321537/40209149 від 04.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 03.09.2019 року, №1322871/40209149 від 05.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 04.09.2019 року, №1323653/40209149 від 06.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.09.2019 року, №1330623/40209149 від 14.11.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 08.09.2019 року; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати складені та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 25.08.2019 року, №1 від 26.08.2019 року, №1 від 27.08.2019 року, №1 від 28.08.2019 року, №1 від 29.08.2019 року, №1 від 30.08.2019 року, №1 від 31.08.2019 року, №1 від 01.09.2019 року, №1 від 02.09.2019 року, №1 від 03.09.2019 року, №1 від 04.09.2019 року, №1 від 05.09.2019 року, №1 від 08.09.2019 року.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 27.04.2020 року позовні вимоги задоволено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Головне управління ДПС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення, позивачем було складено та направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкові накладні №1 від 25.08.2019 року, №1 від 26.08.2019 року, №1 від 27.08.2019 року, №1 від 28.08.2019 року, №1 від 29.08.2019 року, №1 від 30.08.2019 року, №1 від 31.08.2019 року, №1 від 01.09.2019 року, №1 від 02.09.2019 року, №1 від 03.09.2019 року, №1 від 04.09.2019 року, №1 від 05.09.2019 року, №1 від 08.09.2019 року, які за результатами опрацювання виявилась такими, що не відповідають нормам, зокрема у накладних було виявлено невідповідність обсягів придбаних товарів/послуг, встановлено, що у 2019 році позивач здійснював операції з продажу товару іншої номенклатури, іншим об`ємом, ніж придбавав до цього. Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних були прийняті у зв`язку ненаданням платником копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування товару, навантаження та розвантаження, відсутні рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товару. Апелянт вказував, що з метою недопущення використання схемного податкового кредиту було здійснено заходи щодо встановлення реальності господарських операцій. Апелянт вказував, що позивачу було запропоновано надати пояснення щодо відповідності обсягів постачання товарів обсягам придбаних товарів, проте, надані пояснення та документи - не усунули виявлені порушення. Підставою для прийняття комісією рішень про відмову у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеній у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації. Апелянт вказував, що підставою для зупинення реєстрації накладної є відповідно до профільного Порядку ризик порушення норм податкового законодавства.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Суд першої інстанції вказував, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДПС, здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація. Податкова накладна подана до реєстрації позивачем не містила помилок та була сформована у відповідності до вимог ст. 201 ПК України, а саме в податковій накладній містились всі обов`язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця), зазначена податкова накладна реєструвалась вперше, що виключає факт реєстрації податкової накладної з такими ж реквізитами. Суд першої інстанції вказував, що відповідно до пункту 28 Порядку №117, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Суд першої інстанції вказував, що податкова накладна, реєстрацію якої зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної, у разі надходження до ДФС (ДПС) рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. Датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Матеріалами справи встановлено, що 25.08.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику. 25.08.2019 року податкова накладна № 1 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 1 від 07.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 25.08.2019 року, видаткову накладну № 31 від 23.08.2019 року, товарно транспортні накладні № 450389 від 25.08.2019 року, № 450388 від 25.08.2019 року, № 450390 від 25.08.2019 року, № 450391 від 25.08.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007093 від 25.08.2019 року, рахунок на оплату № 22 від 25.08.2019 року, банківську виписку від 04.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис тощо. Квитанцією № 2 від 07.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
16.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1308302/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 25.08.2019 року.
26.08.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику. 26.08.2019 року податкова накладна № 1 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 2 від 08.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 26.08.2019 року, видаткову накладну № 32 від 26.08.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, товарно транспортні накладні № 450392 від 26.08.2019 року, № 450395 від 26.08.2019 року, № 450396 від 26.08.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007099 від 26.08.2019 року, рахунок на оплату № 23 від 26.08.2019 року, банківську виписку від 05.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис тощо. Квитанцією № 2 від 08.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
Відповідно до матеріалів справи, 17.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1309058/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 26.08.2019 року.
27.08.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику та 27.08.2019 року податкова накладна № 1 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 3 від 09.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076, видаткову накладну № 33 від 27.08.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, товарно транспортні накладні № 450394 від 26.08.2019 року, № 451881 від 27.08.2019 року, акти прийому-передачі товару № ОТ000007126 від 26.08.2019 року, № ОТ000007126 від 27.08.2019 року рахунок на оплату № 24 від 27.08.2019 року, банківську виписку від 05.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис тощо. Квитанцією № 2 від 09.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
Відповідно до матеріалів справи, 18.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1309463/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 27.08.2019 року.
28.08.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику та 28.08.2019 року податкова накладна № 1 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Встановлено, що ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 4 від 10.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076, видаткову накладну № 34 від 28.08.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, товарно транспортні накладні № 451882 від 27.08.2019 року, № 451883 від 27.08.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007148 від 27.08.2019 року, рахунок на оплату № 25 від 28.08.2019 року, банківську виписку від 09.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис тощо. Квитанцією № 2 від 10.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
Відповідно до матеріалів справи, 21.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1311038/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 28.08.2019 року.
29.08.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику та 29.08.2019 року податкова накладна № 1 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 5 від 11.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076, видаткову накладну № 35 від 29.08.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, товарно транспортні накладні № 451885 від 28.08.2019 року, № 451886 від 28.08.2019 року, № 451887 від 28.08.2019, акт прийому-передачі товару № ОТ000007174 від 28.08.2019 року, рахунок на оплату № 26 від 29.08.2019 року, банківську виписку від 10.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди тощо. Квитанцією № 2 від 11.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
22.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1312178/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 29.08.2019 року.
Також 30.08.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику та 30.08.2019 року податкова накладна № 1 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 11.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 6 від 12.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 30.08.2019 року, видаткову накладну № 36 від 30.08.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, товарно транспортні накладні № 451188 від 30.08.2019 року, № 451189 від 30.08.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007232 від 30.08.2019 року, рахунок на оплату № 27 від 30.08.2019 року, банківську виписку від 13.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 12.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
22.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1312177/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 30.08.2019 року.
31.08.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику, яка 31.08.2019 року була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 04.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 7 від 15.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076, видаткову накладну № 37 від 31.08.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, товарно транспортну накладну № 451187 від 30.08.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007233 від 30.08.2019 року, рахунок на оплату № 28 від 31.08.2019 року, банківську виписку від 13.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 15.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
23.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1313038/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 31.08.2019 року.
01.09.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику, яка 01.09.2019 року була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 30.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Встановлено, що ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 8 від 16.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076, видаткову накладну № 38 від 31.08.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, довіреність на право підпису № 57 від 01.01.2019 року, товарно транспортну накладну № 728156 від 31.08.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007251 від 31.08.2019 року, рахунок на оплату № 29 від 01.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 16.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
24.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1313849/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 01.09.2019 року.
Як і у попередніх випадках, 02.09.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику, яка 02.09.2019 року була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 30.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 9 від 23.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 02.09.2019 року, видаткову накладну № 39 від 02.09.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, довіреність на право підпису № 57 від 02.01.2019 року, товарно-транспортні накладні № 451184 від 31.08.2019 року, № 728155 від 31.08.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007288 від 31.08.2019 року, рахунок на оплату № 30 від 02.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 23.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
31.10.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1319188/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 02.09.2019 року.
Встановлено, що 03.09.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику, яка була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 20.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 10 від 25.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 03.09.2019 року, видаткову накладну № 40 від 03.09.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, довіреність на право підпису № 57 від 02.01.2019 року, товарно-транспортну накладну № 451409 від 01.09.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007320 від 01.09.2019 року, рахунок на оплату № 31 від 03.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 25.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
04.11.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1321537/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 03.09.2019 року.
Встановлено, що 04.09.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику, яка була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 30.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 11 від 28.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 04.09.2019 року, видаткову накладну № 41 від 04.09.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, довіреність на право підпису № 57 від 02.01.2019 року, товарно-транспортну накладну № 451415 від 03.09.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007394 від 03.09.2019 року, рахунок на оплату № 32 від 04.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 28.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
05.11.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1322871/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 04.09.2019 року.
05.09.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику, яка 05.09.2019 року була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 30.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Та ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 12 від 29.10.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 05.09.2019 року, видаткову накладну № 42 від 05.09.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, довіреність на право підпису № 57 від 02.01.2019 року, товарно-транспортні накладні № 728263 від 04.09.2019 року, № 728264 від 04.09.2019 року, № 728265 від 04.09.2019 року, № 728266 від 04.09.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007409 від 04.09.2019 року, рахунок на оплату № 33 від 05.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 29.10.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
06.11.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1323653/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 05.09.2019 року.
08.09.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс сформувало податкову накладну № 1, за результатами постачання ТОВ Оптімусагро Трейд соняшнику, яка 08.09.2019 року була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 30.09.2019 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ФГ Прогрес Агро Плюс відповідно до повідомлення № 1 від 07.11.2019 року направило до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. Разом з поясненнями направлено договір поставки № 32076 від 23.08.2019 року, додаткову угоду № 1 до договору поставки № 32076 від 05.09.2019 року, видаткову накладну № 43 від 08.09.2019 року, довіреність № 2684 від 23.08.2019 року, довіреність на право підпису № 57 від 02.01.2019 року, товарно-транспортну накладну № 728736 від 08.09.2019 року, акт прийому-передачі товару № ОТ000007611 від 08.09.2019 року, рахунок на оплату № 34 від 08.09.2019 року, договори оренди автотранспортних засобів та сільськогосподарської техніки і обладнання, акт про виконання робіт № 1 від 16.09.2019 року, акт про витрати насіння та садівного матеріалу № 2 від 30.04.2019 року, штатний розпис, договір оренди № 2 від 04.02.2016 року тощо. Квитанцією № 2 від 07.11.2019 року підтверджується отримання Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (Вільнянське управління, Новомиколаївська ДПІ) пояснень та копій документів для реєстрації накладної.
14.11.2019 року ФГ Прогрес Агро Плюс отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1330623/40209149, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 1 від 08.09.2019 року.
Отже, встановлено, що податкові накладні: №1 від 25.08.2019 року, №1 від 26.08.2019 року, №1 від 27.08.2019 року, №1 від 28.08.2019 року, №1 від 29.08.2019 року, №1 від 30.08.2019 року, №1 від 31.08.2019 року, №1 від 01.09.2019 року, №1 від 02.09.2019 року, №1 від 03.09.2019 року, №1 від 04.09.2019 року, №1 від 05.09.2019 року, №1 від 08.09.2019 року виписані ФГ Прогрес Агро Плюс на виконання договору поставки № 32076 від 23.08.2019 року, укладеного між ТОВ Оптімусагро Трейд (покупець) та ФГ Прогрес Агро Плюс (постачальник), за умовами якого, постачальник зобов`язувався поставити у власність покупця соняшник, покупець з свого боку зобов`язувався прийняти та оплатити товар.
Постачання товару підтверджується видатковими накладними: №31 від 25.08.2019 року, №32 від 26.08.2019 року, №33 від 27.08.2019 року, №34 від 28.08.2019 року, №35 від 25.08.2019 року, №36 від 30.08.2019 року, №37 від 31.08.2019 року, №38 від 01.09.2019 року, №39 від 02.09.2019 року, №40 від 03.09.2019 року, №41 від 04.09.2019 року, №42 від 05.09.2019 року, №43 від 08.09.2019 року, та актами прийому-передачі товару №ОТ000007093 від 25.08.2019 року, №ОТ000007099 від 26.08.2019 року, №ОТ000007126 від 26.08.2019 року, №ОТ000007148 від 27.08.2019 року, №ОТ000007174 від 28.08.2019 року, №ОТ000007232 від 30.08.2019 року, №ОТ000007233 від 30.08.2019 року, №ОТ000007251 від 31.08.2019 року, №ОТ000007288 від 31.08.2019 року, №ОТ000007320 від 01.09.2019 року, №ОТ000007394 від 03.09.2019 року, №ОТ000007408 від 04.09.2019 року, №ОТ000007611 від 08.09.2019 року, які підписані представниками ТОВ Оптімусагро Трейд та ФГ Прогрес Агро Плюс .
Транспортування товару здійснювалась на замовлення ТОВ Оптімусагро Трейд та за його рахунок, що підтверджується товарно-транспортними накладними: №450389, №450388, №450390, №450391 від 25.08.2019 року, №450392, №450396, №450395 від 26.08.2019 року, №450394 від 26.08.2019 року, 451881 від 27.08.2019 року, №451882, №451883 від 27.08.2019 року, №451885, №451886, №451887 від 28.08.2019 року, №451188, №451189 від 30.08.2019 року, №451187 від 31.08.2019 року, №728156 від 31.08.2019 року, №728155, №451884 від 31.08.2019 року, №451409 від 01.09.2019 року, №451415 від 03.09.2019 року, №728263, №728264, №728265, №728266 від 04.09.2019 року та №728766 від 08.09.2019 року, копії яких наявні в матеріалах справи.
Встановлено, що ТОВ Оптімусагро Трейд здійснило оплату за поставлений товар на підставі рахунків на оплату №22 від 25.08.2019 року, №23 від 26.08.2019 року, №24 від 27.08.2019 року, №25 від 28.09.2019 року, №26 від 29.08.2019 року, №27від 30.08.2019 року, №28 від 31.08.2019 року, №29 від 01.09.2019 року, №30 від 02.09.2019 року, №31 від 03.09.2019 року, №32 від 04.09.2019 року, №33 від 05.09.2019 року, №34 від 08.09.2019 року, що підтверджується виписками по банківським рахункам. Проте, оплату здійснено не у повному обсязі, у ТОВ Оптімусагро Трейд рахується перед ФГ Прогрес Агро Плюс заборгованість. Позивач це пояснив зупиненням реєстрації податкових накладних.
Відповідно до матеріалів справи, ФГ Прогрес Агро Плюс з метою забезпечення діяльності має орендовані приміщення: нежитлове приміщення площею 1124 кв.м. за адресою: м. Кам`янка-Дніпровська, вул. Комсомольська, 90, на підставі укладеного з Кам`янсько-Дніпровською технічною школою ТСО України договору оренди №2 від 04.02.2016 року; нежитлове приміщення площею 10,2 кв.м., за адресою: Запорізька область, Новомиколаївський район, с. Веселий Гай, вул. Набережна, 54, кім. 1-16., на підставі укладеного з ТОВ Лідер договору оренди нежитлового приміщення №1/30-12 від 30.12.2015 року.
Встановлено, що придбання посівного матеріалу насіння соняшнику відбулось відповідно до договору №15/03 від 15.03.2019 року, за яким постачальник - ТОВ Насіння Запоріжжя , передав товар в асортименті, кількості, в строки та за ціною, а покупець ФГ Прогрес Агро Плюс прийняв та оплатив поставлений товар. Також придбання посівного матеріалу насіння соняшнику підтверджується договором купівлі-продажу №7 від 29.03.2019 року, за яким постачальник ТОВ Науково-виробнича фірма Агротехнологія , передав товар в асортименті, кількості, в строки та за ціною, що визначні цим договором, а покупець - ФГ Прогрес Агро Плюс прийняв та оплатив поставлений товар.
Актом №ЦНТПАП00002 підтверджується, що ФГ Прогрес Агро Плюс здійнило витрати насіння та садівного матеріалу станом на 30.04.2019 року. Збирання врожаю в серпні місяці 2019 року зафіксовано в місячному звіті про збирання сільськогосподарських культур станом на 01.09.2019 року форми №37-сг.
Отже, ФГ Прогрес Агро Плюс підтвердило, що з метою виконання договору поставки № 32076 від 23.08.2019 року, який виконало, було виписано податкові накладні: №1 від 25.08.2019 року, №1 від 26.08.2019 року, №1 від 27.08.2019 року, №1 від 28.08.2019 року, №1 від 29.08.2019 року, №1 від 30.08.2019 року, №1 від 31.08.2019 року, №1 від 01.09.2019 року, №1 від 02.09.2019 року, №1 від 03.09.2019 року, №1 від 04.09.2019 року, №1 від 05.09.2019 року, №1 від 08.09.2019 року, які намагалось зареєструвати у Єдиному реєстрі.
Відповідно до п. 201.1, п. 201.2, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер. Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги . З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3, 5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 року, податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість. Податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи. Усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації. Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених Податковим кодексом України та цим Порядком. Дата складання податкової накладної заповнюється цифрами у такій послідовності: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри). При цьому крапки, коми та інші розділові знаки в даті складання податкової накладної не проставляються.
Згідно пунктів 2, 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування. За операціями з постачання послуг нерезидентом податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються зареєстрованим на території України отримувачем (покупцем) - платником податку таких послуг.
Згідно п. 12 вищевказаного Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Таким чином, підставою для зупинення/відмови в реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних є неповне заповнення її реквізитів, невнесення даних. Колегія суддів вважає, що податкові накладні направлені позивачем на реєстрацію до Єдиного реєстру, що є предметом розгляду цієї справи, містить всі обов`язкові реквізити, передбачені пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, в накладній заповнені всі графи, до яких вноситься обов`язкова інформація.
Після надходження податкової накладної до ДФС/ДПС, перевіряється її відповідність критеріям вказаним у п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, а саме, чи може підприємство, яке виписало податкову накладну здійснити реалізацію товару.
Згідно пунктів 5, 6, 7, 14, 18, 21, 22 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року (дійсний на час реєстрації накладних) податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Згідно пунктів 3, 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року (дійсний на час реєстрації накладних), податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2020 |
Оприлюднено | 13.10.2020 |
Номер документу | 92115581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні